Gå til innhold

Baby sover i armene mine om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og nå er hun blitt 6,5 mnd. 🙈 Jeg har hatt en plan i lang tid om å få henne over i babynest i min seng, men nå krabber hun, så jeg flyttet heller sprinkelsengen inn til soverommet mitt og hadde tenkt til å la henne sove der. Fikk henne til å sovne der i går kveld, etter litt skriking og styr. Men så sovnet hun på magen... og da ble mor så redd for at hun ikke skulle få puste, så etter å ha sett på henne i en halvtime, ble hun løftet opp, når hun begynte å røre på seg litt. Hun hadde ansiktet helt ned i madrassen, så kun litt av det ene neseboret :( Er det virkelig trygt å la dem bestemme selv hvordan de vil ligge?

Anonymkode: 63310...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men herlighet - du har jo holdt ungen i 6.5 måneder for å sove- skjønner virkelig ikke noen av dere mødre som ødelegger ungene deres med sann oppførsel. 

Flytt ungen over til en sprinkelseng....og hvis du er såpass skremt at ungen skal dø utenfor armene dine, flytt sengen ved siden av deg slik at du kan våkne hver time for å sjekke. 

Anonymkode: 26656...a4a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men herlighet - du har jo holdt ungen i 6.5 måneder for å sove- skjønner virkelig ikke noen av dere mødre som ødelegger ungene deres med sann oppførsel. 

Flytt ungen over til en sprinkelseng....og hvis du er såpass skremt at ungen skal dø utenfor armene dine, flytt sengen ved siden av deg slik at du kan våkne hver time for å sjekke. 

Anonymkode: 26656...a4a

Det er normalt å sove med baby inntil seg, ingen blir ødelagt av det.

Anonymkode: 99631...f3c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er normalt å sove med baby inntil seg, ingen blir ødelagt av det.

Anonymkode: 99631...f3c

Leste du HI?  Hun SOVER I ARMENE. Unormalt.  Uansett, hadde ungen det fint i egen seng så ble ts livredd og bært barnet opp.  Hysteri. 

Anonymkode: 26656...a4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Hun sover ikke i armene skkurat, men i armkroken. Mage mot mage. Ja, jeg kan legge henne i sprinkelsenga og sjekke hver time, men det orker jeg ikke når vi kan sove godt hele natten sammen. 

Anonymkode: 63310...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover også i armkroken, det har vist seg å være den eneste måten babyen sover på. Jeg sover ikke så mye, men det hadde jeg i hvert fall ikke gjort om han hadde skulle sovet alene.

Har også hatt ham i armene når han har våkna med magesmerter, da har byssing og soving i armene vært løsningen. 

Anonymkode: 99631...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de kan snu seg selv, så er det helt ufarlig om de sovner på magen. 

Å sovne helt inntil mor/far kan være langt farligere, faktisk. 

Anonymkode: 956f5...b82

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sover også i armkroken, det har vist seg å være den eneste måten babyen sover på. Jeg sover ikke så mye, men det hadde jeg i hvert fall ikke gjort om han hadde skulle sovet alene.

Har også hatt ham i armene når han har våkna med magesmerter, da har byssing og soving i armene vært løsningen. 

Anonymkode: 99631...f3c

Hvor gammel er din? Her var det også eneste måte å sovne på, og jeg sover godt sånn. Men alle rundt meg mener det er på tide med egen seng nå. 

Anonymkode: 63310...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er din? Her var det også eneste måte å sovne på, og jeg sover godt sånn. Men alle rundt meg mener det er på tide med egen seng nå. 

Anonymkode: 63310...9ab

6,5 måneder 😊 Jeg, og helsesøster, mener vi må gjøre det som funker for oss. Jeg mener noen babyer trenger mer nærhet enn andre, og da får jeg bare gi min gutt det han trenger. Verken jeg eller babyen hadde sovet noe særlig uten denne måten å gjøre det på. Jeg sover ikke kjempegodt sånn, hadde sovet bedre om baby sov i egen seng og faktisk sov der. Men han gjør ikke det, så da må vi samsove 🙂 

Anonymkode: 99631...f3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er din? Her var det også eneste måte å sovne på, og jeg sover godt sånn. Men alle rundt meg mener det er på tide med egen seng nå. 

Anonymkode: 63310...9ab

Men det er jo tydeligvis ikke eneste måten for baby å sove på? 

Hvis baby sover fint i egen selv, bør dere jo la ungen få sove der i stedenfor å ha en enda større fare for død ved å la baby sove i armkrok. 

Anonymkode: 1f867...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar dere ikke babyen sove i egen seng fra begynnelsen av? Det hadde spart dere for mye problemer senere.

Jeg har selv 3 barn og alle ble lagt i egen seng fra første natt hjemme. Jeg hadde senga helt inntil senga mi og slapp å avvenne de samsoving.

Samsoving er noe barn venner at til, de er ikke avhengig av det fra fødsel av. Det er dere mødre som vil dette og jeg klarer ikke skjønne at dere tørr dette.

Anonymkode: d73e1...287

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lar dere ikke babyen sove i egen seng fra begynnelsen av? Det hadde spart dere for mye problemer senere.

Jeg har selv 3 barn og alle ble lagt i egen seng fra første natt hjemme. Jeg hadde senga helt inntil senga mi og slapp å avvenne de samsoving.

Samsoving er noe barn venner at til, de er ikke avhengig av det fra fødsel av. Det er dere mødre som vil dette og jeg klarer ikke skjønne at dere tørr dette.

Anonymkode: d73e1...287

Og i tillegg stapper puppen i munnen hver eneste pipp.  

Anonymkode: 26656...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lar dere ikke babyen sove i egen seng fra begynnelsen av? Det hadde spart dere for mye problemer senere.

Jeg har selv 3 barn og alle ble lagt i egen seng fra første natt hjemme. Jeg hadde senga helt inntil senga mi og slapp å avvenne de samsoving.

Samsoving er noe barn venner at til, de er ikke avhengig av det fra fødsel av. Det er dere mødre som vil dette og jeg klarer ikke skjønne at dere tørr dette.

Anonymkode: d73e1...287

Selv om dine barn sov fint i egen seng, så betyr ikke det at alle barn gjør det. Supert for deg, tenker jeg. Jeg skulle absolutt ikke samsove, babyen ble lagt egen seng fra starten. Men det var ikke mulighet. Etter flere netter uten at noen i huset sov, så var det ganske klart at det ikke gikk. Vi prøvde bedside crib, han visste jeg lå rett ved siden av. Men det var ikke nok.

Det går an å bruke hodet og skjønne at babyer er forskjellige.

Anonymkode: 99631...f3c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samsov fra første stund. Det var vårt valg. Han lå i min armkrok, fikset seg pupp selv i løpet av natten. Vi hadde aldri en våkenatt og alle sov godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Vi samsov fra første stund. Det var vårt valg. Han lå i min armkrok, fikset seg pupp selv i løpet av natten. Vi hadde aldri en våkenatt og alle sov godt.

Samme her. Samsoving ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Samsoving er noe barn venner at til, de er ikke avhengig av det fra fødsel av. Det er dere mødre som vil dette og jeg klarer ikke skjønne at dere tørr dette.

Anonymkode: d73e1...287

Mmhm, du er veldig troverdig på dette ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om dine barn sov fint i egen seng, så betyr ikke det at alle barn gjør det. Supert for deg, tenker jeg. Jeg skulle absolutt ikke samsove, babyen ble lagt egen seng fra starten. Men det var ikke mulighet. Etter flere netter uten at noen i huset sov, så var det ganske klart at det ikke gikk. Vi prøvde bedside crib, han visste jeg lå rett ved siden av. Men det var ikke nok.

Det går an å bruke hodet og skjønne at babyer er forskjellige.

Anonymkode: 99631...f3c

Hadde også en som ikke ville ligge i egen seng, men det måtte han fint venne seg til. Samsoving var absolutt ikke et alternativ, og etter noen slitsomme netter så gikk det seg til. Greit at babyer er forskjellige, men det har utrolig mye å si hva man gjør det til selv.

Anonymkode: c2701...dd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde også en som ikke ville ligge i egen seng, men det måtte han fint venne seg til. Samsoving var absolutt ikke et alternativ, og etter noen slitsomme netter så gikk det seg til. Greit at babyer er forskjellige, men det har utrolig mye å si hva man gjør det til selv.

Anonymkode: c2701...dd4

Så fint for deg, det gikk seg ikke til her.

Anonymkode: 99631...f3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen samsoving, rett i sprinkleseng. Det beste for de. Lærte seg fort å gå og har langt lys hår. 

Anonymkode: d6075...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nå er hun blitt 6,5 mnd. 🙈 Jeg har hatt en plan i lang tid om å få henne over i babynest i min seng, men nå krabber hun, så jeg flyttet heller sprinkelsengen inn til soverommet mitt og hadde tenkt til å la henne sove der. Fikk henne til å sovne der i går kveld, etter litt skriking og styr. Men så sovnet hun på magen... og da ble mor så redd for at hun ikke skulle få puste, så etter å ha sett på henne i en halvtime, ble hun løftet opp, når hun begynte å røre på seg litt. Hun hadde ansiktet helt ned i madrassen, så kun litt av det ene neseboret :( Er det virkelig trygt å la dem bestemme selv hvordan de vil ligge?

Anonymkode: 63310...9ab

Kos deg med samsoving om det fungerer for dere ❤️ Vi samsov til hun var 1 år, da flyttet hun over på eget rom. Mest fordi at jeg var sliten og lei. Overgangen gikk kjempefint. Anbefaler forresten å heller spørre på babyverden sitt forum, så slipper du alle sure svar om at babyer må ligge i egen seng fra de er født.... De er hyggeligere der. Og ikke bry deg om hva andre rundt deg mener, lytt til mammahjertet ditt. Her var det mye mas fra besteforeldre om at nå måtte hun lære å sove alene, men det er ikke deres sak. Jeg hadde forresten full støtte fra helsesøster 😊 Nå er lille en trygg jente på snart tre år, som sover i egen seng hele natta. Hun er fremdeles veldig glad i kos da, men det er heldigvis jeg også ❤️ Angrer ikke på at vi samsov det første året. 

Når det gjelder om det er trygt å la de sove på magen mener jeg å huske at det er greit når de klarer å snu seg tilbake på egenhånd. Før det bør man snu de på ryggen om de sovner på magen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...