Gå til innhold

Tips til barnevogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt Stokke trailz - og gleder oss til mini kommer og skal bruke denne!

Anonymkode: e4346...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har babyjogger city premier, og kjøpte den fordi den er godt egnet i ulendt terreng. Superfornøyd!

Anonymkode: 99108...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 🙌🏽

Vi har stokke trailz og er sååååååå fornøyde!! Elsker spesielt at den er så stilren og at sportsdelen sitter høyt. Man slipper å bøye seg ned til baby, samt kan den brukes som barnestol på kafeer også. God plass i den. Vår lille mini er lang, men har enda godt med plass. 

Vi sto mellom denne og Emmaljunga Edge Duo. Omg, så glad vi endte opp her. Jeg hadde angret så mye med Emmaljunga. Til og med mannen elsker vogna, og han hadde ingenting å gjøre med avgjørelsen da jeg fikk bestemme det selv sa han. 

Anonymkode: ae9ec...ef5

Enig her også 🙂 Stokke Trailz er en veldig god vogn, spesielt fordi den er så høy. Dessverre må vi selge vår nå pga. overgang til søskenvogn, men jeg kommer til å savne den. 

Anonymkode: 9e80c...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Stokke Trailz. Herregud for en vogn, og jeg har hatt 4 stk ❤️ Likevel så er den ganske stor og tung å få inn og ut av bilen. Hvis du ikke bor i et snøhøl i skauen som meg men bruket bil mye så ville jeg sjekket ut Stokke Beat 🥰 Den lanseres nå i september og er en liten Trailz basicly, men uten ergonomisk liggedel. 

 

Ville aldri kjøpt en vogn som ikke kan ha barnet vendt mot meg. Jeg har en sykkelvogna som vi bruker når vi skal ut i skogen pga de svære hjula, og da sitter hun fra meg. Vi går glipp av så mye prating og kommunikasjon når hun sitter fra meg. Når vi kjører Trailzen så sitter hun og prater og vi ser på ting sammen og får et helt annet samspill. Ikke det samme å sitte å kikke på toppen av hodet hennes 😊

 

Flere av jentene i barselgruppa mi har Babyjogger, og de har plastikkhjul. De er veldig harde, ugunstige på alt annet enn asfalt og rister og skrangler veldig. Vi har trillet på grusveg i skogen sammen og det har ikke fungert veldig bra. 

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, addict skrev:

Jeg elsker min Stokke Trailz. Herregud for en vogn, og jeg har hatt 4 stk ❤️ Likevel så er den ganske stor og tung å få inn og ut av bilen. Hvis du ikke bor i et snøhøl i skauen som meg men bruket bil mye så ville jeg sjekket ut Stokke Beat 🥰 Den lanseres nå i september og er en liten Trailz basicly, men uten ergonomisk liggedel. 

 

Ville aldri kjøpt en vogn som ikke kan ha barnet vendt mot meg. Jeg har en sykkelvogna som vi bruker når vi skal ut i skogen pga de svære hjula, og da sitter hun fra meg. Vi går glipp av så mye prating og kommunikasjon når hun sitter fra meg. Når vi kjører Trailzen så sitter hun og prater og vi ser på ting sammen og får et helt annet samspill. Ikke det samme å sitte å kikke på toppen av hodet hennes 😊

 

Flere av jentene i barselgruppa mi har Babyjogger, og de har plastikkhjul. De er veldig harde, ugunstige på alt annet enn asfalt og rister og skrangler veldig. Vi har trillet på grusveg i skogen sammen og det har ikke fungert veldig bra. 

Babyjogger med plastikkhjul som rister og skrangler? 

City Elite har gummihjul ...og er laget for terreng..

Har ei venninne som gikk for Stokke sin, den ble fort byttet ut til en Babyjogger.

City Elite fungerer bra i alle terreng. Ingen problem å ha barna vendt mot meg i sittedelen, da de er mer interessert i å sitte og se verden enn å se på meg. Er gode luftemuligheter på siden av kalesjen samt en luke man kan se barnet gjennom. God plass å sove på, har en 2,5 åring som fortsatt sover dagdupp i barnehagen, og ligger godt og komfortabelt i denne vogna her

Det finnes mange bra vogner der ute men det er en god grunn til at så mange velger Babyjogger City Elite. Anbefaler at man tar turen innom en butikk og får sett på barnevognene og forklart av de ansatte der forskjellene mellom vognene og fordeler/ulemper 

 

Anonymkode: 7c91d...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Irja skrev:

Jeg har solgt og kjøpt 7-8 stk til hvert barn gjennom vognperioden. Synes det har vært gøy å prøve forskjellige typer. Er det greit? 🙂

Typisk kjerring med for mye penger! Lever sikkert på mannen sin

Anonymkode: cb8cc...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk for Emmaljunga Mondial De Lux med Classic Chrome understell, 4 like store hjul. Dette var vognen som passet våre behov best da vi bor en plass hvor det stort sett er grusveg rundt oss. Vi går mye på traktor stier, gress, og grus og fant da ut at en vogn som ikke har svingbare hjul passet best for vårt behov. Det er en stor vogn som veier litt, men jeg synes den er god og trille, har god demping (kan reguleres) bagdelen er stor og sportsdelen til vognen kan legges helt flat, og det er det ikke alle vogner som man kan det på. 

Men siden jeg har familie i byen og innimellom er på senter, butikker og gågater så kjøpte vi en ekstra vogn. Den har svingbare hjul, liten og lett å ta med seg. Men komforten er absolutt ikke som Emmaljunga. Men vi gikk da for Brio smile (nå Britax) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uppababy Cruz. Fin størrelse, lett legge sammen, passer fint inn i bilen og inne på vaskerommet/gangen. Passer best til byen/tettsteder der det jevn vei dessverre, men har funket veldig bra for oss. Kan også bruke bilsete (Maxi Cosi) oppi og gir mer bruk til inne på butikken og andre ting. Hadde kanskje kjøpt en annen type vogn hadde jeg visst mer og tatt meg mer tid til vurdere andre merker, men når det kom til budsjett og plass var Uppababy det rette merket for oss! Vognen har holdt seg bra, enkel å rengjøre og baby nummer 2 ser ut til å trives. Barnet kan sitte vendt mot deg når du bytter til sportsvogn. Og veldig god plass under vognen, kan ta opp til 10 kilo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

men det er en god grunn til at så mange velger Babyjogger City Elite.

Ja, fordi den er billig 😂

Anonymkode: 5e805...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, fordi den er billig 😂

Anonymkode: 5e805...6b4

Og det er vel bra? Eller er det et poeng at ting skal koste mye?

Jeg ville kikket på cybex hvis jeg skulle hatt ny vogn 

Anonymkode: 10102...4ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er vel bra? Eller er det et poeng at ting skal koste mye?

Jeg ville kikket på cybex hvis jeg skulle hatt ny vogn 

Anonymkode: 10102...4ea

Men blir jo feil å anbefale den som en skikkelig god vogn, når eneste grunn til at man kjøper den er fordi den er billig. Mange som har Babyjogger City Elite blir jo blodig fornærmet om man ikke er enig i at det er en fantastisk vogn. 

Anonymkode: 5e805...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kjerring med for mye penger! Lever sikkert på mannen sin

Anonymkode: cb8cc...eba

Ha en fin dag videre 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men blir jo feil å anbefale den som en skikkelig god vogn, når eneste grunn til at man kjøper den er fordi den er billig. Mange som har Babyjogger City Elite blir jo blodig fornærmet om man ikke er enig i at det er en fantastisk vogn. 

Anonymkode: 5e805...6b4

Må signere denne 😅 de som jeg kjenner som har kjøpt denne har gjort det fordi de har fått den billig brukt.

 

Men det er jo fint at man kan være fornøyd selv om den er billig da, ingenting er bedre enn det 😊 jeg kunne bare aldri ha kjøpt en vogn med babyen fra meg mtp alle de fantastiske stundene vi har når vi triller sammen. Og jeg tror ikke på at en eneste baby på 6 mnd+ er mer interessert i å bare kikke på skogen enn på mammaen sin 😊 mi kikker rundt seg, på meg for å bable og å få bekreftelse, også snakker vi om det vi ser sammen 😊

 

Nå er ikke dette noen barnevogn-krig akkurat da. Jeg synes bare at akkurat denne delen er viktigere enn å spare noen kroner, og det er sikkert ikke noe man automatisk tenker på når man er førstegangsforelder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, addict skrev:

Og jeg tror ikke på at en eneste baby på 6 mnd+ er mer interessert i å bare kikke på skogen enn på mammaen sin

Nei, det er faktisk BARE tull. Og det finnes veldig mye forskning på at barn som sitter vendt mot den som triller snakker mer, ler mer, sover mer og har lavere puls på trilleturene. 

Dog må det sies at BabyJogger City Elite er en veldig god vogn når barnet er stort nok til å sitte motsatt vei. Men det er tidligst fra 2 år og da bruker man vel ikke vogn særlig mye uansett.

Anonymkode: 9701d...17c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Britax go next, forgjengeren til Go Big, og anbefaler den sterkt. Fantastisk demping! 

Men alle de kjente vognene på markedet er faktisk gode, man må bare finne ut hva som er viktigst for en, ingen vogner tilfredsstiller alle krav. Og fokuser på sportsdelen, det er der det er viktig at vogna er god, det er da man virkelig får "brukt" vogna og har behov for de ulike finessene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bugaboo buffalo og er storfornøyde!!!! 

Ellers syns jeg emmaljunga sin design er superstygg men har inntrykk av at d er god kvalitet og at barna sover godt i de

Anonymkode: 443d6...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er veldig fornøyd med Babyjogger City Elite. God å trille, veier lite, passer fint til både liten og stor og tåler mye. 

Liker derimot ikke at sittedelen vender feil vei og har derfor hatt en annen vogn fra bytte til sportsdel frem til barna var 1,5-2 år. Jeg går for en annen vogn neste gang pga dette. 

Anonymkode: 63b01...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere vogner, men favoritten er helt klart Babyjogger Elite. Elsker den! Den er som en traktor som kommer fram overalt. Triller seg nesten selv. Kjøpte Babyjogger City Premier også med tanke på at jeg ikke vile snu ungen for tidlig. Dette viste seg å være unødvendig her, ungen kjedet seg ved å sitte med ansiktet mot meg så Elite ble fort favoritten. Synes Premier blir for pinglete og har dårlig kalesje sammenlignet med Elite. Nå har jeg to Elite, en hjemme og en i barnehagen da ungen sover så godt i den. Anbefales! 

Anonymkode: 267bf...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybex balios s!!! Herregud så mye vogn man får for pengene der. Full liggestilling. Superkompakt lagt sammen. Sittedelen vendes begge veier, og den er like god å trille som Bugaboo fox, bare myyye bedre demping. Kjøpte den som sommervogn, da jeg ikke ville ta med Fox på tur. Nå er Fox parkert 😂😂

Anonymkode: 410af...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Babybagen står vel vendt mot meg, men er vel i sportsdelen barnet blir vendt fra meg? Det er vel en luke så man kan se barnet også slik jeg har forstått det?

Hvorfor valgte du Britax? Hva veide for den?

Anonymkode: 232d9...6cf

Ja, det er sportsdelene som er vendt fremmover, det er en stor ulempe, spør du meg. Du mister mye kommunikasjon når man ikke kan se ansiktene ril hverandre, en liten luke hjelper lite. 

Jeg elsker Bugaboo sine vogner og liker også Britax Smile, men de er litt korte i ryggen. 

Anonymkode: b5758...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...