Gå til innhold

Mye stygt i motebildet nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt og kikket litt på nyheter hos Zalando, og synes dette grusomt mye fælt nå. Bukser til over tusen kroner som ser ut akkurat som ei pyjamasbukse i mønsteret, frakker som henger og slenger på modellen osv. Er det flere som ikke synes noe om motebildet for tiden?

Anonymkode: 26a74...6b4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil vel alltid være slik at man ikke alltid finner noe man liker, blant det som er mote. At noe er dyrt er virkelig ikke ensbetydende med at det er fint! Dessuten er det jo langt viktigere at klesplaggene sitter bra på deg, enn på modellen!!

Jeg har funnet fine klær i butikkene i det siste, men jeg handler i fysiske butikker. Ikke på nett, når det gjelder til meg selv.

Anonymkode: 3312b...b59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å finne bukser for tiden. Alle jeg har sett p åhar enten vist seg å være kjempekorte i beina eller sånn langt opp i ræva og kjempeslappe i låra. Finner ikkeno til en hyggelig pris som ser og kjennes vanlig ut.

Anonymkode: f7f08...5e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å finne bukser for tiden. Alle jeg har sett p åhar enten vist seg å være kjempekorte i beina eller sånn langt opp i ræva og kjempeslappe i låra. Finner ikkeno til en hyggelig pris som ser og kjennes vanlig ut.

Anonymkode: f7f08...5e6

Det er fordi du er blitt eldre, du må bytte butikk. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 46bb4...703

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å finne bukser for tiden. Alle jeg har sett p åhar enten vist seg å være kjempekorte i beina eller sånn langt opp i ræva og kjempeslappe i låra. Finner ikkeno til en hyggelig pris som ser og kjennes vanlig ut.

Anonymkode: f7f08...5e6

Kappahl har jo mange fine. Har kjøpt mange, mange bukser der.

Anonymkode: f866a...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte det samme her om dagen. Gikk gjennom en hel HM-butikk. Vanligvis har jeg funnet alt for mye jeg har lyst på, denne gangen kun noen få ting, som jeg måtte lete lenge etter. Har inntrykk av at alle overdeler er korte og vide (ikke ideelt når man er bred over skuldrene og har store bryst), og buksene er ekstremt høye i livet og ofte veldig vide. Hvis jeg skal kle meg i noe sånt, kommer jeg til å se ut som en (20 kilo tyngre enn reelt) potetsekk. Mange merkelige mønstre og farger også.

Så er spørsmålet om det er moten som er stygg eller vi som har blitt gamle ..) 😄

 

Anonymkode: f5f9f...99c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det samme her om dagen. Gikk gjennom en hel HM-butikk. Vanligvis har jeg funnet alt for mye jeg har lyst på, denne gangen kun noen få ting, som jeg måtte lete lenge etter. Har inntrykk av at alle overdeler er korte og vide (ikke ideelt når man er bred over skuldrene og har store bryst), og buksene er ekstremt høye i livet og ofte veldig vide. Hvis jeg skal kle meg i noe sånt, kommer jeg til å se ut som en (20 kilo tyngre enn reelt) potetsekk. Mange merkelige mønstre og farger også.

Så er spørsmålet om det er moten som er stygg eller vi som har blitt gamle ..) 😄

 

Anonymkode: f5f9f...99c

Det er så og si ingen som kler slike fasonger. Ja, snakk om å kle på seg 20 kg! 

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Sånn er det alltid. Man hater den nye moten, så går det litt tid og så gror den på deg 🙈

Jeg kommer aldri til å venne meg til en mote som gjør at jeg ser mye feitere ut enn jeg er. 

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes moten er helt super nå, jeg. :vetikke: 

Den er jordfarger og naturmaterialer og denim og sherling. Hvor stor vidde på buksene og frakkene du kjøper må jo bli opp til deg selv, man sliter jo ikke akkurat ut en bukse eller frakk per sesong eller år. Og dongribuksene er fortsatt å få både tettsittende og lave i livet. 

Moten er dessuten inspirert av bruktklær (det er derfor de sitter litt feil, sånn at det skal se ut som du har arva dem) så jeg løser floken med å handle faktiske brukte klær. 

Anonymkode: aa340...c46

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Det er så og si ingen som kler slike fasonger. Ja, snakk om å kle på seg 20 kg! 

Anonymkode: 0e70f...2c4

Jeg liker sånne fasonger 😃 men jeg er slank og nesten flatbrystet, så det finker på meg😀 hater stramme overdeler

Anonymkode: 93608...4b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drita lei av over sized. Den forbanna trenden må da ta slutt snart. Det ser kanskje fint ut om du er 180 cm høy og veier 40 kilo, men på oss andre ser det latterlig ut. Jeg har faktisk pupper og smalt liv, da vil jeg jo vise frem det heller enn å se ut som jeg veier dobbelt så mye som jeg egentlig gjør. Håper det snart dukker opp en trend som ser bra ut på oss som ikke ser ut som supermodeller, i alle fall klær vi med timeglassfigur kan bruke uten å se feite ut. 

Og som litt morsom ekstrainformasjon, jeg kjenner flere som jobber med søm og de fleste av dem er lettere oppgitt over dagen uflatterende motebilde.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg er så drita lei av over sized. Den forbanna trenden må da ta slutt snart. Det ser kanskje fint ut om du er 180 cm høy og veier 40 kilo, men på oss andre ser det latterlig ut. Jeg har faktisk pupper og smalt liv, da vil jeg jo vise frem det heller enn å se ut som jeg veier dobbelt så mye som jeg egentlig gjør. Håper det snart dukker opp en trend som ser bra ut på oss som ikke ser ut som supermodeller, i alle fall klær vi med timeglassfigur kan bruke uten å se feite ut. 

Og som litt morsom ekstrainformasjon, jeg kjenner flere som jobber med søm og de fleste av dem er lettere oppgitt over dagen uflatterende motebilde.

Helt enig med deg, dagens mote er uflatterende på de fleste. Syns det er vanskelig å finne klær jeg liker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du er blitt eldre, du må bytte butikk. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 46bb4...703

True!👆

Anonymkode: cb6ef...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.9.2019 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Jeg synes moten er helt super nå, jeg. :vetikke: 

Den er jordfarger og naturmaterialer og denim og sherling. Hvor stor vidde på buksene og frakkene du kjøper må jo bli opp til deg selv, man sliter jo ikke akkurat ut en bukse eller frakk per sesong eller år. Og dongribuksene er fortsatt å få både tettsittende og lave i livet. 

Moten er dessuten inspirert av bruktklær (det er derfor de sitter litt feil, sånn at det skal se ut som du har arva dem) så jeg løser floken med å handle faktiske brukte klær. 

Anonymkode: aa340...c46

Fortell meg hvor man får tettsittende dongeribukser som er lave i livet! Tettsittende, ja, men lave i livet sliter jeg virkelig å få tak i. Har inntrykk av at de som kalles lave i livet nå for tiden er de som var høye da "lav i livet-moten" var på det mest ekstreme. Ikke at jeg vil tilbake til rumpesprekktiden, bare vanlig lavt!!!

Og så synes jeg at dette er en uting: Bikbok har fått så mye pes pga små størrelser osv., men hva med Cubus? Størrelsene er riktignok godt mulig det de sier de er, men hva er greia med at når man går gjennom en stabel med dongeribukser på ca 15 stk., er sannsynligvis 12 av dem i tommestr, 24-26. Dvs. størrelse syltynn flis. Med litt flaks finner jeg kanskje en jeg kan prøve (men slett ikke alltid) , og jeg er ikke gigantisk, varierer mellom 29-31. Dette er i vanlig dameavdeling, og det gjelder i alle Cubus-butikkene jeg har vært innom. Når jeg ser rundt meg på de andre kundene, ser jeg ingen voksne som har en sjanse i helvete (beklager) til å passe de buksene. Greit om det hadde vært noen få i liten størrelse, men ikke så og si alle.

Godt mulig at disse buksene er ment for 10-12 åringer, men da burde de utstyres med str. i centilong og plasseres i barneavdelingen. Det gjør ikke en dritt med kroppsbildet mitt, jeg lever veldig fint med å være en 29-31, men det er forbanna irriterende at når jeg går i riktig dameavdeling må rote gjennom en haug med varer som faktisk ikke er relevant for meg som voksen kvinne å kjøpe. Blir litt som å gå i en bokhandel for å kjøpe en bok, og så må rote gjennom en haug med fotballsko før jeg kanskje finner boken jeg vil ha.

Anonymkode: f5f9f...99c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell meg hvor man får tettsittende dongeribukser som er lave i livet! Tettsittende, ja, men lave i livet sliter jeg virkelig å få tak i. Har inntrykk av at de som kalles lave i livet nå for tiden er de som var høye da "lav i livet-moten" var på det mest ekstreme. Ikke at jeg vil tilbake til rumpesprekktiden, bare vanlig lavt!!!

Og så synes jeg at dette er en uting: Bikbok har fått så mye pes pga små størrelser osv., men hva med Cubus? Størrelsene er riktignok godt mulig det de sier de er, men hva er greia med at når man går gjennom en stabel med dongeribukser på ca 15 stk., er sannsynligvis 12 av dem i tommestr, 24-26. Dvs. størrelse syltynn flis. Med litt flaks finner jeg kanskje en jeg kan prøve (men slett ikke alltid) , og jeg er ikke gigantisk, varierer mellom 29-31. Dette er i vanlig dameavdeling, og det gjelder i alle Cubus-butikkene jeg har vært innom. Når jeg ser rundt meg på de andre kundene, ser jeg ingen voksne som har en sjanse i helvete (beklager) til å passe de buksene. Greit om det hadde vært noen få i liten størrelse, men ikke så og si alle.

Godt mulig at disse buksene er ment for 10-12 åringer, men da burde de utstyres med str. i centilong og plasseres i barneavdelingen. Det gjør ikke en dritt med kroppsbildet mitt, jeg lever veldig fint med å være en 29-31, men det er forbanna irriterende at når jeg går i riktig dameavdeling må rote gjennom en haug med varer som faktisk ikke er relevant for meg som voksen kvinne å kjøpe. Blir litt som å gå i en bokhandel for å kjøpe en bok, og så må rote gjennom en haug med fotballsko før jeg kanskje finner boken jeg vil ha.

Anonymkode: f5f9f...99c

De har da alltid bukser i str 29-31. Bruker 29-30 selv og finner så og si alltid bukser.  29-30 er M eller 38/40 så det er ikke stort i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skogkatten skrev:

Jeg er så drita lei av over sized. Den forbanna trenden må da ta slutt snart. Det ser kanskje fint ut om du er 180 cm høy og veier 40 kilo, men på oss andre ser det latterlig ut. Jeg har faktisk pupper og smalt liv, da vil jeg jo vise frem det heller enn å se ut som jeg veier dobbelt så mye som jeg egentlig gjør. Håper det snart dukker opp en trend som ser bra ut på oss som ikke ser ut som supermodeller, i alle fall klær vi med timeglassfigur kan bruke uten å se feite ut. 

Og som litt morsom ekstrainformasjon, jeg kjenner flere som jobber med søm og de fleste av dem er lettere oppgitt over dagen uflatterende motebilde.

Kunne ikke ha vært mer enig! 

Det skal sies er jeg opptatt av miljø, derfor handler jeg helst vintage og brukt. Det er positivt at moten bidrar til at flere handler brukt. 

De leter etter gamle Levis-bukser, sweatshirts og bøttehatter fra 90-tallet, og lar de plaggene jeg er mest interessert i henge i fred. Sånn sett er jeg fornøyd, men jeg ville aldri ha kledd meg som dem. 😏

Endret av Miss-Grey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Miss-Grey skrev:

Kunne ikke ha vært mer enig! 

Det skal sies er jeg opptatt av miljø, derfor handler jeg helst vintage og brukt. Det er positivt at moten bidrar til at flere handler brukt. 

De leter etter gamle Levis-bukser, sweatshirts og bøttehatter fra 90-tallet, og lar de plaggene jeg er mest interessert i henge i fred. Sånn sett er jeg fornøyd, men jeg ville aldri ha kledd meg som dem. 😏

Jeg handler også det meste brukt. Ser en bruker over her som sier at klærne har merkelig passform fordi de er inspirert av bruktklær, da gjetter jeg i så fall at designerne aldri har kjøpt klær brukt. I bruktbutikker finner jeg jo klær som er flatterende på min kropp, som passer min fasong, det gjør jeg ikke blant dagens utvalg i butikkene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...