Kakao Skrevet 12. september 2006 #5202 Skrevet 12. september 2006 Enig med Pi@. Sånn kan du ikke ha det, vel? Svigermora di ødelegger jo litt av denne fine tida. Skjønner godt at det er kjipt å konfrontere henne direkte, men prøv å involvere samboeren din litt mer. Altså få han til å være tilstede når hun gnager som værst. Han må jo bare høre hvor ille det er, selv om det er hans egen mor. Forhåpentligvis så griper han inn og sier i fra. Liker ikke at du skal ha en sånn svigermor...
Fibonacci Skrevet 12. september 2006 #5204 Skrevet 12. september 2006 Den svigermora altså... kjenner at jeg blir sinna og frustrert på dine vegne! Sett deg ned og prat med sambo om hvordan du føler det, så kan han kanskje si fra neste gang hun kommer med noe sånt, eller bare river ham ut av armene dine (makan til oppførsel fra en voksen dame!). Huff, skjønner at du ikke orker tanken på hyttehelg. Samtidig må man jo finne en måte å overleve med disse svigermødrene da, og da ville jeg heller prøvd å si fra enn å holde alt inne og plutselig eksplodere en dag... vet at det er vanskelig altså! Stor klem, og nuss til Sondre
Skytte Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5205 Skrevet 12. september 2006 Lucky;Planen min er at bare sambo skal dra når det blir aktuelt ja..Jeg sa det til han for en stund siden,men husker ikke hva han sa.Tror han var enig i at det ikke var mye der å gjøre for meg i kaldt høstvær og sikkert regn..! Har kosa meg idag ja! Iss;Hender seg jeg også skriver brev,det er så utrolig mye lettere å skrive ut tankene sine enn å si dem ja! Det var bare å få det gjort.......... Cr@sh;Jeg klarer liksom ikke si noe særlig.Jeg prøver så godt jeg kan men det når ikke helt frem.Jeg prøver å vise med tydelig kroppsspråk hva jeg syns,men det er nok bare bortkastet.Det som er e at samboeren hennes tar div hint av og til,mens hun bare durer på..Egentlig lurer jeg på hvorfor han orker å bo med henne.Er han som gjør alt.Jeg har enda ikke sett svigermor lage mat....! Ja erru gæren nå må vi være lynforsiktige!! Har muligens lyst på flere barn,men ikke til våren allerede Håper egentlig dette bare er noe left overs fra renselsen...får bare vente å se om det dukker opp neste mnd! MrsP;Det er akkurat det som er,nå reagerer jeg på alt..Har tenkt mye på dette og lurt fælt på hva det er som sker for vi har da alltid gått bra ihop før.Hun har alltid vært en smule slitsom og smådum sosialt sett,men jeg har da aldri følt det så galt som nå.Kan det bare være hormoner eller kan hun virkelig ha blitt så teit..? MissS;Tusen takk den trengtes! Kakao;Ja det ødelegger ganske mye når jeg bruker så mye energi på å grue meg og tenke på denne saken...og irritere meg...Jeg vil bare at det skal gå over... Pondusa;Takk det var godt! LT;Jeg aner bare virkelig ikke når eller hvordan jeg skal angripe saken og få fortalt han det...Er redd for at han skal bli skikkelig barnslig å gå rett i forsvar...for han kan bli skikkelig barnslig av og til når vi prater/diskuterer/krangler.......Og jeg vil jo ikke akkurat kritisere mora hans... Forbasket vanskelig altså...........
Skytte Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5206 Skrevet 12. september 2006 Jeg har hatt en kjempekoselig dag!! Tante kom halv ett og hadde med seg en stor grønplante til meg,pakke til Sondre og rundstykker,wienerbrød,sjokolade og is! Så vi kosa oss bare værre! Lillegull var så trøtt og god og ville bare kose med gammeltanta! Han sov lenge og vel i armene hennes! Tante dro da sambo kom hjem.Vi heiv oss rundt og laga kjøttsuppe! Så nå føler jeg at jeg har tjent meg enda noen voksenpoeng! Hadde kokt sjy av et bein i flere timer.Det ble ei sjelden god kjøttsuppe om jeg skal si det selv Så kosa vi oss på gulvet sammen med lille snuppen som fikk sprelle naken og fjerte litt! Han elsker å være naken den karen...Hmmm...nudist? Ikveld har sambo vært ute og sykla i pissregnet mens jeg organiserte bilder som er klare for album nå! Glemte å si at jeg begynte på et bildeprosjekt i formiddag! En liten bok til sambo tenke jeg.Nesten som en scrappbook,den har sorte ark.Så limer jeg inn bilder av oss to og skriver fine ting,minner og små vers.På fremsiden har jeg skrevet; En bok om kjærlighet... En bok om oss... Syns det var så koselig å sitte med den,tenker han skal få den til bursdagen eller til jul...Får se! Hvis jeg klarer å holde den hemmelig.Alltid når jeg får sånne store lure idèer så må jeg si det til han med en gang.... Ellers har jeg titta litt rundt på nett etter steder å bestille sånne takkekort for gavene Sondre har fått..det var dyrt...Men men...Får se hva vi velger. Ikveld har jeg satt litt bilder i album og er nå ferdig med alt frem til den store dagen!! Skal lage en ekstra fin album til Sondre,sette noe bilder i den "boken om meg" og resten i vår vanlige album! Vi begynner å få noen nå gitt...!! Morsomt! Men nå skal jeg raske meg i seng her.Sondre sovna halv elleve etter en litt urolig kveld.Han har vært litt grinete om kveldene sånn inni mellom.Prøvde å gi han litt mme for å se om han fikk for lite mat,men det var det ikke. Tror bare han er så trøtt at det blir litt tullball for han.Ikke kan han nå være blid og stille 24 timer i døgnet heller. Jeg er bare så glad for at jeg har fått en sånn herlig unge
Gjest Rognebær Skrevet 12. september 2006 #5207 Skrevet 12. september 2006 Innom sånn på natta for å si hei og unnskylde for at jeg ikke svarte på spørsmålet ang. babygym! Er litt i nett-ørska for tiden... Men bøtteknotten falt for babygymen med en gang vi kjøpte den, da var han vel 7-8 uker. Tror ikke helt han skjønte at det var han som slo til lekene, men når han traff dem tilfeldig, ble han veldig fascinert. Nå (11 uker) tar han helt bevisst etter dem og holder fast på dem, og tar faktisk tak i hele gymen og dytter den rundt, og snurrer seg selv rundt sin egen rumpeakse så han kommer på tvers under gymen liksom. Kjempemorsomt. Men så har han også skjønt at jeg noen ganger putter ham der når jeg vil gjøre noe annet enn å prate med ham, og da blir han skikkelig sur. Håper dagen i dag blir like bra som gårsdagen!
Gjest Mrs. Potter Skrevet 13. september 2006 #5208 Skrevet 13. september 2006 (endret) Åå,så koselig med den boken til sambo! Jeg holder på med en til bestevenninna mi,og det er jo så gøy at jeg har planer om å lage til pappa&samboeren,bestemor og kanskje en til sambo. Jeg hadde blitt kjempeglad hvis jeg hadde fått en sånn iallefall. Ha en fin dag snuppa! Endret 13. september 2006 av Mrs. Potter
Murmelmy Skrevet 13. september 2006 #5209 Skrevet 13. september 2006 Kjenner meg så utrolig godt igjen i det å ville fortelle kjæresten alt av store flotte hemmeligheter med en gang . Enten det eller så klarer jeg å si til ham at jeg har en overraskelse og han haler og drar det ut av meg Så lei svogermor du har! Hadde blitt rimelig forbanna om noen jeg ikke liker hadde stått over puppen og barnet mens jeg ammet. Min svigermor kan også til tider komme med sine meninger (sterk og tøff dame), men når det gjelder Theodor så har hun vært super. Hun er super ellers også, altså . Jeg spør henne når jeg lurer på ting og hun svarer og hjelper meg. Når det gjelder takkekort så skal vi også sende ut det. Jeg tar bilde hjemme i løpet av denne uken og bestiller opp bilder med sånn hvit marg på den ene siden. Rimelig og greit. Ha en super dag i skytteheimen
Gjest Wasabi Skrevet 14. september 2006 #5210 Skrevet 14. september 2006 Hei kjære Skytte! Tusen takk for at du holder liv i boka mi mens jeg er i ammetåka! Er en sjelden tur innom KG nå og det er godt å lese hos deg at vi gjør mye likt. Tiden med babyen blir bare bedre og bedre! Lykke til med prosjekt svigermor (..) og det flott albumprosjektet!
Cr@sh Skrevet 14. september 2006 #5211 Skrevet 14. september 2006 Så koselig kjærestegave du lager... Ble helt rørt bare av å lese om den, jeg... Ække lettrørt for tida, jeg nei...
Kakao Skrevet 14. september 2006 #5212 Skrevet 14. september 2006 Å, så søt ide å lage album til sambo! Tenk så glad han blir når han får den, da! Vet det er kjempevanskelig å holde sånne ting for seg selv. (Så svigermoren din lager ikke mat...? Trodde hun var perfekt jeg, siden hun durer fram og kritiserer andre i hytt og vær.... ) Nå var jeg kanskje litt slem, men håper hun endrer seg snart!
Skytte Skrevet 14. september 2006 Forfatter #5213 Skrevet 14. september 2006 Rognebær;Hehe,hadde jeg bare vært i ørska på nett Takk for supert svar! Har aktivt gått inn for å få han til å oppdage den og idag har han ligget lenge,minst to minutter ,og veivet og hatt store øyne! MrsP;Jeg hadde sikkert begynt å gråte om jeg hadde fått en sånn! Syns den er sååå koselig å lage så jeg skulle helst ha fått holdt på med den hele tiden! Men det er kun på dagtid jeg kan det og da er ikke fritiden stor gitt!Men det er nå enda en stund til jul! Murmelmy;Hehehe,akkurat snn er det med meg også! Jeg må ta meg i å buse ut med at jeg lager julegave til han eller noe sånt! Jeg kommer til å sprekke lenge før jul og sikkert gi han den før også...! Heldigvis er han likens og klarer ikke la være å si ting! Derfor hender det det blir dobbelt opp med bursdagsgaver og julegaver....... Egentlig er det litt uøkonomisk å være sånn Det er bra svigermoren din er grei! At det finnes sånne også! Vel,min er grei hun også..på sin egen gnagsåraktige måte.... Wasabi;Så koselig at du er innom!Det setter jeg stor pris på! Må jo innom deg på rundene mine vettu! Cr@sh;Hehe,nei da er vi to! Men nå syns jeg du skal begynne å føde snart! Er så koselig når det kommer nye babyer! Kakao;Jeg gleder meg så enormt til å se han når han får den! Gleder meg til å se fjeset hans når han leter etter ord mens det lyser glede og kjærlighet ut av øynene hans!! *klissete*
Skytte Skrevet 14. september 2006 Forfatter #5214 Skrevet 14. september 2006 Hello!! Her er jeg! Tusen takk for besøkene jenter! Setter veldig stor pris på det! Dagene flyr og flyr og jeg klarer nesten ikke henge med i hele tatt! Igår var det skrekkelig høljeregn men jeg hyra på meg og rilla til byen! Fikk unnagjort massevis av såærender samt truffet venninne L og skravlet med ørten kjenninger! Var bare deilig å være ute i ruskevær! Lenge siden sist! Husker før i tiden,i mine yngre dager ,hvis jeg var lei meg så pleide jeg å gå tur i fjæra når det regna ute! Det er terapi! Så var vi på middag hos svigers da....Det gikk over all forventning egentlig.Men jeg konsentrerer meg hardt...Jeg digga å fortelle at ei jeg traff i byen syns Sondre var lik meg,da ble hun helt "neeei...han ligner bare på X,det er jo lilleX"osv...Skikkelig teit og barnslig men jeg orket ikke bry meg. Da han gråt,for det gjorde han nesten hele tiden selvsagt....og da var det jo bare snak om hvor synd det var i han som hadde så vondt i magen.Og hun sier ikke ting bare en eller to ganger,nei hun gnager og gnager hundre ganger til man får helt fnatt!!!! Da sa jeg at det kunne faktisk være andre ting som gjorde at babyer gråt.Virket som hun syns jeg var teit som sa det men det driter jeg i. Snakket med svigerinna mi idag og hun hadde bare venta på at jeg skulle eksplodere der igår.Og hun ble ganske oppgitt da jeg sa at går var en av de bedre dagene.Hun syns svigermor snakker så høyt til Sondre og stresser og fyker rundt med han og er helt på tuppa.Hun er også møkkalei av at hun gnager så mye på ting.SÅ det er nok ikke meg som er fæl,hun er nok temmelig ille..Svigerinna mi lurte bare på hvorfor hun ikke kan hute seg å slappe av og være naturlig?! Det er en sann gåte for oss hvorfor hun er sånn...sosialt tilbakestående!*huffda* Idag har det vært deilig høstvær med sol fra blå himmel!Jeg har trillet en lang tur,godt med trim! Mne utrolig kjedelig å trille alene...Huff,skulle ha hatt noen å gå sammen med og skravle baby sammen med...Menmen. Da sambo var ferdig på arbeid kjørte vi til sverige av alle ting! Fikk kjøpt meg en del godis da ja.......... Sondre har vært en del sutrete i hele dag.Har bare villet være hos meg og va så fryktelig fornærmet da jeg la han i vugga mens jeg tørket støv og vasket gulvene i morges.Men sånn er det! Han sovner tvert han kommer i bilen.Sov fra fire til seks og fra halv åtte til halv ti,spiste og jeg la han kl ti og jammen sovna han ikke igjen Men nå er jeg søren meg spent på hvordan natta blir...*hjelp* Vi har diskutert litt hva vi skal gjøre i helga og da sambo ville dra på hytta fikk jeg sagt på en humoristisk måte at jeg syns det var sånn mas og pes å være der...Men jeg tror kanskje han tror jeg mener et er pga ikke innlagt vann og wc og ikke pga moren hans... Heldigvis begynte han å snakk om at han muligens ville dra til mam og pap og låne båte til pap og få fisket litt! Så har jeg tilbudt svogers å være med dit så kanskje det blir det.Vet ingen ting enda.Men hvis vi drar ditskal jeg ha med bildeprosjektene mine for der får jeg gjort litt siden mam passer på Sondre uten at han hyler seg blå..! Planen er å ta runden min på dagtid imorgen...Hehe,jeg kan jo prøve å planlegge! Var derfor jeg vasket idag sån at jeg har alt tilrettelagt for nett-tid! Fyttirakkern som sambo snorker her nå...Er det mulig??? Skal hoppe i loppekassen nå og krysse alt jeg har for at engelen min sover leeenge enda.... NATTA!!
iss Skrevet 14. september 2006 #5215 Skrevet 14. september 2006 Nå har jeg sittet og venta på den siste oppdateringen fra deg... Natta snuppa!
Murmelmy Skrevet 15. september 2006 #5216 Skrevet 15. september 2006 Tror det er veldig vanlig at folk synes barnet ligner mest på den de kjenner best av foreldrene... Rart egentlig. Jeg synes som regel at ungene ikke ligner på noen av foreldrene jeg
Kakao Skrevet 15. september 2006 #5218 Skrevet 15. september 2006 Skytte!!!! Gjett hva som har skjedd!!??!
Skytte Skrevet 15. september 2006 Forfatter #5219 Skrevet 15. september 2006 Iss; Tuuusen tak for beste morra sms på eviglange tider!!!!!!!!GRATTIS!!!! Murmelmy;Det er svært sjelden jeg ser at babyer ligner på annet enn babyer ja! LT;Tusen takk for det! ********************************************* Helt vanlig natt med to amminger men jeg var steindød imorges og snille snille sambo sto opp med Sondre kl 6.............Jeg klarte bare ikke mobilisere hender og føtter til å røre på seg...Da snuppen sovna kom sambo krypende under dyna og kosa med meg før han måtte dra Han er så goood!! Hvorfor må han jobbe?!? Sondre har bare sovet noen minutter av gangen i dag og jeg er like trøtt....Har likevel tatt runden min innimellom hylen og overhørt smågrynting.Nå har han endelig sovna tror jeg..har lagt han i vogna og skal trille til byen og kjøpe stiping til håret mitt.I tilfelle noen vil fikse det i helga.... Skulle så gjerne ha holdt på med albumene mine...Kjenner jeg får litt abstinenser der...Men mest av alt burde jeg sovet...men så skinner sola og da føler jeg at jeg må ut....Så vil jeg trimme og svette litt...Jeg slites litt mellom meg selv for tiden... Men skal tilmam og pap i helga.Drar vel ikke før imorgen(jeg vil dra idag for der er det bare avslapping...)og sogers blir med! Det blir koselig ja! Snakkes....en dag....
Skytte Skrevet 15. september 2006 Forfatter #5220 Skrevet 15. september 2006 Kakao;Er du også gravid?????????HERREGUD for en bra dag!!!!!!!!!!!!!!!! Nå kan den umulig bli bedre her inne!!!!Må innom deg i full fart nå!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå