Safirblå Skrevet 22. april 2021 #1581 Del Skrevet 22. april 2021 Cessa74 skrev (1 minutt siden): Ja han pynter på saken -les hva jeg skriver. Han har i MANGE innlegg lagt ut medisinene han gr på; tramadol, nobligan retard og paralgin forte. En standard kombinasjon av b-preparater ved prolaps. For prolaps gjør jævlig vondt. At han nå plutselig bare bruker paralgin forte (til tross for gjentatte bilder/innlegg om alle 3 medikamentene er jo selvsagt fordi han skjønner at folk nå reagerer). Han får vel neppe utskrevet så sterke medisiner bare for å ha noe å ta bilde av til bloggen....................... Men som sagt: fastlege og bloggeren selv sitter på fasiten. Men tviler sterkt på at han plutselig nedgraderte medisinene når smertene er verre enn noen gang. Men for all del - han må jo bare fortsette å kjøre med sterke tabletter innabords og si det er lovlig. Den dagen noe skjer -så vil jo sannheten komme for en dag.. Bare det å tenke det er greit å ta tabletter fordi du er vant til dosen og kjøre bil er uforståelig for meg. Du BLIR sløvere på medisinene -også ved langvarig bruk. Det krever spesiell oppmerksomhetgrad å kjøre med dette i blodet. Og for alle som har mistet noen -eller fått alvorlig skader -etter ulykker med ruset sjåfør -så tipper jeg dette må være ekstremt provoserende. Og politi/UP er ekstra på det å få tatt sjåfører i pillerus. AV GODE GRUNNER Jaja jeg går ikke ut fra at det verste skjer hele tiden jeg da. Ikke med tanke på ruskjøring for det er jeg i mot, men med tanke på at han forholder seg til det som står på pakka. Å ha litt tillit til mennesker er en fin bil 🤷♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnita Skrevet 22. april 2021 #1582 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg tror jo ikke han kjører i påvirket tilstand, tror han er oppegående nok til å la bilen stå når den bør/skal stå. Men, et stort MEN. Han framstiller det som om han kjører i ruspåvirket tilstand. Han normaliserer både en overdreven bruk av sterke, vanedannende medisiner, og flere ganger denne bruken i sammenheng med bilkjøring. Han legger ut bilde etter bilde av disse medisinene samtidig som han i samme innlegg, eller i innlegget etter, skriver at han skal ut å kjøre. Det bekymrer meg. Å som sagt, ikke for at jeg tror han gjør det. Men for den påvirkningen han har på andre. "Kan kokken, kan jeg". De fleste av oss vil nok ikke tenke slik. Men med det antall følgere han har vil det overraske meg stort om der ikke er noen som blir negativt påvirket. Om der ikke er noen som har utfordringer knyttet til rus. Om dere ikke er noen som kun trenger en "unnskyldning" for å tråkke over grensen. "Kan kokken, kan jeg. Da er det jo ikke så farlig". Hvordan kan dere ikke se det, dere som lovpriser alt han legger ut? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gmail Skrevet 22. april 2021 #1583 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg er ikke skamfull for å si at jeg tror han kjører rundt i rus, jeg skammer meg ikke for å si at jeg håper at han blir tilsnakket av politiet. Jeg syntes også som mange av bloggen hans var bra i begynnelsen, men jeg er ikke blind for de tingene han feiler på. Men jeg syntes det er synd at disse såkalte tilhengerne hans eller disiplene som jeg brukte ikke tør å si at nok er nok. Vi ser jo at han i dag har lagt ut hvem lesere hans er og det er ingen tvil om at det innlegget er basert på det som er hevdet er inne at det er voksne mennesker, 50+ som er leserne hans. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 22. april 2021 #1584 Del Skrevet 22. april 2021 Safirblå skrev (48 minutter siden): Jaja jeg går ikke ut fra at det verste skjer hele tiden jeg da. Ikke med tanke på ruskjøring for det er jeg i mot, men med tanke på at han forholder seg til det som står på pakka. Å ha litt tillit til mennesker er en fin bil 🤷♀️ Har man ikke tillit til folk når man tror det som står på bloggen da? Og der står det vitterlig at han tar never med rød trekant og kjører bil både hit og dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 22. april 2021 #1585 Del Skrevet 22. april 2021 Fnis - han trodde en liten stund at han hadde en tredjedel av landets befolkning, 1,8 mill mennesker som lesere - ut fra blogg-statistikken. Inntil noen minnet ham på at det var snakk om unike ipadresser, ikke personer. Mulig han selv skjønte det i utgangspunktet, men virket ikke sånn 😂😂 1/3 av landets befolkning. Medregnet babyer, oldinger, folk fom blåser i sosiale medier.... yeah right! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 22. april 2021 #1586 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Lama_Drama skrev (42 minutter siden): Har man ikke tillit til folk når man tror det som står på bloggen da? Og der står det vitterlig at han tar never med rød trekant og kjører bil både hit og dit. Jeg har tenkt man må lese blogge. som overdrivelser og ironi med en snert av humor. Endret 22. april 2021 av Safirblå 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 22. april 2021 #1587 Del Skrevet 22. april 2021 4 minutter siden, Safirblå said: Jeg har tenkt man må lese det som overdrivelser, ironi og en snert av humor. Og, likevel når man har en stor leserskare bør man nok tenke at noen ikke tar ironien. Og at det er en litt teit ting å spøke med. ref Trump som foreslo å drikke desinfiseringsmiddel - det var jo noen som tok det for god fisk.... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 22. april 2021 #1588 Del Skrevet 22. april 2021 Andrea59 skrev (2 minutter siden): Og, likevel når man har en stor leserskare bør man nok tenke at noen ikke tar ironien. Og at det er en litt teit ting å spøke med. ref Trump som foreslo å drikke desinfiseringsmiddel - det var jo noen som tok det for god fisk.... Man kan ikke ta høyde for alle her i verden. Når noen er så dumme at de finner på å drikke desinfiseringsmiddel så er ikke det Trump sin feil spør du meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2021 #1589 Del Skrevet 22. april 2021 Safirblå skrev (2 timer siden): Javel. Jeg orket ikke lese hele brevet og fikk bare med meg på brevet at han ikke fikk noen straff og gikk dermed ut fra at det var ok. Etterpå ser jeg at han selv skriver at han skjønte at det lotteriet ikke var helt innafor , jeg leste dermed brevet og ser at å nei det var visst et lotteri likevel. Jeg har ikke fulgt så mye med. Ville bare, spesielt med tanke på anklager om ruskjøring si at det ser ikke ut til at han gjør det. Får følelsen av å ha havnet i et vepsebol så med det jeg tror jeg at lister meg stille ut av tråden. Mange sinte mennesker her. Tusen takk for svar. Jeg beklager at du oppfatter at «det er mange sinte mennesker her». Du skriver at du ikke har fulgt så nøye med, og da skjønner jeg veldig godt det er vanskelig å skjønne hvorfor folk er sinte. Hvilket leder meg til dette innlegget: Safirblå skrev (1 time siden): Jaja jeg går ikke ut fra at det verste skjer hele tiden jeg da. Ikke med tanke på ruskjøring for det er jeg i mot, men med tanke på at han forholder seg til det som står på pakka. Å ha litt tillit til mennesker er en fin bil 🤷♀️ Tillit er noe man gjør seg fortjent til (i motsetning til respekt som man har krav på). I kokkejævel sitt tilfelle så begynner det nå å bli en del ting som skurrer, da er det ikke å forvente at folk fortsetter å stole på ham. Med egne øyne har jeg sett at han redigerer innlegg for å skjule bevis i lotterisaken. Da gjør han samtidig noe med sin egen troverdighet. Når han nå får spørsmål om pillebruk og ruskjøring som potensielt sett er alvorlig lovbrudd så vet vi jo hva han er kapabel til i møte med å bli tatt på fersken. Så hvorfor skal vi tro på det han sier nå? Å ikke miste lappen vil jo være et relativt stort motiv. Dette er problemet med å bruke blogg som din personlige dagbok. Det er ikke det minste rart at folk som har mistet barnet sitt på grunn av en sjåfør i pillerus reagerer på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Influenseren Skrevet 22. april 2021 #1590 Del Skrevet 22. april 2021 17 minutter siden, Safirblå said: Jeg har tenkt man må lese blogge. som overdrivelser og ironi med en snert av humor. Aha så DEN taktikken er lov når det gjelder han selv, men ikkje andre...Greit å vite... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2021 #1591 Del Skrevet 22. april 2021 Safirblå skrev (11 minutter siden): Jeg har tenkt man må lese blogge. som overdrivelser og ironi med en snert av humor. Nei. Han har en stor leserskare, og hvis bare en eller to av dem leser det bokstavlig så har vi en eller to bilførere som tar det han skriver til inntekt for å være litt lemfeldig med piller når de kjører. Politiet har vært ute i media flere ganger og uttrykt bekymring over ruskjøring. Og statistikken viser at rus er en stor årsak til ulykker hvert år. Det han gjør nå er ikke noe annet enn å reklamere for at det er greit å kjøre med sterke piller innabords. På samme vis som han reklamerer for småskala produsenter. Han kan ikke velge å være påvirker når han vil og så se bort fra påvirkningskraften når det ikke passer ham. Han er enormt opptatt av å være på bloggtoppen, men burde forstå at jo flere lesere jo større ansvar. Av alle ting som man tenker at er urimelig kritikk som man må forsvare ham mot er virkelig ikke denne saken noe å sette fokus på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 22. april 2021 #1592 Del Skrevet 22. april 2021 Influenseren skrev (14 minutter siden): Aha så DEN taktikken er lov når det gjelder han selv, men ikkje andre...Greit å vite... Hva mener du med det? Jeg er ikke kokkejævelen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 22. april 2021 #1593 Del Skrevet 22. april 2021 CecilieX skrev (13 minutter siden): Nei. Han har en stor leserskare, og hvis bare en eller to av dem leser det bokstavlig så har vi en eller to bilførere som tar det han skriver til inntekt for å være litt lemfeldig med piller når de kjører. Politiet har vært ute i media flere ganger og uttrykt bekymring over ruskjøring. Og statistikken viser at rus er en stor årsak til ulykker hvert år. Det han gjør nå er ikke noe annet enn å reklamere for at det er greit å kjøre med sterke piller innabords. På samme vis som han reklamerer for småskala produsenter. Han kan ikke velge å være påvirker når han vil og så se bort fra påvirkningskraften når det ikke passer ham. Han er enormt opptatt av å være på bloggtoppen, men burde forstå at jo flere lesere jo større ansvar. Av alle ting som man tenker at er urimelig kritikk som man må forsvare ham mot er virkelig ikke denne saken noe å sette fokus på. Tydeligvis mye jeg ikke har fått med meg. Beklager. Nå tror jeg at jeg gjør som jeg har skrevet og tusler ut av rampelyset. Takk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 22. april 2021 #1594 Del Skrevet 22. april 2021 CecilieX skrev (16 minutter siden): Nei. Han har en stor leserskare, og hvis bare en eller to av dem leser det bokstavlig så har vi en eller to bilførere som tar det han skriver til inntekt for å være litt lemfeldig med piller når de kjører. Politiet har vært ute i media flere ganger og uttrykt bekymring over ruskjøring. Og statistikken viser at rus er en stor årsak til ulykker hvert år. Det han gjør nå er ikke noe annet enn å reklamere for at det er greit å kjøre med sterke piller innabords. På samme vis som han reklamerer for småskala produsenter. Han kan ikke velge å være påvirker når han vil og så se bort fra påvirkningskraften når det ikke passer ham. Han er enormt opptatt av å være på bloggtoppen, men burde forstå at jo flere lesere jo større ansvar. Av alle ting som man tenker at er urimelig kritikk som man må forsvare ham mot er virkelig ikke denne saken noe å sette fokus på. Tenkte at han selv har oppklart det, ved å legge ut etiketten på bloggen med info så ingen trengte spekulere mer. Ikke forsvare noen eller bestemme hvilken kritikk som er urimelig og ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2021 #1595 Del Skrevet 22. april 2021 Safirblå skrev (19 minutter siden): Tenkte at han selv har oppklart det, ved å legge ut etiketten på bloggen med info så ingen trengte spekulere mer. Ikke forsvare noen eller bestemme hvilken kritikk som er urimelig og ikke. Den er grei👍 Mulig jeg kom i skade for å dra deg over samme kam som andre. Jeg oppfattet særlig det du skrev om å lese bloggen med ironi som et forsøk på å frata kokken ansvar hvilket kan tolkes som et forsøk på å forsvare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. april 2021 #1596 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Slettet sitat er fjernet. Sol, admin. Det lurer jeg på. Hvorfor er det folks som er teite når han får påpakning for å gjort noe ulovlig av lotteritilsyet? Hvordan skal leserne vite når han overdriver og når han ikke gjør det? Hvorfor skriver han at han tar masse smertestillende og kjøre bil, hvis han ikke gjør det? Jeg blir helt satt ut av at det liksom er folk som påpeker at han gjør noe ulovlig, som er teite. Er det like greit at den lite hyggelige naboen din kjører med masse PF i blodet også? Eller gjelder denne rausheten kun Kokkejævel? Og i så fall - hvorfor? Jeg fatter og begriper ikke hvordan folk kan akseptere og godta regelrett lovbrudd fordi de gjøres av en influenser de liker. Ja, folk skal passes sine egne saker, men når noen bryter loven, og enten utnytter folk for økonomisk gevinst (lotterisaken) eller kjører i ruspåvirket og forteller om det - da må man jo si fra. Å dra "å passe sine egne saker" så langt at man lukker øynene for lovbrudd, er jo skikkelig ekstremt. Endret 22. april 2021 av Sol Rampelyset 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2021 #1597 Del Skrevet 22. april 2021 pøbelsara skrev (6 timer siden): Det lurer jeg på. Hvorfor er det folks som er teite når han får påpakning for å gjort noe ulovlig av lotteritilsyet? Hvordan skal leserne vite når han overdriver og når han ikke gjør det? Hvorfor skriver han at han tar masse smertestillende og kjøre bil, hvis han ikke gjør det? Jeg blir helt satt ut av at det liksom er folk som påpeker at han gjør noe ulovlig, som er teite. Er det like greit at den lite hyggelige naboen din kjører med masse PF i blodet også? Eller gjelder denne rausheten kun Kokkejævel? Og i så fall - hvorfor? Jeg fatter og begriper ikke hvordan folk kan akseptere og godta regelrett lovbrudd fordi de gjøres av en influenser de liker. Ja, folk skal passes sine egne saker, men når noen bryter loven, og enten utnytter folk for økonomisk gevinst (lotterisaken) eller kjører i ruspåvirket og forteller om det - da må man jo si fra. Å dra "å passe sine egne saker" så langt at man lukker øynene for lovbrudd, er jo skikkelig ekstremt. Jeg oppfatter at beskrivelsen av alle pillene har til hensikt å skape sympati og fortelle hvor ekstremt «jævel» han er til å jobbe. Det etterlatte inntrykket er dessverre også at han kjører bil med store mengder piller innabords. Akkurat dette minner meg om strategien til CBE når hun får spørsmål. Da endres plutselig fortellingen. Bloggen han begynner bli full av slike selvmotsigelser og gjør noe med troverdigheten. Det er synd, for han har skrivetalent. Jeg tok meg i å humre over flere passasjer i de siste tekstene hans. Men det er hans valg å skusle det bort på klikk-åte, uetisk forretningsdrift og å dyrke konflikter. Alle vet hvordan det endte med AnneBrith. Jeg legger merke til at antall kommentarer på et rent oppskriftsinnlegg er langt lavere enn på innlegg der han skriver om kloakken. Må være litt trist for en som har kokkefaget som sin store kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 22. april 2021 #1598 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Kun en boks han viste bilde av vel. Endret 22. april 2021 av Tessa12 Skrivefeil 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 22. april 2021 #1599 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg vil gjerne utdype litt mer ifht hvorfor jeg reagerer på pillebruk og kjøring. To eksempler: 1) Min svigerbror hadde samme problem som kokken med prolaps. Ble operert, men fikk ny prolaps. I påvente av ny operasjon fikk han som standard utskrevet paralgin forte og tramadol. Og han var skråsikker på at han kunne kjøre, da han hadde brukt samme dose over lang tid og var tilvent mengden. Han havnet i en ulykke og kræsjet med en eldre dame. Kjørte i rompa på hennes bil i lav fart (40 sone). Den dagen hadde han "bare" tatt paralgin forte -tramadol langtidvirkende. Damen foran fikk langvarig nakkesmerter. Forsikringen dekket ikke skaden. Han fikk bot for å kjøre i en tilstand hvor han skulle være ekstra aktsom pga inntak av kodein (paralgin forte) som gjør en TRØTT. Han fikk en økonomisk smell + en skikkelig wake up ifht at han påførte den damen store smerter, sykemelding og nedsatt funksjon. Og TENK hvis det feks var et barn som plutselig løp ut i veien (som barn ofte gjør). Han KUNNE endt med betydelig større konsekvenser. Han ble straffet for å kjøre med kodein/PF i kroppen. 2) En kollega var veldig sliten pga mye stress på jobben siste dagene. Hadde i tillegg sovet litt dårligere enn normalt. Men ingen tablettbruk. På vei hjem fra dagvakt sovnet hun bak rattet i en 40 sone, bilen skrenset ut (det var 3 sekunders uoppmerksomhet!!) og kjørte på et eldre ektepar som gikk på gangveien. Den ene døde, den andre hardt skadet. Hun fikk 6 mnd fengsel og mistet førerkortet + bot for "uoppmerksomhet" i trafikken. I dommen ble det sagt at man som bilfører har et særskilt ansvar for å være aktsom, og feks IKKE kjøre hvis noe kan påvirke kjøre- og oppfattelsesevnen. Og hun følte seg IKKE spesielt trøtt når hun satt seg bak rattet - bare sliten. Og kjøre når man er trøtt sammenlignes med å kjøre i påvirket tilstand -som feks lavgradig promille eller inntak av b-preparater. Det krever særskilt grad av fokus og oppmerksomhet. Noe hun fikk opplest i dommen sin. Mitt poeng; Det spiller INGEN rolle om han "får lov" å kjøre av fastlegen sin. Man BLIR trøtt og mer småsløv av kodein/paralgin forte. Uansett langvarig tilvenning. Og at han ved et mirakel har sluttet med tramadol og nobligan, når han beskriver smertene så intense som han gjør - det tviler jeg faktisk på. Men at han uansett er så skråsikker på at det bare er å kjøre med b-preparater han tar flere ganger pr dag er VELDIG betenkelig. Om han så bare kjører ut og ikke skader noen -så vil han måtte avlegge blodprøve. Om han da har medisiner innabords blir det straff. Punktum. Og mulig også fastlegen som foreskriver medisinene vil få en advarsel - da legen er ansvarlig for å opplyse om kjøring og b-preparater. Og fast/langvarig bruk av flere b-preparater skal i utgangspunktet meldes av fastlegen til fylkeslegen -for vurdering av midlertidig fratagelse av førerkort. Som sagt - jeg synes det er betenkelig at han kjører med b-preparater innabords. Uansett hva han mener. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte-Mei Skrevet 22. april 2021 #1600 Del Skrevet 22. april 2021 Egentlig tror jeg Kokkejævel skal være takknemlig for at det han legger ut blir tatt opp, både her og i andre fora. Kan jo være det går litt fort i svingene i iveren etter flest mulig klikk, og at ikke alt som skrives er like gjennomtenkt. Da er det greit å bli gjort oppmerksom på det, og gjerne nynne litt på ei Prøysen-vise... "og da kan du rette oppatt alle feil i frå i går"... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå