Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Grusomt, forferdelig, utenkelig for vi som ikke har opplevd i nærheten av sorg og fortvilelse. Tommel opp for alle oppegående jenter her på Kvinneguiden. Sånn ca 98% er vel utdannet og har en genuin oppriktig omsorg for det relativt nye fenomen.. bloggerbarna. En gjeng »kjærringer»  som hverken hater eller hetser, en gjeng kloke jenter som er opptatt av barnas beste. Som faktisk har påvirket hysteriske barnebloggermammaer .. til å avslutte, stenge, lukket døra til barnerommet. Takk til  alle kloke, omsorgsfulle « godhetstroll» her på Kvinneguiden. Bloggerbarna takker dere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
8 timer siden, Finlay skrev:

Enig. Jeg leser ikke bloggen, forholder meg kun til Facebook-siden, og kommentarene der. Det holder i massevis😂

Egentlig helt sprøtt, at via kommentarene på Facebook får jeg vite at Gerd fra Gol og Lillian fra Tønsberg har mistet barn, Karin og Anna har abortert tre ganger hver, mens Heidi fra Lillesand har operert venstre skulder i  -95, osv.

(Navn oppdiktet)

Det gjør det bare enda mer spekulativt. Disse som har vært gjennom det samme identifiserer seg med ham og blir følelsesmessig engasjert. Når han kan hjelpes via spleis eller vipps, så blir veien kort til lommeboka. Rimelig ekkelt å være vitne til hvordan dette dras opp igjen og igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Det gjør det bare enda mer spekulativt. Disse som har vært gjennom det samme identifiserer seg med ham og blir følelsesmessig engasjert. Når han kan hjelpes via spleis eller vipps, så blir veien kort til lommeboka. Rimelig ekkelt å være vitne til hvordan dette dras opp igjen og igjen. 

Hææææ?

Får han disse damerne til å gi seg penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk gitt denne kokken klikk for første gang, ser ikke det dere ser altså.... klikka meg bakover 3 sider, så ikke tigging? Såg egenreklame for en kokebok og skryt om salg i egen restaurant. Utover det så var det røykalaks, fiskesuppe og uro/glede over svangerskap.

Når en ser hva andre bloggere bretter ut/eksponerer/reklamerer for, og om, så er da dette rene søndagsskolen🤔

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
16 minutter siden, norovirus skrev:

Nå har jeg faktisk gitt denne kokken klikk for første gang, ser ikke det dere ser altså.... klikka meg bakover 3 sider, så ikke tigging? Såg egenreklame for en kokebok og skryt om salg i egen restaurant. Utover det så var det røykalaks, fiskesuppe og uro/glede over svangerskap.

Når en ser hva andre bloggere bretter ut/eksponerer/reklamerer for, og om, så er da dette rene søndagsskolen🤔

Det er i alle fall en Spleis til kokkejævel om du søker,ikke han som har laget riktignok. 

Men denne er hans: https://kokkejaevel.blogg.no/en-tier-til-en-kaffe.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, O.G. skrev:

Hææææ?

Får han disse damerne til å gi seg penger?

Jupp! Store summer også, for han har jo slikt et hardt liv! Mistet barn, og skilt, vonde knær, og albuer osv.osv. og når da ting i bedriften, som han ikke har forsikret, går i stykker, så vipser de på harde livet. Og, oppretter spleis. Han er jo så koselig, og har hatt et like hardt liv som hjertedamene. Så selvsagt sørger de for at han ikke går konkurs!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, norovirus skrev:

Kokkejævel er ikke så ille som enkelte av de surmaga bloggpolitiet her inne er. Han er et helt vanlig menneske som blogger om livet sitt. Som han sa, han valgte å opprette blogg for og kunne skrive om livet i stede for å bruke bedriftssiden på Facebook slik som han gjorde tidligere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Det er i alle fall en Spleis til kokkejævel om du søker,ikke han som har laget riktignok. 

Men denne er hans: https://kokkejaevel.blogg.no/en-tier-til-en-kaffe.html

Men det er da virkelig ikke hans feil at noen andre oppretter spleis til han. 
han har bedt om penger en gang, og det var i fjor sommer/høst når flere ting i bedriften ble ødelagt på veldig kort tid. Det var den eneste utveien han så i og med at det ble så mye utgifter på kort tid. 
og hva er galt med å be om hjelp i en tung situasjon ? 
han er i det minste ærlig og sier ting som de er. I tillegg bruker han ikke store summer på merkevesker, båter og biler slik som andre bloggere gjør. 

han lever et helt normalt A4 liv som oss andre dødelige mennesker gjør. Men han og familien har gått igjennom flere tragiske hendelser som ingen skal trenge å oppleve. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
6 minutter siden, Bloggheksa skrev:

Men det er da virkelig ikke hans feil at noen andre oppretter spleis til han. 
han har bedt om penger en gang, og det var i fjor sommer/høst når flere ting i bedriften ble ødelagt på veldig kort tid. Det var den eneste utveien han så i og med at det ble så mye utgifter på kort tid. 
og hva er galt med å be om hjelp i en tung situasjon ? 
han er i det minste ærlig og sier ting som de er. I tillegg bruker han ikke store summer på merkevesker, båter og biler slik som andre bloggere gjør. 

han lever et helt normalt A4 liv som oss andre dødelige mennesker gjør. Men han og familien har gått igjennom flere tragiske hendelser som ingen skal trenge å oppleve. 

Jeg gjentar det jeg skrev tidligere:

«Han har mistet to av barna sine, det er både så grunnleggende feil og rett ut umenneskelig at ingen skal måtte tåle noe sånn. Det unner jeg ingen, stakkars mennesker. 

Han skriver som om det er problemet ,at han nevner dette. Det er jo ikke det! Når du sauer inn dette med tigging på vips og salg av reker,det er da det blir helt feil for meg.

Men det tør jeg ikke skrive på Facebook,da kommer vel kokkejævel og alle kjerringdisiplene hans og tar meg.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er morsom og kul til tider. Når jeg synes han blir litt mye, for det gjør jeg til tider, da scroller jeg bare videre. Vi kunne kanskje alle ha godt av å gå noen mil i hans sko før vi uttalte oss om hans liv. Det er definitivt deler av fortiden han ikke vil slippe leserne inn i.. Så får vi bare akseptere at intimsonene er forskjellige fra person til person.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
18 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Jeg gjentar det jeg skrev tidligere:

«Han har mistet to av barna sine, det er både så grunnleggende feil og rett ut umenneskelig at ingen skal måtte tåle noe sånn. Det unner jeg ingen, stakkars mennesker. 

Han skriver som om det er problemet ,at han nevner dette. Det er jo ikke det! Når du sauer inn dette med tigging på vips og salg av reker,det er da det blir helt feil for meg.

Men det tør jeg ikke skrive på Facebook,da kommer vel kokkejævel og alle kjerringdisiplene hans og tar meg.»

Han tigget om penger til påska, la til og med ut telefonnr sitt. Han synes at folk kunne betale for at han la ut oppskrifter. Ønsket 250,- . Ei sendte han 250,- slik at han  kunne kjøpe seg blomster til påske 😂😂😂😂

Endret av Sommer65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
31 minutter siden, Sommer65 skrev:

Han tigget om penger til påska, la til og med ut telefonnr sitt. Han synes at folk kunne betale for at han la ut oppskrifter. Ønsket 250,- . Ei sendte han 250,- slik at han  kunne kjøpe seg blomster til påske 😂😂😂😂

250kr pr person som ba om oppskrift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
1 time siden, Bloggheksa skrev:

Kokkejævel er ikke så ille som enkelte av de surmaga bloggpolitiet her inne er. Han er et helt vanlig menneske som blogger om livet sitt. Som han sa, han valgte å opprette blogg for og kunne skrive om livet i stede for å bruke bedriftssiden på Facebook slik som han gjorde tidligere. 

At han har forretningssans det skal han ha! Hvem gidder å trykke seg inn på en «tradisjonell»  bedrifts Facebook konto? Pakk forretningen inn i «dagbok» så ordner det seg fint. Hvorfor tror du ellers han blogger for Nettavisen? Håper han merker riktig når han gir egenreklame til sine bedrifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winther
9 timer siden, Trynefaktor skrev:

Endret av Sommer65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Hva? Han kunne da ikke på alvor be om 250 kr for ei oppskrift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
7 minutter siden, Sommer65 skrev:

NORGES FØRSTE BLOGG BAK BETALINGSMUR! (+)

Posted on01.04.2020 kl. 06:4Reklame | Kokkejævel

penger-1200x900.jpg

I snart et halvt år nå har jeg delt mange av mine gleder og sorger med dere. Tatt dere med inn i mitt liv på en måte som har gjort at mange av dere føler at dere kjenner meg. Noen ser til og med på meg som den guddommelig vakre sønnen som de aldri fikk. Dette tenkte jeg nå at jeg skulle utnytte kommersielt på en banebrytende ny måte.

De fleste har etter hvert vent seg til at nettavisene har betalingsløsninger der man må logge seg på og kjøpe abonnement for en gitt periode. Fryktelig tungvint og fryktelig dyrt. Jeg velger derfor en helt annen løsning. Denne løsningen er også dyr, men den er i alle fall veldig enkel. Konseptet går ut på at du bare med å klikke deg inn på bloggen, slik du gjør nå, blir direkte belastet i nettbanken din med 250,- kroner. Dette abonnementet vil vare ut hele april og du kan derfor lese så mye du vil, både av nye og gamle bloggposter, uten at du blir belastet med en eneste ekstra krone. Med mindre du vippser til  91380129 naturligvis, men det er jo som alltid valgfritt, men forventet.

Oi,wow. Hadde man fått med en bok eller noe skulle jeg KANSKJE skjønt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger ikke bloggen fast, men leser litt innimellom. Hans beskrivelse av å miste 2 av sønnene er så sterk og man kan kjenne smerten gjennom skjermen "kan ikke gi deg noe, ikke engsng kjeft (om første som skulle blitt 13år) " og minste "som gikk i forveien" . Sterkt. At han klarer å holde hodet oppe tross å oppleve det verste man kan oppleve beundrer jeg.

MEN, noe stusser jeg på. Han har 3 andre sønner i tillegg til datter. Han skriver aldei noe om dem . Ei heller samvær eller at de har vært på besøk eller funnet noe på de. Er de blitt helt glemt ? Er datter blitt favoritten som ga lys i mørke? Det er feks han, datter og kjærest som drar et sted. Aldei at han nevner at sønn 1,2 eller 3 er med ellrr skriver en vakker tekst om dem.  Jeg lurer på hva som har skjedd der (selvom det kanskje er snokete å lure på noe sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sommer65 skrev:

penger-1200x900.jpg

I snart et halvt år nå har jeg delt mange av mine gleder og sorger med dere. Tatt dere med inn i mitt liv på en måte som har gjort at mange av dere føler at dere kjenner meg. Noen ser til og med på meg som den guddommelig vakre sønnen som de aldri fikk. Dette tenkte jeg nå at jeg skulle utnytte kommersielt på en banebrytende ny måte.

De fleste har etter hvert vent seg til at nettavisene har betalingsløsninger der man må logge seg på og kjøpe abonnement for en gitt periode. Fryktelig tungvint og fryktelig dyrt. Jeg velger derfor en helt annen løsning. Denne løsningen er også dyr, men den er i alle fall veldig enkel. Konseptet går ut på at du bare med å klikke deg inn på bloggen, slik du gjør nå, blir direkte belastet i nettbanken din med 250,- kroner. Dette abonnementet vil vare ut hele april og du kan derfor lese så mye du vil, både av nye og gamle bloggposter, uten at du blir belastet med en eneste ekstra krone. Med mindre du vippser til  91380129 naturligvis, men det er jo som alltid valgfritt, men forventet.

Skjønner du virkelig ikke at dette er en spøk ? 
hallo folkens, mye av det han skriver er ment ironisk. Han bor i Finnmark, der har dem noe som kalles humor. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Jeg følger ikke bloggen fast, men leser litt innimellom. Hans beskrivelse av å miste 2 av sønnene er så sterk og man kan kjenne smerten gjennom skjermen "kan ikke gi deg noe, ikke engsng kjeft (om første som skulle blitt 13år) " og minste "som gikk i forveien" . Sterkt. At han klarer å holde hodet oppe tross å oppleve det verste man kan oppleve beundrer jeg.

MEN, noe stusser jeg på. Han har 3 andre sønner i tillegg til datter. Han skriver aldei noe om dem . Ei heller samvær eller at de har vært på besøk eller funnet noe på de. Er de blitt helt glemt ? Er datter blitt favoritten som ga lys i mørke? Det er feks han, datter og kjærest som drar et sted. Aldei at han nevner at sønn 1,2 eller 3 er med ellrr skriver en vakker tekst om dem.  Jeg lurer på hva som har skjedd der (selvom det kanskje er snokete å lure på noe sånn)

De andre barna er voksne. De ønsker ikke å være en del av bloggen, noe han tar hensyn til. 
skjønner ikke hvorfor han skal måtte skrive om de andre barna som er voksne og ikke bor der. Synes heller dere bør fokusere på det at han faktisk respekterer at de voksne barna ikke ønsker å bli skrevet om

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sommer65 skrev:

penger-1200x900.jpg

Sjekk datoen dette ble lagt ut på da... Aprilsnarr dette! 😂
Flere gruppe-eiere på fb har hatt lignende aprilspøk flere ganger.... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...