Mannjessheim1984 Skrevet 27. september 2019 #101 Skrevet 27. september 2019 Håper hun får like lang straff som Mohylidin.
miniomelett Skrevet 30. september 2019 #102 Skrevet 30. september 2019 På 25.9.2019 den 17.10, Isambard skrev: Hvis LB var den eneste i verden som kunne kjenne igjen en tomatplante, ville det vært et sterkt bevis Fordi tyver/kriminelle får med seg hvilke planter de harver over midt om natten på vinterstid? Syns jeg ser de etterpå bare sitter og tilstår "ååh ja, jeg gjorde det. jeg brøt meg inn. jeg tråkket på en fin klynge med begonia. jeg vet det var begonia selv om klokka var tre på natten og det lå 3 cm snø over" 7
himmeloghav Skrevet 30. september 2019 #103 Skrevet 30. september 2019 På 27.9.2019 den 15.54, Minosa skrev: Noen som vet om Tor Mikkel fremdeles er sammen med dama? Hvorfor skulle han ikke det? De er på ferie i USA siden april.
Minosa Skrevet 30. september 2019 #104 Skrevet 30. september 2019 15 minutter siden, himmeloghav skrev: Hvorfor skulle han ikke det? De er på ferie i USA siden april. Takk for svar. Det er vel ikke så rart om slik oppførsel kunne få han til å forlate henne? 😅 4
Gjest tranedatter Skrevet 30. september 2019 #105 Skrevet 30. september 2019 Har inntrykk av at han er hjemme og hun fortsatt i USA. Ikke for at det betyr noe da.
himmeloghav Skrevet 1. oktober 2019 #106 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 14.50, Minosa skrev: Takk for svar. Det er vel ikke så rart om slik oppførsel kunne få han til å forlate henne? 😅 Virket ikke slik når han gikk av for å ta seg av sin familie.
DianaV Skrevet 3. oktober 2019 #107 Skrevet 3. oktober 2019 Den siste ranten hennes på facebook minner meg veldig om rantene til en meget psykisk syk blogger. Triste greier dette. 3
Gjest Onkel Blå Skrevet 3. oktober 2019 #108 Skrevet 3. oktober 2019 I følge Bertheussen sitt Facebook-innlegg har ikke Wara visst om de gamle dommene, annet enn at det var ting i hennes fortid hun var for skamfull til å snakke om. Mulig dette er sant, men han må jo ha fått vite mer om dette før han tiltrådte som justisminister? Noe annet virker usannsynlig. Kjenner at jeg blir litt skremt hvis klareringen til ministerpost, mtp nærmeste familie er så dårlig.
bonsaijenta Skrevet 3. oktober 2019 #109 Skrevet 3. oktober 2019 Hun ranter over at PST har lekket informasjon til media om at hun er mistenkt, men jeg tror de fleste mistenkte henne lenge før pressekonferansen. Det har florert i SoMe lenge. 4
Gjest tranedatter Skrevet 3. oktober 2019 #110 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) 4 timer siden, bonsaijenta skrev: Hun ranter over at PST har lekket informasjon til media om at hun er mistenkt, men jeg tror de fleste mistenkte henne lenge før pressekonferansen. Det har florert i SoMe lenge. Herregud ja. Det såkalte brevet, fraværet av andre personer på overvåkingskameraene. Om noen hadde sagt til meg de var "så skamfulle for noe i fortiden", så hadde min fantasi trodd noe annet enn bedrageri og tyveri. Det innlegget er jo bare...merkelig. Hun hevder hun er uskyldig, men kommer ikke med noen bevis for det. Henviser til at hun selv har sendt inn "bevis" for at hun er uskyldig, men politiets svar er at det ikke er hennes oppgave å bevise sin uskyld, Men deres oppgave å bevise skyld, Dette tolker hun som at de tenker begå justismord. Alle andre oppegående VET at det er sånn samfunnet fungerer. Man er uskyldig til motsatte er bevist. edit<. Hun skriver hun aldri ønsket offentligheten som medførte med Wara. Men huns elv Hafr da skrevet offentlig å Facebook, innlegg i avisen, offensive møter med teateret og i andre sammenheng (debatter). Og da hun ble sammen med Wara var han allerede en offentlig person. Endret 3. oktober 2019 av tranedatter
Drizzt Skrevet 3. oktober 2019 #111 Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, Onkel Blå skrev: I følge Bertheussen sitt Facebook-innlegg har ikke Wara visst om de gamle dommene, annet enn at det var ting i hennes fortid hun var for skamfull til å snakke om. Mulig dette er sant, men han må jo ha fått vite mer om dette før han tiltrådte som justisminister? Noe annet virker usannsynlig. Kjenner at jeg blir litt skremt hvis klareringen til ministerpost, mtp nærmeste familie er så dårlig. Jeg skrev jo for lenge siden at jeg er sikker på at han ikke visste om det. Om klareringen til ministerpost er dårlig, vet jeg ikke. Men jeg kan absolutt tro på at det færreste kan detaljer om hennes fortid og at hennes barn og samboer ikke er blant dem. For en figur har hun vært for 30-35 år siden!
Gjest Nimbus2000 Skrevet 3. oktober 2019 #112 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) 8 timer siden, Onkel Blå skrev: I følge Bertheussen sitt Facebook-innlegg har ikke Wara visst om de gamle dommene, annet enn at det var ting i hennes fortid hun var for skamfull til å snakke om. Mulig dette er sant, men han må jo ha fått vite mer om dette før han tiltrådte som justisminister? Noe annet virker usannsynlig. Kjenner at jeg blir litt skremt hvis klareringen til ministerpost, mtp nærmeste familie er så dårlig. Det er ikke sikkerhetsklarering av statsrådene. https://www.nrk.no/norge/huitfeldt-mener-sandberg-kunne-mistet-sikkerhetsklarering-1.14151499 Endret 3. oktober 2019 av Nimbus2000
edlit Skrevet 3. oktober 2019 #113 Skrevet 3. oktober 2019 27 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Det er ikke sikkerhetsklarering av statsrådene. https://www.nrk.no/norge/huitfeldt-mener-sandberg-kunne-mistet-sikkerhetsklarering-1.14151499 Ikke sikkerhetsklarering, men statsministeren sørger for at visse forhold sjekkes. I januar 2018 sa Erna Solberg at "alt som kan være problematisk må på bordet". https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nye-statsrader-sjekket-ekstra-noye-1.1086426 "Statsråder, statssekretærer og politiske rådgivere må svare på en rekke personlige spørsmål om blant annet habilitet, forhold til rusmidler og domfellelser. De blir også spurt om kjøp av ulovlige tjenester, ektefellers næringsinteresser og økonomiske eller andre forhold som kan gjøre at man er utsatt for press, skriver Dagbladet." "Jeg mener vi har gjort en god sjekkejobb tidligere når det gjelder alt som kan være vanskelig for en statsråd eller for regjeringen. På bakgrunn av det kan vi ta vurderingen på om vedkommende kan være statsråd eller statssekretær. I denne runden er det også blitt stilt spørsmål knyttet til metoo, sier statsminister og Høyre-leder Solberg. Hun understreker at alt som kan være problematisk må på bordet."
Gjest Nimbus2000 Skrevet 3. oktober 2019 #114 Skrevet 3. oktober 2019 5 minutter siden, edlit skrev: Ikke sikkerhetsklarering, men statsministeren sørger for at visse forhold sjekkes. I januar 2018 sa Erna Solberg at "alt som kan være problematisk må på bordet". https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nye-statsrader-sjekket-ekstra-noye-1.1086426 "Statsråder, statssekretærer og politiske rådgivere må svare på en rekke personlige spørsmål om blant annet habilitet, forhold til rusmidler og domfellelser. De blir også spurt om kjøp av ulovlige tjenester, ektefellers næringsinteresser og økonomiske eller andre forhold som kan gjøre at man er utsatt for press, skriver Dagbladet." "Jeg mener vi har gjort en god sjekkejobb tidligere når det gjelder alt som kan være vanskelig for en statsråd eller for regjeringen. På bakgrunn av det kan vi ta vurderingen på om vedkommende kan være statsråd eller statssekretær. I denne runden er det også blitt stilt spørsmål knyttet til metoo, sier statsminister og Høyre-leder Solberg. Hun understreker at alt som kan være problematisk må på bordet." Ja, men forholdene som kommer på bordet er jo kun den kommende statsråden selv tar opp. Så Wara får jo ikke noe beskjed fra statsministeren om at hans samboer har en kriminell fortid. Det er Wara som må fortelle det han vet kan være problematisk om seg selv, ikke statsministeren som forteller Wara hva hun vet om han.
edlit Skrevet 3. oktober 2019 #115 Skrevet 3. oktober 2019 8 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Ja, men forholdene som kommer på bordet er jo kun den kommende statsråden selv tar opp. Så Wara får jo ikke noe beskjed fra statsministeren om at hans samboer har en kriminell fortid. Det er Wara som må fortelle det han vet kan være problematisk om seg selv, ikke statsministeren som forteller Wara hva hun vet om han. Selvfølgelig, det var Wara som var ansvarlig for å fortelle til Erna det som kunne være problematisk. Ifølge samboeren visste han ikke at hun hadde vært kriminell og fengslet, men han visste at det var ting i hennes fortid hun var for skamfull til å snakke om. Det tydet på at det fantes problematiske ting der, og dette burde Wara undersøkt nærmere i forbindelse med spørsmålene han skulle svare på før han ble statsråd. Videre i intervjuet i 2018 om at nye statsråder ble sjekket ekstra nøye, sa Erna: "Det er en mulighet til å være åpen om vanskelige ting. Det handler ikke bare om alvorlighetsgraden. Dukker det opp ting som ikke er blitt fortalt tidligere, fortjener ikke vedkommende videre tillit i regjeringen." https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nye-statsrader-sjekket-ekstra-noye-1.1086426 1
Gjest Nimbus2000 Skrevet 3. oktober 2019 #116 Skrevet 3. oktober 2019 9 minutter siden, edlit skrev: Selvfølgelig, det var Wara som var ansvarlig for å fortelle til Erna det som kunne være problematisk. Ifølge samboeren visste han ikke at hun hadde vært kriminell og fengslet, men han visste at det var ting i hennes fortid hun var for skamfull til å snakke om. Det tydet på at det fantes problematiske ting der, og dette burde Wara undersøkt nærmere i forbindelse med spørsmålene han skulle svare på før han ble statsråd. Videre i intervjuet i 2018 om at nye statsråder ble sjekket ekstra nøye, sa Erna: "Det er en mulighet til å være åpen om vanskelige ting. Det handler ikke bare om alvorlighetsgraden. Dukker det opp ting som ikke er blitt fortalt tidligere, fortjener ikke vedkommende videre tillit i regjeringen." https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nye-statsrader-sjekket-ekstra-noye-1.1086426 Om Wara for 25 år siden fikk høre av Laila at hun skammet seg over fortiden uten å spesifisere noe mer enn det så er det jo ikke så rart at Wara hadde glemt alt sammen når han var i samtale med statsministeren. Tror ikke man kan forvente at Wara skulle huske hva han ble fortalt for lenge siden når det var såpass vagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå