AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #101 Skrevet 18. september 2019 2 timer siden, NBA skrev: Er jo kvalmt. Hilsen Desirée-Andrea, 18 år og tobarnsmor til Erlend-Caspian og Anea-Louise. Anonymkode: 65087...6b7 15
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #102 Skrevet 18. september 2019 Synes det er koselig at folk får barnet de har drømt om - uansett alder. Må også bevne at mange 40-åringer ser bedre ut enn 20-åringer, og mange har bedre helse også. De unge mødrene som har svart nedlatende i denne tråden er nok misunnelige på at mødrene i 40-årene har god økonomi og kan skjemme bort ungen under både oppveksten og når ungen skal kjøpe bolig. Og ps, folk lever til de er 90. Trenger de aldrende foreldrene mye hjelp så kan man kjøpe hjelp, og heller bruke energien til hyggelige besøk. Anonymkode: 65087...6b7 5
Thyra Skrevet 18. september 2019 #103 Skrevet 18. september 2019 51 minutter siden, Majott skrev: Gratulerer med snart et barn! Gleder meg med deg! Skulle lagt til mye mer smileys her, men er ikke så inne på det! Tusen takk! 1
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2019 #104 Skrevet 18. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Atte hææææ!? Man får vel ikke barn for at andre skal ta ansvar for de og forsørge de økonomisk? Voksne barn som forventer økonomisk hjelp til bryllup og hus? Nei, altså. Anonymkode: 23abd...1f3 Det er hva du fikk ut av innlegget mitt? 1 time siden, Thyra skrev: 21-åringen hadde sikjert ikke sagt det uansett. Men om hen syntes det var flaut og ikke noe stas, ville det nok merkes på vedkommende. Tror jeg ikke noe på. Har selv en venninne som går og tror at de eldre ungene hennes synes det er så fint og flott med lillesøstera. 1 time siden, Thyra skrev: Det er mange som ikke får økonomisk hjelp av foreldre til bolig og bryllyp. Mn en selvsagt må man ikke gjøre forskjell. Godt poeng.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #105 Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, O.G. skrev: Det er hva du fikk ut av innlegget mitt? Tror jeg ikke noe på. Har selv en venninne som går og tror at de eldre ungene hennes synes det er så fint og flott med lillesøstera. Godt poeng. Sånn helg ærlig! Ja. Siden det var det som ble skrevet. Ellers ville det vel vært helt idiotisk og tatt det med. Anonymkode: 23abd...1f3 3
kaleidoskop Skrevet 18. september 2019 #106 Skrevet 18. september 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Foreldrene mine var 46 og 52 da jeg ble født, og jeg må bare si at jeg synes det er veldig dårlig gjort mot ungene å få barn når man er så gammel. Jeg er nå i midten av 30-årene og mens mine jevnaldrende har foreldre som kan være tilstedeværende besteforeldre for sine barn, er mine foreldre døde av naturlig alderdom. Det var utrolig tungt å måtte hjelpe gamle foreldre fra midten av 20-årene, når det normale ville vært at de hjalp med meg flytting og etablering. Mormoren til mannen min er like gammel som faren min hadde vært. Jeg føler ofte jeg har mer til felles med svigerforeldrene mine enn med folk på min egen alder, fordi vi har gått gjennom det samme med gamle og syke foreldre, mens for dem er det naturlig, de er jo i 60-årene. Man kan selvfølgelig aldri vite, kanskje blir man syk og dør tidlig uansett, men sannsynligheten er i hvert fall større når man får barn så gammel. Ikke påfør ungene dine et tidlig voksenliv som består i å ta vare på gamle, syke foreldre og etterhvert det å måtte begrave foreldrene sine før man er blitt ordentlig voksen selv. Anonymkode: fb7ea...95e Så du ville helst ikke vært født? 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #107 Skrevet 18. september 2019 Nå har jeg ikke tenkt å få barn, men jeg hadde helt sikkert vært mer klar for oppgaven nå som 45-åring enn jeg var som 25-åring. Jeg lever sunnere, roligere og har mer overskudd til andre. Jeg føler meg langt fra for gammel, og så må man heller ikke glemme at en 40-åring i dag er mye yngre til sinns enn de var for førti år siden. Anonymkode: a5282...f5d 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #108 Skrevet 18. september 2019 2 minutter siden, kaleidoskop skrev: Så du ville helst ikke vært født? Det blir et helt meningsløst spørsmål å stille, for om jeg aldri hadde vært født hadde jeg jo ikke visst om det. Jeg er på mange måter glad jeg finnes, men samtidig har det vært utrolig tungt å miste foreldrene mine mens jeg ennå var så ung, og det at jeg nå er fremdeles ung og barna mine er uten besteforeldre, jeg er uten foreldre, det er veldig tungt. Jeg har et godt liv med høy utdannelse, en superkul mann, et godt ekteskap og fantastiske barn. Men likevel, hadde jeg aldri blitt født hadde jeg jo ikke visst det. Anonymkode: fb7ea...95e 5
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2019 #109 Skrevet 18. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke tenkt å få barn, men jeg hadde helt sikkert vært mer klar for oppgaven nå som 45-åring enn jeg var som 25-åring. Jeg lever sunnere, roligere og har mer overskudd til andre. Jeg føler meg langt fra for gammel, og så må man heller ikke glemme at en 40-åring i dag er mye yngre til sinns enn de var for førti år siden. Anonymkode: a5282...f5d Gått greit med speunge når man er i førtiårene ja, men tenåring når man nærmer seg seksti tror jeg kan bli katastrofe.
Gjest Tutte Skrevet 18. september 2019 #110 Skrevet 18. september 2019 2 timer siden, NBA skrev: Er jo kvalmt. Kvalmt faktisk. Å få barn i godt voksen alder kan være veldig positivt. Da man som eldre som oftest er mer sikker på seg selv og generelt har mer erfaring i livet. Synes det er mye verre med de som får barn i ung alder i de tilfellene det har skjedd uplanlagt og ikke har noe på stell verken med materielle ting eller mentalt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #111 Skrevet 18. september 2019 🙄🙄<— omtrent sånn. Nesten pensjonist når ungen flytter ut. Mye større sannsynlighet for å miste foreldrene u i ung alder. Anonymkode: ae165...31b 1
NBA Skrevet 18. september 2019 #112 Skrevet 18. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Atte hææææ!? Man får vel ikke barn for at andre skal ta ansvar for de og forsørge de økonomisk? Voksne barn som forventer økonomisk hjelp til bryllup og hus? Nei, altså. Anonymkode: 23abd...1f3 Kan du ingenting om hvordan verden var for ikke så altfor lenge siden?
NBA Skrevet 18. september 2019 #113 Skrevet 18. september 2019 2 timer siden, Thyra skrev: Det er ganske drøyt å si det er kvalmt å få unger sent. Når kroppen er i stand til å bli gravid, er det da ikje kvalmt, selv om det ikke er ideellt alltid. Hva mener du jeg burde gjort da jeg oppdaget at jeg var 43 år og gravid? Tatt abort? Hvorfor er det ingen man møter i helsevesenet som anbefaler å ta abort pga alder? Det er kvalmt gjort mot barnet. Du er 61 når barnet ditt blir myndig. Ja, jeg mener det. Du utsetter også barnet ditt for stor fare ved å føde det i så høy alder. Hvorfor ingen i helsevesenet sier det? Fordi de er livredde for å ha meninger. De er mer opptatte av å pushe medisinske grenser. 5
NBA Skrevet 18. september 2019 #114 Skrevet 18. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hilsen Desirée-Andrea, 18 år og tobarnsmor til Erlend-Caspian og Anea-Louise. Anonymkode: 65087...6b7 Sa feigingen som kommenterer under AB. Jeg ler. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #115 Skrevet 18. september 2019 Jeg hadde tenkt at jeg ikke hadde giddet selv. På den alderen vil jeg kun ha meg selv å tenke på! Min mamma fikk barn både tidlig og sent. Hun gikk bort av kreft i en alder av 60 og etterlot seg en 15 år gammel foreldreløs jente (far også død). Man har jo ingen garantier i livet, men statistisk sett vil jo de med yngre foreldre ha foreldrene sine lengre i livet. Anonymkode: 85d50...7a2 4
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 18. september 2019 #116 Skrevet 18. september 2019 Jeg tenker for det første: herregud jeg er glad det ikke er meg. Når jeg er 46 år er barna mine i 20årene. For det andre: jeg er glad mamman min ikke er i midten av 70årene nå, noe hun ville ha vært om hun fikk meg ved 46år. Hun var 30, og det er jo heller ikke så sabla ungt, men jeg har ei sprek mor, og hun er ei sprek bestemor til mine og min søsters småbarn.
Thyra Skrevet 18. september 2019 #117 Skrevet 18. september 2019 11 minutter siden, NBA skrev: Det er kvalmt gjort mot barnet. Du er 61 når barnet ditt blir myndig. Ja, jeg mener det. Du utsetter også barnet ditt for stor fare ved å føde det i så høy alder. Hvorfor ingen i helsevesenet sier det? Fordi de er livredde for å ha meninger. De er mer opptatte av å pushe medisinske grenser. Du synes det er kvalmt gjort mot barnet at jeg ikke tar abort? Tror du barnet når hn blir voksen kommer til å ha det så jævlig at hn vil ønske hn aldri ble født? Kun pga min alder? 4
kaleidoskop Skrevet 18. september 2019 #118 Skrevet 18. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det blir et helt meningsløst spørsmål å stille, for om jeg aldri hadde vært født hadde jeg jo ikke visst om det. Jeg er på mange måter glad jeg finnes, men samtidig har det vært utrolig tungt å miste foreldrene mine mens jeg ennå var så ung, og det at jeg nå er fremdeles ung og barna mine er uten besteforeldre, jeg er uten foreldre, det er veldig tungt. Jeg har et godt liv med høy utdannelse, en superkul mann, et godt ekteskap og fantastiske barn. Men likevel, hadde jeg aldri blitt født hadde jeg jo ikke visst det. Anonymkode: fb7ea...95e Jo da, jeg ser at spørsmålet egentlig ikke kan svares på. For du er jo her, men høres ut som du har fått et liv du liker og setter pris på. Selv om du har mistet foreldrene dine. Selv mistet jeg moren min som 18 åring. Hun ble syk, alt kan skje. Selv om alderdom helt klart er noe som fører til død på et punkt. Så spørsmålet var satt på spissen i forhold til at jeg oppfattet deg som ganske negativ til voksne foreldre. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #119 Skrevet 18. september 2019 2 minutter siden, kaleidoskop skrev: Så spørsmålet var satt på spissen i forhold til at jeg oppfattet deg som ganske negativ til voksne foreldre. Ja, det er jeg, fordi å bli gammel er noe som GARANTERT skjer. Om man får barn når man er nesten 50, vil man utvilsomt være nesten 70 innen det barnet er voksent. Det kommer man ikke unna. Dess eldre man er, dess større er også sannsynligheten for å få kreft, infarkt, slag og andre sykdommer. At noen blir syke og dør når de er unge er noe som skjer en sjelden gang, mens at folk dør når de er gamle er sånn livet er. Og da er det faktisk innmari dårlig gjort å sørge for å unger som trenger foreldrene sine, som selv er helt i startfasen av sitt eget voksenliv, når det skjer. Når man velger å få barn når man er så gammel, velger man også at barna skal få en tung byrde og oppleve stort tap unaturlig tidlig i livet. Det er ikke greit. Og ja, tenker at foreldrene mine burde tatt abort (men jeg var jo høyst planlagt, så) og hadde jeg selv blitt gravid i en alder av 40+ hadde jeg ikke trengt å vurdere det engang. Anonymkode: fb7ea...95e 1
RoH Skrevet 18. september 2019 #120 Skrevet 18. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke tenkt å få barn, men jeg hadde helt sikkert vært mer klar for oppgaven nå som 45-åring enn jeg var som 25-åring. Jeg lever sunnere, roligere og har mer overskudd til andre. Jeg føler meg langt fra for gammel, og så må man heller ikke glemme at en 40-åring i dag er mye yngre til sinns enn de var for førti år siden. Anonymkode: a5282...f5d Er vi? Jeg tror vi liker vi og lulle oss inn i denne tanken fordi vi ikke liker alderen vi er i? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå