AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #1 Skrevet 17. september 2019 Hva hadde du tenkt om ei på 46 år hadde blitt gravid og hadde en sønn fra før som var nesten voksen? Er det mye fordommer rundt dette? Anonymkode: 08ef0...c29
Gjest Hundedama Skrevet 17. september 2019 #2 Skrevet 17. september 2019 Det er hva d u føler som er viktig 💚💚💚
ikkevoksen Skrevet 17. september 2019 #3 Skrevet 17. september 2019 Det viktigste er hvordan mor du er, ikke alderen☺️ 14
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #4 Skrevet 17. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde du tenkt om ei på 46 år hadde blitt gravid og hadde en sønn fra før som var nesten voksen? Er det mye fordommer rundt dette? Anonymkode: 08ef0...c29 Jeg ville tenkt at det var en usedvanlig sporty mor for det må være veldig tungt å ha spedbarn når man selv nærmer seg femti... Anonymkode: deb28...255 19
Jr.Garcon Skrevet 17. september 2019 #5 Skrevet 17. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tenkt at det var en usedvanlig sporty mor for det må være veldig tungt å ha spedbarn når man selv nærmer seg femti... Anonymkode: deb28...255 Finnes mange 40+ damer som det er langt mer tak og trøkk i enn hvilken som helst 20 åring. Kombinert med et lass av erfaring fra tidligere barn, bedre økonomi osv. så kan det nok gå aldeles strålende! Jeg hadde ikke tenkt noe negativt TS 24
Fru Uperfekt Skrevet 17. september 2019 #6 Skrevet 17. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde du tenkt om ei på 46 år hadde blitt gravid og hadde en sønn fra før som var nesten voksen? Er det mye fordommer rundt dette? Anonymkode: 08ef0...c29 Så flott for vedkommende. Eneste du kanskje vil oppleve er samme som meg (var over 40 med mine to minste) at om eldste (I mitt tilfelle de eldste) blir antatt å være forelder 5
Guidet Kvinne Skrevet 17. september 2019 #7 Skrevet 17. september 2019 Gratulerer Det er jo ingen som reagerer når menn på 46 blir fedre. 20
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #8 Skrevet 17. september 2019 8 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Gratulerer Det er jo ingen som reagerer når menn på 46 blir fedre. Jeg er ikke gravid, og vet ikke om jeg kan bli det. Sjansen er jo liten når man nærmer seg 50. Anonymkode: 08ef0...c29
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #9 Skrevet 18. september 2019 Jeg har mine tvil om at en 46 åring kunne blitt gravid overhodet. Det er nok bare en liten promille kvinner som faktisk er fysisk i stand til å bære frem et barn i den alderen der. Kan hende man hadde blitt gravid etterhvert, men spontanabort-raten er veldig høy når man har så gamle og dårlige egg. Fosteret er som regel ikke levedyktig. Igjen, unntak finnes, men de er veldig, veldig få når man er blitt så gammel som 46. Og nei, det spiller ingen rolle at "jamen, jeg har jo mensen ennå". Man kan ikke bli gravid de siste 10 årene FØR man kommer i overgangsalderen og mister mensen. Man har altså mensen i mange år, selv om man i praksis er steril. Les f.eks. denne: https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593 " Du er infertil cirka 10 år før menstruasjonen opphører. Sannsynligvis ligner du moren din og vil ha overgangsalder omtrent samtidig, sier Arne Sunde. Han er seksjonsleder på fertilitetsklinikken ved St.Olavs hospital i Trondheim." Anonymkode: 20561...43b 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #10 Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mine tvil om at en 46 åring kunne blitt gravid overhodet. Det er nok bare en liten promille kvinner som faktisk er fysisk i stand til å bære frem et barn i den alderen der. Kan hende man hadde blitt gravid etterhvert, men spontanabort-raten er veldig høy når man har så gamle og dårlige egg. Fosteret er som regel ikke levedyktig. Igjen, unntak finnes, men de er veldig, veldig få når man er blitt så gammel som 46. Og nei, det spiller ingen rolle at "jamen, jeg har jo mensen ennå". Man kan ikke bli gravid de siste 10 årene FØR man kommer i overgangsalderen og mister mensen. Man har altså mensen i mange år, selv om man i praksis er steril. Les f.eks. denne: https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593 " Du er infertil cirka 10 år før menstruasjonen opphører. Sannsynligvis ligner du moren din og vil ha overgangsalder omtrent samtidig, sier Arne Sunde. Han er seksjonsleder på fertilitetsklinikken ved St.Olavs hospital i Trondheim." Anonymkode: 20561...43b En 46 åring kan fint bli gravid. Har en nabo som har fått 3 barn i 40-årene. Den siste som 47-åring. Naturlig. Men om de hadde problemer eller brukte lang tid vet jeg ikke da, vi har ikke så god kontakt at jeg trenger vite detaljene om det. Men barnet var i hvertfall friskt. Og dama er så ungdommelig og sprek både i svangerskapet og etterpå at det er til å bli misunnelig av. Kjenner også ei som ble gravid på første forsøk som 45 åring. Hadde gått sammenhengende på p-piller i 25 år. Anonymkode: 2a4e8...772 19
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #11 Skrevet 18. september 2019 Hadde tenkt at det var veldig flaut. Barnet er voksent. Hadde vært mer naturlig om han fikk barn nå Anonymkode: f078a...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #12 Skrevet 18. september 2019 Moren min fikk lillesøsteren min når hun var 46. Går bare fint, hun er en like super mor for lillesøster som for meg! Og aldersforskjellen gikk helt fint for min del. Lykke til!❤ Anonymkode: 686dc...a65 11
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #13 Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En 46 åring kan fint bli gravid. Har en nabo som har fått 3 barn i 40-årene. Den siste som 47-åring. Naturlig. Men om de hadde problemer eller brukte lang tid vet jeg ikke da, vi har ikke så god kontakt at jeg trenger vite detaljene om det. Men barnet var i hvertfall friskt. Og dama er så ungdommelig og sprek både i svangerskapet og etterpå at det er til å bli misunnelig av. Kjenner også ei som ble gravid på første forsøk som 45 åring. Hadde gått sammenhengende på p-piller i 25 år. Anonymkode: 2a4e8...772 Det du forteller her er unntakene. Din nabo vil da være sent ute med overgangsalder. Sånne historier som du forteller blir jeg litt oppgitt av. Jada. Vi kjenner alle "noen" som har greid å bli gravid så og så gammel. Men det betyr ikke at det er normalen for alle kvinner i samme alder. Les artikkelen og lær noe nytt. Anonymkode: 20561...43b 14
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #14 Skrevet 18. september 2019 Nei, så lenge det er ditt eget biologiske barn og ikke barn av et donor egg så er det bare naturen som setter grenser. Anonymkode: 9016a...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #15 Skrevet 18. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det du forteller her er unntakene. Din nabo vil da være sent ute med overgangsalder. Sånne historier som du forteller blir jeg litt oppgitt av. Jada. Vi kjenner alle "noen" som har greid å bli gravid så og så gammel. Men det betyr ikke at det er normalen for alle kvinner i samme alder. Les artikkelen og lær noe nytt. Anonymkode: 20561...43b Jeg skjønner at ikke alle har lett for å bli gravid i 40 årene, men når jeg leser noen påstår at det er nærmest umulig, følte jeg for å skyte inn med at det kan gå greit for noen. Jeg forsvarer altså ikke at man skal vente til man er over 40 med å bli gravid, jeg har heller ikke helt sansen for at noen prøver å få barn sent i 40 årene. Anonymkode: 2a4e8...772 11
Tough cookie Skrevet 18. september 2019 #16 Skrevet 18. september 2019 Gratulerer 🤩Jeg synes det er kjempetøft. Drit i hva folk mener om alderen. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #17 Skrevet 18. september 2019 I gamledager, var det en vanlig alder å få barn. Anonymkode: ab4eb...c46 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #18 Skrevet 18. september 2019 Jeg fødte minste min to dager etter at jeg fylte 48. Ukomplisert svangerskap. Trodde jeg hadde kommet i overgangsalderen da mensen forsvant. Men det var det altså ikke. Den har kommet nå, i en alder av 56. Anonymkode: 284d2...d1a 14
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. september 2019 #19 Skrevet 18. september 2019 Jeg hadde ikke reagert, 46 er ikke gammelt.
NBA Skrevet 18. september 2019 #20 Skrevet 18. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde du tenkt om ei på 46 år hadde blitt gravid og hadde en sønn fra før som var nesten voksen? Er det mye fordommer rundt dette? Anonymkode: 08ef0...c29 Såklart, det er helt forjævlig gjort, både mot det nesten voksne barnet og det ufødte. Tenk deg å være pensjonist når barnet ditt fyller 20 år. Og tenk deg stakkars andre ungen, som får et søsken på alderen som sine egne barn omtrent. Nei, folk må slutte med dette selvrealiseringstullet og få barn i anstendig tid. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå