AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #721 Del Skrevet 28. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå har du fått sagt det to ganger så da vet Vi alle din mening. Jeg for min del har i alle fall ingen illusjoner om at han kommer til å slutte når barnet kommer. Det er noe som må komme inne fra han selv og ikke noe et barn tilfører. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Men da må du jo forlate han. Helt hinsides at du ikke ser det. Skjønner at det er vanskelig, men her må ditt og barnets beste komme i første rekke. Anonymkode: adf0f...e18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #722 Del Skrevet 28. september 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Les tråden. Mannen din kommer ikke til å slutte. Selv de som forsøker i tråden å slutte, sprekker. Du må nesten vurdere forlate han. Kanskje tror du at det blir verre å holde deg edru etter barnet er født uten han, men blir det enklere om du finner alkohol han har gjemt unna eller når han har alkohol stående og drikker selv? Hvor mye kommer han egentlig til å klare kontrollere seg selv rundt barnet? Mitt problem er relativt mildt. Jeg drakk meg full på 4 cider 2 ganger i uken. Jeg har klart å redusere bruken til 1 gang i uken, men tenker fortsatt på alkohol flere dager i uken. Er på 1 uke nå og ønsker ikke at alkohol skal styre impulsene mine. Men idag vurderer jeg sterkt reise til butikken å kjøpe 4 cider. Bare fordi jeg vil ha rusen og fordi min indre alkoholikerstemme sier at jeg burde gjøre det. Selv når jeg vet at alle grunner jeg har for å drikke er unnskyldninger, så vil jeg fortsatt bare si "helvete heller" og gjøre det. Selv med mitt milde problem er det vanskelig å holde seg edru. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er for de enda lengre ned i flaska. Mannen din har vist han ikke en gang klarer helle ut 1 cider. Sannsynligvis drikker han når du ikke er der. Det er mulig at han har et nevrologisk problem også, der det er noe galt med impulskontrollen hans. (ADHD?). Det som hjelper for meg er å finne de positive sidene ved å holde meg edru, føle på de positive følelsene man kan få uten alkohol, som jeg ikke trodde jeg kunne føle på. Det er en veldig kompleks emosjonell prosess som de fleste ikke klarer finne ut av på egen hånd. Man må klare føle sterkere på de gledene uten alkohol, og forsøke forsterke de negative følelsene rundt alkohol. Man må på en måte manipulere egne følelser. Det er altså slik man kan manipulere egne følelser til å gå bort fra alkoholikermentaliteten og tilbake til normalt menneske. Det er lignende metoder jeg har brukt for å kurere meg selv fra depresjonen min. Det er vanskelig selv når man vet hvordan, for man må motivere seg selv der motivasjon ikke finnes. Og de fleste vet ikke hvordan utmanøvrere den "stemmen" som ønsker drikke eller som holder en nede som deprimert Uenig, jeg ville ikke hatt noen av dem. Jeg har hatt snille, naive foreldre og bare det ødela mye for meg. De trdde de gjorde en bra jobb, men mye av det de gjorde endte opp med å ødelegge mye av psyken min som voksen, uten at jeg skal gå inn på det. Tror jeg hadde hatt sjanse for bedre liv om jeg hadde hatt helt andre foreldre, blitt adoptert bort. Anonymkode: 46855...3cb Du tror det er det samme om foreldre som drikker for mye er snille eller slemme og voldelige i fylla? Hvordan ødelegger gode og snille, men alkoholiserte foreldre for deg? Oppriktig spørsmål. Anonymkode: 9bf15...12f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #723 Del Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror det er det samme om foreldre som drikker for mye er snille eller slemme og voldelige i fylla? Hvordan ødelegger gode og snille, men alkoholiserte foreldre for deg? Oppriktig spørsmål. Anonymkode: 9bf15...12f Det er slik arroganse som får en til å ha lyst til å skrike. Det er for det første helt vanvittig slitsom å konversere/omgås folk som ikke er tilstede mentalt. Det skjer ikke innimellom, men hele tiden. Andre ting: det er sykt flaut å ha med seg fulle folk ut. De går over ende, river ned en stabel av noe i butikken, snakker i telefonen med telefonen opp ned, husker ikke koden på bankkortet sitt, oppsøker fremmede og snakker "goddagmannøkseskaft". Jeg kan fortsette i det uendelige. Det er vanskelig å ha demente i familien, men fylliker går dem en høy gang med sin argumentasjon og unnskyldninger for å fortsette. Anonymkode: 7337e...b8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #724 Del Skrevet 28. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slik arroganse som får en til å ha lyst til å skrike. Det er for det første helt vanvittig slitsom å konversere/omgås folk som ikke er tilstede mentalt. Det skjer ikke innimellom, men hele tiden. Andre ting: det er sykt flaut å ha med seg fulle folk ut. De går over ende, river ned en stabel av noe i butikken, snakker i telefonen med telefonen opp ned, husker ikke koden på bankkortet sitt, oppsøker fremmede og snakker "goddagmannøkseskaft". Jeg kan fortsette i det uendelige. Det er vanskelig å ha demente i familien, men fylliker går dem en høy gang med sin argumentasjon og unnskyldninger for å fortsette. Anonymkode: 7337e...b8b Hvor har du alt dette fra egentlig og hva har dette med tråden å gjøre. Som jeg har oppfattet her så drikker de fleste (inkludert oss) hjemme alene. Vi går meget sjeldent ut og drikker oss aldri fulle. Som jeg skrev kan min samboer finne på det men aldri i familie selskap, julaften eller noe slikt. Da er det med mening om at det skal være full fest, utdrikningslag osv. Er det tilfelle foe han ikke komme hjem kun om barna er hos noen andre. Eller at han ikke kommer hjem i det hele tatt fordi ting har en forhistorie. Sist dette skjedde var for 3 år siden men da holdt han seg ganske greit faktisk. Julebord er jeg heldigvis med da det ektefelle/samboere med på jobben hans. Men det er sjeldent og i år skal vi ikke da jeg er nær ved å føde når det er julebord. Jeg tror at mange ser på folk hvor mye de drikker men det stemmer ikke helt. Jeg jobber med forskjellige typer mennesker hver dag. Du har de som er alkoholikere de slitne, du har de som aldri greier å stoppe og så har du de som du aldri ser drikke. De aller aller fleste er nok i den siste kategorien. Man blir ikke Juni anker Hansen 😂 fordi man selv føler at man sliter med alkohol. Anonymkode: ab763...d0c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #725 Del Skrevet 28. september 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da må du jo forlate han. Helt hinsides at du ikke ser det. Skjønner at det er vanskelig, men her må ditt og barnets beste komme i første rekke. Anonymkode: adf0f...e18 Det blir ganske repetitiv at du skal starte hvert innlegg med at du syntes jeg burde forlate mannen min. Jeg har registrert at du syntes det, og då må du respektere at jeg har en annen formening. Jeg er ikke enig i at barnets beste er at jeg forlater han nå. Han har aldri fått hjelp til sine problemer og mitt utgangspunkt er at dette skal vi greie sammen. Per dags dato er det å gå fra han helt uaktuelt, fremtiden får vi ta når den kommer. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #726 Del Skrevet 28. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du alt dette fra egentlig og hva har dette med tråden å gjøre. Som jeg har oppfattet her så drikker de fleste (inkludert oss) hjemme alene. Vi går meget sjeldent ut og drikker oss aldri fulle. Som jeg skrev kan min samboer finne på det men aldri i familie selskap, julaften eller noe slikt. Da er det med mening om at det skal være full fest, utdrikningslag osv. Er det tilfelle foe han ikke komme hjem kun om barna er hos noen andre. Eller at han ikke kommer hjem i det hele tatt fordi ting har en forhistorie. Sist dette skjedde var for 3 år siden men da holdt han seg ganske greit faktisk. Julebord er jeg heldigvis med da det ektefelle/samboere med på jobben hans. Men det er sjeldent og i år skal vi ikke da jeg er nær ved å føde når det er julebord. Jeg tror at mange ser på folk hvor mye de drikker men det stemmer ikke helt. Jeg jobber med forskjellige typer mennesker hver dag. Du har de som er alkoholikere de slitne, du har de som aldri greier å stoppe og så har du de som du aldri ser drikke. De aller aller fleste er nok i den siste kategorien. Man blir ikke Juni anker Hansen 😂 fordi man selv føler at man sliter med alkohol. Anonymkode: ab763...d0c Hvor jeg har det fra? Selvopplevd selvsagt. Og hvor var vedkommende? Jo, på et tidspunkt så var han slik som dere. Full av unnskyldninger for å opprettholde sitt alkoholmisbruk. "Barn er jo glad i sine foreldre, så jeg blir tilgitt selv om jeg utsetter dem for et helvete" Vel, det endte som det måtte. BV tok barna, hjemmet forsvant og arbeidsgiver gav også opp. Jeg forstår hensikten med tråden, jeg forstår at den på ett vis kan være til nytte. Men det oppleves som at dere stryker hverandre over håret og trøster hverandre med at "SÅ farlig er det ikke". Det er bekymringsfullt når piggene kommer ut når noen nevner barna. For det er ingen bagatell å ha foreldre med rusproblemer Anonymkode: 7337e...b8b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #727 Del Skrevet 28. september 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor jeg har det fra? Selvopplevd selvsagt. Og hvor var vedkommende? Jo, på et tidspunkt så var han slik som dere. Full av unnskyldninger for å opprettholde sitt alkoholmisbruk. "Barn er jo glad i sine foreldre, så jeg blir tilgitt selv om jeg utsetter dem for et helvete" Vel, det endte som det måtte. BV tok barna, hjemmet forsvant og arbeidsgiver gav også opp. Jeg forstår hensikten med tråden, jeg forstår at den på ett vis kan være til nytte. Men det oppleves som at dere stryker hverandre over håret og trøster hverandre med at "SÅ farlig er det ikke". Det er bekymringsfullt når piggene kommer ut når noen nevner barna. For det er ingen bagatell å ha foreldre med rusproblemer Anonymkode: 7337e...b8b Ingen sier at «så farlig er det ikke». Jeg opplever ingen som oppmuntrer noen andre til å drikke i denne tråden. Tvert i mot så oppfordrer folk til å holde ut, og stå på med avholdenheten sin. At folk har barn er jo bare et faktum. Alkoholikere kommer i alle forskjellige livssituasjoner og de som har barn må da også få lov til å snakke om alkoholproblemer sitt uten at noen skal presisere at det ikke er bra for barna at foreldrene drikker. Det vet ALLE som har barn. Det gjør ikke folk mindre avhengige av at folk igjen og igjen presisere det. Jeg opplever ikke at noen bagataliserer det å ha barn når man strever med alkohol. Det er 0 behov for eller etterspørsel etter informasjon fra pårørende rundt dette. Alle vet det er farlig, alle vet at barn på ett eller annet tidspunkt blir påvirket, ingen sier at det er ok. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #728 Del Skrevet 28. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor jeg har det fra? Selvopplevd selvsagt. Og hvor var vedkommende? Jo, på et tidspunkt så var han slik som dere. Full av unnskyldninger for å opprettholde sitt alkoholmisbruk. "Barn er jo glad i sine foreldre, så jeg blir tilgitt selv om jeg utsetter dem for et helvete" Vel, det endte som det måtte. BV tok barna, hjemmet forsvant og arbeidsgiver gav også opp. Jeg forstår hensikten med tråden, jeg forstår at den på ett vis kan være til nytte. Men det oppleves som at dere stryker hverandre over håret og trøster hverandre med at "SÅ farlig er det ikke". Det er bekymringsfullt når piggene kommer ut når noen nevner barna. For det er ingen bagatell å ha foreldre med rusproblemer Anonymkode: 7337e...b8b Ok nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt irritert! Fordi DU har opplevd det betyr ikke at alle er slik!! Jeg og samboer har vert sammen i 20 år! I 20 år har dette vert en utfordring for oss begge. Vi har faktisk bare blitt flinkere med årene ikke verre. Hvorfor går du utifra at alt går til helvete? Ja både jeg og han har utfordringer men vi klarer oss helt fint. Vi har begge høy utdannelse, godt betalte jobber, biler, stort hus og en fin familie! Ikke kommer bv og tar barna heller og ikke mister vi jobben. Din erfaring er IKKE det ultimate. Du er ikke en profet som kan fortelle hvordan det kommer til å gå med alle!! denne tråden er nyttig. Den er ett supert verktøy for oss som kan slite med utfordringer tilknyttet alkohol. Bare det å kunne lufte tankene og ærlige følelser ovenfor hvordan man faktisk føler hjelper. Da veldig mange reagerer som nettop deg! Så er det ikke mulig i dagens samfunn å være ærlig med dette! Det er forbundet med reelle farer å være ærlig angående drikke mønster. Spesielt som foreldre. Da er det flott å ha ett sted hvor det kan snakkes sammen og hjelpe hverandre videre. Anonymkode: ab763...d0c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #729 Del Skrevet 28. september 2019 Glemte å signere trude Anonymkode: ab763...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #730 Del Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt irritert! Fordi DU har opplevd det betyr ikke at alle er slik!! Jeg og samboer har vert sammen i 20 år! I 20 år har dette vert en utfordring for oss begge. Vi har faktisk bare blitt flinkere med årene ikke verre. Hvorfor går du utifra at alt går til helvete? Ja både jeg og han har utfordringer men vi klarer oss helt fint. Vi har begge høy utdannelse, godt betalte jobber, biler, stort hus og en fin familie! Ikke kommer bv og tar barna heller og ikke mister vi jobben. Din erfaring er IKKE det ultimate. Du er ikke en profet som kan fortelle hvordan det kommer til å gå med alle!! denne tråden er nyttig. Den er ett supert verktøy for oss som kan slite med utfordringer tilknyttet alkohol. Bare det å kunne lufte tankene og ærlige følelser ovenfor hvordan man faktisk føler hjelper. Da veldig mange reagerer som nettop deg! Så er det ikke mulig i dagens samfunn å være ærlig med dette! Det er forbundet med reelle farer å være ærlig angående drikke mønster. Spesielt som foreldre. Da er det flott å ha ett sted hvor det kan snakkes sammen og hjelpe hverandre videre. Anonymkode: ab763...d0c Dette! Jeg tenkte på om jeg angrer på at jeg skrev i denne tråden at jeg har barn når man får så mye dritt, men det gjør jeg ikke. Det er SÅ viktig å kunne være ærlige, å heve seg over de som bare vil trykke oss ned og faktisk tørre å være ærlig (selv om det er anonymt på Internett). Holdningene til enkelte i denne tråden forklarer jo hvorfor folk vegrer seg for å åpne munnen. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #731 Del Skrevet 28. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Jeg tenkte på om jeg angrer på at jeg skrev i denne tråden at jeg har barn når man får så mye dritt, men det gjør jeg ikke. Det er SÅ viktig å kunne være ærlige, å heve seg over de som bare vil trykke oss ned og faktisk tørre å være ærlig (selv om det er anonymt på Internett). Holdningene til enkelte i denne tråden forklarer jo hvorfor folk vegrer seg for å åpne munnen. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Nettop! Det er faktisk skummelt å se! Det eneste de oppnår med det er at man skjuler alkohol bruken ennå mer. Kvier seg ennå mer for å fortelle noen hvor mye man faktisk drikker. sannheten er den at plutselig står bv på døren fordi du har verdt ærlig med en venninne feks. Her hos oss er det kun en person som vet hvor mye vi drikker og hvordan vi har det til tider. Personen er også meget positiv over hvor flinke vi faktisk er blitt i løpet av de årene. Det skulle ikke personen ha trodd for en 20-15 år siden. Sannheten er at vi jobber med oss hver dag og snakker mye sammen om det. Innerst inne er jeg faktisk stolt av samboer at han bare drakk den ene uten å begynne å mase om mer. Selv om det var litt vondt akkurat i går. Det sammen hadde ikke gått for en god del år siden før barn Anonymkode: ab763...d0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #732 Del Skrevet 28. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt irritert! Fordi DU har opplevd det betyr ikke at alle er slik!! Jeg og samboer har vert sammen i 20 år! I 20 år har dette vert en utfordring for oss begge. Vi har faktisk bare blitt flinkere med årene ikke verre. Hvorfor går du utifra at alt går til helvete? Ja både jeg og han har utfordringer men vi klarer oss helt fint. Vi har begge høy utdannelse, godt betalte jobber, biler, stort hus og en fin familie! Ikke kommer bv og tar barna heller og ikke mister vi jobben. Din erfaring er IKKE det ultimate. Du er ikke en profet som kan fortelle hvordan det kommer til å gå med alle!! denne tråden er nyttig. Den er ett supert verktøy for oss som kan slite med utfordringer tilknyttet alkohol. Bare det å kunne lufte tankene og ærlige følelser ovenfor hvordan man faktisk føler hjelper. Da veldig mange reagerer som nettop deg! Så er det ikke mulig i dagens samfunn å være ærlig med dette! Det er forbundet med reelle farer å være ærlig angående drikke mønster. Spesielt som foreldre. Da er det flott å ha ett sted hvor det kan snakkes sammen og hjelpe hverandre videre. Anonymkode: ab763...d0c Du kan bli så irritert du vil! Spiller ingen rolle hvor høy utdannelse dere har. Eller hvor flott familien er. Min erfaring er at at mennesker som har så høy sosial status som du bare kan tenke deg, også kan havne under Vaterlandsbrua. Men det skjedde fordi den som eide problemet utsatte å gjøre noe med det fordi det var enklest sånn. Men, dere har rett. Det eneste som er verre, er å ikke snakke om det. For dere som har barn. Anonymkode: 7337e...b8b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #733 Del Skrevet 28. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli så irritert du vil! Spiller ingen rolle hvor høy utdannelse dere har. Eller hvor flott familien er. Min erfaring er at at mennesker som har så høy sosial status som du bare kan tenke deg, også kan havne under Vaterlandsbrua. Men det skjedde fordi den som eide problemet utsatte å gjøre noe med det fordi det var enklest sånn. Men, dere har rett. Det eneste som er verre, er å ikke snakke om det. For dere som har barn. Anonymkode: 7337e...b8b Jada jada jeg havner under brua 🙄🙄🙄. Garantert flytter inn der i morgen...når noen spørr hvorfor kan jeg godt si at anonym på kg påstod at jeg kommer til å havne der uansett🤣. Anonymkode: ab763...d0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #734 Del Skrevet 28. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli så irritert du vil! Spiller ingen rolle hvor høy utdannelse dere har. Eller hvor flott familien er. Min erfaring er at at mennesker som har så høy sosial status som du bare kan tenke deg, også kan havne under Vaterlandsbrua. Men det skjedde fordi den som eide problemet utsatte å gjøre noe med det fordi det var enklest sånn. Men, dere har rett. Det eneste som er verre, er å ikke snakke om det. For dere som har barn. Anonymkode: 7337e...b8b Og det bidrar du til! Tror du flere tør å skrive at de har barn når de leser svarene fra folk som deg eget i tråden? Nei de kryper dypere inn i hulene sine fordi du stigmatiserer og dømmer dem. Så i steden for å komme hit med pekefingeren, kan du prøve å heller framsnakke åpenhet hvis målet ditt i det hele tatt er å hjelpe, noe jeg egentlig tviler på. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #735 Del Skrevet 28. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada jada jeg havner under brua 🙄🙄🙄. Garantert flytter inn der i morgen...når noen spørr hvorfor kan jeg godt si at anonym på kg påstod at jeg kommer til å havne der uansett🤣. Anonymkode: ab763...d0c Ja, det er denne arrogansen jeg mener. Anonymkode: 7337e...b8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #736 Del Skrevet 28. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det bidrar du til! Tror du flere tør å skrive at de har barn når de leser svarene fra folk som deg eget i tråden? Nei de kryper dypere inn i hulene sine fordi du stigmatiserer og dømmer dem. Så i steden for å komme hit med pekefingeren, kan du prøve å heller framsnakke åpenhet hvis målet ditt i det hele tatt er å hjelpe, noe jeg egentlig tviler på. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Veldig enig med deg! Dessverre er det utrolig trist at noen skal ødelegge en slik fin og ja POSITIV tråd. Anonymkode: ab763...d0c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #737 Del Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er denne arrogansen jeg mener. Anonymkode: 7337e...b8b Rart at jeg med MYE MER drikking har greid å bygge oss opp slik vi har gjort da... så skal vi liksom i følge deg miste det fordi vi er blitt mye flinkere eller fordi jeg deltar i denne tråden? Jeg forstår ikke logikken din Anonymkode: ab763...d0c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #738 Del Skrevet 28. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det bidrar du til! Tror du flere tør å skrive at de har barn når de leser svarene fra folk som deg eget i tråden? Nei de kryper dypere inn i hulene sine fordi du stigmatiserer og dømmer dem. Så i steden for å komme hit med pekefingeren, kan du prøve å heller framsnakke åpenhet hvis målet ditt i det hele tatt er å hjelpe, noe jeg egentlig tviler på. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Så du mener at det hjelper å lukke ørene? Er dere ikke redde for at det går for langt? At dere kan miste kontroll, hvis f.eks BV blir involvert? Anonymkode: 7337e...b8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #739 Del Skrevet 28. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er denne arrogansen jeg mener. Anonymkode: 7337e...b8b Ganske vilt å observere. Skremmende i grunn. Vanvittig mye selvhøytidelige folk som blir fornærmet her - Skal en blind mann bli fornærmet over at man inndrar førerkortet ? Det er hersketeknikk å si at noen prøver å trykke andre ned her bare fordi man påpeker fakta og konsekvenser. Rart de det gjelder ikke greier å sette unna stoltheten og heller ta til seg noen velmenende råd. Anonymkode: f6f07...662 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #740 Del Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ganske vilt å observere. Skremmende i grunn. Vanvittig mye selvhøytidelige folk som blir fornærmet her - Skal en blind mann bli fornærmet over at man inndrar førerkortet ? Det er hersketeknikk å si at noen prøver å trykke andre ned her bare fordi man påpeker fakta og konsekvenser. Rart de det gjelder ikke greier å sette unna stoltheten og heller ta til seg noen velmenende råd. Anonymkode: f6f07...662 Velmenende råd ovenfor hva? Ingen har spurt deg om råd. Du lever ikke i mine sko du aner ingenting om meg som person. Du synser og du antar dette gjelder absolutt alle som deltar i denne tråden her. Hvorfor må dere ødelegge?? Hvorfor skal jeg miste førerkortet når jeg aldri noensinne har kjørt i påvirket tilstand? Hvordan mener du at du påpeker fakta? Når det reale fakta er at jeg ikke har drukket en dråpe med alkohol de siste 6 månedene. Samme med min samboer som ikke har rørt alkohol bortsett fra en 330 Ml cider i går. Hva nøyaktig mener du at jeg er arrogant for? Man kan ha vanskelige følelser selv om man ikke drikker. De kan være der 30 år etter at man har sluttet å drikke. Det dere ikke forstår at dette er den beste måten for alkoholikere å holde seg. Nemlig åpen kommunikasjon både om feil og riktige dager /følelser. Det dere gjør er å ødelegge en tråd en alkoholiker blir ikke nyktern fordi du kommer med en peke finger eller velmenende råd som du kaller det. Dette er en teknikk benyttet av aa i hele verden. Men du vet sikkert bedre fordi du kommer med velmenende råd. Det beste for dere er å gå ut av denne tråden dere har ingenting her å gjøre! Det eneste dere oppnår med slike innlegg er at folk slutter å skrive her fordi de kvier seg til å bli kjeftet på akkurat som det er ellers i samfunnet. trude Anonymkode: ab763...d0c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå