Gå til innhold

Hvor mye har du utbetalt i uføretrygd og forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har utbetalt nær 25 000,- i uføretrygd og forsikring. Hva har andre? Er det mye, passe eller lite? 

Anonymkode: d6a9c...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har utbetalt nær 25 000,- i uføretrygd og forsikring. Hva har andre? Er det mye, passe eller lite

Anonymkode: d6a9c...c6a

Det må du da føle på selv. For noen hadde det vært ekstremt lite, mens andre igjen hadde vært fornøyd.

Anonymkode: 71423...02d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du utbetalt det? Hva er forsikring for? Jeg fikk forsikring mens jeg var på aap. Da jeg ble uføretrygdet fikk jeg utbetalt alt, et par hundre tusen. Jeg har utbetalt i trygd 21000. 

Anonymkode: 8aebe...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis ufør, har utbetalt ca 14500,- i uføretrygd, litt over 3000,- i forsikring og 19500,- i lønn i mnd. Det er lite for meg da jeg tjente mye mer før men sånn er livet. 

Anonymkode: 4827e...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke utbetalt noe i forsikring, men fra Nav og en pensjonskasse, totalt ca 25 000,-. Jeg har to hjemmeboende barn. Ene jobber, og betaler kr 3500 i mnd. Vi klarer oss ganske bra. 

Anonymkode: 5c35b...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enslig ung ufør, har utbetalt 19 800kr hvor 1229kr er hjelpestønad. 

Anonymkode: 1e683...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enslig ung ufør, har utbetalt 19 800kr hvor 1229kr er hjelpestønad. 

Anonymkode: 1e683...33f

Du betaler altfor mye i skatt? 

Anonymkode: 2dfb0...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du betaler altfor mye i skatt? 

Anonymkode: 2dfb0...e2e

Tror jeg også. 

Anonymkode: 71423...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufør + forsikring, utbetalt kr 27 711

Ja, jeg har arbeidet i mange mange år, og hadde lønn over 6G som er grensen, da jeg ble ufør. 

Anonymkode: bec29...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføretrygdet med forsikring via fagforeningen på jobb. Utbetalt 26.000 i mnd. Ca 410 000 brutto i året.

Anonymkode: ac20e...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 24000 inkl. forsikring. Så har jeg lov å tjene 0,4 G. Sannelig ikke lett å få noe passende jobb, da. Vet ikke hvor mye det blir i mnd., men ender da på en årslønn på ca. 430 000.  Betaler vel litt mye i skatt, men tar heller en 6-7000 en gang i året. Er gjeldfri, og bor i distrikts-Norge så jeg klarer meg bra. Driver med litt frivillig arbeid da. 

Men det skal sies at jeg hadde byttet sykdommen mot jobb på sekundet hvis det var mulig. Skjønner ikke de som tror vi gjør dette frivillig, eller de som streber etter dette. Forstår det virkelig ikke.

Anonymkode: b2150...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ung ufør har utbetalt ca 18-19 000kr. 

Anonymkode: b2ca3...0d6

Gift/samboer eller enslig?

Anonymkode: a334c...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan får dere så mye utbetalt gjennom forsikring, hva slags forsikring har dere? 

Jeg hadde barneforsikring hele livet i IF og var Helt Frisk til 20-årene og fikk avslag på forsikringen. hadde tenkt til å klage siden diagnosen de argumenterte med er helt feil men hørte at jeg ikke ville komme noen vei uansett, vanskelig å kjempe mot et forsikringsselskap? 

Stor forskjell i sånne saker på barneforsikring og uføreforsikring? 

Anonymkode: 6bd43...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt over 18 000 utbetalt, har laveste sats ufør med barnetillegg for 1 barn.

Anonymkode: 6d4c7...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 16 800 kr mnd utbetalt i uføretrygd.  (Gift, voksne barn)

Forsikring fikk jeg ikke, fordi jeg fikk den kroniske sykdommen som etter hvert gjorde meg ufør, som barn.

Tabben jeg gjorde var å gjøre alt jeg kunne for å stå i arbeidslivet lengst mulig,  inkludert å bytte jobb til en lavere lønnet stilling, og de siste årene gå ned i stillingsprosent.  

Anonymkode: c71fd...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...