Gå til innhold

Mye stygt i motebildet nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Skogkatten said:

Jeg handler også det meste brukt. Ser en bruker over her som sier at klærne har merkelig passform fordi de er inspirert av bruktklær, da gjetter jeg i så fall at designerne aldri har kjøpt klær brukt. I bruktbutikker finner jeg jo klær som er flatterende på min kropp, som passer min fasong, det gjør jeg ikke blant dagens utvalg i butikkene.

Helt enig i dette. Denne design-inspirert-av-bruktklær ser forresten ut som det ikke er brukte dameklær, men brukte herreklær som er utgangspunktet: Oversize frakker, skjorter, gensere og vide bukser. Alle skal liksom se ut som en slags klisjéversjon av musikk- eller kunststudent. Jeg har faktisk vært både musikk- og kunststudent en gang i tiden så jeg kjenner igjen look'en, men tingen den gangen var at vi brukte ekte bruktklær eller hjemmelagde for en personlig stil.

Anonymkode: 637d7...7aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount

Motebildet blir bare styggere og styggere, og stadig mindre forståelig, etter hvert som jeg selv blir eldre.
Forstå det den som kan, det er i hvert fall min personlige erfaring :klo:

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du følge en mote du hater da? Det finnes utømmelige muligheter for å finne nøyaktig det klesplagget du er på jakt etter i dag og skape din egen personlige stil. 

Jeg liker mye av det som er trendy i høst, men absolutt ikke alt, så jeg velger og velger bort alt ettersom. 

Det virker som om de som klager over stygg mote er de samme som klager over "moderne musikk" (Og ja, det er som regel 40+ åringer som holder på sånn). Klør meg i hodet av begge deler - gå på Spotify og bygg spillelister av det du liker, de har en katalog som går tilbake flere tiår/søk på nettet eller i vintage butikker etter det du liker og bygg opp en personlig garderobe.

 

Anonymkode: daa53...da9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er mye rart i motebildet, eller i det minste klær som jeg liker. Liker ikke dongeri, synes det ser stygt ut.

Mange gensere er helt formløse. Jeg har liten overkropp,  og vil framheve det, ikke ha på meg noe som ser ut som et handlenett

Du ser ikke meg i store, formløse klær. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gla i å bli inspirert av nye trender, ingen tvil om det! Men det handler om å finne inspirasjon, også velge ut det som passer for en selv. Jeg tror at når man når en viss alder så begynner man å rynke på nesen av alt nytt som kommer i motebildet 😅 mye av det jeg ser nå i butikkene synes jeg ser kjipt og uformelig ut, men jeg digga jo de samme klærne da jeg var fjortis 🤔.

 Jeg synes foresten at vi alle skal prøve å følge trenden med gjenbruk. Gå gjennom klesskapet, sett sammen plagg på nye måter osv. Bra for lommeboka og miljøet ☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

De har da alltid bukser i str 29-31. Bruker 29-30 selv og finner så og si alltid bukser.  29-30 er M eller 38/40 så det er ikke stort i det hele tatt. 

Hva slags bukser er det du mener, da? Jeg snakker om de dongeribuksene de har liggende i stabler på bord. Alle Cubus-butikker jeg har vært på i Bergen har det sånn som jeg beskrev i det andre innlegget. 

Anonymkode: f5f9f...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner heller ikke de som klager på stygg mote - så ikke følg den da. Finn ut hva du kler, og hold deg til det. Med den variasjonen og tilbudet som finnes i butikker og på nett er det mulig å få kjøp også klær som ikke er veldig moteriktige. Eller kanskje best av alt - shop i ditt eget klesskap. Voksne damer med nye, billige, «moteriktige» klær nesten hver sesong er det mest smakløse jeg vet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skogkatten skrev:

Jeg er så drita lei av over sized. Den forbanna trenden må da ta slutt snart. Det ser kanskje fint ut om du er 180 cm høy og veier 40 kilo, men på oss andre ser det latterlig ut. Jeg har faktisk pupper og smalt liv, da vil jeg jo vise frem det heller enn å se ut som jeg veier dobbelt så mye som jeg egentlig gjør. Håper det snart dukker opp en trend som ser bra ut på oss som ikke ser ut som supermodeller, i alle fall klær vi med timeglassfigur kan bruke uten å se feite ut. 

Og som litt morsom ekstrainformasjon, jeg kjenner flere som jobber med søm og de fleste av dem er lettere oppgitt over dagen uflatterende motebilde.

Amen! Ut med uflattetende teltmote!

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Har kjøpt fire t-skjorter i år, regner ikke med det blir noe mer. 18åringene får kose seg med 90talls moten, vi andre som gremmes over bilder fra det tiåret får bruke pengene våre på noe mer fornuftig. Motebransjen var forøvrig ute og klaget over sviktende salg. Kanskje ikke så rart, når alle (jeg kjenner) over 30 har gitt opp og gidder ikke å gå innom en butikk en gang... får vel smøre meg med tålmodighet i noen år, eller til jeg blir "kjerring" nok til å handle i kjerringbutikker. 🤔😉 er dessverre noen år igjen. Et annet problem er selvfølgelig at det er veldig få butikker for oss i slutten av 30-åra. For gammel for de fleste butikkene, for ung for "voksen mote ".

Anonymkode: f96c9...90b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Skogkatten skrev:

Jeg er så drita lei av over sized. Den forbanna trenden må da ta slutt snart. Det ser kanskje fint ut om du er 180 cm høy og veier 40 kilo, 

 

Jeg er nesten 1.80 og bruker S eller XS. (Heldigvis ikke 40kg!) Ser jævlig ut på meg også. Ingen kler dette. Ikke engang modellene i nettbutikken. 

Anonymkode: f96c9...90b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev noen sinna innlegg om oversized her i fjor uten å få den store responsen. Godt å se folk har fått nok i år! 👍

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev noen sinna innlegg om oversized her i fjor uten å få den store responsen. Godt å se folk har fått nok i år! 👍

Anonymkode: 0e70f...2c4

Vi håpte det bare var et blaff... jeg får også litt fnatt av at alle kjoler og topper skal ha rysjer. Kler det ikke!

Anonymkode: f96c9...90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi håpte det bare var et blaff... jeg får også litt fnatt av at alle kjoler og topper skal ha rysjer. Kler det ikke!

Anonymkode: f96c9...90b

Eleskwt rysjer da jeg var 12. 😬

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er verst på buksefronten. Så mange tenåringer blant annet som er slanke ser smålubne ut med genseren stappet oppi buksa, og buksa dratt langt over magen. Jeg fatter ikke at de vil kle på seg 20kg.

Og de som ikke er sylslanke får de jo skikkelig mage når de drar buksene så langt opp. 

Nei jeg tror jeg begynner å bli gammel..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om de som klager over stygg mote er de samme som klager over "moderne musikk" (Og ja, det er som regel 40+ åringer som holder på sånn). Klør meg i hodet av begge deler - gå på Spotify og bygg spillelister av det du liker, de har en katalog som går tilbake flere tiår/søk på nettet eller i vintage butikker etter det du liker og bygg opp en personlig garderobe.

 

Anonymkode: daa53...da9

Jeg tror at de fleste som har svart her inne er løsningsorienterte, og leter flere steder etter klær de liker - for eksempel i bruktbutikker og på nett. Det er jo ikke sånn at man må følge moten. Men det må være greit å tenke at motebildet er lite flatterende, likevel. 

Jeg må innrømme at jeg også lurte litt på hva som er alderssnittet på de som har svart her inne. Selv er jeg i slutten av 20-åra, men liker best klær som jeg oppfatter som elegante (og det passer dårlig med dagens motebilde!).

Forstår heller ikke helt hvorfor folk gidder å kjøpe nye 90-tallsinspirerte klær, når landets bruktbutikker er fylt til randen med autentiske plagg. Men det er en annen diskusjon. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Frottis skrev:

Skjønner heller ikke de som klager på stygg mote - så ikke følg den da. Finn ut hva du kler, og hold deg til det. Med den variasjonen og tilbudet som finnes i butikker og på nett er det mulig å få kjøp også klær som ikke er veldig moteriktige. Eller kanskje best av alt - shop i ditt eget klesskap. Voksne damer med nye, billige, «moteriktige» klær nesten hver sesong er det mest smakløse jeg vet. 

For det første tror jeg mange her inne bare reflekterer over at dagens mote er lite kledelig på de aller fleste. Jeg vil ikke si alle, for det kan jo hende det finnes et og annet individ der ute som kler elendigheten, men de er helt klart ikke noen majoritet.

For det andre er det jo ofte sånn at når noe er trendy er det ikke alltid så lett å få tak i andre alternativer. I fjor høst lette jeg etter ullgensere og cardiganer, ordentlige ting i 100% ull eller kasjmir, og jeg lette derfor ikke i kjedebutikker. Fordi stort sett alt jeg fant var i størrelse firemannstelt endte jeg med å kjøpe en genser i London, en vintage og å få en venn til å strikke en kofte til meg. Så å finne gode alternativer til den/de trenden(e) vi misliker er faktisk ikke alltid så veldig enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten 1.80 og bruker S eller XS. (Heldigvis ikke 40kg!) Ser jævlig ut på meg også. Ingen kler dette. Ikke engang modellene i nettbutikken. 

Anonymkode: f96c9...90b

Jeg tar det tilbake, jeg må ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket da jeg skrev det der. Jeg har ikke sett et eneste menneske som kler teltmoten, men holder mulighetene åpne for at det kan finnes et og annet unntak der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev noen sinna innlegg om oversized her i fjor uten å få den store responsen. Godt å se folk har fått nok i år! 👍

Anonymkode: 0e70f...2c4

Det kan hende vi møttes over felles hat i fjor, jeg kom i alle fall med noen bifallende innlegg i tråder fra noen som var sint på oversized.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skogkatten skrev:

Det kan hende vi møttes over felles hat i fjor, jeg kom i alle fall med noen bifallende innlegg i tråder fra noen som var sint på oversized.

Det var vel bare du og jeg som var enige da. Men antitelt-bevegelsen vokser!

Anonymkode: 0e70f...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...