Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt tidlig å spørre.. men er det flere som tenker å begynne prøvingen i 2020? Hvor lenge i forkant har dere tenkt å slutte på prevensjon? Har hørt litt forskjellig i venninnegjengen der noen sluttet rett før prøving mens andre sluttet gjerne 1 år i forkant for å la syklus stabilisere seg(for å høyne sjansene for å treffe på de første forsøkene).

Jeg og min mann tenker å prøve sommer 2020, sluttet på prevensjon for 6 måneder siden og sliter enda med veldig ustabil syklus. Så kanskje det er en fordel for meg hvis den greier å stabilisere seg litt, selv om det er ingen selvfølge at det vil treffe raskere. 

Dere som er gravid/fått barn eller er enda i prøvingen er også velkommen til å dele deres erfaringer 🙂 

Anonymkode: c1998...cfd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg 💁🏼‍♀️ Sluttet på p-piller i vår. Tenker å begynne prøvingen på våren 2020. 

Anonymkode: 8e6b0...be5

Skrevet

Eg og😀 Tok siste pille 30. August, tenker å prøve fra rundt jul. Bur i Bergen, så må dessverre prøve å planlegge med hensyn til barnehageopptak🙄 

Anonymkode: b800e...4b7

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg og😀 Tok siste pille 30. August, tenker å prøve fra rundt jul. Bur i Bergen, så må dessverre prøve å planlegge med hensyn til barnehageopptak🙄 

Haha, lykke til med det 😂

Anonymkode: 62cde...7bf

• Liker 3
Skrevet

Vi tenker å begynne å prøve til våren/sommeren. Skal gå på prevensjon til da, og så får vi se hva som skjer. 

er forøvrig 27 år. Fikk en liten gutt tidligere i år etter lang prøvetid. Krysser fingrene for raskere treff neste år🤪

Anonymkode: 11928...e16

Skrevet

Vi skal også prøve fra våren av, men tenker å gå på pillen frem til etter jul. Dette blir forhåpentligvis min første så alt er veldig spennende. Når begynner dere med folat? Hvor mye D-vitamin tenker dere å ta?

Anonymkode: 587a5...5e1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal også prøve fra våren av, men tenker å gå på pillen frem til etter jul. Dette blir forhåpentligvis min første så alt er veldig spennende. Når begynner dere med folat? Hvor mye D-vitamin tenker dere å ta?

Anonymkode: 587a5...5e1

Eg begynte på folat og jod når eg slutta på pillene, sånn i tilfelle ting skulle skje før det var planlagt😉 tar ellers trantablettar fast, så dei dekker dagsbehov for vitamin D😊

Skrevet
På 23.9.2019 den 7.40, AnonymBruker skrev:

Da er det vel lurt å starte prøvingen nå? Hvis du blir gravid i jula er termin i midten av september. Alt fra termin i juni måned må vel være greit nok å organisere seg til? 

Anonymkode: da85f...d74

• Liker 1
Skrevet

Ja det blir nok før, men håpar å få syklusen på plass før me prøver:) 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel lurt å starte prøvingen nå? Hvis du blir gravid i jula er termin i midten av september. Alt fra termin i juni måned må vel være greit nok å organisere seg til? 

Anonymkode: da85f...d74

Ja det blir nok før, men håpar å få syklusen på plass før me prøver:) 

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av autorain
  • 4 uker senere...
Skrevet

Tok min siste pille for en uke siden. Skulle egentlig ta et brett til, men vil gjerne ha stabil syklus før vi setter i gang med prøving. Skal på bryllupsreise i januar, og tenkte å starte prøvingen da. Har to barn fra før. Førstemann ble til på p-pillen og andremann i svingen så håper på at jeg ikke blir gravid før i januar 😂 får hyperemesis når jeg er gravid og har lyst å være frisk på bryllupsreisen 🙊 men det kan jo også hende at det tar lang tid denne gangen.

Skrevet (endret)

Sluttet med hormonell prevansjon for 2 år siden, planlegger å starte prøvingen i februar/mars :)

Dere som skal begynne prøvingen i løpet av det neste halvåret - har dere begynt å ta folsyre, eller når tenker dere å starte? Jeg tar multivitamin som inneholder 200mg nå, og som jeg tar hver dag, men anbefalingen er jo 400mg, så jeg lurer litt på når det er hensiktsmessig å trappe opp til det.

Endret av PrinsesseNila
ekstra info
Skrevet

Vi begynte å prøve aktivt i desember 2018 (sluttet på pillen juni/juli 2018), prøver fortsatt og må nok fortsette prøvingen i 2020 (mulig IVF).  Anbefaler alle å bare slutte med hormonell prevensjon og evt bruke kondom frem til dere ønsker å begynne med prøvingen.. Når det gjelder folat, så tror jeg at jeg begynte med tilskudd samtidig som jeg sluttet på p-pillene. Er ganske lei av de små tablettene som løser seg opp i det øyeblikket du putter de i munnen :P Det anbefales vel å starte med folat før graviditet, så kanskje 2-3 mnd før man begynner å prøve da? Så er man sikret, noen blir jo gravide med engang :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal bruke opp de pillene jeg har hjemme, altså til slutten av desember ca. Har en gutt født i august i år, og har alltid ønsket oss to tette. Men vi brukte 14 mnd på gutten vår, så vet at det ikke er sikkert skjer. Hadde ekstremt uregelmessige sykluser, fra 12 til 70 dager. Fant ingen grunn til det på verken blodprøver eller andre undersøkelser. Blir spenndende hvordan syklusene blir neste år. Jeg har en drøm om januar-baby, så håper på å bli gravid i mars/april. Men vet jo av erfaring at dette ikke kan planlegges, men har et lite ønske allikevel😊

håper iallefall at denne gruppa blir like aktiv som 2018-gruppa. Så mye god støtte, og godt å ha en plass å snakke med andre i samme situasjon!

• Liker 1
Skrevet

Melder meg inn her jeg 😃prøver nå, men så lenge vi brukte over 2 år på første så regner jeg med at vi er prøvere i 2020 også🙈går inn i pp5 nå

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, PrinsesseNila skrev:

Sluttet med hormonell prevansjon for 2 år siden, planlegger å starte prøvingen i februar/mars :)

Dere som skal begynne prøvingen i løpet av det neste halvåret - har dere begynt å ta folsyre, eller når tenker dere å starte? Jeg tar multivitamin som inneholder 200mg nå, og som jeg tar hver dag, men anbefalingen er jo 400mg, så jeg lurer litt på når det er hensiktsmessig å trappe opp til det.

Jeg har bestilt nycoplus sine gravid-kapsler, skal begynne å ta dem når de kommer i posten :) tenkte egentlig bare å ta folat men like greit å få i seg alt i en tablett 👌🏻

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Jeg har bestilt nycoplus sine gravid-kapsler, skal begynne å ta dem når de kommer i posten :) tenkte egentlig bare å ta folat men like greit å få i seg alt i en tablett 👌🏻

De fleste gravid-kapslene har gelatin (som jeg ikke inntar), så jeg kommer til å heller kombinere flere tilskudd tenkte jeg. Skal ta multivitaminen min, vegetabilsk omega-3 og ekstra folat (for å komme opp til 400mg) :)

Sikkert lurt at du starter allerede nå, da! Jeg vurderer veldig å bestille folat selv om det er 4-5 måneder før prøvingen starter. Anbefales jo å ta det 3 mnd før, så 4-5 er vel bare bedre, haha

Skrevet
15 timer siden, Strikkesokken skrev:

Jeg har også begynt på nycoplus sine siden de også er anbefalt for de som planlegger. De inneholder ganske dekkende mengder av mye etter å ha lest med opp på det :) 

Anonymkode: 11642...afc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også begynt på nycoplus sine siden de også er anbefalt for de som planlegger. De inneholder ganske dekkende mengder av mye etter å ha lest med opp på det :) 

Anonymkode: 11642...afc

Det kan bli veldig dyrt i lengden og er egentlig ikke nødvendig å begynne med før en graviditet. Så lenge du ikke har mangel på noe vitaminer og får i deg folsyre holder det. Spar heller de kapslene til du blir gravid 😊

Anonymkode: 62cde...7bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...