AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #781 Del Skrevet 29. september 2019 4 hours ago, Torfa said: Synes egentlig det er viktig å høre den siden av saken og. Ts eller Andrea, som hun kaller seg, m/ fler sier de mangler motivasjon for drikkingen ikke « går ut over noe». Kan være greit å få høre at barn merker veldig fort når voksne har tatt seg en drink. Trenger ikke å bli full en gang, barn får det med seg.! Før eller senere, når man punktet hvor drikkingen går utover alt, helsa, økonomien, familien, jobben osv. Hvis man fortsetter å drikke! Like greit å innse det, først som sist.. Alle er ikke kommet dit enda! Vi er alle på ulikt ståsted i denne tråden, greit å ha respekt for det.. Anonymkode: 273df...b94 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #782 Del Skrevet 29. september 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Godt jobba! Har du forresten hørt om sterbing før? Det står for "short term energy relieving behavior". Det går på at man stadig finner en måte å kanalisere energien sin på for å flykte fra hva det nå måtte være. Vi som er avhengig av rusmidler er som regel veldig god på sterbing. Vi har en hovedavhengighet, men når vi fjerner rusen så begynner vi å sterbe på andre måter. Kan også kalles kryssavhengighet, men det blir ikke helt det samme som sterbing da vi trenger ikke å bli avhengig av hvert ting vi gjør for å sterbe. Uansett. Spilling, shopping, sex, vasking, trening og listen fortsetter er alle måter å søke sterbing på. Det er helt normalt, men det som er, er at da får man i grunn ikke jobbet med avhengigheten sin. Man bare flytter den til noe annet for en periode, men som oftest vil man etter hvert falle tilbake til sin opprinnelige avhengighet. For en er nødt til å jobbe med avhengigheten i seg selv. Ikke bare kutte ut rusen og flytte avhengigheten over til noe annet. Jeg synes dette er veldig interessant da så utrolig mange av oss gjør det. Min sterbing er trening, mat og forum faktisk. Jeg flykter inn i det, men jeg må også jobbe med hvorfor jeg gjør alt dette for å ikke havne tilbake til rusen. Jeg holder på å lese en bok som heter "fri for avhengighet". Den er skrevet av en som har vært rusmisbruker selv og som nå jobber med å behandle rusavhengige. Har nettopp begynt, men det virker utrolig bra. Så den kan jeg anbefale. - C Anonymkode: 1ead6...708 Ikke anbefal noe av den fyren der! Han er en svindler. Er mange rettsaker gående mot han. Makan til kunnskapsløs pengegrisk idiot skal man lete lenge etter! Tar under 10 sekunder å få frem alle artiklene som dreier seg om useriøsiteten hans. Anonymkode: 9bf15...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #783 Del Skrevet 29. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke anbefal noe av den fyren der! Han er en svindler. Er mange rettsaker gående mot han. Makan til kunnskapsløs pengegrisk idiot skal man lete lenge etter! Tar under 10 sekunder å få frem alle artiklene som dreier seg om useriøsiteten hans. Anonymkode: 9bf15...12f https://tidsskriftet.no/2009/04/anmeldelser/erfarings-og-kunnskapsbasert-kritikk-av-rusbehandling Den får vel greit kritikk her?! Anonymkode: 273df...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #784 Del Skrevet 29. september 2019 Hei. Jeg er på feil vei og merker det på hele meg. Jeg er voksen og har tenåringsbarn. Jeg har hatt et alkohol problem i ca 15 år. Jeg er i full lederjobb og mestrer hus, hjem, familie og jobb...til en viss grad. Jeg drikker ca 2 flasker vin hver kveld. Det er 14 flasker i uka. Det er ca 3 år siden jeg hadde en dag uten noe som helst alkohol gjennom dagen. Jeg rører ikke sprit. Jeg er verdensmester i å skjule. Klesskuffene mine inneholder stadig glass og vinflasker. Jeg rydder og kaster hver gang jeg drar på hytta. Tilfelle jeg skulle havne på sykehus og noen måtte finne klær til meg.. patetisk tankegang, jeg vet. Kaffebegrene mine med lokk er fyllt med vin og ikke kaffe. Jeg handler på forskjellige pol (bor i storby) og kjøper med 4 pappvin samtidig. Stort sett samme merke, så familien ikke skal se hvor fort tomt det blir. Jeg har blitt fersket av mannen der han finner glass med vin i nattbordskuffen osv, men han ser bare skuffet på meg og tømmer ut og innimellom er han irritert og sier "du drikker mye! Slutt.", men jeg slutter jo ikke. Jeg fremstår ikke full og har ikke voldsomme dagen der på reaksjoner. Jeg merker dog langtidsvirkningene nå. Jeg har lagt på meg over 10 kg de 3 siste årene. Har blitt pløsete i ansiktet og hele kroppen. Magen står som en tromme. Jeg er sløv og mindre engasjert enn jeg var før. Balansen er generelt dårlig. Magen romler og jeg har svart flytende avføring de første timene etter oppvåkning om morgen. Vanligvis drikker jeg ca 2 flasker mellom kl 17 og 21.30. Hvis det er fridag og ingen avtaler, kan jeg godt fylle et stort glass vin allerede før kl 7 om morgenen, mens resten av familien sover... Jeg er sliten og lei. Jeg ønsker endring. Første ønske er å ikke drikke gjennom en hel dag. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #785 Del Skrevet 29. september 2019 Jeg har ikke drukket på 6 dager. Men i morgen er det mandag, og jeg er redd for å sprekke..Trangen å oppleve rus er veldig stor.. -Linnea Anonymkode: f463b...fc8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #786 Del Skrevet 29. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: https://tidsskriftet.no/2009/04/anmeldelser/erfarings-og-kunnskapsbasert-kritikk-av-rusbehandling Den får vel greit kritikk her?! Anonymkode: 273df...b94 Han er en sjarlan. Hvis du googler navnet hans + VG, vil det dukke opp utallige artikler om fyren og "behandlingen" hans. Anonymkode: 9bf15...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #787 Del Skrevet 29. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er på feil vei og merker det på hele meg. Jeg er voksen og har tenåringsbarn. Jeg har hatt et alkohol problem i ca 15 år. Jeg er i full lederjobb og mestrer hus, hjem, familie og jobb...til en viss grad. Jeg drikker ca 2 flasker vin hver kveld. Det er 14 flasker i uka. Det er ca 3 år siden jeg hadde en dag uten noe som helst alkohol gjennom dagen. Jeg rører ikke sprit. Jeg er verdensmester i å skjule. Klesskuffene mine inneholder stadig glass og vinflasker. Jeg rydder og kaster hver gang jeg drar på hytta. Tilfelle jeg skulle havne på sykehus og noen måtte finne klær til meg.. patetisk tankegang, jeg vet. Kaffebegrene mine med lokk er fyllt med vin og ikke kaffe. Jeg handler på forskjellige pol (bor i storby) og kjøper med 4 pappvin samtidig. Stort sett samme merke, så familien ikke skal se hvor fort tomt det blir. Jeg har blitt fersket av mannen der han finner glass med vin i nattbordskuffen osv, men han ser bare skuffet på meg og tømmer ut og innimellom er han irritert og sier "du drikker mye! Slutt.", men jeg slutter jo ikke. Jeg fremstår ikke full og har ikke voldsomme dagen der på reaksjoner. Jeg merker dog langtidsvirkningene nå. Jeg har lagt på meg over 10 kg de 3 siste årene. Har blitt pløsete i ansiktet og hele kroppen. Magen står som en tromme. Jeg er sløv og mindre engasjert enn jeg var før. Balansen er generelt dårlig. Magen romler og jeg har svart flytende avføring de første timene etter oppvåkning om morgen. Vanligvis drikker jeg ca 2 flasker mellom kl 17 og 21.30. Hvis det er fridag og ingen avtaler, kan jeg godt fylle et stort glass vin allerede før kl 7 om morgenen, mens resten av familien sover... Jeg er sliten og lei. Jeg ønsker endring. Første ønske er å ikke drikke gjennom en hel dag. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb Ungene dine vet det garantert. De merker at noe er galt, og leiter igjennom tingene dine. De har nok funnet tingene dine for lengst. Jeg har selv leitet gjennom huset til foreldrene mine som tenåring, for å finne ølflasker i bokhyller, kjelleren osv. Pappa tror jeg ikke vet. Jeg har visst i 20 år. Ikke tro dere lurer de rundt dere. Det er forferdelig vanskelig, kanskje umulig, for et barn å konfrontere sin forelder med dette. Anonymkode: 9f50c...b0d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #788 Del Skrevet 29. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke anbefal noe av den fyren der! Han er en svindler. Er mange rettsaker gående mot han. Makan til kunnskapsløs pengegrisk idiot skal man lete lenge etter! Tar under 10 sekunder å få frem alle artiklene som dreier seg om useriøsiteten hans. Anonymkode: 9bf15...12f Sterbing som er det jeg skriver om er ikke noe han har funnet opp. Det har jeg visst om lenge og har vært fokus i i rusbehandlingen jeg har vært i. Ut over det vet jeg nada om fyren. Annet enn at det jeg hittil har lest i boken har vært bra og ingenting galt med. Men, jeg har jo ikke lest den ferdig. Har bare lest 50 sider. - C Anonymkode: 1ead6...708 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #789 Del Skrevet 29. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ungene dine vet det garantert. De merker at noe er galt, og leiter igjennom tingene dine. De har nok funnet tingene dine for lengst. Jeg har selv leitet gjennom huset til foreldrene mine som tenåring, for å finne ølflasker i bokhyller, kjelleren osv. Pappa tror jeg ikke vet. Jeg har visst i 20 år. Ikke tro dere lurer de rundt dere. Det er forferdelig vanskelig, kanskje umulig, for et barn å konfrontere sin forelder med dette. Anonymkode: 9f50c...b0d Klart de vet. Jeg har vinglasset fremme hver kveld, så selv om jeg skjuler mengden, skjuler jeg ikke at jeg har vin hver kveld. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. september 2019 #790 Del Skrevet 29. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er på feil vei og merker det på hele meg. Jeg er voksen og har tenåringsbarn. Jeg har hatt et alkohol problem i ca 15 år. Jeg er i full lederjobb og mestrer hus, hjem, familie og jobb...til en viss grad. Jeg drikker ca 2 flasker vin hver kveld. Det er 14 flasker i uka. Det er ca 3 år siden jeg hadde en dag uten noe som helst alkohol gjennom dagen. Jeg rører ikke sprit. Jeg er verdensmester i å skjule. Klesskuffene mine inneholder stadig glass og vinflasker. Jeg rydder og kaster hver gang jeg drar på hytta. Tilfelle jeg skulle havne på sykehus og noen måtte finne klær til meg.. patetisk tankegang, jeg vet. Kaffebegrene mine med lokk er fyllt med vin og ikke kaffe. Jeg handler på forskjellige pol (bor i storby) og kjøper med 4 pappvin samtidig. Stort sett samme merke, så familien ikke skal se hvor fort tomt det blir. Jeg har blitt fersket av mannen der han finner glass med vin i nattbordskuffen osv, men han ser bare skuffet på meg og tømmer ut og innimellom er han irritert og sier "du drikker mye! Slutt.", men jeg slutter jo ikke. Jeg fremstår ikke full og har ikke voldsomme dagen der på reaksjoner. Jeg merker dog langtidsvirkningene nå. Jeg har lagt på meg over 10 kg de 3 siste årene. Har blitt pløsete i ansiktet og hele kroppen. Magen står som en tromme. Jeg er sløv og mindre engasjert enn jeg var før. Balansen er generelt dårlig. Magen romler og jeg har svart flytende avføring de første timene etter oppvåkning om morgen. Vanligvis drikker jeg ca 2 flasker mellom kl 17 og 21.30. Hvis det er fridag og ingen avtaler, kan jeg godt fylle et stort glass vin allerede før kl 7 om morgenen, mens resten av familien sover... Jeg er sliten og lei. Jeg ønsker endring. Første ønske er å ikke drikke gjennom en hel dag. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb Barna dine vet det, så du kan spare deg bryet med å skjule det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #791 Del Skrevet 29. september 2019 12 minutter siden, SupaWoman skrev: Barna dine vet det, så du kan spare deg bryet med å skjule det. Ok. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. september 2019 #792 Del Skrevet 29. september 2019 På 16.9.2019 den 15.24, AnonymBruker skrev: Hvorfor drikker dere? Jeg har drukket for å regulere indre uro og tankekjør. Anonymkode: f6f07...662 Jeg drikker fordi jeg blir mer avslappet, og elsker å kose meg med øl. Alltid bare øl, aldri sterkere saker. Må påpeke at jeg ikke føler jeg strever med alkoholforbruket, selv om jeg skriver her. Jeg drikker fredager og lørdager, blir aldri full, men koser meg med en sixpack. I ukedagene drikker jeg ekstremt sjeldent, selv når jeg har fri/ferie. Likevel får jeg dårlig samvittighet av å drikke to ganger i uka, og er redd for hva det gjør med kroppen på lang sikt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #793 Del Skrevet 30. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb Ikke hør på de her som prøver å ødelegge denne tråden. Jeg kjenner meg jo mye igjen av det som blir skrevet. Har du vert hos fastlegen på de årene og tatt blodprøve? Da tenker jeg ikke at du var der pga alkoholrelaterte ting men sånn generell blodprøve? Hvordan så eventuelt leververdiene dine ut? Jeg synes du burde rett og slett ta en dag av gangen. I dag er det mandag prøv å ikke drikke noe. Jeg anbefaler deg sterkest å snakke med mannen din. Ha en åpen kommunikasjon på hvordan du har det og at du ønsker å endre deg. Trude Anonymkode: ab763...d0c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #794 Del Skrevet 30. september 2019 Jeg starter nå på min tredje hvite uke og det kjennes rett og slett bare godt. Jeg har nok aldri drukket så mye og over tid at jeg kan merke noen voldsom forskjell på kroppen nå, men jeg merker definitivt at jeg har mer energi og glede i hverdagen. Ut fra de ulike innleggene her så ser jeg at vi har hatt ulikt nivå på konsum, så det kan være at jeg er en av de som har hatt en "mild form" for det å streve med alkoholkonsumet. For meg så gjaldt det å ta tak før det gikk så langt at jeg ikke kunne klare å komme meg ut av det på egen hånd. Den grensa tror jeg er hårfin. Så denne tråden var faktisk dråpen som gjorde at jeg tok meg selv i nakken. Dersom det er flere der ute som lurer på om dere kanskje drikker litt for mye så gjør dere antakelig det. Det hjalp meg å snu da jeg merket at jeg ukentlig oversteg 14 enheter med vin hver eneste uke, som er rett under tre flasker med vin. Jeg har nok skrevet det før, men WHO anbefaler at kvinner ikke drikker mer enn 14 alkoholenheter i uken og for menn 21. Jeg drakk ofte en hel flaske vin eller 5-6 øl annenhver dag eller ca 4 dager i uken. Bare det i selv var langt over det anbefalte. Den siste tiden så kunne det bli mer også, og det var da jeg altså satte en stopp. Så mitt aller beste råd til dere som lurer på om dere strever litt med konsumet: Ta tak i det NÅ før det går enda lengre og dere plutselig sitter der. Og ellers til dere andre som allerede er her så ønsker jeg oss alle en super og alkoholfri uke ❤️ -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #795 Del Skrevet 30. september 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Godt jobba! Har du forresten hørt om sterbing før? Det står for "short term energy relieving behavior". Det går på at man stadig finner en måte å kanalisere energien sin på for å flykte fra hva det nå måtte være. Vi som er avhengig av rusmidler er som regel veldig god på sterbing. Vi har en hovedavhengighet, men når vi fjerner rusen så begynner vi å sterbe på andre måter. Kan også kalles kryssavhengighet, men det blir ikke helt det samme som sterbing da vi trenger ikke å bli avhengig av hvert ting vi gjør for å sterbe. Uansett. Spilling, shopping, sex, vasking, trening og listen fortsetter er alle måter å søke sterbing på. Det er helt normalt, men det som er, er at da får man i grunn ikke jobbet med avhengigheten sin. Man bare flytter den til noe annet for en periode, men som oftest vil man etter hvert falle tilbake til sin opprinnelige avhengighet. For en er nødt til å jobbe med avhengigheten i seg selv. Ikke bare kutte ut rusen og flytte avhengigheten over til noe annet. - C Anonymkode: 1ead6...708 Jeg merker forskjell på sterbing og det å føle glede i å gjøre normale aktiviteter, det er jo sistnevnte jeg ønsker å få tilbake da grunnen til at jeg drikker er kjedsomhet og manglende stimuli. Gikk fra 110% jobbing og trening til å bli stillesittende hele dagen uten jobb og trening orker jeg i veldig begrenset mengde. Jeg forsøker få mentaliteten til å flyte over i å like gjøre andre ting uten at jeg må være brisen eller full, at jeg kan like se en tv serie, gjøre en hobby osv. Vasking, spilling og trening har aldri dekket det behovet drikking har, og når det ikke har gjort det på 20 år, så tviler jeg det kommer til å begynne nå. Men jeg kan se at du ville vært bekymret for det. Jeg føler ikke noe som ligner på det jeg føler for alkohol når det gjelder de tingene. 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke drukket på 6 dager. Men i morgen er det mandag, og jeg er redd for å sprekke..Trangen å oppleve rus er veldig stor.. -Linnea Anonymkode: f463b...fc8 Det blir lettere dess lenger du går uten, merker jeg. Hverdagen begynner gradvis føle mer normal og den føles mer normal uten alkohol. Ikke at det er enkelt, men man merker forskjellen Har du noen du kan besøke idag/ kveld? Ringe til? Anonymkode: 46855...3cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #796 Del Skrevet 30. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke hør på de her som prøver å ødelegge denne tråden. Jeg kjenner meg jo mye igjen av det som blir skrevet. Har du vert hos fastlegen på de årene og tatt blodprøve? Da tenker jeg ikke at du var der pga alkoholrelaterte ting men sånn generell blodprøve? Hvordan så eventuelt leververdiene dine ut? Jeg synes du burde rett og slett ta en dag av gangen. I dag er det mandag prøv å ikke drikke noe. Jeg anbefaler deg sterkest å snakke med mannen din. Ha en åpen kommunikasjon på hvordan du har det og at du ønsker å endre deg. Trude Anonymkode: ab763...d0c Takk. Jeg tenker også jeg bør ta en dag av gangen. Det blir ikke i dag... men vil virkelig prøve i morgen. Første målsetting er å oppleve en dag uten noe form for alkohol. Har tatt prøver av andre grunner enn drikking. Leverprøver var normale før jul og lettere forhøyet i våres. Ble anbefalt og ta nye prøver, men det har jeg ikke gjort. Jeg er ikke klar for samtalen med mannen. Mie. Anonymkode: 7d4e0...2eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #797 Del Skrevet 30. september 2019 Tusen takk for denne tråden ❤️ Tør ikke skrive noe men jeg følger med. Får virkelig vondt av dere som forteller her inne og føler med dere. Jeg har ikke drukket på 8 dager og det føles bra Anonymkode: 99b2a...cfb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #798 Del Skrevet 30. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det blir lettere dess lenger du går uten, merker jeg. Hverdagen begynner gradvis føle mer normal og den føles mer normal uten alkohol. Ikke at det er enkelt, men man merker forskjellen Har du noen du kan besøke idag/ kveld? Ringe til? Anonymkode: 46855...3cb Jeg håper det. Prøver å minne meg selv hva den drikkingen gjør med leveren min, at det vil bli verre hvis jeg ikke tar meg sammen nå. Jeg må innrømme at jeg liker å drikke. Jeg elsker den rusen og det er ikke lett å tenke at nå må jeg leve uten den. Ingenting annet jeg gjør i hverdagen gir meg like stor glede som det..Det er kjernen av problemet -Linnea Anonymkode: f463b...fc8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #799 Del Skrevet 30. september 2019 Jeg er en mann midt i 30-årene som har blitt litt bekymret for alkoholforbruket mitt. Det er kun unntaksvis jeg drikker alkohol på hverdager. Det er kun hvis det f.eks er middag med jobben, og da maks 2-3 øl. Men jeg synes at alkohol har fått en mer sentral rolle i helger og ferier, enten ved at jeg er ute med kompiser og drikker 5-6 øl eller ved at samboer og jeg spiser ute og forbruket blir en flaske vin på deling og 2 øl. På ferier (f.eks i storbyer) blir det ofte å sette seg og ta et par øl etter dagens gjøremål, og så drikke til middagen og eventuelt etterpå. Det oppleves rett og slett litt rart å ikke drikke i sosiale sammenhenger, det var ikke slik før og det bekymrer meg. Jeg blir svært sjelden full og har ikke problemer med å stoppe drikkingen, men lurer på om jeg har fått en eller annen slags avhengighet? Mann Anonymkode: 3cbfd...872 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #800 Del Skrevet 30. september 2019 Er nettopp begynt på dag 2 uten alkohol nå. Drakk endel både torsdag,fredag og lørdag og kjenner at jeg angrer sånn på det! Og det verste er at jeg har lyst til å drikke nå selv om tanken på øl gjør meg kvalm. Jeg snakket med universitetet idag angående det å slutte på studiet da de lurte på om jeg i det hele tatt var en aktiv student hos dem, og det å måtte innrømme at "Nei, jeg er ikke det. Jeg er for syk til å studere og det vil jeg mest sannsynlig være i mange år fremover, til og med kanskje hele livet. Jeg satt på dass og grein av angst hver jævla dag jeg var hos dere. " er ett så jævlig stort nederlag for meg. Jeg ender opp med å kjøre meg selv enda dypere ned i mørket med den tankegangen min, for hvis jeg allikevel ikke kan være en normal person i 20-årene så kan jeg jo like gjerne først som sist egentlig bare drikke meg ihjel. Samfunnet har jo ikke bruk for meg uansett. faenfaenfaen. -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå