Gå til innhold

Tips til barnevogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til barnevogn? 

Hva slags vogn har du (kjøpt)? Og hvorfor valgte du den vogna? 

Har sett litt på Babyjogger City Elite. Men høres folk sier den er litt ugunstig i terreng og snø.

Anonymkode: 232d9...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kjøp Babyjogger City Elite, du kan ikke ha barnet vendt mot deg og det er et stort minus. 

Selv liker jeg Stokke og Britax. Vi blir nok å kjøpe en Britax Go Big 2.

Anonymkode: 5e805...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp Babyjogger City Elite, du kan ikke ha barnet vendt mot deg og det er et stort minus. 

Selv liker jeg Stokke og Britax. Vi blir nok å kjøpe en Britax Go Big 2.

Anonymkode: 5e805...6b4

Babybagen står vel vendt mot meg, men er vel i sportsdelen barnet blir vendt fra meg? Det er vel en luke så man kan se barnet også slik jeg har forstått det?

Hvorfor valgte du Britax? Hva veide for den?

Anonymkode: 232d9...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg anbefaler Babyjogger City Elite. Eg har hatt den i snart 9 månader og er kjempefornøyd! Synest den er prisgunstig og lett å bruka til fleire ting. F.eks skaffa eg meg eit bilstoladapter, sånn at eg kunne festa Maxi Cosi Caribofix bilstolsete til vogna. Då slapp eg å ta ut eit sovande barn. Vi har stasjonsvogn men denna vogna tar sykt lite plass i bilen og er dritenkel å setja i sammen. Du drar bare i ein tråd på midten også smeller heile driten til ein pakke. Sjølve babybaggen var ikkje sånn veldig spesiel, men heilt ok.

Stemmer at ungen ikkje er vendt i mot deg.

Det finnest meir fancy vogner, stokke er definitivt meir fancy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Britax Smile 2. Synes den hadde jordnær pris. God å trille på alle underlag, og barnet kan bruke den lenge. Sportsdelen kan sitte begge veier. Den er lett og har goood plass i den lille elbilen vår.

ikke den mest populære på markedet, men vi er kjempe fornøyd, uten å ha tømt lommeboka.

Anonymkode: 80fa3...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte Britax Smile 2. Synes den hadde jordnær pris. God å trille på alle underlag, og barnet kan bruke den lenge. Sportsdelen kan sitte begge veier. Den er lett og har goood plass i den lille elbilen vår.

ikke den mest populære på markedet, men vi er kjempe fornøyd, uten å ha tømt lommeboka.

Anonymkode: 80fa3...018

https://www.best-i-test.nu/duovogn Godt valg det.

Anonymkode: 5e805...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha stokke trailz til mini som kommer i April, elsker absolutt alt ved den! Svingbare hjul, enkel å klappe sammen, grei vekt, bilsete passer i understellet uten adapter, høy slik at man får bedre kontakt med barnet og god plass i bag delen samt mye mer! Ingen av de andre vognene vi har kikka på kan måle seg med denne.

Anonymkode: 508cf...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babybagen står vel vendt mot meg, men er vel i sportsdelen barnet blir vendt fra meg? Det er vel en luke så man kan se barnet også slik jeg har forstått det?

Hvorfor valgte du Britax? Hva veide for den?

Anonymkode: 232d9...6cf

Er sportsdelen som er vendt fra deg, ja. Du kan se baby i en luke, men baby kan jo ikke se deg. Man begynner å bruke sportsdelen etter 6 måneder, og da synes jeg det er viktig at barnet sitter vendt mot meg. 

Vi går nok for Britax Go Big 2 fordi den dekker våre behov. Stor og stabil vogn, fantastisk demping, god plass i varekurven under, ergonomiske håndleddshåndtak. Den er god på terreng, men er også praktisk i butikk (Babyjogger City Elite er altfor bred bak). Kan også feste bilsete på chassiset.

Anonymkode: 5e805...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mammahjarte skrev:

Eg anbefaler Babyjogger City Elite. Eg har hatt den i snart 9 månader og er kjempefornøyd! Synest den er prisgunstig og lett å bruka til fleire ting. F.eks skaffa eg meg eit bilstoladapter, sånn at eg kunne festa Maxi Cosi Caribofix bilstolsete til vogna. Då slapp eg å ta ut eit sovande barn. Vi har stasjonsvogn men denna vogna tar sykt lite plass i bilen og er dritenkel å setja i sammen. Du drar bare i ein tråd på midten også smeller heile driten til ein pakke. Sjølve babybaggen var ikkje sånn veldig spesiel, men heilt ok.

Stemmer at ungen ikkje er vendt i mot deg.

Det finnest meir fancy vogner, stokke er definitivt meir fancy.

Det kan man jo medstort sett alle de kjente barnevognsmerkene?

Anonymkode: c2e11...dad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha stokke trailz til mini som kommer i April, elsker absolutt alt ved den! Svingbare hjul, enkel å klappe sammen, grei vekt, bilsete passer i understellet uten adapter, høy slik at man får bedre kontakt med barnet og god plass i bag delen samt mye mer! Ingen av de andre vognene vi har kikka på kan måle seg med denne.

Anonymkode: 508cf...ff8

Vi vipper litt mot den, men klarer ikke helt å bestemme oss. Men blir Stokke eller Britax. Synes det er så vanskelig 🙈

Anonymkode: 5e805...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan man jo medstort sett alle de kjente barnevognsmerkene?

Anonymkode: c2e11...dad

Ja eg trur det.

Spørsmålet er jo kva man går etter da. Om eg skulle kjøpt på nytt ville eg kanskje valgt stokke trailz med barnevognbag. Men det koster mange tusen meir enn baby jogger City Elite. Den og baggen er jo 5000 nå på jollyroom, mens trailz er nesten 9000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Irja said:

Babyjogger city elite er den beste vogna jeg har hatt.. har hatt 15 stk. Super i terreng!

Korleis får man behov/bruk for for 15 barnevogner? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mammahjarte skrev:

Korleis får man behov/bruk for for 15 barnevogner? :)

Jeg har solgt og kjøpt 7-8 stk til hvert barn gjennom vognperioden. Synes det har vært gøy å prøve forskjellige typer. Er det greit? 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Irja said:

Jeg har solgt og kjøpt 7-8 stk til hvert barn gjennom vognperioden. Synes det har vært gøy å prøve forskjellige typer. Er det greit? 🙂

Ja kvifor ikkje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Britax smile 2 er ei veldig god barnevogn. Jeg har mange flere fordeler enn ulemper, nevner de fordelene jeg kommer på nå, men fokuserer på å gi deg grundig forklaring på ulempene vi oppdaget. De er heldigvis ikke mange, alle vogn har noen ulemper for noen og vi fikk dekket de viktigste behovene i denne vognen til baby født på tidlig vårpart. Bor på tettsted, brukt vogn på asfalt, shopping på senter og butikk, grusvei, plen, ulendt terreng, frost og på tørr brøytet snøunderlag. Ikke orket trilling på våt, slapsete underlag.

Fordel: 

-Lett, tar lite plass, enkelt å klappe sammen, triller på de fleste underlag uten store problemer, du har mye vogn for lav pris, sportsdel kan vendes begge veier, alt av universal-ekstrautstyr har passet, låsbar forhjul, lett å svinge- null problem med å trille slalom mellom reoler og folk f.eks der andre vogner sliter (emmaljunga bl.a), bilstol kan festes på (de har egen Britax bilstol også, med adapter kan dere kjøpe en annen bilstol om ønskelig).

Ulempe: 

-Svinge i skjev og ujevn bakke med gress/lyng-underlag krever muskler fordi vognen blir ustø og kan tippe. Men hvem triller vel på sånne bakker jevnlig? Dette oppdaget jeg tilfeldig da jeg tok en snarvei over ei grøft og skulle trille opp en grøftebakke :fnise: 

-Babyen får god vibrasjon-følelse av å trille. Sovner relativt lett av det. Men på grov grus og gress er denne vibrasjonen ganske merkbar, tror dempingen er i stiveste laget fordi babyen får godt med vugging på sånt underlag. Min baby elsket det, da hun slet med å sovne generelt. Men andre synes det er en ulempe at vognen rister fordi babyen blir jo «bortskjemt» og vil ikke sove når en bare triller på terrassen. Andre babyer som plages med gulping, gulpet med denne vognen på grusvei. Med det sagt, min baby gulpet mye av lite og gulpet aldri som følge av trilling på grus. Husk å rape babyen før den legges i vogn :) da er mye gjort, generelt

-I bagdelen kan noen modeller heve hodeenden, det kan du ikke i Britax smile 2 sin bagdel anno 2018. Ikke et savn, men noen liker muligheten når babyen blir litt større. Ikke opplevd at det var et savn da babyen var forkjølet heller.

-hjulene foran kan være litt for enkel å svinge i enkelte situasjoner. Lås dem hvis du vil trille vognen frem og tilbake på samme sted, da vil vognhjulene være stabile og ikke svinge

-Sportsdelen kan ikke legges helt flatt. Men babyen sov veldig godt da.

Anonymkode: b6c74...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha stokke trailz til mini som kommer i April, elsker absolutt alt ved den! Svingbare hjul, enkel å klappe sammen, grei vekt, bilsete passer i understellet uten adapter, høy slik at man får bedre kontakt med barnet og god plass i bag delen samt mye mer! Ingen av de andre vognene vi har kikka på kan måle seg med denne.

Anonymkode: 508cf...ff8

Dette! 🙌🏽

Vi har stokke trailz og er sååååååå fornøyde!! Elsker spesielt at den er så stilren og at sportsdelen sitter høyt. Man slipper å bøye seg ned til baby, samt kan den brukes som barnestol på kafeer også. God plass i den. Vår lille mini er lang, men har enda godt med plass. 

Vi sto mellom denne og Emmaljunga Edge Duo. Omg, så glad vi endte opp her. Jeg hadde angret så mye med Emmaljunga. Til og med mannen elsker vogna, og han hadde ingenting å gjøre med avgjørelsen da jeg fikk bestemme det selv sa han. 

Anonymkode: ae9ec...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt babyjogger city elite i 5 år nå, med to barn. Jeg elsker den. Den har en relativt rimelig pris. Den kan slås sammen veldig enkelt. Den blir veldig liten i bagasjerommet om man tar av hjulene. Den kan brukes til transportetapper for større barn da den har høy maksvekt. Den er romslig. Du kan ha innlegg i den for å gjøre den koseligere for små barn. Mine barn har aldri vært interessert i å se på meg når de passet i sportsdelen, de vil se rundt på omgivelsene. Den kan brukes på snø da forhjulet kan låses og bakhjulene er brede, går fint på grus, super på asfalt.. hjulene kan ikke punktere. Har en liten trillevogn i tillegg til reiser, babyjogger city tour. 

Anonymkode: 035e1...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 15 forskjellige vogner, har nå easywalker harvey 2 med terreng hjul, elskere den 🤩 God på det meste av underlag, utrolig myk og lett vogn, lett å legge sammen og liten sammenlagt. Kan ha barnet vendt mot meg. Den perfekte vognen (for oss)🙌🏼😁

Anonymkode: 2c955...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...