Gå til innhold

Kan jeg avlive naboens katt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt at du i det hele tatt spør! :kjefte:

 

Anonymkode: 9d60e...648

Ja, skikkelig sykt å være litt frustrert 🙄

Anonymkode: 0bc65...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan faktisk løse dette enkelt med å sette inn en lett treramme trukket med netting. Og henge den opp med små hengsler som du lett kan hekte den av fra. Om så bare halve døren. Du kan da ha døren åpen og ingen katt kommer inn. 

 

Anonymkode: 1fe12...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også folk som behandler katter som mennesker, med å la de sove i sengen/sofa og alt som er. Skitne dokasse bæsj/tiss-labber overalt. Ekkle mennesker.

Anonymkode: ed202...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk løse dette enkelt med å sette inn en lett treramme trukket med netting. Og henge den opp med små hengsler som du lett kan hekte den av fra. Om så bare halve døren. Du kan da ha døren åpen og ingen katt kommer inn. 

 

Anonymkode: 1fe12...e98

Takk 👍 Tror vi kjøper kattedør med chip til våres.

Anonymkode: 0bc65...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden var seriøs, selv om jeg ikke hadde planer om å avlive katten på ordentlig. Nå er jeg bare trøtt og sur, det innrømmer jeg gjerne. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Du har lite å bry deg om hvis du blir så sur for at naboens katt går inn døra di. Skaff deg en hobby å fyll tankene dine med. 

Anonymkode: 57a19...49b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har lite å bry deg om hvis du blir så sur for at naboens katt går inn døra di. Skaff deg en hobby å fyll tankene dine med. 

Anonymkode: 57a19...49b

Fikk du med deg at den spiser maten, ligger seg i sengen min og nå sist tisset i kjelleren. Var da jeg fikk nok og ble skikkelig irritert. Men ja, klart jeg blir fort sur.

Anonymkode: 0bc65...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne ha gjort det, men bor med en som nekter å kvitte seg med de.

Anonymkode: 0bc65...e4c

De fleste slike saker går an å løse, hvis man snakker ordentlig om det.. 

Men, hvis du er fastlåst med de tre du har, og ikke tåler at andre katter kan finne på å snike seg inn, så må dere få installert chipstyrt katteluke. Verre enn det er det ikke, egentlig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

 

Men, hvis du er fastlåst med de tre du har, og ikke tåler at andre katter kan finne på å snike seg inn, så må dere få installert chipstyrt katteluke. Verre enn det er det ikke, egentlig! 

 

Er akkurat det vi har tenkt å gjøre, som jeg nå har skrevet noen ganger. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ dumt med sånn spray siden de andre kattene er ute, men man trenger ikke akkurat å ja døra åpen hele tia selvom man kar katter som er ute... min dør står aldri åpen. Slipper dem ut og in. 

Anonymkode: 57a19...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er akkurat det vi har tenkt å gjøre, som jeg nå har skrevet noen ganger. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Og frem til det er på plass, så er det lurt å ikke la dørene stå oppe.. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

^ dumt med sånn spray siden de andre kattene er ute, men man trenger ikke akkurat å ja døra åpen hele tia selvom man kar katter som er ute... min dør står aldri åpen. Slipper dem ut og in. 

Anonymkode: 57a19...49b

Vi kommer til å installere kattedør. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Og frem til det er på plass, så er det lurt å ikke la dørene stå oppe.. 👍

Jepp. Siste gang den katten kom inn her.

Anonymkode: 0bc65...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å installere kattedør. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Ja, det har du sagt mange ganger nå. Men poenget er at dette kunne du tenkt på for lenge siden, de fleste som er normalt skrudd sammen ville tenkt på det FØR man tenker på å drepe naboens katt. 

Anonymkode: 57a19...49b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sprutet vann på den mer enn en gang? Jeg tror ikke dere har vært ivrige nok på å jage bort denne katten. Det kommer selvsagt an på hvor vanvittig man kan oppføre seg fht. naboer og slikt, men om en går inn for det så blir en kvitt en slik plageånd. Jeg hadde en her som spiste maten til kattene mine og som jeg absolutt trengte å bli kvitt. Greit at den kom hit mens jeg var her, da kunne jeg jo fylle på mer mat, men når jeg er borte en helg så kommer jo bare naboen en gang til dagen og mater kattene, så kjipt om han kommer og spiser opp maten deres da. Så jeg satte inn alt jeg hadde av arsenal, inkludert hunden, og vips så var vi kvitt den gitt! (Nei, den døde ikke.)

Anonymkode: 2ff1a...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selger mitt hus til over ti millioner som min oldefar bygde pga en katt 🙄

Alle dere som kom hysterisk inn i tråden kan umulig ha lest alt. Vi har ingen planer om å avlive katten, jeg hadde bare virkelig fått nok i kveld. Det toppet seg. Kommer til å skaffe kattedør. Og når vi først er innpå det så er jeg ikke spesielt glad i katter. Jeg liker de vi har, men det stopper der. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

 

Du er ikke spesielt glad i katter - men har klart å anskaffe deg hele tre stykker. Hvordan ble du glad i "dine egne" da? De var jo i utgangspunktet en hvilken som helst katt. Utseende, pelsen, mønstret? De er pene å se på? er det det? Eller brukskatter kanskje? Fanger rotter og mus for dere?

Neh, du er nok et troll - for oppegående mennesker som anskaffer seg dyr, gjør det nettopp fordi de liker dyret! 

Anonymkode: 30543...57e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meg som ba deg kjøre den til veterinær. Med det mente jeg at om katten har en eier blir den sikkert lei av å måtte hente katten noen ganger hos veterinæren. Du kan jo bare gi eier beskjed om at den går inn og pisser i ditt hus. Det ER ekkelt, men tipper katte-elskerne i tråden her bare ville elsket det. Mange fanatiske kattefolk her... 

Hilsen katteeier

Anonymkode: 379d5...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som ba deg kjøre den til veterinær. Med det mente jeg at om katten har en eier blir den sikkert lei av å måtte hente katten noen ganger hos veterinæren. Du kan jo bare gi eier beskjed om at den går inn og pisser i ditt hus. Det ER ekkelt, men tipper katte-elskerne i tråden her bare ville elsket det. Mange fanatiske kattefolk her... 

Hilsen katteeier

Anonymkode: 379d5...574

Det er jo ikke snakk om å elske at en katt hadde pisset hos en, men det er da for pokker langt fra det, til å ville avlive noens katt. 

Igjen, jeg forslår cat off i vindusåpninger ol, og hvis du har egne katter, katteluke med chipregistrering for dine katter. 

Anonymkode: 632b5...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tre katter selv,så nei, er ikke bare til å lukke døren. 

 

Det verste er at den faktisk får (rettere sagt tar) mat fra kattene våre.

 

Kan ikke drive å frakte den til veterinær hver gang, det vil bli veldig tungvint. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

så du holder dørene oppe sommer og vinter fordi du har tre katter? aldri opplevd at jeg ikke kan lukke døra fordi jeg har katt. vil han ut så stiller han seg med døren 

Anonymkode: 67853...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...