Gå til innhold

Skulle få ny kontrakt etter ett år, får ikke pga svangerskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.9.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Ts her

Graviditeten var så absolutt ikke planlagt, da jeg har fått beskjed at jeg ikke kan få barn, så har liksom aldri tenkt på særlig på det.

Jeg er ikke vikar, men fast ansatt med en lav prosent i kontrakten og ble lovet høyere prosent etter ett år. 

Anonymkode: 2f550...e52

Du har krav på høyere prosent hvis du er fast ansatt i en prosent! Er du organisert? Sjekk med forbundet! 

Anonymkode: b783a...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er organisert, anbefaler jeg at du tar kontakt med foreningen. Er du ikke det, kan det være vel verdt å bruke penger på jurist. En bekjent opplevde det der, og likestillings og diskrimineringsombudet tok det veldig på alvor! 

Anonymkode: f5baa...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke engang jobbet der et helt år før du ble sykemeldt p.g.a graviditet. Har du prøvd å se det fra arbeidsgiver sin side?

Anonymkode: 4203d...29c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2019 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Ts her

Graviditeten var så absolutt ikke planlagt, da jeg har fått beskjed at jeg ikke kan få barn, så har liksom aldri tenkt på særlig på det.

Jeg er ikke vikar, men fast ansatt med en lav prosent i kontrakten og ble lovet høyere prosent etter ett år. 

Anonymkode: 2f550...e52

Hvis du har, la oss si 30%stilling, men har i gjennomsnitt jobbet 60% siste året, så har du rett på ny kontrakt med 60% fast stilling. Er dette tilfelle for deg? At du har jobbet mye mer enn dine faste prosent siste 11 mnd? Da spiller det ingen rolle hvilken muntlig avtale dere hadde, dette er lovfestet. 

Anonymkode: 95a60...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i strid med likestillings-og diskrimineringsloven. Ferdig snakka! 

Likestillings-og diskrimineringsombudet er første stopp for slike saker.

Anonymkode: 637c1...ef1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Ts her

Graviditeten var så absolutt ikke planlagt, da jeg har fått beskjed at jeg ikke kan få barn, så har liksom aldri tenkt på særlig på det.

Jeg er ikke vikar, men fast ansatt med en lav prosent i kontrakten og ble lovet høyere prosent etter ett år. 

Anonymkode: 2f550...e52

Men hva hjelper det med høyere prosent nå, du er sykemeldt og skal ha permisjon? Da kan det vente til du er tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Loff77 skrev:

Men hva hjelper det med høyere prosent nå, du er sykemeldt og skal ha permisjon? Da kan det vente til du er tilbake

Hun vil vel ha lønnen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Ja so det til meg du, jeg ble bare gravid på spiral hele to ganger 🤣

Anonymkode: d43b1...9f8

Samme her🤣 Andre gang viser det seg til og med å være tvillinger 😅

Så man kan definitivt plutselig bli gravid 😬

Anonymkode: 0377e...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du er gravid. Det er trossalt viktig at flere kvinner føder barn for at samfunnet skal fungere. 

Anonymkode: c7244...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...