tutsi123 Skrevet 14. september 2019 #121 Del Skrevet 14. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et hjem som skal hjelpe foreldre å bli bedre omsorgspersoner. Da er det FAEN meg Vilde Mødrehjem som ikke lykkes i det de gjør hvis det er så mange barn som mister barna sine!!!! Hvor j##*** vanskelig kan det være å lære dette til foreldre som elsker sine barn? Da gjør de faktisk ikke jobben sin på dette hjemmet!!!! Jeg skjønner godt at det alltid finnes foreldre som faktisk Ikke er egnet til å ha barn, men du skal være rimelig psykisk syk eller tilbakestående for å havne der. Anonymkode: f093f...670 Er du seriøs?? Om man mangler grunnleggende omsorgsevne,er du virkelig så sikker på at det er særlig mange av disse som har evner til å ta til seg lærdom når det gjelder dette?? Jeg er ikke så sikker på det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #122 Del Skrevet 14. september 2019 6 minutter siden, tutsi123 skrev: Er du seriøs?? Om man mangler grunnleggende omsorgsevne,er du virkelig så sikker på at det er særlig mange av disse som har evner til å ta til seg lærdom når det gjelder dette?? Jeg er ikke så sikker på det. Hvis det du sier er korrekt, da er det jo ikke et hjem for å hjelpe, kun teste slik som personen i innlegget og andre har sagt. Og hvor vil du si at grensa går for manglende grunnleggende omsorgsevne for å ta fra foreldre barnet? 25 minutter siden, tutsi123 skrev: Anonymkode: f093f...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 14. september 2019 #123 Del Skrevet 14. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det du sier er korrekt, da er det jo ikke et hjem for å hjelpe, kun teste slik som personen i innlegget og andre har sagt. Og hvor vil du si at grensa går for manglende grunnleggende omsorgsevne for å ta fra foreldre barnet? Anonymkode: f093f...670 Hvor grensa går er ikke opp til meg å avgjøre. Men vanligvis er jo det grunnleggende omsorgbehovet for eksempel som en baby har for å overleve og å utvikle seg normalt noe som normalt er iboende i et menneske. Så jeg blir helt klart skeptisk når jeg leser at noen ikke har det i seg. Og hva med utviklingen videre da, småbarnstiden og når barnet skal starte på skolen. Om det grunnleggende mangler er og bør det være et rødt flagg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #124 Del Skrevet 14. september 2019 9 minutter siden, tutsi123 skrev: Hvor grensa går er ikke opp til meg å avgjøre. Men vanligvis er jo det grunnleggende omsorgbehovet for eksempel som en baby har for å overleve og å utvikle seg normalt noe som normalt er iboende i et menneske. Så jeg blir helt klart skeptisk når jeg leser at noen ikke har det i seg. Og hva med utviklingen videre da, småbarnstiden og når barnet skal starte på skolen. Om det grunnleggende mangler er og bør det være et rødt flagg. Jeg er helt enig at det må følges tett opp, men å ta fra barna foreldrene sine er i mange tilfeller utrolig drastisk og unødvendig. Det finnes mange tiltak før dette. Noe de tydelig mislykkes med på Vilde. Anonymkode: f093f...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #125 Del Skrevet 15. september 2019 Men dette må vel være enkelt å tilbakevise hvis det ikke stemmer? Bare å sjekke om de har egen kokk og egne kjøkkenansatte? Jeg lagde ihvertfall ikke et eneste måltid de første åtte ukene etter fødsel, og å stå på et kjøkken kveldstid når babyen hadde kveldsuro hadde vært helt uaktuelt. Samt å måtte stå og gjøre særlig husarbeid en uke etter fødsel. Og dette kan man vel lett se om de har rengjøringspersonell og kjøkkenpersonell? Anonymkode: 4f36e...22c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #126 Del Skrevet 15. september 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Men dette må vel være enkelt å tilbakevise hvis det ikke stemmer? Bare å sjekke om de har egen kokk og egne kjøkkenansatte? Jeg lagde ihvertfall ikke et eneste måltid de første åtte ukene etter fødsel, og å stå på et kjøkken kveldstid når babyen hadde kveldsuro hadde vært helt uaktuelt. Samt å måtte stå og gjøre særlig husarbeid en uke etter fødsel. Og dette kan man vel lett se om de har rengjøringspersonell og kjøkkenpersonell? Anonymkode: 4f36e...22c Er Vilde Mødrehjem et firma på kun en lokasjon, eller finnes det flere avdelinger? Bare så man ikke snakker om forskjellige steder. Anonymkode: 15da3...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 15. september 2019 #127 Del Skrevet 15. september 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. Ninab82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #128 Del Skrevet 15. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dette må vel være enkelt å tilbakevise hvis det ikke stemmer? Bare å sjekke om de har egen kokk og egne kjøkkenansatte? Jeg lagde ihvertfall ikke et eneste måltid de første åtte ukene etter fødsel, og å stå på et kjøkken kveldstid når babyen hadde kveldsuro hadde vært helt uaktuelt. Samt å måtte stå og gjøre særlig husarbeid en uke etter fødsel. Og dette kan man vel lett se om de har rengjøringspersonell og kjøkkenpersonell? Anonymkode: 4f36e...22c Jeg som alenemor måtte ha babyen i bæresjal når jeg laget middag, gjorde husarbeid og gjorde andre ærender. Hadde jeg ikke laget middag på åtte uker, hadde jeg sultet ihjel. Anonymkode: e7fe8...966 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #129 Del Skrevet 15. september 2019 Å bli sendt på mødrehjem er det jo i utgangspunktet et problem. Alle som jobber på mødrehjem vet hva som er normalt, og de vet også at ingen foreldre er perfekte. Men hvis en mor ikke klarer å skape kontakt og opprette et bånd med barnet bør varsellampen lyse. Nugatti på brødskiva osv. er bagateller. Det handler om å se barnets behov, både mentalt og fysisk. De grunnleggende behovene barna har. Det er jo kanskje en grunn til at mødre havner på mødrehjem. Anonymkode: a1fd6...9fd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #130 Del Skrevet 15. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som alenemor måtte ha babyen i bæresjal når jeg laget middag, gjorde husarbeid og gjorde andre ærender. Hadde jeg ikke laget middag på åtte uker, hadde jeg sultet ihjel. Anonymkode: e7fe8...966 Du hadde vel overlevd på brødskiver og grandis du som de fleste andre Her var det kun kjapp mikromat, og jeg stod ihvertfall ikke og lagde mat på ettermiddag/kveld, da babyen trengte meg som mest. Du ser virkelig ikke forskjellen på å slenge i hop to brødskiver til seg selv, og lage middag til en hel institusjon? I linken stod det at etter en uke måtte man delta på middagsrullering, som foregikk kveldstid, det er helt vanvittig etter min mening. Og må vel være ganske enkelt å tilbakevise hvis det er usant, de fleste institusjoner har egne kjøkkenpersonell og vaskepersonell. Det er jo ikke brukerne som skal stå for felles middag og rengjøring av fellesarealer. Ihvertfall ikke med nyfødte babyer de skal ta seg av! Anonymkode: 4f36e...22c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #131 Del Skrevet 15. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bli sendt på mødrehjem er det jo i utgangspunktet et problem. Alle som jobber på mødrehjem vet hva som er normalt, og de vet også at ingen foreldre er perfekte. Men hvis en mor ikke klarer å skape kontakt og opprette et bånd med barnet bør varsellampen lyse. Nugatti på brødskiva osv. er bagateller. Det handler om å se barnets behov, både mentalt og fysisk. De grunnleggende behovene barna har. Det er jo kanskje en grunn til at mødre havner på mødrehjem. Anonymkode: a1fd6...9fd Men hvis det som står i linken stemmer, så er det jo reglene på mødrehjemmet som hindrer å se barnets behov. Hvilke mødre velger å vaske, fremfor å ha litt hybelkaniner med en nyfødt i hus? Hvilke mødre er opptatte av middag til faste tider, fremfor å trøste en baby, og heller ta seg en bolle med den ene hånden under amming? Slik det står beskrevet i linken, så får man ikke muligheten til dette, og frarøves muligheten til selv å knytte bånd og ta hensyn til babyen, og se barnets behov. Barnets behov er ikke at mor forsvinner for å lage middag hver kveld til fast tid. Døgnrytme her var i alle fall fraværende de første to-tre månedene, jeg sov når babyen sov, og alle gjøremål ble satt på vent om det var søvn eller pupp eller kveldsuro. Anonymkode: 4f36e...22c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #132 Del Skrevet 16. september 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: I linken stod det at etter en uke måtte man delta på middagsrullering, som foregikk kveldstid, det er helt vanvittig etter min mening. Og må vel være ganske enkelt å tilbakevise hvis det er usant, de fleste institusjoner har egne kjøkkenpersonell og vaskepersonell. Det er jo ikke brukerne som skal stå for felles middag og rengjøring av fellesarealer. Ihvertfall ikke med nyfødte babyer de skal ta seg av! Anonymkode: 4f36e...22c Slike institusjoner er drevet av private aktører med et trangt budsjett. Ved å ikke ansette nok kjøkkenpersonell og vaskepersonell så kan de spare penger. Fra teksten så virker det som om middagen var laget av kjøkkenpersonell, men alt annet måtte ordnes av mødrene. De ansatte tenker sikkert at alenemødre må klare dette hjemme, så de burde klare det på en instiusjon også. Anonymkode: 84335...282 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #133 Del Skrevet 16. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Slike institusjoner er drevet av private aktører med et trangt budsjett. Ved å ikke ansette nok kjøkkenpersonell og vaskepersonell så kan de spare penger. Fra teksten så virker det som om middagen var laget av kjøkkenpersonell, men alt annet måtte ordnes av mødrene. De ansatte tenker sikkert at alenemødre må klare dette hjemme, så de burde klare det på en instiusjon også. Anonymkode: 84335...282 Fra teksten virker det som det kommer to hjelpere to ganger i uka for å hjelpe med matlaging, ellers må nybakte mødre gjøre denne jobben selv. Og ja, det ser ut som Stiftelsen Vilde har det veldig godt. 19 millioner i driftsinntekter og 33 mill i egenkapital i 2018, 10 (!) % lønnsomhet. Ikke så verst. Anonymkode: 1db99...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #134 Del Skrevet 16. september 2019 Lenken https://www.proff.no/selskap/vilde-stiftelsen/horten/pleie-og-omsorgstjenester/IFUJEBN10K7/ Anonymkode: 1db99...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #135 Del Skrevet 16. september 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Slike institusjoner er drevet av private aktører med et trangt budsjett. Ved å ikke ansette nok kjøkkenpersonell og vaskepersonell så kan de spare penger. Anonymkode: 84335...282 Det er de private aktørene, små og store, som utgjør mye av businessen i dette systemet. Mange skjønner ikke hvor pengedrevet alt rundt barnevernet er. Men det stopper ikke der. Det er sakkyndige som skriver rapporter, mange ganger uten å ha kontakt med den det gjelder. Advokater lever av disse oppdragene. Psykologer med dårlig moral. Fosterhjem, mødrehjem osv er profitt-drevet. Mange nyhetsartikler om denne businessen som har norske og utenlandske investorer og driver med hundrevis av millioner i inntekter. Barnevernsbudsjettene er jo titalls milliarder pr år. Det er seriøst varslet om galskapen i barnevernssystemet. Selvfølgelig finnes det gode historier, men det redder ikke de som får store problemer og livet ødelagt, og det er blitt mange.https://www.bing.com/search?q=100+Fagfolk+melder+bekymring+om+barnevernet+salvesenhttps://www.google.no/search?q=100+Fagfolk+melder+bekymring+om+barnevernet+salvesen Fosterhjemhttps://w2.brreg.no/enhet/sok/treffliste.jsp;?navn=fosterhjem&orgform=0&fylke=0&kommune=0 Barnevernhttps://w2.brreg.no/enhet/sok/treffliste.jsp?navn=barnevern&orgform=0&fylke=0&kommune=0 Flere søkhttps://duckduckgo.com/?q=barnevern+fosterhjem+big+business+investorer+hundrevis+millioner https://www.bing.com/search?q=barnevern+fosterhjem+big+business+investorer+hundrevis+millioner https://www.google.no/search?q=barnevern+fosterhjem+big+business+investorer+hundrevis+millioner Anonymkode: 15da3...726 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #136 Del Skrevet 16. september 2019 På 13.9.2019 den 9.33, AnonymBruker skrev: Du tror at foreldre klarer å yte sitt beste når de konstant blir overvåket som om de har gjort noe kriminelt? Virkelig? Anonymkode: 7bdc6...0c6 Ja, jeg tror normalt oppegående foreldre burde klare å yte normalt og gi ungene det de trenger. Hvis de tror de er i faeesonen, så veit de det nok selv 👍 Anonymkode: 17aaf...078 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 16. september 2019 #137 Del Skrevet 16. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du hadde vel overlevd på brødskiver og grandis du som de fleste andre Her var det kun kjapp mikromat, og jeg stod ihvertfall ikke og lagde mat på ettermiddag/kveld, da babyen trengte meg som mest. Du ser virkelig ikke forskjellen på å slenge i hop to brødskiver til seg selv, og lage middag til en hel institusjon? I linken stod det at etter en uke måtte man delta på middagsrullering, som foregikk kveldstid, det er helt vanvittig etter min mening. Og må vel være ganske enkelt å tilbakevise hvis det er usant, de fleste institusjoner har egne kjøkkenpersonell og vaskepersonell. Det er jo ikke brukerne som skal stå for felles middag og rengjøring av fellesarealer. Ihvertfall ikke med nyfødte babyer de skal ta seg av! Anonymkode: 4f36e...22c Helt enig. De som må på mødrehjem er damer som sliter i utgangspunktet. Jeg forstår at de må følge med på samspill og at barnets behov blir dekket, men å stille store krav til utførelse av matlaging og husarbeid er å dra det langt. Det blir jo nesten som å sette hinderet så høyt at de er dømt til å mislykkes. Når man så legger til hvor mye som står på spill for disse kvinnene blir det litt rått parti... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #138 Del Skrevet 16. september 2019 1 time siden, Helgeline skrev: Helt enig. De som må på mødrehjem er damer som sliter i utgangspunktet. Jeg forstår at de må følge med på samspill og at barnets behov blir dekket, men å stille store krav til utførelse av matlaging og husarbeid er å dra det langt. Det blir jo nesten som å sette hinderet så høyt at de er dømt til å mislykkes. Når man så legger til hvor mye som står på spill for disse kvinnene blir det litt rått parti... Hvis de ikke klarer de enkleste oppgavene som å lage mat eller vaske etter seg, fordi de har barn. Da klarer de seg ikke uten for Vilde heller. Anonymkode: f5b71...4c8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #139 Del Skrevet 16. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du hadde vel overlevd på brødskiver og grandis du som de fleste andre Her var det kun kjapp mikromat, og jeg stod ihvertfall ikke og lagde mat på ettermiddag/kveld, da babyen trengte meg som mest. Du ser virkelig ikke forskjellen på å slenge i hop to brødskiver til seg selv, og lage middag til en hel institusjon? I linken stod det at etter en uke måtte man delta på middagsrullering, som foregikk kveldstid, det er helt vanvittig etter min mening. Og må vel være ganske enkelt å tilbakevise hvis det er usant, de fleste institusjoner har egne kjøkkenpersonell og vaskepersonell. Det er jo ikke brukerne som skal stå for felles middag og rengjøring av fellesarealer. Ihvertfall ikke med nyfødte babyer de skal ta seg av! Anonymkode: 4f36e...22c Og da blir babyen passet på av andre. Så ikke ta ting ut av konteksten bare fordi det passer ditt budskap. Anonymkode: f5b71...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #140 Del Skrevet 16. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Og da blir babyen passet på av andre. Anonymkode: f5b71...4c8 For en idioti 😞 Hvorfor trenger en nybakt mamma (med blødninger, smerter og rupturer i kroppen) å vaske toaletter etter andre og lage mat til hele institusjonen? Hvorfor trenges det at andre folk puster på et nyfødt barn og risikere å infisere ham? Anonymkode: 1db99...ae9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå