AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #41 Del Skrevet 13. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvem er viktig her? Barnet! Det virker som at du tar side med foreldre over barnet. Selvsagt må man prestere, man må prioritere barnet før man selv. Man må mate, trøste barnet, skifte bleie, stimulere barnet. Man må kunne lage mat, holde leiligheten ellerannen boped ren. Dette burde man klare som mor og far. Klarer man ikke det,så ja, da må barnevernet gripe inn. Anonymkode: df275...d34 Moren er et menneske hun også. Det er ikke i samfunnets interesse at moren legger seg på en toglinje for å dø. Personlig så mener jeg vi bør finne oss en annen løsning enn mødrehjem, fordi det er psykologisk terror å dra en mor vekk fra sitt støttenettverk, isolere henne på et hjem og så be henne prestere eller så mister hun barna sine. Vi riskerer også at hun blir en dårlig mor på grunn av frykten og isolasjonen hun opplever hver dag. Anonymkode: 84335...282 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #42 Del Skrevet 13. september 2019 6 minutter siden, Anonymus Notarius said: Å være kildekritisk er vel det motsatte av å være naiv. Å tro blindt på alt man leser på "barnefjern.org" er veldig naivt. Liker du ikke barnefjern - da her er det innsatsen fra en offentlig representant: "Det norske barnevernssystemet er gjennomgripende urettferdig, urimelig og barnefiendtlig." Gro Hillestad Thune Menneskerettsjurist, tidligere dommer i Menneskerettsdomstolen i Strasbourg https://www.nrk.no/ytring/frykten-for-barnevernet-1.14701422 Kan hennes ord overbevise deg? Eller, som hun sier, "Min sørgelige erfaring er at det å varsle om menneskerettsbrudd er som å snakke til veggen." ? Anonymkode: 1db99...ae9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #43 Del Skrevet 13. september 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker du ikke barnefjern - da her er det innsatsen fra en offentlig representant: "Det norske barnevernssystemet er gjennomgripende urettferdig, urimelig og barnefiendtlig." Gro Hillestad Thune Menneskerettsjurist, tidligere dommer i Menneskerettsdomstolen i Strasbourg https://www.nrk.no/ytring/frykten-for-barnevernet-1.14701422 Kan hennes ord overbevise deg? Eller, som hun sier, "Min sørgelige erfaring er at det å varsle om menneskerettsbrudd er som å snakke til veggen." ? Anonymkode: 1db99...ae9 Dette var en god kronikk, ja. Noe helt annet enn «barnefjern». Ikke alt jeg er enig i, men jeg er helt enig i at det bør settes opp en kommisjon som kan granske barnevernet og finne måter det kan utvikles og bli bedre på. Anonymkode: e7fe8...966 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #44 Del Skrevet 13. september 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mødrehjem er en form for fengsel, hvor du i tilegg må prestere eller så mister du dine barn. Man er konstant redd for at man gjør noe feil og det vil bli brukt mot deg. Det hjelper ingenting hvor fint uteområde eller hvor god leilighet de har, det vil aldri være et koselig sted for de innsatte. Anonymkode: 84335...282 Men så klart må man prestere når det gjelder ansvar for egne barn.. Du gjør jo det samme du ville gjort hjemme: pass på at barnet er rent, mett og uthvilt. Anonymkode: e7fe8...966 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #45 Del Skrevet 13. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men så klart må man prestere når det gjelder ansvar for egne barn.. Du gjør jo det samme du ville gjort hjemme: pass på at barnet er rent, mett og uthvilt. Anonymkode: e7fe8...966 Og i fengsel så gjør man det samme som man ville gjort hjemme: spiser mat, driter, sover og jobber. Beklager for å nevne det, men hvis du faktisk ikke klarer å se den psykologiske forskjellen mellom et mødrehjem og å være hjemme, så er du ikke egnet til å oppdra barn. Det er fordi du hvis du skulle påføre dine barn psykologisk terror, så ville du ikke forstå at du gjør det. Anonymkode: 84335...282 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #46 Del Skrevet 13. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren er et menneske hun også. Det er ikke i samfunnets interesse at moren legger seg på en toglinje for å dø. Personlig så mener jeg vi bør finne oss en annen løsning enn mødrehjem, fordi det er psykologisk terror å dra en mor vekk fra sitt støttenettverk, isolere henne på et hjem og så be henne prestere eller så mister hun barna sine. Vi riskerer også at hun blir en dårlig mor på grunn av frykten og isolasjonen hun opplever hver dag. Anonymkode: 84335...282 Her igjen fokuserer du på mor. Fokuset skal være på barnet! Anonymkode: df275...d34 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #47 Del Skrevet 13. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og i fengsel så gjør man det samme som man ville gjort hjemme: spiser mat, driter, sover og jobber. Beklager for å nevne det, men hvis du faktisk ikke klarer å se den psykologiske forskjellen mellom et mødrehjem og å være hjemme, så er du ikke egnet til å oppdra barn. Det er fordi du hvis du skulle påføre dine barn psykologisk terror, så ville du ikke forstå at du gjør det. Anonymkode: 84335...282 Du får fritid til å gå ut av mødrehjemmet, og så lenge du ikke vanskjøtter barnet ditt er du faktisk fri til å dra hjem. Så klart kan jeg se den psykologiske forskjellen i å være på et mødrehjem fremfor å være i tryggheten av sin egen stue, men det er ikke det samme som et fengsel. Man er der for å lære hvordan ta vare på barnet sitt, på en måte man åpenbart ikke har fått til før. Her må barnets behov være i fokus. Jeg hadde med glede dratt på mødrehjem og «prestert» hvis det viste seg at jeg ikke hadde ferdighetene til å ta vare på mitt eget barn. Anonymkode: e7fe8...966 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #48 Del Skrevet 13. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her igjen fokuserer du på mor. Fokuset skal være på barnet! Anonymkode: df275...d34 Jeg mener vi får mer fungerende familier og mindre omsorgsvikt, om vi fokuserer på å skape gode familier istedenfor å ha tunnelsyn mot barnet som blir undersøkt. Jeg har et filosofisk spørsmål til deg. Hvor mange mødre er du villig til å ofre for å redde 1 barn fra omsorgsvikt. Poenget med spørsmålet er å få deg til å tenke, en omsorgovertakelse eller plassering på mødrehjem handler ikke bare om barnet. Hvordan det påvirker resten av familien er viktig. Anonymkode: 84335...282 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #49 Del Skrevet 13. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du får fritid til å gå ut av mødrehjemmet, og så lenge du ikke vanskjøtter barnet ditt er du faktisk fri til å dra hjem. Så klart kan jeg se den psykologiske forskjellen i å være på et mødrehjem fremfor å være i tryggheten av sin egen stue, men det er ikke det samme som et fengsel. Man er der for å lære hvordan ta vare på barnet sitt, på en måte man åpenbart ikke har fått til før. Her må barnets behov være i fokus. Jeg hadde med glede dratt på mødrehjem og «prestert» hvis det viste seg at jeg ikke hadde ferdighetene til å ta vare på mitt eget barn. Anonymkode: e7fe8...966 Vi har åpne fengsler i Norge, de kan også gå ut av fengslet. Mødrehjem er selvfølgelig en form for fengsel, fordi du blir tvunget til å dra vekk fra sitt støttenettverk og du blir konstant overvåket. Mange opplever mødehjem verre enn fengsel fordi de blir konstant overvåket. At du med glede ville dratt til et mødrehjem tror jeg er en løgn. Du ville dratt ditt fordi eller så mister du barnet ditt, og du ville hele tiden hatt en klump i magen fordi plutselig en dag så er det ditt rom politet kommer til. Du er et normalt menneske, er du ikke? Anonymkode: 84335...282 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #50 Del Skrevet 13. september 2019 Finnes det fedrehjem? Anonymkode: 1eaf3...61b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #51 Del Skrevet 13. september 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stoler ikke blindt på det hun forteller, men jeg stoler heller ikke på at de som er ansatt på det stedet gir tilstrekkelig hjelp til alle, så dum er jeg ikke. Dere andre derimot går raskt til angrep bare man snakker kritisk om bv eller institusjoner/hjem som er tilknyttet til bv. Anonymkode: 7bdc6...0c6 Veldig sunn tankegang, særlig med henblikk på det som kommer frem om barnevernet for tiden. Og Vilde har vært i søkelyset før. Anonymkode: d3790...942 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #52 Del Skrevet 13. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener vi får mer fungerende familier og mindre omsorgsvikt, om vi fokuserer på å skape gode familier istedenfor å ha tunnelsyn mot barnet som blir undersøkt. Jeg har et filosofisk spørsmål til deg. Hvor mange mødre er du villig til å ofre for å redde 1 barn fra omsorgsvikt. Poenget med spørsmålet er å få deg til å tenke, en omsorgovertakelse eller plassering på mødrehjem handler ikke bare om barnet. Hvordan det påvirker resten av familien er viktig. Anonymkode: 84335...282 Svaret? Mange! For meg går alltid barnet først! Anonymkode: df275...d34 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #53 Del Skrevet 13. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Svaret? Mange! For meg går alltid barnet først! Anonymkode: df275...d34 Ditt tunnelsyn vil ødelegge flere barn enn du hjelper. Hvorfor bryr du deg ikke om menneskeliv etter at de har blitt 18 år? Anonymkode: 84335...282 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #54 Del Skrevet 13. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det bør ikke være noe vanskelig, nei. Ta vare på ungen, ta vare på leiligheten, ta vare på deg selv. Det bør hver en mor og far klare. Anonymkode: 953e8...f22 Det er det ikke alle som klarer nei. Hvis du ikke evner å forstå det så er du tydeligvis ikke klar over at folk er forskjellige. Anonymkode: 7bdc6...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #55 Del Skrevet 13. september 2019 Vilde er som et fengsel. Vi var der for 4 år siden. Du lever i konstant frykt og blir hele tiden overvåket. De filmer deg, de observerer alt du gjør, inkludert hva du kaster i søpla. Det er psykologisk terror. Dørene blir låst klokken 22 på kvelden, da er det ikke lov å gå ut, ikke engang hvis man er av dem som har behov for å ta seg en røyk. Renholdet av leiligheten blir inspisert av husmor minimum 1 gang per uke, til tross for dette er det ikke lov til å vaske gulvet med såpe. Vi var av de heldige familiene, vi fikk med oss barna hjem igjen, men vi var en av få. Under vårt opphold var det flere som ble fratatt barnet, 2 av sakene har fått større oppslag i riksdekkende media. En av mødrene tok med sitt barn og rømte landet, hun tok med ett barn til et av våre naboland mens det andre barnet lot hun være igjen med pappan sin. Vilde er ikke et godt sted å være. Jeg priser meg lykkelig for at vi fikk med oss barna hjem og gråter for de som mister. Anonymkode: 5d297...3e1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #56 Del Skrevet 13. september 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har åpne fengsler i Norge, de kan også gå ut av fengslet. Mødrehjem er selvfølgelig en form for fengsel, fordi du blir tvunget til å dra vekk fra sitt støttenettverk og du blir konstant overvåket. Mange opplever mødehjem verre enn fengsel fordi de blir konstant overvåket. At du med glede ville dratt til et mødrehjem tror jeg er en løgn. Du ville dratt ditt fordi eller så mister du barnet ditt, og du ville hele tiden hatt en klump i magen fordi plutselig en dag så er det ditt rom politet kommer til. Du er et normalt menneske, er du ikke? Anonymkode: 84335...282 De absolutt færreste har vel erfaringen til å sammenligne både mødrehjem og fengsel? Man blir for øvrig bare konstant overvåket dersom det viser seg at man ikke klarer å ta hensyn til barnets helt grunnleggende behov. Det er to avdelinger på mødrehjemmet: en hvor du får vanlig veiledning og mer privatliv, og en annen hvor man blir fulgt opp tettere. Ta denne saken som er i media nå. Mor våknet ikke når barnet gråt etter mat på natten, og dermed ble hun flyttet slik at de ansatte kunne passe på og vekke henne sånn at barnet fikk mat. Anonymkode: e7fe8...966 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #57 Del Skrevet 13. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det ikke alle som klarer nei. Hvis du ikke evner å forstå det så er du tydeligvis ikke klar over at folk er forskjellige. Anonymkode: 7bdc6...0c6 Hvis man ikke evner å ta vare på barn, seg selv og boligen, så er det kanskje en veldig god grunn for at de er på mødrehjemmet? Anonymkode: e7fe8...966 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #58 Del Skrevet 13. september 2019 Dere som sammenligner mødrehjem med fengsel. Har dere vært straffet og fengslet? Anonymkode: b430f...cda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #59 Del Skrevet 13. september 2019 Skjønner ikke hvorfor noen samtykker til å gå til et sånt fengsel. Valg friheten: kjøp enveisbillett til nesten hvilket som helst annet land enn Norge. Anonymkode: 911e5...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #60 Del Skrevet 13. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor noen samtykker til å gå til et sånt fengsel. Valg friheten: kjøp enveisbillett til nesten hvilket som helst annet land enn Norge. Anonymkode: 911e5...5a2 Skal man gjøre dette hvis man f.eks er dømt for å svindle nav og har fått en fengselsdom for det? Det er bare å "velge friheten"? Anonymkode: 15a94...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå