AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #41 Del Skrevet 30. september 2019 På 13.9.2019 den 13.36, AnonymBruker skrev: Vel jeg fikk 1% Dna fra afrika selv om ingen av foreldrene mine fikk det. Men det kan jo bare bety at jeg rett og slett var 'heldig' å arvet akkurat det dna-segmentet som tilhørte akkurat den forfeder som var afrikaner, mens faren min f.eks ikke arvet det segmentet. (usikker på om jeg bruker riktig ord nå da men..) Anonymkode: 8bdca...d4e Du kan ikke arve gener foreldrene dine ikke har. Du kan ha ulike gener enn søsken, men ikke gener fine foreldre ikke har. Anonymkode: cb770...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #42 Del Skrevet 30. september 2019 På 13.9.2019 den 1.09, AnonymBruker skrev: Det har blitt avslørt at resultatene av slike tester bare er tull. To tvillinger fikk f.eks. svært forskjellig resultat. Anonymkode: 904d0...ce9 Selvfølgelig er det mulig at to tvillinger, om de er toeggede, får svært ulikt resultat.. Anonymkode: d9ab9...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #43 Del Skrevet 30. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke arve gener foreldrene dine ikke har. Du kan ha ulike gener enn søsken, men ikke gener fine foreldre ikke har. Anonymkode: cb770...7b3 Både riktig, og uriktig. Det er mulig at foreldrene har genene, men at de ikke er aktive. Anonymkode: d9ab9...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #44 Del Skrevet 30. september 2019 På 13.9.2019 den 15.05, Anonymus Notarius skrev: Hvis de bare var toeggede tvillinger, altså i praksis det samme som vanlige søsken, er dette fullt mulig. Det er bare eneggede tvillinger som har de samme genene, alle andre har ulike gener selv om de er søsken. Per kan ha arvet gener som ikke Pål arvet og omvendt, selv om de er søsken. Når det er sagt tviler jeg ikke på at det er mye tull med sånne tester. Veldig skeptisk selv. TS: Alle kommer fra Afrika Har tatt DNA test fra samme firma selv og fikk 2, noe prosent afrikansk. Det er jo ikke sånn at alle får afrikansk DNA på den testen. Selv om det er riktig at vi alle stammer fra Afrika. Testen de utviklet er for at man kan anslå geografisk opphav relativt kort tid tilbake i tid, ikke 10000 år 😊 Hvis du ser på andre norske brukeres DNA vil du se at de fleste IKKE har afrikansk DNA. Mange er 100% skandinaviske fex, selv om de også stammer fra Afrika. Jeg vil tippe at min afrikanske forfar levde på 1700-tallet. Jeg vet ikke hva som har skjedd... Men det gir mening, min mormor pleide å si at pappa lignet på en hvit Sammy Davies junior. 😅 Vi har mørke øyne, jeg har brede lepper og bred nese. Oldefar hadde sort krøllet hår, mens et søskenbarn har nordafrikansk utseende. Krøller og alt. Men med lysere hud. Det skal sies at vi også har østeuropeisk i slekta. Anonymkode: 9b5a5...afa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #45 Del Skrevet 30. september 2019 På 29.9.2019 den 2.31, AnonymBruker skrev: Jeg fikk 1,7% Nord-Afrikansk og 1,1% Nigeriansk. Jeg er litt skeptisk til de tallene, jeg tror det er mer i at jeg fikk 25% Irsk, Skotsk og Walisisk. Anonymkode: 17574...037 Samme som meg! Hei slektning 🤔 Anonymkode: 9b5a5...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #46 Del Skrevet 30. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene dine er 50%. Besteforeldrene dine er 25%. Oldeforeldrene dine er 12,5%. Tippoldeforeldrene dine er 6,25%. Tipptippoldeforeldrene dine er 3,125%. Tipptipptippoldeforeldrene dine er 1,5625%. Tipptipptipptippoldeforeldrene dine er 0,78125%. Det er egentlig ganske enkelt. Anonymkode: 0cad3...4c4 Det er ikke riktig så enkelt. Trodde det jeg også. Leste nylig noe MyHeritage har publisert der det sto at det blir litt mindre presist jo lenger bak du kommer. Kan finne link i morra. For seint nå! Anonymkode: 9b5a5...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #47 Del Skrevet 30. september 2019 Dersom en test sier at du har 1% gener fra Afrika, så er det fint mulig at det er mer enn 30 generasjoner siden, eller til og med enda mer. Det kan være at du har arvet en liten dæsj, fra flere forfedre. Dersom man ser tilbake på slektstreet sitt, så hender det ofte at man kommer tilbake til de samme folkene i flere av greinene bakover. Jeg har en slekt som vi stadig kommer tilbake til, både på farssiden min, morssiden min og på minst en grein av samboerens side. Det mest sannsynlige vil da være, at mine barn, vil ha arvet mer fra disse, enn f.eks mannen min, selv om han er en generasjon tidligere. ( Nå ser vi helt bort fra det faktumet at det kan godt være fallgruber som: -noen ukjente farskap her - greiner til samme slekta som vi ikke finner så langt tilbake, fordi det ikke gikk like bra med alle etterkommerne osv..) Anonymkode: 41e9a...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #48 Del Skrevet 1. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke riktig så enkelt. Trodde det jeg også. Leste nylig noe MyHeritage har publisert der det sto at det blir litt mindre presist jo lenger bak du kommer. Kan finne link i morra. For seint nå! Anonymkode: 9b5a5...afa Det er så enkelt. Det som kan gjøre at avstamming fra andre land ikke kan spores tilbake så enkelt er hvis f.eks flere i familien har fått barn med noen fra f.eks afrika. Som eksempel en tipptipptippoldemor og en tipptipptippoldefar i forskjellige greiner i familien. Dette vil doble prosenten. Anonymkode: 0cad3...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #49 Del Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så enkelt. Det som kan gjøre at avstamming fra andre land ikke kan spores tilbake så enkelt er hvis f.eks flere i familien har fått barn med noen fra f.eks afrika. Som eksempel en tipptipptippoldemor og en tipptipptippoldefar i forskjellige greiner i familien. Dette vil doble prosenten. Anonymkode: 0cad3...4c4 Ikke ifølge dette. https://faq.myheritage.com/no/article/hvorfor-er-dna-resultatene-mine-annerledes-enn-forventet Anonymkode: 9b5a5...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå