Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er det du mener blir straffet for sitt valg? Kan det være at andre kulturer har andre måter å ivareta barn på som ikke samsvarer med norsk tenkning og at dette er grunnlaget for bekymring, hvor finner du belegg for din teori om straff? Er det noe du «føler»? 

Anonymkode: f27d9...f76

Jeg føler ingenting, bare konstaterer fakta.

1) Utlendingene er overrepresentert blant de som er urettferdig behandlet av barnevernet. 2) Sakene som gjelder nordmenn med ektefelle med annen nasjonalitet er spesielt brutale.

Anonymkode: 40720...f0d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

«Han merker seg imidlertid at EMD har «hoppet bukk» over spørsmålet om Norge har brutt artikkel 9, retten til religionsfrihet, ved at de plasserte et muslimsk barn i et kristent hjem.» kan EMD hoppe over spørsmål?? Hvor seriøst er dette?

Anonymkode: 7f7e6...d2c

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er det du mener blir straffet for sitt valg? Kan det være at andre kulturer har andre måter å ivareta barn på som ikke samsvarer med norsk tenkning og at dette er grunnlaget for bekymring, hvor finner du belegg for din teori om straff? Er det noe du «føler»? 

Anonymkode: f27d9...f76Jeg antar at utlendinger kan ha bedre kunnskap om EMK. Nordmenn trenger kanskje en virkelig god advokat for å komme seg til Strasbourg?

Spørsmålet på EMD er om det var en ydmykelse av menneskerettighetene. En overtredelse av singelen hele systemet av menneskerettighetene.

Jeg antar at utlendinger kan ha bedre kunnskap om EMK. Nordmenn trenger kanskje en virkelig god advokat for å komme seg til EMD?

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, praktisk makt har de ikke, men det er grunn til å tro at Norge er på bærtur her, og ikke alle andre. Du er enig i det?

Dessuten er det grunn til å tro at sakene som kjøres til topps i rettsvesenet er grundigere behandlet/bedre kvalitetssikret enn de som stopper opp lenger ned, og at det følgelig er grunn til å tro at det er  enda flere og mer graverende feil lenger ned. Enig i den også?

Anonymkode: fd49e...005

I de fleste andre europeiske land er det lov med oppdragervold. Så nei, jeg er ikke enig i at de automatisk har rett og at det derfor er Norge som er på bærtur.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke plikter pålegges fosterforeldre når de får ansvaret for et barn med en annen religion enn de selv har? Har de overhodet noen plikt til å påse at barnet oppdras innen sin religion? 

Anonymkode: 605f8...e8f

Barn har ingen religion.

14 timer siden, Bente1234 skrev:

Lurer på om en norsk familie hadde godtatt at barnet ble tatt fra dem og plassert i en muslimsk familie??

Jeg hadde ikke likt at barnet ble plassert hos noen som var religiøse i det hele tatt, hverken muslimer, kristne, eller noen av de kristne sektene ala jehovas vitne, 7 dags evangelister etc. Men om jeg hadde så dårlige omsorgsevner at noen måtte ta fra meg barnet for barnets beste, så hadde nok definitivt ellers oppegående jehovas vitner/muslimer vært å foretrekke foran meg uansett.

Anonymkode: a90c1...605

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I de fleste andre europeiske land er det lov med oppdragervold. Så nei, jeg er ikke enig i at de automatisk har rett og at det derfor er Norge som er på bærtur.

Barn har ingen religion.

Jeg hadde ikke likt at barnet ble plassert hos noen som var religiøse i det hele tatt, hverken muslimer, kristne, eller noen av de kristne sektene ala jehovas vitne, 7 dags evangelister etc. Men om jeg hadde så dårlige omsorgsevner at noen måtte ta fra meg barnet for barnets beste, så hadde nok definitivt ellers oppegående jehovas vitner/muslimer vært å foretrekke foran meg uansett.

Anonymkode: a90c1...605

Nei, det er det ikke. Det er kun et par europeiske land der det er lov med oppdragervold. Du må slutte med denne løgnen.

Anonymkode: 3c598...25a

• Liker 6
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men om jeg hadde så dårlige omsorgsevner at noen måtte ta fra meg barnet for barnets beste, ....

Om man bare kunne stole på barnevernets vurderinger at det de påstår å være dårlige omsorgsevner er egentlig dårlige omsorgsevner og ikke at noen liker deg så dårlig at alt du gjør virker feil for henne (hvordan du snakker / sitter / ser / puster etc.)

Husk at det er en god del av omsorgsovertakelser begrunnet dårlig øyekontakt og ting som det. Husk også at mange som jobber der er veldig dårlig utdannet og med null kvalitetskontroll på jobben de gjør. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Det er kun et par europeiske land der det er lov med oppdragervold. Du må slutte med denne løgnen.

Om ikke det er lov, så er det implantert i barneoppdragelsen. Utskjelling og skriking mot er barn er også vold. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om ikke det er lov, så er det implantert i barneoppdragelsen. Utskjelling og skriking mot er barn er også vold. 

*skriking og utskjelling mot barn er også vold. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

* screaming and scolding children is also violence. 

Hvilke land snakker du om? Har du noen kilder?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og akkurat som tidligere så har du ikke noe kilde å vise til. Du startet med løgn, og nå fortsetter du.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 53e94...217

• Liker 2
Skrevet
På 28.10.2019 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Oops,  to saker "tapt", "bare" 30 saker igjen. Hvorfor så kjepphøy?

Er en bragd bare å ha bv-saker der. Og nå er vel hele SP barnevernshatere også...

Anonymkode: 13ae1...02a

Nei, det er langt flere enn to saker som er behandlet i EMD, og ingen av disse har handlet om selve omsorgsovertakelsen.

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 29.10.2019 den 9.59, Isambard skrev:

Vil du skifte mening hvis Norge blir dømt for omsorgsovertakelse noen av sakene?

Av en enkeltsak? Nei, selvsagt ikke. Hvis jeg skal endre mening må fakta forandres, og EMD må på bakgrunn av disse forandrede fakta kunne vise til et klart mønster av unødige omsorgsovertakelser.

Men fakta taler for seg.

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet
På 30.10.2019 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Denne moren vant i EMD. Det er ikke greit å beskylde foreldre som er urettmessig krenket av Barnevernet for å mishandle barn. 

Anonymkode: f594f...c03

Hva er det du babler om? Jeg beskyldte ingen for noe som helst. Jeg stilte et spørsmål om en tenkt situasjon for å se om vedkommende er ærlig i argumentasjonen sin eller ikke.

Skrevet
På 30.10.2019 den 0.48, snoren skrev:

fosterforeldre kjenner ikke på den samme ubetingede kjærligheten som foreldre gjør

Gjør biologiske foreldre det? Alltid?

Skjerp deg.

• Liker 6
Skrevet
På 31.10.2019 den 13.58, n_97 skrev:

Grunnen til at media ikke skriver om dette er vel at det ikke passer inn i linjen de har valg, med overskrifter som "Trudes mareritt" og "Norge mot Trude" osv. Dagbladet er verstingen i denne saken. Overskriften "Trude nektet å gi babyen mat" eller "Ville ha senabort i uke 28" er nok nærmere sannheten, men det passer ikke inn i oppfatningen om et stort maktapparat som overkjører en svak part. Avisene ser ut til å glemme at det er en svak part til her, et helt forsvarsløst barn. Som har rett på forsvarlig omsorg. 

Jeg synes det bør innføres lover som gjør at journalister og medier som gjør slikt kan straffes. Det mediene gjør nå er å knuse barnas rettigheter, og det vil gjøre at flere barn utsettes for omsorgssvikt m.m. Dette må mediene holdes ansvarlige for. De er direkte medskyldige i overgrep, omsorgssvikt, mishandling, osv.

• Liker 3
Skrevet
På 31.10.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Det som er frustrerende er hvor lite opplyst folk er om hvilket svik og korrupsjon som er satt i system. Bare fordi at noen dommere skriver slik betyr ikke at det stemmer. I Barnevernet med sakkyndige og dommere er det mye svindelrapporter. Det er derfor vi skylder privat part tvilen til gode. Vi har derfor plikt til å undersøke selv. Så nei, jeg stoler ikke blindt på rettssystemet, Barnevernet eller sakkyndige før jeg får sett hvordan det faktisk står til med privat part. Man skal ikke ha automatiske fordommer mot barna og deres foreldre. 

Anonymkode: f594f...c03

Nei, vi skylder at tvilen kommer den svake part - barnet - til gode.

• Liker 3
Skrevet
På 29.11.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Er det i det hele tatt i noen av sakene i EMD som går direkte på omsorgsovertakelsen? 

Anonymkode: d8c78...2c1

Nei, for ingen av de sakene blir godtatt tatt opp av EMD fordi de ser at de åpenbart er grunnløse.

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 30.11.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Det er vi mange som er

Anonymkode: 2a56c...1e8

Mange som ikke bryr seg om barnas beste og barnas rettigheter, med andre ord...

Endret av jabx
  • Liker 2
Skrevet
På 3.12.2019 den 9.22, utenlandsk skrev:

Storkammeret for EMD har funnet argumentene til denne "inkompetente tullinger" mer tungtveiendeenn argumentene til riksadvokaten i Norge...

Nei, det har de slett ikke. Det er ikke de inkompetente tullinger Reikerås og Fardal som representerte henne, men en ekte advokat (som forøvrig har kommet med kraftig kritikk mot de nevnte inkompetente tullinger).

Skrevet
På 3.12.2019 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Hun har støttespillere over hele verden. De er sjokkerte av metodene som norsk barnevern bruker.

Barnehatere som mener mishandling er barn er greit, er sjokkerte. Hvem bryr seg?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...