Gå til innhold

Spandering på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Date med en dame av utenlandsk opprinnelse i morgen. Jeg er ikke særlig keen på å spandere på en date, jeg vil nesten kalle det en prinsippsak. Har blitt rådet til å spandere i morgen, av en som kjenner kulturen i landet hun kommer fra, og jeg får nesten spandere om jeg vil komme noen vei. Ville egentlig foretrukket å heller kaste pengene på sjøen. Skyldes ikke gjerrighet.

Men kanskje jeg kan spandere aktiviteten vi skal drive med i morgen, og så kan hun betale resten selv, hvis vi skal spise/drikke? Forslag til hvordan man løser dette for å unngå å spandere noe mer enn aktiviteten?

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis datekulturen der hun er fra er sånn at mannen betaler, så betaler du eller avlyser. Du kan ikke komme på daten og så overraske henne med at hun må betale, det er ikke riktig. Da skulle hun ha fått beskjed om det på forhånd i tilfelle hun ikke har penger i budsjettet til det dere skal i morgen. 

Anonymkode: 31342...e5c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du ha en dame som har en helt annen kultur enn deg på det området, tror du hun kommer til å forvente mindre oppvartning om dere blir sammen?

Avlys.

Anonymkode: b817a...353

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Date med en dame av utenlandsk opprinnelse i morgen. Jeg er ikke særlig keen på å spandere på en date, jeg vil nesten kalle det en prinsippsak. Har blitt rådet til å spandere i morgen, av en som kjenner kulturen i landet hun kommer fra, og jeg får nesten spandere om jeg vil komme noen vei. Ville egentlig foretrukket å heller kaste pengene på sjøen. Skyldes ikke gjerrighet.

Men kanskje jeg kan spandere aktiviteten vi skal drive med i morgen, og så kan hun betale resten selv, hvis vi skal spise/drikke? Forslag til hvordan man løser dette for å unngå å spandere noe mer enn aktiviteten?

Anonymkode: 98c02...0ce

Om noen tror at alle I et land er samme er det feil person å få råd fra. Alle er individer. 
 

Vær deg selv og ikke falsk. Om du spandere og det er ikke normalt fra deg så gir du feil inntrykk.

I hvert fall er det 2019 og ingen bør forvente gratis mat eller drikker fra deg. Gjør noe gøy og alle betaler sine del. Dere er ikke et par. 

Anonymkode: 4bc3e...b24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis datekulturen der hun er fra er sånn at mannen betaler, så betaler du eller avlyser. Du kan ikke komme på daten og så overraske henne med at hun må betale, det er ikke riktig. Da skulle hun ha fått beskjed om det på forhånd i tilfelle hun ikke har penger i budsjettet til det dere skal i morgen. 

Anonymkode: 31342...e5c

Dette er noe en kompis har sagt, som jeg kunne visst null og niks om. 

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Så dropp daten

Det er jo ikke et alternativ 

2 minutter siden, Stiigen skrev:

du høres fryktelig trangsynt(og gjerrig) ut...som regel en turn off for damer.

Let opp trangsynt i ordboka. Turnoff med uselvstendige damer også, dette går begge veier. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kast pengene på sjøen og avlys daten, gjerrigknark 🤣

Anonymkode: e4cca...0d3

Jeg er jo ikke gjerrig når jeg er villig til å bruke/tape disse pengene, men bare ikke vil bruke pengene på henne. Gud bedre. 

1 minutt siden, sirenas skrev:

Gjør denne damen en tjeneste og avlys daten. Makan! 

Evt må damer bli voksne, vise litt selvstendighet og skjønne at likestilling går begge veier. Utgangspunktet er at man betaler for seg og sitt. 

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kultur? En ordentlig mann spanderer da på date uavhengig av det? Du bør kanskje ikke gå på date med noen i det hele tatt, dust!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha en dame som har en helt annen kultur enn deg på det området, tror du hun kommer til å forvente mindre oppvartning om dere blir sammen?

Avlys.

Anonymkode: b817a...353

Vi får se hvordan det går. Helt uaktuelt å spandere betydelig mer på henne enn hun spanderer på meg, men jeg finregner ikke på det. 

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

Kultur? En ordentlig mann spanderer da på date uavhengig av det? Du bør kanskje ikke gå på date med noen i det hele tatt, dust!

Rull inn loffen. Bare tapere kjøper damer, ikke vi menn med et snev av selvrespekt. 

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen skal betale for damen, er det jo og underforstått at hun vil være underdanig i et eventuelt forhold. Dvs. gjøre husarbeid, adlyde deg etc. Men det er kun hvis dere blir sammen, siden det her bare er en date så blir det jo fort bortkastede penger

Anonymkode: b2208...29e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Date med en dame av utenlandsk opprinnelse i morgen. Jeg er ikke særlig keen på å spandere på en date, jeg vil nesten kalle det en prinsippsak. Har blitt rådet til å spandere i morgen, av en som kjenner kulturen i landet hun kommer fra, og jeg får nesten spandere om jeg vil komme noen vei. Ville egentlig foretrukket å heller kaste pengene på sjøen. Skyldes ikke gjerrighet.

Men kanskje jeg kan spandere aktiviteten vi skal drive med i morgen, og så kan hun betale resten selv, hvis vi skal spise/drikke? Forslag til hvordan man løser dette for å unngå å spandere noe mer enn aktiviteten?

Anonymkode: 98c02...0ce

Gi blanke i å invitere damer ut på date hvis du ikke er interessert nok i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rull inn loffen. Bare tapere kjøper damer, ikke vi menn med et snev av selvrespekt. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Er nok ikke snakk om det, du er tydeligvis en gjerrigknark med dårlig selvinnsikt. Tipper det er rimelig turn off for de fleste damer i alle kulturer, lykke til og GOD BEDRING;)!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Gi blanke i å invitere damer ut på date hvis du ikke er interessert nok i dem.

Har ikke noe med interesse å gjøre. Vet ikke hvilket årstall du lever i. 

Anonymkode: 98c02...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo ikke gjerrig når jeg er villig til å bruke/tape disse pengene, men bare ikke vil bruke pengene på henne. Gud bedre. 

Men hvorfor gå på en date med ei du ikke gidder bruke penger på? Gir ingen mening 🙉

Anonymkode: e4cca...0d3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe med interesse å gjøre. Vet ikke hvilket årstall du lever i. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Hva har det liksom med da? Og jeg lever i 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at du er imot å spandere en date, javel, det er mindre sjarmerende egenskap, men måten du ordlegger deg på vitner om at du er en så turn off person at du trenger ikke å gå på denne daten en gang, kast pengene på havet og bli hjemme, resten av livet.

Jeg synes faktisk menn kan spandere på date jeg, jeg er 31 og fra bygda, har ALDRI måtte betale på en date og dere kan tro stemninga har blitt rar når jeg har foreslått å dele eller betale. Kanskje trenden i storbyene er at "det er 2019, menn trenger ikke spandere", men her jeg kommer fra så har vi fortsatt gentlemen som åpner dører, betaler på date DE ba deg på, og viser med hele holdningen at de vil være der. 

Anonymkode: 563cf...ef8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loff77 skrev:

Er nok ikke snakk om det, du er tydeligvis en gjerrigknark med dårlig selvinnsikt. Tipper det er rimelig turn off for de fleste damer i alle kulturer, lykke til og GOD BEDRING;)!!

Nei, les kommentaren ovenfor angående gjerrighet. Litt lesevansker virker det som.

Jeg gir heller pengene til romfolk og det kunne ikke falt meg inn å gi penger til romfolk. Derav null gjerrighet. 

Anonymkode: 98c02...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...