panzerpølsa Skrevet 28. juni 2021 #2021 Del Skrevet 28. juni 2021 CecilieX skrev (4 timer siden): Ut fra der han selv skriver er det et tveegget sverd at han jobber der. Han skrev jo at mange i Alta boikottet stedene hans og han så for seg at når ny eier overtok ville omsetningen øke med 25% fordi folk da ville komme tilbake når han var ute av bildet. Det er forøvrig veldig stygt å henge ut ansatte som er sykemeldt på en blogg på denne måten. Spesielt når han setter det opp mot sin egen innsats og offervilje. Martyrkokken. Tror det er slik han ser seg selv. Og selvinnsikt er totalt fraværende, da han ikke tar til seg at han burde holde ansattes sykemeldinger/plager ute av sin blogg i tillegg til å fremheve hvor utrolig sterk, tøff og helteaktig han selv er med alle sine plager. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. juni 2021 #2022 Del Skrevet 28. juni 2021 Jeg synes de er ille, disse stadige stikkene mot de ansatte. De som sykemelder seg "beriker seg på andres bekostning". Han beskriver ansatte som trenger noen dager fri fra jobb for å slappe av, og derfor skriver egenmelding. De som setter helsen først. "Ikke så nøye med andres helse bare deres egen blir ivaretatt". De som ligger hjemme på sofaen og får full lønn. Ikke nok med det, men de ansatte stjeler som ravner også. "Så lenge du ansetter mennesker, så vil alltid noen av disse stjele". Han kunne ha fortalt et titalls historier om slike. Uføretrygdede har han vel også langet ut mot. Det er jo direkte ubehagelig å observere at en offentlig person og en daglig leder -i 2021- har et slikt syn på sine medmennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. juni 2021 #2023 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (14 minutter siden): Jeg synes de er ille, disse stadige stikkene mot de ansatte. De som sykemelder seg "beriker seg på andres bekostning". Han beskriver ansatte som trenger noen dager fri fra jobb for å slappe av, og derfor skriver egenmelding. De som setter helsen først. "Ikke så nøye med andres helse bare deres egen blir ivaretatt". De som ligger hjemme på sofaen og får full lønn. Ikke nok med det, men de ansatte stjeler som ravner også. "Så lenge du ansetter mennesker, så vil alltid noen av disse stjele". Han kunne ha fortalt et titalls historier om slike. Uføretrygdede har han vel også langet ut mot. Det er jo direkte ubehagelig å observere at en offentlig person og en daglig leder -i 2021- har et slikt syn på sine medmennesker. Har han skrevet alt dette? Sykemeldingsgrunn er personlig og ikke engang arbeidsgiver har rett på å vite hvorfor man er sykemeldt. Å da gå ut på en offentlig blogg med sm-grunn må da være straffbart. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. juni 2021 #2024 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) Hallepalle2 skrev (12 timer siden): Har han skrevet alt dette? . Endret 29. juni 2021 av Finlay Slettes pga brudd på opphavsrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 28. juni 2021 #2025 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (44 minutter siden): "Du er sliten og trenger noen dager fri fra jobb for å slappe av. Du skriver egenmelding. Full lønn. Det er deilig og du får sovet litt og selvrealisert deg litt mer enn vanlig . Det du ikke tenker på er at i ditt fravær må andre jobbe dobbelt for å få hjulene til å gå rundt på arbeidsplassen. Stresse litt ekstra for at du “setter helsen først”. Ikke så nøye med andres helse bare din blir ivaretatt. Du fortjener det kanskje, men det gjør de andre også. “Skal jeg ha dårlig samvittighet for at jeg er syk?” Ja, det syns jeg faktisk." https://kokkejaevel.blogg.no/samrealisering.html Den var ikke bra i det hele tatt. Hva slags menneskesyn har han. ! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 28. juni 2021 #2026 Del Skrevet 28. juni 2021 Gatesmarte kokken, han holder hjulene i gang i Alta og tråden varm på KG. Det blir penger av slikt si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. juni 2021 #2027 Del Skrevet 28. juni 2021 Ella_00 skrev (5 minutter siden): Gatesmarte kokken, han holder hjulene i gang i Alta og tråden varm på KG. Det blir penger av slikt si. Vil tro det er andre som får mer ut av trådene sine på KG enn det Kokkejævel gjør😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 28. juni 2021 #2028 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (3 minutter siden): Vil tro det er andre som får mer ut av trådene sine på KG enn det Kokkejævel gjør😂 Sikkert, men han gjør jo alt for å få reaksjoner her og folk går rett på taktikken hans.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. juni 2021 #2029 Del Skrevet 28. juni 2021 Ella_00 skrev (7 minutter siden): Sikkert, men han gjør jo alt for å få reaksjoner her og folk går rett på taktikken hans.. Han er ikke alene om å bruke KG. Og VI biter på, ikke "folk". Du også😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 28. juni 2021 #2030 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (2 minutter siden): Han er ikke alene om å bruke KG. Og VI biter på, ikke "folk". Du også😄 Nei, gjør ikke det. Minner bare på at KG generer trafikk slik han ønsker. Ønsker ikke å være en del av det. Denne « bloggeren» burde vært tiet ihjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. juni 2021 #2031 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (1 time siden): "Du er sliten og trenger noen dager fri fra jobb for å slappe av. Du skriver egenmelding. Full lønn. Det er deilig og du får sovet litt og selvrealisert deg litt mer enn vanlig . Det du ikke tenker på er at i ditt fravær må andre jobbe dobbelt for å få hjulene til å gå rundt på arbeidsplassen. Stresse litt ekstra for at du “setter helsen først”. Ikke så nøye med andres helse bare din blir ivaretatt. Du fortjener det kanskje, men det gjør de andre også. “Skal jeg ha dårlig samvittighet for at jeg er syk?” Ja, det syns jeg faktisk." https://kokkejaevel.blogg.no/samrealisering.html Wow 🤮 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 28. juni 2021 #2032 Del Skrevet 28. juni 2021 Undrer noen ganger, eller ganske ofte egentlig, - har ikke mannen noen sperre. Forstår ikke den heltedyrkelsen av en gud denne mannen får på bloggen og facebook. (Vi er vel med her på KG også) Må være direkte flaut for familien når alt og hele livet blir allemannseie. Nå henger han ut de ansatte også🙄 Hva blir det neste - se jeg kan gå på vannet.🤪 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 28. juni 2021 #2033 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) Han er jaggu meg en fin en😂I blogginnlegget @Finlayrefererer til, kritiserer han egoistiske foreldre som skal selvrealisere seg og drar på ferie uten barna sine for så å sende meldinger hjem om hvor fint de har det. Det er vel neppe så mange småbarnspappaer sør for Svalbard som driver mer utstrakt selvrealisering enn han i forhold til sin jobbkarriere. Dette med sine uendelige lange arbeidsdager, hyppig blogging, bokskriving, daglige en-times lange fjellturer med ditto dokumentering uten familien. Dobbeltmoral much😂 Endret 29. juni 2021 av ClusterOfGrapes Skrivefeil 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 28. juni 2021 #2034 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Jeg synes de er ille, disse stadige stikkene mot de ansatte. De som sykemelder seg "beriker seg på andres bekostning". Han beskriver ansatte som trenger noen dager fri fra jobb for å slappe av, og derfor skriver egenmelding. De som setter helsen først. "Ikke så nøye med andres helse bare deres egen blir ivaretatt". De som ligger hjemme på sofaen og får full lønn. Ikke nok med det, men de ansatte stjeler som ravner også. "Så lenge du ansetter mennesker, så vil alltid noen av disse stjele". Han kunne ha fortalt et titalls historier om slike. Uføretrygdede har han vel også langet ut mot. Det er jo direkte ubehagelig å observere at en offentlig person og en daglig leder -i 2021- har et slikt syn på sine medmennesker. Tenk at en voksen mann skriver noe sånt. Tro hva de ansatte tenker når de leser eller hører hva som blir sagt.. og hva med resten av befolkningen i Alta. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. juni 2021 #2035 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) Leste kommentarfeltet til siterte innlegg og ser at flere sykmeldte blir støtt. Han unnskylder seg delvis. Likevel har han vært innom temaet flere ganger senere, samme budskap. Provoserende innlegg har lagt grunnlaget for mang en bloggerkarriere, ingen nevnt ingen glemt. Heldigvis er slik blogging som å tisse i buksa for å holde seg varm. Inntrykket av deg som ignorant, usjarmerende, lite likandes gjør at folk etterhvert ikke ønsker å følge deg. Provoserer du mange nok vender folk seg mot deg og da er karrieren kjørt. Mange av leserne til Kokkejævel identifiserer seg med ham, det deles en del historier i kommentarfeltet. Det betyr også at mange av leserne med prolaps, psykisk uhelse, eller erfaring med krybbedød har erfaring med lange sykemeldinger / uførhet. Klart mange av dem føler seg truffet, og plutselig fremstår ikke denne «stakkars mannen» som de liker så godt så hyggelig. Jeg tror han skyter seg i foten med slike innlegg. Endret 28. juni 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordpia Skrevet 28. juni 2021 #2036 Del Skrevet 28. juni 2021 Olle-Bolle skrev (16 timer siden): Jeg lurer på når har han tid til å være med dette etterlengtede barnet? Først er det 10 timers arbeidsdager, så er det daglig tur til Komsalaia, så flater han ut på sofaen. Så,oppdatering på blogg. Lurer på hvor mange minutter sønnen ser faren i løpet av et døgn…. Hva insinuerer du egentlig nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cesil Skrevet 28. juni 2021 #2037 Del Skrevet 28. juni 2021 Finlay skrev (5 timer siden): "Du er sliten og trenger noen dager fri fra jobb for å slappe av. Du skriver egenmelding. Full lønn. Det er deilig og du får sovet litt og selvrealisert deg litt mer enn vanlig . Det du ikke tenker på er at i ditt fravær må andre jobbe dobbelt for å få hjulene til å gå rundt på arbeidsplassen. Stresse litt ekstra for at du “setter helsen først”. Ikke så nøye med andres helse bare din blir ivaretatt. Du fortjener det kanskje, men det gjør de andre også. “Skal jeg ha dårlig samvittighet for at jeg er syk?” Ja, det syns jeg faktisk." https://kokkejaevel.blogg.no/samrealisering.html 😳 Men ikke overraska. Jeg er selv bedriftseier og selvsagt krever det mer av meg enn en vanlig ansatt. Det er jeg som jobber ekstra når noen er syke, det er jeg som frivillig har valgt å dra litt ekstra av lasset. Jeg har fantastiske ansatte. De er også syke. Selvsagt er de det. Det kan godt hende at de egentlig er friske nok til å være på jobb, men trenger en dag eller to på sofaen for å hente seg inn. I min bedrift, som sikkert i Kokkejævelens, er det et evig stress. Om én av mine ansatte tenker "Jeg er ikke syk, men i dag er jeg faktisk for sliten til å gå på jobb", så er ikke det noe jeg legger meg borti. Om den sofadagen betyr at de da på nytt er klare til å stå på som helter (for det gjør de) et halvt år til, fremfor å nesten møte veggen, så er det helt greit. Kanskje vil noen si at om man "bare", er sliten, burde man heller tatt en feriedag fremfor egenmelding. Uansett er det ikke min eller Kokkejævelens sak. Jeg har stor omsorg for mine ansatte og unner dem en pust i bakken - egenmelding eller ei. Det er DE som holder liv i bedriften min. Ingen ansatte, ingen bedrift. Hadde jeg vært ansatt hos Kokkejævelen og blitt uglesett hver gang jeg var syk, hadde jeg ikke blitt gammel i bedriften hans. Om jeg ikke husker feil, startet Kokkejævelen egen bedrift i 2014. Hvor mange av de han ansatte da, jobber fortsatt hos ham? Min bedrift er to år eldre. Ingen ansatte har sluttet så langt. Kanskje fordi vi ser dem, tar vare på dem og viser at vi setter pris på dem? Ta vare på dine ansatte, Asbjørn! Ingen ansatte, ingen Hoftepluss. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 29. juni 2021 #2038 Del Skrevet 29. juni 2021 For en usmakelig fyr, med et digert grandiost bilde av seg selv. Henge ut sykmeldte(egne ansatte😮) kritisere «alle de» som reiser på ferie uten barn, akkurat som om det er ferienormen. Alle har sine historier, de fleste gjør ting av en god grunn. Kan ikke fatte og begripe at denne klovnen har lagt på topp på blogglisten så lenge. Lager drama av ingenting og «lurer» lesere inn med dramatiske overskrifter. Lurer virkelig på hvem disse som hyller ham er? Trist at noe sånt ligger på bloggtoppen #unfollow 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. juni 2021 #2039 Del Skrevet 29. juni 2021 Jeg er på sett og vis ikke uenig i at det er for mye fokus på selvrealisering for mange. Det går i noen tilfeller ut over barna. På den andre siden er det mange ekteskap som ender nettopp fordi fokus på barn og AS familien går på bekostning av å pleie tosomheten i parforholdet. Å dra på ferie sammen uten barn kan være en god investering. Skilsmisser eller foreldre som krangler mye er jo også noe som går ut over barna. Nyansering hadde vært fint, men det provoserer ikke like mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 29. juni 2021 #2040 Del Skrevet 29. juni 2021 Det er ikke det minste rart tenker jeg at folk blir syke og sykmeldt under det stresset hans. Når jeg leser det han skriver er det kun godt nok når de ansatte jobber minst hundreogtiprosent når de er hos han på jobb. Hvem blir ikke syk av det i lengden? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå