Gå til innhold

71 grader nord 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 24.10.2019 den 22.53, Blondie65 skrev:

Altså - hva i all verden gikk det av Alex? Greit nok - liker ikke Fredrik (Lukis) heller, men han dolker da ikke foik i ryggen, ødelegger med vilje med feil svar, gå sakte aksjoner osv. 

Nå var det da åpenbart at det var Fredrik sin skyld at de tapte etappen mot Tom. Men den gjøken har jo fullstendig mangel på selvinnsikt så han evner ikke å forstå det. Hadde ikke han feilnavigert så hadde de greid å vinne etappen. Men han klarer kun å se den lille flisen i Aleksanders øye og ikke den enorme bjelken i eget øye.

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg så lei av puslespill- og byggedueller at jeg snart spyr🤮 Savner de gode gamle fysiske duellene, hvor den fysisk sterkeste/ raskeste faktisk gikk videre. 71 grader nord-vinneren kan jo bli hvem som helst med det opplegget der. 

Anonymkode: ae683...653

• Liker 3
Skrevet

Jeg likte denne serien bedre før, da de måtte gjennom dueller for å bli immune og deltakerne ga poeng for å bestemme hvem som skulle i kamp og sånn. Dette lagledergreiene har bare vært irriterende.

Anonymkode: 3d7e7...c02

• Liker 7
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så lei av puslespill- og byggedueller at jeg snart spyr🤮 Savner de gode gamle fysiske duellene, hvor den fysisk sterkeste/ raskeste faktisk gikk videre. 71 grader nord-vinneren kan jo bli hvem som helst med det opplegget der. 

Enig, denne gangen var det (tilsynelatende) heldigvis ikke vinden som avgjorde i hvert fall, husker Anna Lovinda gikk ut på det for et par sesonger siden, da handlet 90 % av konkurransen om å ha flaks med vindkastene...

Skrevet

Jeg husker en tidligere sesongnår det bare var igjen kanakje to eller tre personer på hver gruppe. Den ene gruppen var det ett par kvinnfolkog så skulle de gå på en veldig lang tur. Den ene av dem gjorde omtrent nitti prosent av alt som skulle gjøres på den lille tur-gruppen. Tok seg av kart og kompass, og bar til og med over halvparten av alt utstyr (eller what ever som skulle bæres rundt) slik at den andre (veldig mye svakere) deltakeren skulle få en litt lettere tur

Men disse to deltakerne måtte likevel ut i en konkurranse mot hverandre, et eller annet med å sette opp domino-brikker på en bestemt måte. Heldigvis klarte hun som gjorde nesten ALT sammen under selve tur-konkurransen å fikse denne utslagskonkurransen også! Det ville ha vært temmelig kjipt å gjøre SÅ mye i løpet av en tung og slitsom tur, dersom hun uansett ville blitt slått ut i en slik utslagskonkurranse...                         

Så temmelig mange slike konkurranser hvor en deltaker blir slått, har vært 100 % humbug. Flinke og sterke deltakere risikerer å bli slått ut, bare fordi de er uheldige og taper bare på grunn av noe dritt i utslagskonkurransene... 

Anonymkode: 97961...c0e

• Liker 1
Skrevet

I dag tror jeg Ulrikke ryker ut. Det er synd for hun virker som ei skikkelig gladjente.  Håper jeg tar feil...

Skrevet

Tre personer som har sklidd gjennom hele serien uten en eneste kamp i finalen der altså. Flinke folk for all del, men de har hatt en lett vei til toppen. Hadde vært gøy med en ren jenteduell i nettet, så jeg heier på Amanda og Ulrikke👏

Skrevet

Fikk ikke sett episoden i dag. Hvem måtte reise? 

Skrevet

8 minutter siden, Hvemvethvorharenho skrev:

Fikk ikke sett episoden i dag. Hvem måtte reise? 

Fredrick trakk seg under duell med Ulrikke.

Gjest Blondie65
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre personer som har sklidd gjennom hele serien uten en eneste kamp i finalen der altså. Flinke folk for all del, men de har hatt en lett vei til toppen. Hadde vært gøy med en ren jenteduell i nettet, så jeg heier på Amanda og Ulrikke👏

Ulrikke har da vært i duell flere ganger, har hun ikke?

Jeg synes det er feigt å gi seg - selv om jeg skjønte at det var nøyaktig det han kom til å gjøre siden han ikke hadde mer motivasjon igjen. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fredrick trakk seg under duell med Ulrikke.

Åh... Søren! 

Takk for info 😊

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både Mathias og Ulrikke har vært i duell? Må de ut i duell hver uke for å være verdige vinnere? 

Anonymkode: 8d194...977

• Liker 5
Skrevet

Beklager, da husket jeg feil. Kanskje bare Amanda som ikke har vært i duell? Uansett synes jeg det er kjipt at folk som virkelig vil videre og som fortjener en plass i finalen blir slått ut på tullete utslagskonkurranser, mens noen av de som er igjen er såpass lite motivert at de faktisk velger å trekke seg frivillig rett etterpå. Ref Fredrick og Lytkis nå sist f.eks.

Skrevet

Skikkelig kult av Fredrik å trekke seg, det var jo helt klart at Ulrikke ville dette mest 🙂 

• Liker 2
Skrevet

Det ble spurt etter hvem folk hadde som favoritt på Facebook-siden til programmet, og jeg talte 35 stemmer til Mathias, 37 til Amanda og 48 til Ulrikke, så det er tre ganske jevnt godt likte deltakere i finalen i år. I tillegg var det en del som ville ha kvinnelig vinner, og en del som ville ha sunnmørsk vinner, tar man med det, og at Mathias trolig er relativt sett mer populær blant de mindre aktive på sosiale medier, med i betraktningen, er dette muligens helt jevnt fordelt.

• Liker 1
Skrevet

Mathias var sååå sikker på å vinne, bra jobbet av jentene👍. Grattis Amanda. 

Anonymkode: b2035...c0f

• Liker 7
Skrevet
På 26.9.2019 den 22.35, Guide skrev:

Ville satt pengene mine på Amanda.

Synd jeg ikke gjorde det...

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Merkelig at Mathias valgte sykkel - den tabben har blir gjort før, og man har gått glipp av finalen.

Synd at ikke Ulrikke greide å samle seg nok til å svare på spørsmålene.

Skrevet (endret)

Sykkeltabbe av Mathias, den kostet ham dyrt!! Skjønner ikke at man i det hele tatt kan tenke at 4 mil med sykkel i stort sett oppoverbakke skal lønne seg kontra 1 mil lett jogg. Men for all del, velfortjent seier til spreke toppidrettsutøver Amanda😄

Endret av Blekkulfina
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...