Gå til innhold

Spandering på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gå på en date med ei du ikke gidder bruke penger på? Gir ingen mening 🙉

Anonymkode: e4cca...0d3

Vi kan gjerne spandere på hverandre. Fungert fint med andre selvstendige (!) damer tidligere. 

Kun menn med lav verdi som føler at de må kjøpe dama. Stakkars. 

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler mer enn gjerne når vi er ute, men er en fin ting å bli spandert på en førstedate. Bekrefter at han er interessert på en måte. Er det en dårlig date hadde jeg insistert på å betale min del.

Anonymkode: e4cca...0d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi kan gjerne spandere på hverandre. Fungert fint med andre selvstendige (!) damer tidligere. 

Kun menn med lav verdi som føler at de må kjøpe dama. Stakkars. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Likevel er nesten alle her uenige med deg å syns du er gjerrig.

Anonymkode: 26db1...811

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan gjerne spandere på hverandre. Fungert fint med andre selvstendige (!) damer tidligere. 

Kun menn med lav verdi som føler at de må kjøpe dama. Stakkars. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Lav verdi 🙉 Fy f..., du er ikke sann 💩

Anonymkode: e4cca...0d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Darkrobin27 skrev:

spandere aldri på kvinnfolk. Har dem råd og bruke 6000 i uka på klær, så  har dem råd til og kjøpe sin egen middag ute

Det her bør du vise statistikk på. Kjenner ingen som bruker så mye på klær. 

Anonymkode: 9300c...da2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke deg som person

Du vil (antageligvis) på date med denne kvinnen.. Så jeg antar det er noe med henne du liker. 

Likevel vil du heller kaste penger på havet enn at du skal ha spandert nevneverdig mer i løpet av en kveld? Det høres faktisk bare smålig ut. Ville ikke hatt deg som venn heller, 

Anonymkode: afeed...84c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er gjerrig å ikke spandere på date. Men da skal man ikke invitere på noe dyrt før man vet hvor man står. Jeg foretrekker å betale selv eller spleise, det er det riktige å gjøre. Når man er et par så spiller det mindre rolle hvem som betaler, da gir og tar man som det faller seg naturlig. 

Men det er ikke riktig å invitere noen med på noe dyrt og så ikke betale for det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler mer enn gjerne når vi er ute, men er en fin ting å bli spandert på en førstedate. Bekrefter at han er interessert på en måte. Er det en dårlig date hadde jeg insistert på å betale min del.

Anonymkode: e4cca...0d3

Damene bør vise litt interesse tilbake også, og ikke leve på oss menn. Uselvstendige damer er det verste jeg vet, kroken på døra osv.

Fare for at det blir med denne ene daten om hun er av den sorten jeg frykter. Da setter jeg punktum. 

Og jeg setter punktum for denne tråden for min egen del. Vi er på side 2 og det har kommet null innspill på det jeg faktisk spør om, så fullstendig bortkastet. For mange som elsker å leve på andre og menn som prøver å sanke poeng hos damene i denne tråden. Integritet, folkens. End of. 

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Damene bør vise litt interesse tilbake også, og ikke leve på oss menn. Uselvstendige damer er det verste jeg vet, kroken på døra osv.

Fare for at det blir med denne ene daten om hun er av den sorten jeg frykter. Da setter jeg punktum. 

Og jeg setter punktum for denne tråden for min egen del. Vi er på side 2 og det har kommet null innspill på det jeg faktisk spør om, så fullstendig bortkastet. For mange som elsker å leve på andre og menn som prøver å sanke poeng hos damene i denne tråden. Integritet, folkens. End of. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Du har fått masse fornuftige svar her! At du ikke liker svarene er en helt annen ting.

Anonymkode: 26db1...811

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har fått masse fornuftige svar her! At du ikke liker svarene er en helt annen ting.

Anonymkode: 26db1...811

Null innspill på det jeg spør om. Jeg har null interesse av å lese side opp og side ned med off topic. 

Overhodet ikke overrasket over de råtne holdningene her inne, det var jeg forberedt på. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes faktisk menn kan spandere på date jeg, jeg er 31 og fra bygda, har ALDRI måtte betale på en date og dere kan tro stemninga har blitt rar når jeg har foreslått å dele eller betale. Kanskje trenden i storbyene er at "det er 2019, menn trenger ikke spandere", men her jeg kommer fra så har vi fortsatt gentlemen som åpner dører, betaler på date DE ba deg på, og viser med hele holdningen at de vil være der. 

Men i byene må jo menn gjøre husarbeid og passe barn etc. da. Det er jo greit å ga tradisjonelle kjønnsroller når det går begge veier

Anonymkode: b2208...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okey du spør etter konkrete råd det skal du få. Si etter aktiviteten at du ikke syns hun er verdt å bruke penger på. Da blir hun nok så takknemlig for at du er ærlig at hun gir deg sex ;)

Anonymkode: 26db1...811

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare deg på det du spør om, ts - nei jeg syns ikke noe om at du skal spandere bare en av tingene. Gå all inn eller gå hjem. Hadde blitt litt skuffet personlig, om en mann spanderte aktivitet men ikke en øl etterpå. 

Dette svaret kom til deg fra en meget selvstendig dame, i det Herrens år 2019.

Til tross for min selvstendighet takler jeg altså helt fint at en mann spanderer på meg. Gjør han ikke det overlever jeg helt fint, men tolker det som manglende interesse (selv om det nok er å generalisere litt..) og det blir et lite minus i boka for å være helt ærlig.  Å gå på date handler ikke om hverken selvstendighet, likestilling eller sånn, det er om to mennesker som har en interesse for hverandre og vil sjekke ut om det kan være noe mer der.  Så sant du ikke går på date med 10 stk i uka syns jeg det er helt innafor å spandere på damen. 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

spandere aldri på kvinnfolk. Har dem råd og bruke 6000 i uka på klær, så  har dem råd til og kjøpe sin egen middag ute

Selv jeg som har råd til å ødsle så mye bruker ikke slike summer på klær.

Er mer enn jeg bruker på en mnd, i klær, til hele familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Date med en dame av utenlandsk opprinnelse i morgen. Jeg er ikke særlig keen på å spandere på en date, jeg vil nesten kalle det en prinsippsak. Har blitt rådet til å spandere i morgen, av en som kjenner kulturen i landet hun kommer fra, og jeg får nesten spandere om jeg vil komme noen vei. Ville egentlig foretrukket å heller kaste pengene på sjøen. Skyldes ikke gjerrighet.

Men kanskje jeg kan spandere aktiviteten vi skal drive med i morgen, og så kan hun betale resten selv, hvis vi skal spise/drikke? Forslag til hvordan man løser dette for å unngå å spandere noe mer enn aktiviteten?

Anonymkode: 98c02...0ce

hva med å prioritere kjemien? hvorfor legge opp til en stor stilt stas uten å vite dere står? det lukter at dere ikke har møttes før, og dermed kan du egentlig bare ta med deg startkabler i en bag.

Anonymkode: c9ba3...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...