Gå til innhold

Mye stygt i motebildet nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Motebransjen var forøvrig ute og klaget over sviktende salg. 

Anonymkode: f96c9...90b

Det er altfor kort tid siden 90-tallet. Jeg er bare 30 år, men husker altfor godt de fæle moteplaggene jeg kledde meg i på 90-tallet. Så kundegrunnlaget blir veldig lite når det kun er de under 23 som kunne finne på å kjøpe noe av det. 

Anonymkode: c82ad...3d6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er altfor kort tid siden 90-tallet. Jeg er bare 30 år, men husker altfor godt de fæle moteplaggene jeg kledde meg i på 90-tallet. Så kundegrunnlaget blir veldig lite når det kun er de under 23 som kunne finne på å kjøpe noe av det. 

Anonymkode: c82ad...3d6

Ja. Samt at gjenbruk er in og folk orker ikke den rævva ekle kvaliteten og koko fasongen på klærne. 

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Samt at gjenbruk er in og folk orker ikke den rævva ekle kvaliteten og koko fasongen på klærne. 

Anonymkode: 0e70f...2c4

Hva er ekkel kvalitet?

Anonymkode: aab0a...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker fargene og stoffene (viskose, lin, ull og bomull) De dype jordfargene er så rike.

Anonymkode: 50f2b...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ekkel kvalitet?

Anonymkode: aab0a...08b

For eksempel polyesterhelvete. 

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel polyesterhelvete. 

Anonymkode: 0e70f...2c4

Og akrylhælvete 

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Fortell meg hvor man får tettsittende dongeribukser som er lave i livet!

Jegging jane modellen fra Cubus er seriøst ENESTE buksa som sitter fint på meg😅 bruker til og med samme buksa nå som for 20kg siden, og den sitter fortsatt fint!😂 Det er «mid rise» jeg bruker i de, står jo på buksene hva som er «mid, low, high og sky high-waist» Jegging jane føler jeg tilpasser seg godt til kroppen når man får «gått de inn».

så det er ett tips fra ei som plutselig melder seg inn i diskusjonen om bukser😂

jeg TAKLER IKKE høytliv, det sitter fint på meg og alt, men sliter med litt diverse mage sykdommer, så gjør innmari vondt med ting som henger rundt magen. Halve klesskapet er jo innsnevra i livet, men klarer ikke gå med det. Sånn sett passer dagens mote meg super bra, hvis du ser bort ifra at det ser ut som jeg har stjelt klærne fra min 200kilos fetter eller noe. 

Hilsen jente på 162🙈

Anonymkode: 64295...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og akrylhælvete 

Anonymkode: 0e70f...2c4

Hvorfor skal de snike akryl inn i alt? Jeg betaler heller det det koster for ordentlig 100% ull! Akryl = klør og man blir svett og klam. 😡 generelt er det altfor mye kunststoff. Selv hos de dyrere merkene som Tiger, Filippa og Samsøe. *hytter med neven*

Anonymkode: f96c9...90b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal de snike akryl inn i alt? Jeg betaler heller det det koster for ordentlig 100% ull! Akryl = klør og man blir svett og klam. 😡 generelt er det altfor mye kunststoff. Selv hos de dyrere merkene som Tiger, Filippa og Samsøe. *hytter med neven*

Anonymkode: f96c9...90b

Jeg vet. 💩 Ja til 100% ull!

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først nå jeg finner klær i farger og fasonger som jeg liker ... kler meg retroinspirert. 

Anonymkode: 7f141...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎09‎.‎2019 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Satt og kikket litt på nyheter hos Zalando, og synes dette grusomt mye fælt nå. Bukser til over tusen kroner som ser ut akkurat som ei pyjamasbukse i mønsteret, frakker som henger og slenger på modellen osv. Er det flere som ikke synes noe om motebildet for tiden?

Anonymkode: 26a74...6b4

nei, det er jeg helt uenig i. Jeg synes det har tatt seg kraftig opp etter endeløse år med skinny jeans, lange grå cardigans og skyhøye hæler. Motebildet nå er mer interessant enn det har vært på svært lenge synes jeg.

Anonymkode: bb6b8...46d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

nei, det er jeg helt uenig i. Jeg synes det har tatt seg kraftig opp etter endeløse år med skinny jeans, lange grå cardigans og skyhøye hæler. Motebildet nå er mer interessant enn det har vært på svært lenge synes jeg.

Anonymkode: bb6b8...46d

Helt uenig med deg her gitt😉

Anonymkode: aab0a...08b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett på det i det siste, men enig i at en tusenlapp er en stygg pris for ei bukse.

Anonymkode: dcfd7...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2019 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Det er altfor kort tid siden 90-tallet. Jeg er bare 30 år, men husker altfor godt de fæle moteplaggene jeg kledde meg i på 90-tallet. Så kundegrunnlaget blir veldig lite når det kun er de under 23 som kunne finne på å kjøpe noe av det. 

Anonymkode: c82ad...3d6

Tror du er inne på noe her. Nå har jo til og med klær fra sent 90-tall/tidlig 2000 blitt in (plutselig går "alle" med slengbukser igjen!), og det er rett og slett for kort tid siden til at voksne vil gå med det. Virker som om det blir kortere og kortere intervaller for retromoten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er gøy å følge med i motebildet, men det betyr ikke at jeg er spesielt trendy.  Jeg ville aldri valgt et plagg fordi det var "in".  Å finne fine klær er ikke spesielt vanskelig synes jeg, men liker man ikke det som er trendy for tiden er det greit å holde seg unna "billige ungdomsbutikker".  Finn ut hva som er din stil og kjøp litt dyrere kvalitetsklær som faktisk varer i mange,mange år i stedet. Da blir det færre frustrerende handleturer og mer miljøvennlig i samme slengen :) 

Anonymkode: c49b8...9ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt opptatt av mote, men mange butikker tar jo inn plagg basert på hva som er moteriktig. Finner plagg som jeg synes sitter fint på og mange fine farger nå, men fortsatt er det mye klær som henger og slenger. Jeg synes ikke at det er noe fint når alt man har på er oversize og jeg føler meg i hvert fall svær i sånne antrekk.

Jeg var tenåring på 90-tallet og synes ikke det er positivt at det er kommet tilbake :ler: Spagettistropper og grusomme farger. Nei takk,men virker som det er litt forskjellig ute og går nå. Heldigvis ikke bare 90-tallet som er i bildet nå og mye kan unngås ved å gå i andre butikker eller lete litt på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker oversized - har alltid gjort det. Forskjellen er at i dag så er de klærne jeg alltid har gått i moteriktige, og jeg er plutselig blitt fashionista mens tidligere så var det alltid "hvorfor gjemmer du deg bort i så store klær" 😅

Men det er jo ikke bare en mote i dag - utvalget er jo enormt stort. For dere som feks hater oversized, nevn en nettbutikk hvor dere ikke får tak i skinny jeans og tettsittende topper? 

Skjønner ikke helt dette klagekoret.

Anonymkode: 7a54b...30a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg ikke i de største byene, men ja sliter med å finne noe jeg liker. I tillegg er mye ensfarget og kjedelig, type grå mus som ønsker se ok ut men det er alt. Mye topper som sitter løst på overkroppen på en måte som ikke er flatterende for min figur iallfall, selv om jeg er slank. 

Savner også mer kjoler som ikke er enten ensfargede og kjedelige, eller blomstermønstret.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Fortell meg hvor man får tettsittende dongeribukser som er lave i livet! Tettsittende, ja, men lave i livet sliter jeg virkelig å få tak i. Har inntrykk av at de som kalles lave i livet nå for tiden er de som var høye da "lav i livet-moten" var på det mest ekstreme. Ikke at jeg vil tilbake til rumpesprekktiden, bare vanlig lavt!!!

Og så synes jeg at dette er en uting: Bikbok har fått så mye pes pga små størrelser osv., men hva med Cubus? Størrelsene er riktignok godt mulig det de sier de er, men hva er greia med at når man går gjennom en stabel med dongeribukser på ca 15 stk., er sannsynligvis 12 av dem i tommestr, 24-26. Dvs. størrelse syltynn flis. Med litt flaks finner jeg kanskje en jeg kan prøve (men slett ikke alltid) , og jeg er ikke gigantisk, varierer mellom 29-31. Dette er i vanlig dameavdeling, og det gjelder i alle Cubus-butikkene jeg har vært innom. Når jeg ser rundt meg på de andre kundene, ser jeg ingen voksne som har en sjanse i helvete (beklager) til å passe de buksene. Greit om det hadde vært noen få i liten størrelse, men ikke så og si alle.

Godt mulig at disse buksene er ment for 10-12 åringer, men da burde de utstyres med str. i centilong og plasseres i barneavdelingen. Det gjør ikke en dritt med kroppsbildet mitt, jeg lever veldig fint med å være en 29-31, men det er forbanna irriterende at når jeg går i riktig dameavdeling må rote gjennom en haug med varer som faktisk ikke er relevant for meg som voksen kvinne å kjøpe. Blir litt som å gå i en bokhandel for å kjøpe en bok, og så må rote gjennom en haug med fotballsko før jeg kanskje finner boken jeg vil ha.

Anonymkode: f5f9f...99c

Kjøpte på HM i går til 199. Er veldig mye stretch, men lave i livet og smale ben(akkurat det jeg liker). Sitter som et skudd på meg, som har rumpe og lår 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...