Gå til innhold

Laila Bertheussen tidligere straffedømt


Gjest BigBear

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahaha. Det er vel ikke irrelevant som Elden sier, men svært viktig i saken hennes.  Helt klart at dama har et stort problem. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette sier mye om vurderingsevnen til politikerne som styrer landet vårt. Ingen tvil om at denne dama trenger hjelp, men det er forkastelig av hennes mann og stå og beklage seg i beste sendetid om at demokratiet vårt er under angrep, når han da vet at samboeren står bak. Er uenig med Wara politisk men trodde virkelig ikke at han var så utpå at han velger å tilbringe livet med en farlig kriminell. Man kan argumentere med at han kanskje ikke visste at dama sto bak, men finner det svært usannsynlig da hun tydeligvis har hatt et problematisk forhold til lov og orden fra tenårene av. Kan vanskelig se at noen som er ved sine fulle fem orker å tilbringe mye tid med noen av dette kaliberet så vil tro Wara selv har sine tilbøyeligheter.

Det verste med han er den ufordragelige selvmedlidenheten og offerrolledyrkelsen kombinert med samboerens handlinger, prøver å skape regelrett lynsjestemning mot dette teateret og innvandrere generelt. Synes det får være nok av Erna Solbergs utnevnelser av ministre, er jo pinadø verre klientell enn du finner i et hvilket som helst fengsel.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 30 år siden disse sakene da. Mange har gjort feil i ungdommen og skikket seg etterpå. Synes ikke dette er noe å henge seg opp i. 

Men, at det er noe muffens her, det er jeg ganske sikker på. Men det har ikke noe med disse gamle sakene å gjøre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Det er jo 30 år siden disse sakene da. Mange har gjort feil i ungdommen og skikket seg etterpå. Synes ikke dette er noe å henge seg opp i. 

Jevnlig nasking fra tidlige tenår og dokumentfalsk er noe litt annet enn en feil eller to i ungdommen. Det sier litt om hennes karakter.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, livetleiav skrev:

Jevnlig nasking fra tidlige tenår og dokumentfalsk er noe litt annet enn en feil eller to i ungdommen. Det sier litt om hennes karakter.

Hennes karakter da ja. Men om hun har kommet ut av det og levd ordentlig i flere tiår, så synes ikke jeg det er så relevant.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Hennes karakter da ja. Men om hun har kommet ut av det og levd ordentlig i flere tiår, så synes ikke jeg det er så relevant.

Hennes første dom for tyveri kom i 1982, da var hun 17 år gammel.

De fleste som gjør en dum feil i ungdommen fortsetter ikke med en kriminell løpebane som fører til to dommer til før man er 24. 

Antisosiale trekk som sier mye om hvem hun er som voksen også.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Hennes karakter da ja. Men om hun har kommet ut av det og levd ordentlig i flere tiår, så synes ikke jeg det er så relevant.

Hun har jo åpenbart ikke kommet ut av det, jfr sakene hun nå står midt oppi. Dette er ressurssterke folk, hvilket må være eneste grunn til at hun har holdt seg utenfor murene i voksen alder. Når man tenner på sin egen bil mens barna sover rett bak veggen har man ikke kommet seg unna noe som helst, ei heller lært av sine feil. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er jo 30 år siden disse sakene da. Mange har gjort feil i ungdommen og skikket seg etterpå. Synes ikke dette er noe å henge seg opp i. 

Men, at det er noe muffens her, det er jeg ganske sikker på. Men det har ikke noe med disse gamle sakene å gjøre. 

Det kan fortsatt være relevant i forhold til hvordan hun reagerer på spørsmål rundt dem dersom det kommer opp i en eventuell rettssak, men avgjørende alene vil de ikke være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Selv om dette er 30 år siden, så kan hun bare ha blitt flinkere å skjule andre lovbrudd...eller ikke hatt det behovet da mannen (Wara) tjener så godt at hun ikke behøver begå lovbrudd.

Mye handler om penger ser jeg. Lykkesøker?

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/e8mOqO/Waras-samboer-domt-til-fengsel-pa-80-tallet-Gikk-i-terapi-for-a-slutte-med-bedrageri

Gikk i terapi som 24 åring.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, keops skrev:

Hun har jo åpenbart ikke kommet ut av det, jfr sakene hun nå står midt oppi. Dette er ressurssterke folk, hvilket må være eneste grunn til at hun har holdt seg utenfor murene i voksen alder. Når man tenner på sin egen bil mens barna sover rett bak veggen har man ikke kommet seg unna noe som helst, ei heller lært av sine feil. 

Selvsagt. Det jeg snakket om var at frem til nå har hun ihvertfall ikke blitt dømt for noe de siste 25-30 årene. Men det som har skjedd nå er jo selvsagt ganske så sykt. 

(Vet hun ikke er dømt nå heller altså)

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tranedatter skrev:

Selv om dette er 30 år siden, så kan hun bare ha blitt flinkere å skjule andre lovbrudd...eller ikke hatt det behovet da mannen (Wara) tjener så godt at hun ikke behøver begå lovbrudd.

Mye handler om penger ser jeg. Lykkesøker?

Det er jo selvsagt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Selvsagt. Det jeg snakket om var at frem til nå har hun ihvertfall ikke blitt dømt for noe de siste 25-30 årene. Men det som har skjedd nå er jo selvsagt ganske så sykt. 

Ja, men det at hun ikke er dømt for noe antar jeg er fordi hun har blitt smartere med årene samt at hun altså omgir seg med ressurspersoner. Verste sort synes jeg, folk som har ressurser til å leve godt selv samtidig som de driter i lover og regler og forsøker å påføre andre skyld. Og dette skjer med daværende justisministers velsignelse, utrolig

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Fra filter: min utheving.

I rettssaken mot Bertheussen i 1989 – der hun tilsto de fleste punktene i tiltalen – tok hun opp at hun helt siden seksårsalderen hadde drevet med nasking, men at hun ikke ble avslørt før hun som 15-16-åring «hadde gjort seg skyldig i diverse kriminelle forhold i ledtog med en venninne».

https://filternyheter.no/pst-siktede-bertheussen-tidligere-domt-til-fengsel-gikk-i-terapi-for-a-slutte-med-svindel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, keops skrev:

Ja, men det at hun ikke er dømt for noe antar jeg er fordi hun har blitt smartere med årene samt at hun altså omgir seg med ressurspersoner. Verste sort synes jeg, folk som har ressurser til å leve godt selv samtidig som de driter i lover og regler og forsøker å påføre andre skyld. Og dette skjer med daværende justisministers velsignelse, utrolig

Vi vet jo ikke om dette er tilfellet da. Men ellers enig med deg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter
1 minutt siden, keops skrev:

Ja, men det at hun ikke er dømt for noe antar jeg er fordi hun har blitt smartere med årene samt at hun altså omgir seg med ressurspersoner. Verste sort synes jeg, folk som har ressurser til å leve godt selv samtidig som de driter i lover og regler og forsøker å påføre andre skyld. Og dette skjer med daværende justisministers velsignelse, utrolig

 

Hun sluttet (ble ikke tatt) etter 24 års alder, 1989, når ble hun samboer med Wara? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tranedatter skrev:

 

Hun sluttet (ble ikke tatt) etter 24 års alder, 1989, når ble hun samboer med Wara? Noen som vet?

Sannsynligvis i godt voksen alder. De har jo hver sine barn og ingen felles. Men jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Sannsynligvis i godt voksen alder. De har jo hver sine barn og ingen felles. Men jeg vet ikke. 

Joda de har en felles datter på drøyt 20 år. 

Hun har barn fra tidligere født 1990. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tranedatter skrev:

Joda de har en felles datter på drøyt 20 år. 

Hun har barn fra tidligere født 1990. 

Åja. Mente å ha lest at de ikke hadde. Men da møttes de nok på midten/slutten av 90-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...