Gå til innhold

Noen som har vært på Vilde Mødrehjem?


snoren

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://fontene.no/nyheter/to-dager-i-fylkesnemnda-her-forhandles-det-om-et-barn-6.339.631967.6b921052c8

Det her er en sak, hvor vi får følge en alkoholiker-mamma i hennes møte med barnevernet. Hun får sjanse på sjanse på sjanse, selvom hun driter i ungen og drikker opp alle pengene sine. 5 år!! tok det i akkurat den saken her, før alkismammaen ble fratatt ungen sin. Da kan man ikke snakke om at foreldre mister ungene sine for "filleting". 5 år har ungen bodd med en ustabil og alkoholisert mamma som neppe har klart å fungere som en rolig, forutsigbar og kjærlig trygg havn. Hva tror du det gjør for selvfølelsen til den jenta? 

Anonymkode: 1e9ea...d72

Igjen feil bv gjør men i andre enden. Vi som syns barn blir tatt på tynt grunnlag er også enig i at er d rus, vold og overgrep må bv ta grep fort. Dette beviser at de ikke gjør. Men noen som sliter med grensesetting og ikke får hjelpen de trenger. Har de tatt barn for. De gjør fatale feil i begge ender av skalaen d er dette vi alle vil endre det fins ikke ett kontroll organ som Kan følge opp bv og de sakene de har som sikkerhetsnett. Hele bv systemet må endres. Til og med fosterhjem som er seriøse og ønsker å hjelpe ikke får den oppfølgingen de trenger til å hjelpe slike barn gjør d ikke bedre. Leste jo om de fosterforeldrene som mistet sine to fosterbarn etter 8 år. Da var de ikke egnet som fosterforeldre av bv og barna forsvant på kort tid. Man leser om bv barn som flytter 20-30 ganger på kort tid... d skal ikke være sånn. D er langt fra til barns beste. Noen tilfeller gir ikke bv nok informasjon til fosterhjem om barna slik at d blir en langt tyngre jobb for fosterforeldre å klare å hjelpe slike barn og da er plutselig bv helt fraværende i oppfølgingen og ender med at fosterforeldre gir opp og sier opp barnet som igjen må ut på flyttefot. Jeg vet om to familier som har vært fosterforeldre. Begge har ikke klart oppgaven og måttet si opp barna. Den ene familien hadde ett fosterbarn som vokste opp hos dem og d gikk bra. Han er voksen nå. Den andre de tok imot taklet de ikke å sa opp. Noe er feil i systemet

Anonymkode: 39bf5...c8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Øhm, du er tydeligvis ikke klar over at ADHD er medfødt. Barn "får" altså ikke ADHD på grunn av omsorgsvvikt.

Anonymkode: 911e5...5a2

Øhm, du er tydeligvis ikke klar over at omsorgssvikt, inkl PTSD, gir veldig like symptomer som ADHD?

Anonymkode: 1e9ea...d72

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øhm, du er tydeligvis ikke klar over at omsorgssvikt, inkl PTSD, gir veldig like symptomer som ADHD?

Anonymkode: 1e9ea...d72

Hvis barnet er blitt diagnostisert av spesialist som mener at barnet har ADHD så er det ganske sannsynlig at barnet har ADHD. Det er ikke så enkelt å få ADHD-diagnose i Norge. Ofte tar det faktisk flere år med utredning. Dette er ikke en diagnose dårlige foreldre får på bestilling for å skjule omsorgssvikt. Og du mener at diagnosene til disse barna du snakker om er feil? Fordi du vet bedre hva som feiler barna enn barnepsykiatere gjør?

Anonymkode: 911e5...5a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis barnet er blitt diagnostisert av spesialist som mener at barnet har ADHD så er det ganske sannsynlig at barnet har ADHD. Det er ikke så enkelt å få ADHD-diagnose i Norge. Ofte tar det faktisk flere år med utredning. Dette er ikke en diagnose dårlige foreldre får på bestilling for å skjule omsorgssvikt. Og du mener at diagnosene til disse barna du snakker om er feil? Fordi du vet bedre hva som feiler barna enn barnepsykiatere gjør?

Anonymkode: 911e5...5a2

Det er en vedvarende diskusjon i fagmiljøet om hvor gode man er på å avdekke ADHD som er medfødt og ADHD som følge av omsorgssvikt. Jeg skrev om de foreldre jeg har sett og observert over mange år, som jeg vil si mangler omsorgskompetanse, og det pussige i at nesten alle barna deres har ADHD. Ikke lat som du ikke kjenner til problemstillingen "ADHD eller omsorgssvikt".

Anonymkode: 1e9ea...d72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at for tykke brødskiver blir skrevet i en rapport forteller ganske mye. Eller mener du det er rimelig å skrive sånne observasjoner som for tykke brødskiver? Men i realiteten er slike "observasjoner" som tykke brødskiver ikke bare skrevet i rapportene, men de blir brukt som bevis mot foreldrene. Og ja, når det er et par til sånne tullete bevis så kan barnevernet faktisk ta barn fra familier.

Anonymkode: 911e5...5a2

Jeg skrev det med «tykke brødskiver» fordi det er blitt en gjenganger i antibarnevernsforum. «Ja vi mister jo ungene bare vi gir de tykke brødskiver» Om det noensinne har stått det i 1(!) sak, er det 100 % sikkert at det har stått litt mer der. Det har nok inngått i en helhet som handler om å se ett barns behov og mestring. Feks er det forskjell på å sende ei 5 cm tjukk skorpeskive med noe tørt pålegg med en 1,5 åring i barnehagen kontra en 5-åring. 

Anonymkode: 95a6f...07f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting.
Hva skal til for å havne på mødrehjem? 
Kan man bli henvist dit, dersom man viser at man er en dårlig mor på føden? Isåfall, hva må man gjøre galt? 

Anonymkode: cff3f...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på en ting.
Hva skal til for å havne på mødrehjem? 
Kan man bli henvist dit, dersom man viser at man er en dårlig mor på føden? Isåfall, hva må man gjøre galt? 

Anonymkode: cff3f...7a6

Lurer jeg på og

Anonymkode: 39bf5...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde de som du syns er grusomt?

Anonymkode: 39bf5...c8a

Ble verbalt, fysisk og seksuelt misbrukt, ble brukt mat som straff enten ved å ikke gi mat eller tvinge i meg mat, ble låst inne i klesskap, mye trusler, mye knipsing, lugging, klyping. 

Ingen tjukke brødskiver da... 

Anonymkode: 2d837...238

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble verbalt, fysisk og seksuelt misbrukt, ble brukt mat som straff enten ved å ikke gi mat eller tvinge i meg mat, ble låst inne i klesskap, mye trusler, mye knipsing, lugging, klyping. 

Ingen tjukke brødskiver da... 

Anonymkode: 2d837...238

Grusomt. Igjen grov feil fra bv og ikke gripe inn

Anonymkode: 39bf5...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer litt på en ting.
Hva skal til for å havne på mødrehjem? 
Kan man bli henvist dit, dersom man viser at man er en dårlig mor på føden? Isåfall, hva må man gjøre galt? 

Anonymkode: cff3f...7a6

Det handler mer om hva du gjør før du føder. Noen eksempler er psykologiske problemer eller at du ikke møter opp svangerskapskontroller.

Anonymkode: 84335...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aww, honey. Jo, det kan de, og det gjør de. De kan til og med ta barn på grunn av mistanke om fremtidig omsorgssvikt. 

Anonymkode: 911e5...5a2

Mistanke om fremtidig omsorgssvikt er ganske alvorlig, og da bør nok definitivt foreldrene få hjelp. Det hjelper ikke med hersketeknikker på meg. Prøv heller med gode argumenter som du kan bygge opp med fakta. 

Anonymkode: e7fe8...966

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en vedvarende diskusjon i fagmiljøet om hvor gode man er på å avdekke ADHD som er medfødt og ADHD som følge av omsorgssvikt. Jeg skrev om de foreldre jeg har sett og observert over mange år, som jeg vil si mangler omsorgskompetanse, og det pussige i at nesten alle barna deres har ADHD. Ikke lat som du ikke kjenner til problemstillingen "ADHD eller omsorgssvikt".

Anonymkode: 1e9ea...d72

Man får ikke ADHD av omsorgssvikt!

Man kan få symptomer som ligner ADHD av omsorgssvikt. 

ADHD er medfødt! 

Anonymkode: df275...d34

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke ADHD av omsorgssvikt!

Man kan få symptomer som ligner ADHD av omsorgssvikt. 

ADHD er medfødt! 

Anonymkode: df275...d34

Dette!

Anonymkode: b8fe0...c5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke ADHD av omsorgssvikt!

Man kan få symptomer som ligner ADHD av omsorgssvikt. 

ADHD er medfødt! 

Anonymkode: df275...d34

Ja, men det er veldig vanskelig å se forskjellen på diagnosen ADHD og skader av omsorgssvikt. Ihvertfall i en del tilfeller.  Jeg har selv ADHD, og har ikke hatt en dårlig oppvekst,  men jeg ser at en del tilfeller kan mistolkes. 

Er forøvrig "tilskuer" til et tilfelle der BV er inne i min nabos familie. Og der er det ikke tvil om at det skal mye til før BV tar barn ut av familier ihvertfall.... Ja til et styrket BV. Og til at de ansatte får kurs og utdanning i takt med samfunnets utvikling.

Nei til svartmaling av BV. 

Anonymkode: 1f99b...8bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke ADHD av omsorgssvikt!

Man kan få symptomer som ligner ADHD av omsorgssvikt. 

ADHD er medfødt! 

Anonymkode: df275...d34

Her er en artikkel hvor blant annet mors alkoholvaner i svangerskapet kan være en mulig årsak til ADHD. https://www.actis.no/nyhet/skadene-ved-alkoholbruk-i-svangerskapet-er-lite-kjent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, tutsi123 said:

...I mine øyne er det også omsorgssvikt å ikke ta vare på seg selv i svangerskapet.

Alvorlig stress under svangerskapet kan være like farlig som alkohol.

Jeg kjenner en som fikk spontanabort på grunn av stress fra barnevernet

Anonymkode: 1db99...ae9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig stress under svangerskapet kan være like farlig som alkohol.

Jeg kjenner en som fikk spontanabort på grunn av stress fra barnevernet

Anonymkode: 1db99...ae9

Hvordan vet du at hun aborterte pga stress? Så vidt meg bekjent gjøres det ingen undersøkelser av hvorfor en kvinne aborterer, med mindre hun aborterer flere ganger.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes damer som ikke finner ut at de er gravide før lenge ut i svangerskapet, ja de menstruer som vanlig og har spiral f.eks. De kan ha tatt seg noen enheter en gang i blant, mener du at det også er omsorgssvikt? Eller la meg tenke.. har kanskje ikke personen selvinnsikt fordi hun hadde stålkontroll på mensenperioden sin og visste at hun hadde spiral?

Anonymkode: 7bdc6...0c6

Ja du kan vri og vende på det så mye du vil. Fakta er at alkohol i svangerskapet er en risikofaktor som kan gi barnet skader for livet.Om man er villig til å ta denne risikoen får være opp til den enkelte,og det er også den enkelte som må ta konsekvensene av sine handlinger.Så det er opp til kvinne selv,og ikke noe jeg legger meg bort i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hjem som skal hjelpe foreldre å bli bedre omsorgspersoner. Da er det FAEN meg Vilde Mødrehjem som ikke lykkes i det de gjør hvis det er så mange barn som mister barna sine!!!! 

Hvor j##*** vanskelig kan det være å lære dette til foreldre som elsker sine barn? Da gjør de faktisk ikke jobben sin på dette hjemmet!!!! 

Jeg skjønner godt at det alltid finnes foreldre som faktisk Ikke er egnet til å ha barn, men du skal være rimelig psykisk syk eller tilbakestående for å havne der. 

Anonymkode: f093f...670

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...