Gå til innhold

Hvor mye har du utbetalt i uføretrygd og forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får dere så mye utbetalt gjennom forsikring, hva slags forsikring har dere? 

Jeg hadde barneforsikring hele livet i IF og var Helt Frisk til 20-årene og fikk avslag på forsikringen. hadde tenkt til å klage siden diagnosen de argumenterte med er helt feil men hørte at jeg ikke ville komme noen vei uansett, vanskelig å kjempe mot et forsikringsselskap? 

Stor forskjell i sånne saker på barneforsikring og uføreforsikring? 

Anonymkode: 6bd43...398

Jeg er ikke ufør, men har betalt på uføreforsikring siden midten av 20-årene. Har to, en som gir en engangssum ved uførhet og en som gir 100 000 i året frem til pensjonsalder hvis jeg blir ufør. Barneforsikring kjenner jeg ikke til, men uføreforsikringen gjelder ikke mot sykdommer  du allerede har ved oppstartstidspunkt, evt er de en årsak til at du ikke får forsikring. De forsikringene jeg har koster en del, så tror rett og slett mange ikke er villig til å betale så mye for noe som kanskje aldri kommer til å trengs. 

Anonymkode: eed7d...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ufør, men har betalt på uføreforsikring siden midten av 20-årene. Har to, en som gir en engangssum ved uførhet og en som gir 100 000 i året frem til pensjonsalder hvis jeg blir ufør. Barneforsikring kjenner jeg ikke til, men uføreforsikringen gjelder ikke mot sykdommer  du allerede har ved oppstartstidspunkt, evt er de en årsak til at du ikke får forsikring. De forsikringene jeg har koster en del, så tror rett og slett mange ikke er villig til å betale så mye for noe som kanskje aldri kommer til å trengs. 

Anonymkode: eed7d...d26

Ja, nemlig !   Risikovurdering heter det.

Anonymkode: b2150...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får dere så mye utbetalt gjennom forsikring, hva slags forsikring har dere? 

Jeg hadde barneforsikring hele livet i IF og var Helt Frisk til 20-årene og fikk avslag på forsikringen. hadde tenkt til å klage siden diagnosen de argumenterte med er helt feil men hørte at jeg ikke ville komme noen vei uansett, vanskelig å kjempe mot et forsikringsselskap? 

Stor forskjell i sånne saker på barneforsikring og uføreforsikring? 

Anonymkode: 6bd43...398

Jeg svarte lenger oppe, og i mitt tilfelle var forsikret gjennom fagforeningen på jobben, og bransjen var oljebransjen (kontorjobb). LO Favør. 

I dag er det Storebrand som administrer og utbetaler forsikringen hver måned til meg.

Anonymkode: ac20e...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 24000 inkl. forsikring. Så har jeg lov å tjene 0,4 G. Sannelig ikke lett å få noe passende jobb, da. Vet ikke hvor mye det blir i mnd., men ender da på en årslønn på ca. 430 000.  Betaler vel litt mye i skatt, men tar heller en 6-7000 en gang i året. Er gjeldfri, og bor i distrikts-Norge så jeg klarer meg bra. Driver med litt frivillig arbeid da. 

Men det skal sies at jeg hadde byttet sykdommen mot jobb på sekundet hvis det var mulig. Skjønner ikke de som tror vi gjør dette frivillig, eller de som streber etter dette. Forstår det virkelig ikke.

Anonymkode: b2150...cbe

Du skjønner ikke at en del er fornøyde med 430000 og å jobbe en dag i uken...?

Nei, nei...

Anonymkode: 26214...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skjønner ikke at en del er fornøyde med 430000 og å jobbe en dag i uken...?

Nei, nei...

Anonymkode: 26214...bb7

Det er ikke så at vi bare kan f.eks jobbe en dag i uka, ha 430 000 å ha et fint liv, kuul``en de 6 andre dagene å har det fint

Jeg og mange med meg, lever med smarter 24/7-365, har mange begrensinger og har 0 mulighet for et fullverdig liv, tilogmed et liv der en bare kuul`ern. Du har nok et syn på det som frisk person, som tenker alt det du skulle gjort/ kost deg om du sluttet å jobbe, men fikk penger nok til å ikke trenge jobbe. Sånn er det ikke for oss som er ufør. Vi har en haug av begrensninger, som gjør at vi ikke kan leve som vi ønsker, enn om en nå har all verdens tid til å gjøre det. Vi sitter ofte bare her vi, mens livet går videre i verden utenforbi. Jeg vet ikke hva du skulle synes er attraktivt med det?! 

Anonymkode: bec29...06f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så at vi bare kan f.eks jobbe en dag i uka, ha 430 000 å ha et fint liv, kuul``en de 6 andre dagene å har det fint

Jeg og mange med meg, lever med smarter 24/7-365, har mange begrensinger og har 0 mulighet for et fullverdig liv, tilogmed et liv der en bare kuul`ern. Du har nok et syn på det som frisk person, som tenker alt det du skulle gjort/ kost deg om du sluttet å jobbe, men fikk penger nok til å ikke trenge jobbe. Sånn er det ikke for oss som er ufør. Vi har en haug av begrensninger, som gjør at vi ikke kan leve som vi ønsker, enn om en nå har all verdens tid til å gjøre det. Vi sitter ofte bare her vi, mens livet går videre i verden utenforbi. Jeg vet ikke hva du skulle synes er attraktivt med det?! 

Anonymkode: bec29...06f

Jeg vet ikke hva dette har med det jeg skrev å gjøre. Les en gang til. du:-)

Anonymkode: 26214...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.9.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Gift/samboer eller enslig?

Anonymkode: a334c...0fa

Enslig, ung ufør minstesats. Nøyaktig 18603kr utbetalt. Betaler med vilje litt ekstra med skatt PR mnd for å være garantert å ikke få baksmell på skatten. 

Anonymkode: b2ca3...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enslig, ung ufør minstesats. Nøyaktig 18603kr utbetalt. Betaler med vilje litt ekstra med skatt PR mnd for å være garantert å ikke få baksmell på skatten. 

Anonymkode: b2ca3...0d6

Veldig lurt :ironi:

Anonymkode: 71423...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...