Gå til innhold

Mye stygt i motebildet nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så mye jeg følger med på moten egentlig. Går ganske klassisk kledd i jobben, men syntes det var deilig med litt oversized T-skjorter igjen da jeg nylig trengte noen nye til hjemmebruk og til å sove i. Og at hettegensere er litt baggy igjen etter noen år med altfor slimfit. Så jeg har kjøpt tre stykker så jeg overlever gjennom neste slimfit runde. 

Anonymkode: 4e8ad...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Tigerlilje86

Denne "90talls moten" er ikke mye 90talls syns jeg. Den er inspirert av den blandet med store lange dongeribukser og høghalset genser og oversize jakker. Hva skjedde med å skal vise fram feminine former? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 24.9.2019 den 19.26):

Tror du er inne på noe her. Nå har jo til og med klær fra sent 90-tall/tidlig 2000 blitt in (plutselig går "alle" med slengbukser igjen!), og det er rett og slett for kort tid siden til at voksne vil gå med det. Virker som om det blir kortere og kortere intervaller for retromoten?

Håper neste retro blir 80-tallet🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Ja, mye stygt og rare fasonger nå i motebildet. Jeg synes ikke at de store buksene passer alle fasonger og ser at de også gjerne skal være for korte. Kan ikke tenke meg noe verre enn vide og for korte bukser.

Enkelte plagg her og der liker jeg, men synes passformen på mye er stygg. Vide bukser, tettsittende topp og gjerne en stygg og uformelig jakke over. I tillegg til de store og kraftige bootsene.

Kom på at de stygge toppene med spagettistropper også har kommet tilbake og de små og stygge skulderveskene som var i motebildet på begynnelsen av 2000-tallet.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (3 timer siden):

Ja, mye stygt og rare fasonger nå i motebildet. Jeg synes ikke at de store buksene passer alle fasonger og ser at de også gjerne skal være for korte. Kan ikke tenke meg noe verre enn vide og for korte bukser.

Enkelte plagg her og der liker jeg, men synes passformen på mye er stygg. Vide bukser, tettsittende topp og gjerne en stygg og uformelig jakke over. I tillegg til de store og kraftige bootsene.

Kom på at de stygge toppene med spagettistropper også har kommet tilbake og de små og stygge skulderveskene som var i motebildet på begynnelsen av 2000-tallet.

Så hjertens enig!! 👏 vide og korte bukser er bare greit på folk med lange slanke bein. Jeg er 160 og ville sett ut som en idiot i slike bukser. Og oversized dressjakker på en liten kropp attpå til- nei. 
Registrerer at platform såler er tilbake på sneakers også. Gud hjelpe meg… 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig. Jeg er litt over 30 år nå. Finner ingenting på H&M lengre. Finner fortsatt godbiter på Lindex (spesielt fra Holly & Whyte-serien deres. Liker klassiske plagg med gode stoff og fine kvalitet på sømmer og slike ting). Litt på KappAhl, men må lete litt. Finner ingenting på Cubus og har ikke handlet noe derfra siden tenåring. Det er den VERSTE kjeden, mener jeg. SKIKKELIG DRITT kvalitet på sømmer og mål og ikke la meg begynne med stoff engang.... Kjøp kun ullblanding-sokker og blondetruser (3 for 2) der. De er ganske ålreite for slike bruk.

Ellers så finner jeg ikke de andre butikk med miks brands i det hele tatt nå. Det er for rare snitt på dem nå. Elsker at det er farger, mange av dem passer jeg godt (medium-lys hud og mørkebrunt hår og øyne, "dark/deep autumn som det kalles), så brunt, mørkegrønn er helt ypperlig. Men det er that's it. Jeg ELSKER Karen Millen, bodde i London en stund og det er mange flotte engelske merker altså! Reiss er fantastisk bra også, men ikke alle plagg går opp til XL... 🙄 Ghost, Boden, Hobbs, L.K Bennett og Marks & Spencer for basis plagg.

Så handler bare på nettet nå, og helst fra utenlandske merker som ikke er skandinaviske, så er nok litt annerledes enn de fleste i Norge, tror jeg😂

Anonymkode: a768f...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 14.41):

Jepp, enig. Jeg er litt over 30 år nå. Finner ingenting på H&M lengre. Finner fortsatt godbiter på Lindex (spesielt fra Holly & Whyte-serien deres. Liker klassiske plagg med gode stoff og fine kvalitet på sømmer og slike ting). Litt på KappAhl, men må lete litt. Finner ingenting på Cubus og har ikke handlet noe derfra siden tenåring. Det er den VERSTE kjeden, mener jeg. SKIKKELIG DRITT kvalitet på sømmer og mål og ikke la meg begynne med stoff engang.... Kjøp kun ullblanding-sokker og blondetruser (3 for 2) der. De er ganske ålreite for slike bruk.

Ellers så finner jeg ikke de andre butikk med miks brands i det hele tatt nå. Det er for rare snitt på dem nå. Elsker at det er farger, mange av dem passer jeg godt (medium-lys hud og mørkebrunt hår og øyne, "dark/deep autumn som det kalles), så brunt, mørkegrønn er helt ypperlig. Men det er that's it. Jeg ELSKER Karen Millen, bodde i London en stund og det er mange flotte engelske merker altså! Reiss er fantastisk bra også, men ikke alle plagg går opp til XL... 🙄 Ghost, Boden, Hobbs, L.K Bennett og Marks & Spencer for basis plagg.

Så handler bare på nettet nå, og helst fra utenlandske merker som ikke er skandinaviske, så er nok litt annerledes enn de fleste i Norge, tror jeg😂

Anonymkode: a768f...ec9

Herregud, er du meg? Jeg kunne skrevet så mye av det du skrev. Før fant jeg ALLTID noe på HM, fikk gavekort til jul derfra og har ikke klart å finne noe som helst av interesse annet enn liksom en hvit t-skjorte å sove i. Og Cubus er det ikke vits å gå innom engang. Jeg kan av og til (av og til) finne noe på Vero Moda.

Anonymkode: 73470...f6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motebildet for våren ser jo ut som om designere og motehus bare har gått tomme for ideer. Det er 80-tallet på speed møter halvgal husmor fra bygden🙈🙈

Anonymkode: ae0e6...1fd

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Motebildet for våren ser jo ut som om designere og motehus bare har gått tomme for ideer. Det er 80-tallet på speed møter halvgal husmor fra bygden🙈🙈

Anonymkode: ae0e6...1fd

Kan du vise eksempler?

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nærmest gitt opp å gå i klesbutikker jeg, har kjøpt mesteparten av klær brukt de siste året fordi jeg finner ikke noe. 

Jeg er lav og tynn og vil vise frem formene mine. De buksene som er in nå for meg til å se enda kortere ut, og ser ut som jeg har kraftige ben til tross for at jeg har pipstælker. Buksene som er in nå ser ut som klovnebukser. 

Overdeler. Cropped og vidt. Jeg er bredskuldret nok fra før. Tynn rundt magen, men som 30+ er jeg ikke lenger komfortabel med å flashe navlen min. 

Jakker. Store firkanta ytterjakker som får oss 160cm+/- til å se helt latterlige ut. Og de rutete "tømmerhugger"-jakkene alle går rundt i ser heller ikke flatterende ut, med mindre du har modellhøyde og er tynn som en strek. 

Anonymkode: bd8ef...6d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker buksene nå til dags jeg, de fremhever overkroppen ved å ha en stram topp. Derimot er jeg sååååååå lei av at alt skal være crop tops!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne tråden som ble startet i 2019 da motebildet var annerledes er heller en "mote er stygt uansett" tråd. 

Man trenger ikke å forholde seg til mote. Du får tak i akkurat de klærne du liker. Feks venninnen min som tidligere var en 1950-talls estetiker, men nå faktisk har begynt å gå med 1920-talls og 30-talls klær. Når hun får tak i klær hun liker, med hennes smale smak, så er det ingen unnskylding for dere som bare hater dagens mote. Dere trenger ikke å forholde dere til den en gang. 

Anonymkode: daa53...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 18.27):

Herregud, er du meg? Jeg kunne skrevet så mye av det du skrev. Før fant jeg ALLTID noe på HM, fikk gavekort til jul derfra og har ikke klart å finne noe som helst av interesse annet enn liksom en hvit t-skjorte å sove i. Og Cubus er det ikke vits å gå innom engang. Jeg kan av og til (av og til) finne noe på Vero Moda.

Anonymkode: 73470...f6e

Haha! 🤣Så gøy at det er flere som tenker som meg 👋 Vi må jo bare støtte Lindex da vel! Vero Moda synes jeg er overpriset i forhold til hva jeg finner og synes. Selected (som er samme konsernet som V.M.) var bra før også, men nå finner jeg ikke noe heller. Altså, DETTE må være mye penger som ikke har kommet frem til disse butikkene? 🤔 Ung voksne damer som elsker mote og har fast og fulltids jobb med gode lønn enn studenter og elever? Lurer fælt nå på om det er noe merke som har tjent gode penger nå, i forhold til før?

Anonymkode: a768f...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en del fint, jeg, da… Endelig begynner det å komme litt mer farger etter noen år med nesten fargeløshet i mange butikker. Og så liker jeg at buksene endelig er ordentlig høye i livet. Jeg syns i flere år at såkalt high waist ikke har vært ordentlig høyt i livet på meg. Sikkert fordi jeg har litt stor rumpe i forhold til midjen eller er lang i overkroppen eller noe, men veldig mange bukser har blitt lave på meg selv om jeg ønsket en bukse som stoppet i min faktiske midje. Endelig kan jeg finne bukser som går opp til midjen. Og så liker jeg at buksene er vide i beina. Man kan jo fint gå med en bukse med vide bein, og markere midjen likevel. Man trenger ikke å gå i bare uformelige klær selv om det er en del klær som er mer romslige i passformen i butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om uformelige klær.. de boblekåpene mange går med nå… de ser ut som de er to meter brede når man ser dem bakfra.

Anonymkode: 6129e...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes jo alle typer klær i butikkene, skjønner ikke de som ikke finner noe uansett hva slags stil de har. Tittet innom B-Young i dag, og de hadde i hvert fall klær som ikke er oversized i alle mulige farger. Lindex har absolutt alle tenkelige typer jeans (mom, skinny, bootcut, straight, flared osv) i alle farger og størrelser. 

Anonymkode: a9f40...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2019 den 21.15):

Satt og kikket litt på nyheter hos Zalando, og synes dette grusomt mye fælt nå. Bukser til over tusen kroner som ser ut akkurat som ei pyjamasbukse i mønsteret, frakker som henger og slenger på modellen osv. Er det flere som ikke synes noe om motebildet for tiden?

Mye må legges på hele settingen. Modeller som ser ut som de synes mat er så yesterday og med en mine som tyder på at pappa ikke gadd å betale for gårsdagens fest, som de åpenbart bærer preg av under fotosessions.

Puh.. det var deilig å få sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (På 16.2.2022 den 20.42):

Jeg syns det er en del fint, jeg, da… Endelig begynner det å komme litt mer farger etter noen år med nesten fargeløshet i mange butikker. Og så liker jeg at buksene endelig er ordentlig høye i livet. Jeg syns i flere år at såkalt high waist ikke har vært ordentlig høyt i livet på meg. Sikkert fordi jeg har litt stor rumpe i forhold til midjen eller er lang i overkroppen eller noe, men veldig mange bukser har blitt lave på meg selv om jeg ønsket en bukse som stoppet i min faktiske midje. Endelig kan jeg finne bukser som går opp til midjen. Og så liker jeg at buksene er vide i beina. Man kan jo fint gå med en bukse med vide bein, og markere midjen likevel. Man trenger ikke å gå i bare uformelige klær selv om det er en del klær som er mer romslige i passformen i butikken.

Syns også det er masse fint i butikkene, og det er ikke et problem å markere midjen - high waist med sleng fremhever midjen. Syns også oversized ser avslappet og kult ut. Alt med måte! Modellene på bildene har som regel ALTFOR store klær, men kjøper du klærne i «riktig» størrrelse, ev. går ned i størrelse sitter klærne som et skudd. 

Anonymkode: 7cbef...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannegenser skrev (1 time siden):

Mye må legges på hele settingen. Modeller som ser ut som de synes mat er så yesterday og med en mine som tyder på at pappa ikke gadd å betale for gårsdagens fest, som de åpenbart bærer preg av under fotosessions.

Puh.. det var deilig å få sagt.

Og veldig rare positurer. 🧐

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...