Gå til innhold

Noen som har vært på Vilde Mødrehjem?


snoren

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal man gjøre dette hvis man f.eks er dømt for å svindle nav og har fått en fengselsdom for det? Det er bare å "velge friheten"?

Anonymkode: 15a94...c62

Her er det vel snakk om mødrehjem? 

Anonymkode: 911e5...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her er det vel snakk om mødrehjem? 

Anonymkode: 911e5...5a2

Ja, men jeg er nysgjerrig på hvor grensa går på hvilke lover og regler man skal/skal ikke følge.

Anonymkode: 15a94...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal man gjøre dette hvis man f.eks er dømt for å svindle nav og har fått en fengselsdom for det? Det er bare å "velge friheten"?

Anonymkode: 15a94...c62

Grunnen til at det engang går er fordi andre land er ikke enig med Norge om hva som kvalifiserer for omsorgovertakelse eller plassering på mødrehjem.

I de aller fleste land vil trygdesvindel føre til fengsel eller bøter, så det hjelper ingenting å flykte.

Anonymkode: 84335...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at det engang går er fordi andre land er ikke enig med Norge om hva som kvalifiserer for omsorgovertakelse eller plassering på mødrehjem.

I de aller fleste land vil trygdesvindel føre til fengsel eller bøter, så det hjelper ingenting å flykte.

Anonymkode: 84335...282

Man kan lure på hvorfor de fleste land ikke er enige med Norge i hva som kvalifiseres for omsorgsovertakelse når Norge til tross har verdens beste barnevern å vise til :sarkasme:

Anonymkode: 7bdc6...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg er nysgjerrig på hvor grensa går på hvilke lover og regler man skal/skal ikke følge.

Anonymkode: 15a94...c62

Så vidt jeg vet så kan man ikke pålegges mødrehjem. Det er et såkalt "frivillig hjelpetiltak".

Anonymkode: 911e5...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så vidt jeg vet så kan man ikke pålegges mødrehjem. Det er et såkalt "frivillig hjelpetiltak".

Anonymkode: 911e5...5a2

Såkallt "frivilligsobligatorisk"

Anonymkode: 1db99...ae9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt tunnelsyn vil ødelegge flere barn enn du hjelper.

Hvorfor bryr du deg ikke om menneskeliv etter at de har blitt 18 år?

Anonymkode: 84335...282

Man bryr seg da om menneskeliv etter fylte 18 år,  men voksne er i motsetning til barn i stand til å klare seg selv! De trenger ikke å ivaretas i samme grad. Dersom de trenger å ivaretas i samme grad er det ikke sikkert de bør ha egne barn.

Anonymkode: b7294...9e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man bryr seg da om menneskeliv etter fylte 18 år,  men voksne er i motsetning til barn i stand til å klare seg selv! De trenger ikke å ivaretas i samme grad. Dersom de trenger å ivaretas i samme grad er det ikke sikkert de bør ha egne barn.

Anonymkode: b7294...9e5

Når barnevernsbarn blir voksne er de ikke i stand til å klare seg selv etter omsorgssvikten og torturen barnevernet har utsatt dem for. 

Anonymkode: 911e5...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man bryr seg da om menneskeliv etter fylte 18 år,  men voksne er i motsetning til barn i stand til å klare seg selv! De trenger ikke å ivaretas i samme grad. Dersom de trenger å ivaretas i samme grad er det ikke sikkert de bør ha egne barn.

Anonymkode: b7294...9e5

Du innrømte jo at du vil ofre mange voksne liv for at et barn skal slippe omsorgsvikt. At de bør klare seg selv er irrelevant i denne sammenhengen, deres liv er fortsatt ødelagt.

Hvorfor setter du så lav verdi på voksne menneskers liv?

Anonymkode: 84335...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såkallt "frivilligsobligatorisk"

Anonymkode: 1db99...ae9

Jeg vet. I stedet for å akseptere terroren og trakasseringen kan man velge friheten og flytte fra Norge.

Anonymkode: 911e5...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor noen samtykker til å gå til et sånt fengsel. Valg friheten: kjøp enveisbillett til nesten hvilket som helst annet land enn Norge. :)

Anonymkode: 911e5...5a2

For du tenker at alle foreldre har «rett til» barna sine? Hva med barnas frihet? Hvis du feks ikke evner å tilsidesette egne behov i den grad at du holder deg våken om natta når barnet trenger deg, ivaretar barnets hygiene og behov for mat, kos, kontakt. Da skal du likevel «velge friheten» til å vanskjøtte barnet ditt?

det er helt vilt. Antibarnevernsfolk snakker som om ingen foreldre vanskjøtter barna sine. Det skjer!!!!! Det skjedde i Lobben-saken!! 

Barnevernet gjør feil vurderinger, og det arbeidet som gjøres bør virkelig kvalitetssikres på beste måte, i flere ledd, men noen foreldre vil uansett ikke kunne ivareta barna sine. Kan du godta det? 

Anonymkode: b7294...9e5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For du tenker at alle foreldre har «rett til» barna sine? Hva med barnas frihet? Hvis du feks ikke evner å tilsidesette egne behov i den grad at du holder deg våken om natta når barnet trenger deg, ivaretar barnets hygiene og behov for mat, kos, kontakt. Da skal du likevel «velge friheten» til å vanskjøtte barnet ditt?

det er helt vilt. Antibarnevernsfolk snakker som om ingen foreldre vanskjøtter barna sine. Det skjer!!!!! Det skjedde i Lobben-saken!! 

Barnevernet gjør feil vurderinger, og det arbeidet som gjøres bør virkelig kvalitetssikres på beste måte, i flere ledd, men noen foreldre vil uansett ikke kunne ivareta barna sine. Kan du godta det? 

Anonymkode: b7294...9e5

Så klart er det noen foreldre som ikke kan ivareta sine barn. Barnevernet gjør mye mer feil og ødeleggelse enn det gjør riktig, derfor kommenterer jeg slik jeg gjør. 

Anonymkode: 911e5...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så klart er det noen foreldre som ikke kan ivareta sine barn. Barnevernet gjør mye mer feil og ødeleggelse enn det gjør riktig, derfor kommenterer jeg slik jeg gjør. 

Anonymkode: 911e5...5a2

Hvilket belegg har du for å si at de gjør «mye mer feil og ødeleggelse enn det gjør riktig»? Kilde?

Det er de tristeste historiene vi hører om. Barnevernet gjør ENORMT mye bra. Men det får vi aldri vite uten at vi er direkte involvert.

foreldre som har fått god hjelp går sjelden ut og sier: vi trengte hjelp og fikk det! 

Men jeg ser i jobben min at det ofte skjer.

Anonymkode: b7294...9e5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilket belegg har du for å si at de gjør «mye mer feil og ødeleggelse enn det gjør riktig»? Kilde?

 Det er de tristeste historiene vi hører om. Barnevernet gjør ENORMT mye bra. Men det får vi aldri vite uten at vi er direkte involvert.

 foreldre som har fått god hjelp går sjelden ut og sier: vi trengte hjelp og fikk det! 

Men jeg ser i jobben min at det ofte skjer.

Anonymkode: b7294...9e5

Bare det at det er så mye snakk i media om barn som lider fra vold og overgrep som trenger hjelp fra barnevernet når de faktisk utgjør en veldig, veldig liten andel av barnevernssaker (og jeg lurer på hvor mange av disse er også falske saker) gir en god grunn til å forstå at dette er bare bløff. Men ja, selvfølgelig er det vanskelig å få støtte fra nordmenn hvis de vanlige grunnene for omsorsovertakelser var utlyst i media.

Min familie har erfaring med å bli utsatt for barneverns overgrep, og jeg vet hvordan de arbeider. Der er familien, barna inkludert helt totalt uten rettsikkerhet. Det beste man kan gjøre for sine barn er å flytte fra landet umiddelbart. Det vil jeg gjerne anbefale til alle som blir uten grunn/med falskt grunn/med syltynt grunn trakassert av barnevernet.

Anonymkode: 911e5...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at om man ikke er istand til å ivareta sitt eget barna gjennom spedbarnstiden og videre i barnehage,oppfølging på skole og fritidsaktiviteter på alle plan,så bør man innse sin egen begrensning.Alle barn fortjener det beste,og hvor mange forsøk skal udugelige foreldre få før BV overtar omsorgen??? Man driver ikke med prøving og feiling når det gjelder barn.Til det er de for sårbare og viktige.Det er dessverre mange barn som ikke har fått den hjelpen de burde av BV og det har fått alvorlige følger for mange av dem.På den annen side er det heller ingen automatisk garanti for at barn i fosterhjem eller adopterte får et godt liv.Kontrollen har vært for dårlig i alle år,så der må Norge skjerpe seg.

Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å "se seg selv i speilet" for ei enslig kommende mor(uten omsorgsevne) eller et par (uten omsorgsevne) .De har to alternativ i utgangspunktet , abort eller å gi fra seg omsorgen.Verre er det ikke.Prevensjon er også å anbefale.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket belegg har du for å si at de gjør «mye mer feil og ødeleggelse enn det gjør riktig»? Kilde?

Anonymkode: b7294...9e5

Kilde: Gro Hillestad Thune Menneskerettsjurist, tidligere dommer i Menneskerettsdomstolen i Strasbourg

 

"Det norske barnevernssystemet er gjennomgripende urettferdig, urimelig og barnefiendtlig."

https://www.nrk.no/ytring/frykten-for-barnevernet-1.14701422

Anonymkode: 1db99...ae9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, tutsi123 said:

Det er dessverre mange barn som ikke har fått den hjelpen de burde av BV og det har fått alvorlige følger for mange av dem.

Typisk norsk tankegang. Det eneste man kan kritisere barnevernet for er at de ikke gjorde nok omsorgovertakelser.

 

Quote

Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å "se seg selv i speilet" for ei enslig kommende mor(uten omsorgsevne) eller et par (uten omsorgsevne) .De har to alternativ i utgangspunktet , abort eller å gi fra seg omsorgen.Verre er det ikke.Prevensjon er også å anbefale.

Du forstår ikke at det kan være vanskelig?

Prøv å sett deg selv i situasjonen. Du er som idag, og føder et barn. Etter et par timer så kommer politet og tar barnet fra deg. Vil du da se deg i speilet og si "jeg er tydligvis en dårlig omsorgperson" eller vil du kjempe for å få barnet tilbake?

Anonymkode: 84335...282

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde: Gro Hillestad Thune Menneskerettsjurist, tidligere dommer i Menneskerettsdomstolen i Strasbourg

 

"Det norske barnevernssystemet er gjennomgripende urettferdig, urimelig og barnefiendtlig."

https://www.nrk.no/ytring/frykten-for-barnevernet-1.14701422

Anonymkode: 1db99...ae9

Dette er en person som har fått mange av de NEGATIVE historiene og henvendelsene, men som heller ikke sitter med hele bildet fordi hun ikke har de POSITIVE historiene å jamføre med. Hennes «inntrykk» blir da totalt negativt. Fordi det ikke er balansert ut med det positive. 

Er jeg enig i at barnevernet bør utredes og utbedres? ja!

Er jeg enig i at arbeidet som gjøres er så ensidig negativt som det fremstilles her? Nei!

Og jeg kommer OGSÅ i kontakt med mange familier med barnevernserfaring.

Anonymkode: b7294...9e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse barnevernstrådene på KG er faen meg surrealistiske å lese for sånne som meg som er tidligere barnevernsbarn. Foreldre får sjanse på sjanse på sjanse til lenge etter at omsorgssvikten har satt seg fast i et barn som burde vært fjernet ved første kontakt. Til det er nærmest for sent å pense barnet, som mest sannsynlig er blitt ungdom, inn på et konstruktiv spor. Så følger det år med utagering, kanskje rus, psykiatri, kanskje kriminalitet, spiseforstyrrelser, selvskading, manglende evne til å styre seg selv og livet sitt, diverse NAV-tiltak og kanskje til slutt uføretrygd, hvis man ikke har havna i fengsel eller rusinstitusjon. Det er virkeligheten til alt for mange barnevernsbarn. Ikke fordi de ble fjernet fra foreldre sine, men fordi barnevernet ga udugelige foreldre sjanse på sjanse, istedetfor å gjøre kort prosess da man først fikk bekymringsmelding. Alle disse sakene som har vært i media siste årene med tidligere barnevernsbarn som søker om erstatning; de søker jo ikke erstatning fordi de ble tatt av barnevernet, men fordi de ikke ble fjernet fra en skadelig oppvekst mye tidligere. Jo lenger man vokser opp med omsorgssvikt, jo verre konsekvenser, som regel. Om man fjerner en 5-åring fra dårlige foreldre og ungen ender hos gode og kompetente fosterforeldre, vil han/hun ha svært gode sjanser for å leve et godt og produktivt liv. Fjerner man ungen når han/hun er blitt 15 år er løpebanen klar; rus, kriminalitet, psykiatri, økt sjanse for tidlig død både pga selvmord men også pga risikoatferd som gjør at man utsetter seg for farlige situasjoner. Det er deprimerende å lese om barnevernsbarns livsløp. Veldig få solskinnshistorier. De få det finnes er nesten alltid der hvor ungen kom seg bort fra foreldrene som svært liten. De andre har et forferdelig liv i vente. Ikke alle lander på bena noen gang, men har et miserabelt liv til siste (tidlige) slutt.

Anonymkode: 1e9ea...d72

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse barnevernstrådene på KG er faen meg surrealistiske å lese for sånne som meg som er tidligere barnevernsbarn. Foreldre får sjanse på sjanse på sjanse til lenge etter at omsorgssvikten har satt seg fast i et barn som burde vært fjernet ved første kontakt. Til det er nærmest for sent å pense barnet, som mest sannsynlig er blitt ungdom, inn på et konstruktiv spor. Så følger det år med utagering, kanskje rus, psykiatri, kanskje kriminalitet, spiseforstyrrelser, selvskading, manglende evne til å styre seg selv og livet sitt, diverse NAV-tiltak og kanskje til slutt uføretrygd, hvis man ikke har havna i fengsel eller rusinstitusjon. Det er virkeligheten til alt for mange barnevernsbarn. Ikke fordi de ble fjernet fra foreldre sine, men fordi barnevernet ga udugelige foreldre sjanse på sjanse, istedetfor å gjøre kort prosess da man først fikk bekymringsmelding. Alle disse sakene som har vært i media siste årene med tidligere barnevernsbarn som søker om erstatning; de  jo ikke erstatning fordi de ble tatt av barnevernet, men fordi de ikke ble fjernet fra en skadelig oppvekst mye tidligere. Jo lenger man vokser opp med omsorgssvikt, jo verre konsekvenser, som regel. Om man fjerner en 5-åring fra dårlige foreldre og ungen ender hos gode og kompetente fosterforeldre, vil han/hun ha svært gode sjanser for å leve et godt og produktivt liv. Fjerner man ungen når han/hun er blitt 15 år er løpebanen klar; rus, kriminalitet, psykiatri, økt sjanse for tidlig død både pga selvmord men også pga risikoatferd som gjør at man utsetter seg for farlige situasjoner. Det er deprimerende å lese om barnevernsbarns livsløp. Veldig få solskinnshistorier. De få det finnes er nesten alltid der hvor ungen kom seg bort fra foreldrene som svært liten. De andre har et forferdelig liv i vente. Ikke alle lander på bena noen gang, men har et miserabelt liv til siste (tidlige) slutt.

Anonymkode: 1e9ea...d72

Nettopp. Jeg er også tidligere barnevernsbarn. I tillegg kjenner jeg bakgrunner til flere historier som blir frontet på ulike forum av bv-motstandere. Det er så godt som ALLTID mer som ligger bak et vedtak enn «tykke brødskiver» foråsidetsånn. Når det er sagt har bv mye å jobbe med i forhold til videre oppfølging av spesielt ungdommer. 

Anonymkode: 95a6f...07f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...