Gå til innhold

Magesyreproblemer gir bunnløs sult


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

tok gastro og kolonskopi for noen år siden pga blod i avføring. viste ingenting. 

Anonymkode: af407...5dd

Ikke meningen å kuppe tråden her, men fant de ikke ut hvorfor du hadde blod i avføringen? Ble oppdaget skjult blod her, og venter på gastroskopi. Hadde så inderlig håper de fant ut grunnen der, så jeg kunne bli ferdig med dette.. 

Anonymkode: 14f8c...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å kuppe tråden her, men fant de ikke ut hvorfor du hadde blod i avføringen? Ble oppdaget skjult blod her, og venter på gastroskopi. Hadde så inderlig håper de fant ut grunnen der, så jeg kunne bli ferdig med dette.. 

Anonymkode: 14f8c...2a5

nei de fant ingenting😐blør fremdeles, og har enda mer helseproblem i dag. inntil nylig levde jeg i troen på at det var rifter og hemorrider som gjorde at jeg blødde/har mye smerter rundt endetarm(blant annet-har utviklet andre tilstander og)dette var iflg fastlege. men tok anoscopi som ikke viste noe som helst. så er ganske rådvill ja jeg er veldig dårlig. og måtte selge huset for å dekke behandlinger og medisiner. har fått prlspser og nervesmerter i tillegg. helt forferdelig. men jeg er ikke lege😬leser nye om lekk tarm-men vet ikke hva jeg kan få gjort med det. kuttet gluten for 10 år siden, spiser sunn mat, probiotika, sink, selen omega 3 mm. 

Anonymkode: af407...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Nexium og de andre syredempende medisinene jeg bruker hjelper meg, men ikke nok. Fastlegen er helt sikker på at problemet mitt er overproduksjon av magesyre ettersom plagene mine forverres hvis jeg spiser eddik eller annen sur mat. 

Anonymkode: 46d24...e98

Samme symptomer om du har for lite magesyre. Ta natrontesten. Billig måte å sjekke hvordan det er med magesyre. 

Anonymkode: b0e7b...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du? Trening er generelt gunstig for hele fordøyelsessytemet. 

Anonymkode: d9ebe...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du? Trening er generelt gunstig for hele fordøyelsessytemet. 

Anonymkode: d9ebe...e3b

jeg er ikke ts, men skrev over. ja trener stort sett daglig. holder de verste ryggsmertene i sjakk på dagtid. og var også et av rådene til privat ernær.fysiolog

Anonymkode: af407...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei de fant ingenting😐blør fremdeles, og har enda mer helseproblem i dag. inntil nylig levde jeg i troen på at det var rifter og hemorrider som gjorde at jeg blødde/har mye smerter rundt endetarm(blant annet-har utviklet andre tilstander og)dette var iflg fastlege. men tok anoscopi som ikke viste noe som helst. så er ganske rådvill ja jeg er veldig dårlig. og måtte selge huset for å dekke behandlinger og medisiner. har fått prlspser og nervesmerter i tillegg. helt forferdelig. men jeg er ikke lege😬leser nye om lekk tarm-men vet ikke hva jeg kan få gjort med det. kuttet gluten for 10 år siden, spiser sunn mat, probiotika, sink, selen omega 3 mm. 

Anonymkode: af407...5dd

Huff, føler virkelig med deg ❤️ Håper du finner noe som kan hjelpe etterhvert... 
 

Anonymkode: 14f8c...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, føler virkelig med deg ❤️ Håper du finner noe som kan hjelpe etterhvert... 
 

Anonymkode: 14f8c...2a5

takk😌er begynt å lure på hvordan jeg skal klare meg fremover. blir dårligere og dårligere-men for frisk til å få hjelp. mye sengeliggende, og uten nettverk.

Anonymkode: af407...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
AnonymBruker skrev (På 16.9.2019 den 20.08):

Nei, fastlegen henviste men jeg fikk avslag. Vurderende lege mente det var tydelig at det er overproduksjon av magesyre som er problenet og at det er svært lite sannsynlig at det er andre årsaker til plagene og derfor undøvendig å ta gastroskopi. Fastlegen var forsåvidt enig i dette. 

Hva tenker du at en gastroskopi kan bidra med? Kan det være noe annet enn det legen tror, men da hadde jeg vel hatt andre symptomer? 

Anonymkode: 46d24...e98

Gastroskopi kan avdekke om du har magesår. Hvis du har magesår indusert av bakterien helicobacter så kan en trippelkur gjøre deg frisk. (Har nettopp gått gjennom dette selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet, youghurt naturell eller melk hjelper veldig på magesyre og gir metthetsfølelse. Prøv å få i deg mest mulig mager mat ellers vil du gå opp veldig i vekt etterhvert 

Anonymkode: 510ec...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...