Gå til innhold

Kan jeg avlive naboens katt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for vi burde jo tilrettelegge vårt liv for en nabokatt. 

 

Er ganske så sikker på at den har eier, den er god og rund (den stjeler ikke så mye mat hos oss), og så er den veldig fin i pelsen. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Men da har den kanskje flere fosterfamilier i området!? Foreldrene mine har en sånn katt i gaten, han får mat og gjerne stell hos de fleste av naboene, men han har en eier da. Før var det enda en katt som gikk fra dør til dør, hun var eierløs men det var det ingen som skjønte før etter en god stund pga at hun var så fin og stelt på alle måter.

Anonymkode: ec2fb...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da har den kanskje flere fosterfamilier i området!? Foreldrene mine har en sånn katt i gaten, han får mat og gjerne stell hos de fleste av naboene, men han har en eier da. Før var det enda en katt som gikk fra dør til dør, hun var eierløs men det var det ingen som skjønte før etter en god stund pga at hun var så fin og stelt på alle måter.

Anonymkode: ec2fb...925

Skal aldri si aldri, men de fleste naboene rundt her misliker katter.

Anonymkode: 0bc65...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for vi burde jo tilrettelegge vårt liv for en nabokatt. 

 

Er ganske så sikker på at den har eier, den er god og rund (den stjeler ikke så mye mat hos oss), og så er den veldig fin i pelsen. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt å forfalske noenting som helst, jeg spør her hva som er mulig. Jeg tviler på at den er chippet, virker jo ikke som den har et annet hjem nesten.

Anonymkode: 0bc65...e4c

🤔

Anonymkode: a3730...607

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

🤔

Anonymkode: a3730...607

Ja, det virker jo nesten ikke som den har et annet hjem når den er så mye hos oss. Er sykelig mye. Men den er fortsatt feit og fin i pelsen. Og det er ihvertfall ikke vi som steller den. 

Forstår du nå?

Anonymkode: 0bc65...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tre katter selv,så nei, er ikke bare til å lukke døren. 

 

Det verste er at den faktisk får (rettere sagt tar) mat fra kattene våre.

  

Kan ikke drive å frakte den til veterinær hver gang, det vil bli veldig tungvint. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Ærlig talt.. har du tatt den en gang vet du da hvem som er eier! Etter det er det en telefon til eier  og nei, du kan ikke ta livet av den. Om noe: hva med kattedør som kun dine katter kan åpne via sender i halsbånd? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om denne problemstillingen er reell så vil du TS heller avlive katten enn å finne eieren? Eller heller avlive denne katten enn å gi den til omplassering? Du høres ikke ut som et menneske som burde ha egne katter eller andre dyr.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Shantaram skrev:

Ærlig talt.. har du tatt den en gang vet du da hvem som er eier! Etter det er det en telefon til eier  og nei, du kan ikke ta livet av den. Om noe: hva med kattedør som kun dine katter kan åpne via sender i halsbånd? 

Ja, noen har foreslått kattedør og det er noe vi nå seriøst vurderer. 

8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så om denne problemstillingen er reell så vil du TS heller avlive katten enn å finne eieren? Eller heller avlive denne katten enn å gi den til omplassering? Du høres ikke ut som et menneske som burde ha egne katter eller andre dyr.

Kommer nok ikke til å avlive katten, nei. Bare utrolig frustrert på den katten i kveld. Den har gått inn døren tidligere i dag, blitt stengt inne i kjelleren (døren må ha blåst igjen) og har prestert å tisse der. Kjente bare at nok var nok.

Anonymkode: 0bc65...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ta bilde av katten og henge opp etterlysningsplakater overalt i nærområdet der du bor. I tillegg bør du legge ut bilde av katten på Dyrebeskyttelsen sine sider /fb og sikkert andre nettsider der du kan etterlyse katteeiere. Hvis du ikke får napp, får du levere den til Dyrebeskyttelsen, eller gi den bort på Finn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være en mye enklere løsning å kjøpe "get off" eller hva den heter, som holder katter borte. Smør den i døråpningen, voila; katten går ikke inn til dere. 

Anonymkode: 632b5...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil bli lettere nå når det går mot kaldere tidene, men ellers står ytterdøren åpen veldig mye. Vi har tre katter som går ut og inn som de vil.

Anonymkode: 0bc65...e4c

Håper virkelig du blir fratatt dyrene dine. At du i det heletatt håper å kunne avlive en frisk katt for du er så lat at du ikke lukker døra,da bør du pokker meg ikke ha noe med dyr å gjøre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er skikkelig lei en katt som sikkert bor i nærheten et eller annet sted. Den er konstant hos oss, i sommer var den inni huset daglig og gikk å la seg i sengen vår. Det nytter ikke å jage den, den kommer alltid tilbake. Har hatt det gående i over ett år og er drittlei. Kan jeg ta katten med til veterinær og få den avlivet?

Anonymkode: 0bc65...e4c

NEI. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den skjønner sikkert ikke hvorfor den blir jaget ut, mens de andre får lov til å bli værende. 

Legg den ut på finn? Sånn seriøst altså. Virker ikke som eieren bryr seg merkverdig, og siden den oppsøker dere, vil den jo tydeligvis ha en familie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tre katter selv,så nei, er ikke bare til å lukke døren. 

 

Det verste er at den faktisk får (rettere sagt tar) mat fra kattene våre.

 

Kan ikke drive å frakte den til veterinær hver gang, det vil bli veldig tungvint. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

Merkelig at du vil avlive noen andre sin katt om du har tre katter selv. Hva vet du om hva kattene dine driver med når de ikke er hos deg, sniker seg inn hos naboen kanskje? Hadde du syntes det var ok om naboen tok livet av dine katter? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker slik 😅 Kattene mine hater den, to gjemmer seg og den siste går til angrep. Et voldsomt styr. Er virkelig drittlei den katten nå.

Anonymkode: 0bc65...e4c

Du har 3 katter selv? Og er "drittlei" katten som går inn til dere og vil derfor AVLIVE den? 

Jeg tror ikke det jeg leser her. Please fortell meg at du tuller? 

Jeg har også flere katter. Fordi jeg elsker katter. Kunne aldri, aldri, aldri noengang tenkt tanken om å drepe en annen katt. Eller andre dyr (bortsett i fra brunsnegl, mygg og bladlus). 

Ta forhåndsregler mot at katten kommer inn til dere. 

Jeg blir helt satt ut av at du virkelig vurderer å drepe nabokatten. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kjenner flere som har katt(er) som har en slik "ekstrakatt", som går inn med husets katter og spiser av maten. Dersom en katt opplever at et sted i nærheten finnes det en åpen dør, kattemat, steder å sove etc, så tester den gjerne fasilitetene og er den fornøyd kommer den tilbake. Og når du har åpen dør inviterer du også til det. Katten forstår ikke at den åpne døren, huset og maten tilhører de andre kattene - slike eieforhold finnes ikke i dens verden.

Normale reaksjonen her å lukke døra (evt kjøpe kattedør som gjennkjenner chip) og evt finne eieren. Du sier at pelsen blir stelt, så det sitter sikkert en eier som bryr seg om den i et av nabohusene. Kanskje har den kattedør, slik at den kan komme og gå som den vil fra eget hus, og nå for tiden trives den best hos deg. Som flere sier: å tenke at man skal avlive noen andre sin friske katt, fordi den går inn ens egne åpne dør - det høres helt spinnvilt ut.

Anonymkode: 77fee...777

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, KillerKitty skrev:

Uff, den skjønner sikkert ikke hvorfor den blir jaget ut, mens de andre får lov til å bli værende. 

Legg den ut på finn? Sånn seriøst altså. Virker ikke som eieren bryr seg merkverdig, og siden den oppsøker dere, vil den jo tydeligvis ha en familie. 

NEI. Det er en katt. Katter liker å besøke, selv om de har det bra hjemme

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er skikkelig lei en katt som sikkert bor i nærheten et eller annet sted. Den er konstant hos oss, i sommer var den inni huset daglig og gikk å la seg i sengen vår. Det nytter ikke å jage den, den kommer alltid tilbake. Har hatt det gående i over ett år og er drittlei. Kan jeg ta katten med til veterinær og få den avlivet?

Anonymkode: 0bc65...e4c

Flytt da 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WonderWomaan skrev:

Flytt da 

Ja, selger mitt hus til over ti millioner som min oldefar bygde pga en katt 🙄

Alle dere som kom hysterisk inn i tråden kan umulig ha lest alt. Vi har ingen planer om å avlive katten, jeg hadde bare virkelig fått nok i kveld. Det toppet seg. Kommer til å skaffe kattedør. Og når vi først er innpå det så er jeg ikke spesielt glad i katter. Jeg liker de vi har, men det stopper der. 

Anonymkode: 0bc65...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...