AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #81 Skrevet 28. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Så vortesvin, aper og løver snakker helt fint sammen? Anonymkode: 97ba6...999 Når katter og hunder klarer å lese vårt kroppsspråk, så klarer nok løvene å lese andre dyr også, ja. Anonymkode: 67f0f...10c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #82 Skrevet 28. juni 2020 Mulig det også skulle stemme overens med engelsk lipsync på karakterer i replikker og sanger. Anonymkode: b0cc2...2b6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #83 Skrevet 28. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det også skulle stemme overens med engelsk lipsync på karakterer i replikker og sanger. Anonymkode: b0cc2...2b6 Hva mener du? Hvor har det relevans? Anonymkode: 960d4...b66 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #84 Skrevet 28. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åååå selvfølgelig, jeg er dum ass🤦♀️ Anonymkode: a373e...fa0 Men hva skulle de gjort da, bare brølt og lagd masse dyrelyder og så skulle det blitt tekstet til norsk, engelsk, spansk, japansk, etc? 😛 Anonymkode: d67c0...805
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #85 Skrevet 28. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Hvor har det relevans? Anonymkode: 960d4...b66 Jeg husker ikke filmen, men blitt ikke "løvenes konge" brukt flere steder, bl.a når Simba bestemmer ser for å returnere til riket? Løvekongen er tre stavelser i "rask" rekkefølge. "lion king" er tre med liten pause. "Løvenes Konge" er tre med liten pause. Løvekongen kan ha fått animasjonen til å se gal ut. De tar ofte valg ved oversettelser av animerte filmer på tvers av direkte betydning. De velger lokalspråklige utrykk, samt kunstnerisk frihet for å tilpasse replikkene til animasjonen og leppe/ansiktsuttrykk. Anonymkode: b0cc2...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #86 Skrevet 28. juni 2020 Herregud, jeg kan ikke telle stavelser, tenkte fortere enn jeg skrev. Og legg til "the" i den engelske. Altså, aner ikke om dette er grunnen, men KAN være medvirkende. Anonymkode: b0cc2...2b6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #87 Skrevet 28. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker ikke filmen, men blitt ikke "løvenes konge" brukt flere steder, bl.a når Simba bestemmer ser for å returnere til riket? Løvekongen er tre stavelser i "rask" rekkefølge. "lion king" er tre med liten pause. "Løvenes Konge" er tre med liten pause. Løvekongen kan ha fått animasjonen til å se gal ut. De tar ofte valg ved oversettelser av animerte filmer på tvers av direkte betydning. De velger lokalspråklige utrykk, samt kunstnerisk frihet for å tilpasse replikkene til animasjonen og leppe/ansiktsuttrykk. Anonymkode: b0cc2...2b6 Hva? Frasen «Løvenes konge» blir vel aldri brukt i selve filmen? Ei heller «The Lion King» på originalspråket. Det er bare tittelen på filmen. Når det snakkes om at Simba skal bli konge sies det bare det, aldri at han skal bli løvekonge eller løvenes konge. Anonymkode: 960d4...b66 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #88 Skrevet 28. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva skulle de gjort da, bare brølt og lagd masse dyrelyder og så skulle det blitt tekstet til norsk, engelsk, spansk, japansk, etc? 😛 Anonymkode: d67c0...805 Ja? Anonymkode: a373e...fa0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #89 Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja? Anonymkode: a373e...fa0 🙄 Gøy for barna da som ikke kan lese enda da. Det er bare tegnefilm, de trenger ikke være så realistiske. Isåfall måtte alle Disney-filmer blitt redigerte. Er dubbing feil og? Måtte Herkules ha vært på gresk, Mulan kinesisk og Aladdin på arabisk? Hva med Ariel og kong Triton - Triton måtte ha snakket gresk og hvilket språk hadde Ariel snakket, dansk? Men havfruer finnes jo ikke så det gir vel ingen mening at de hadde snakket dansk? Anonymkode: d67c0...805
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #90 Skrevet 28. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Gøy for barna da som ikke kan lese enda da. Det er bare tegnefilm, de trenger ikke være så realistiske. Isåfall måtte alle Disney-filmer blitt redigerte. Er dubbing feil og? Måtte Herkules ha vært på gresk, Mulan kinesisk og Aladdin på arabisk? Hva med Ariel og kong Triton - Triton måtte ha snakket gresk og hvilket språk hadde Ariel snakket, dansk? Men havfruer finnes jo ikke så det gir vel ingen mening at de hadde snakket dansk? Anonymkode: d67c0...805 Hahah poenget mitt er vel at deg ikke EF så seriøst. Rl ned. Anonymkode: a373e...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #91 Skrevet 28. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hahah poenget mitt er vel at deg ikke EF så seriøst. Rl ned. Anonymkode: a373e...fa0 Er* og Ro* Anonymkode: a373e...fa0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #92 Skrevet 29. juni 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Hva? Frasen «Løvenes konge» blir vel aldri brukt i selve filmen? Ei heller «The Lion King» på originalspråket. Det er bare tittelen på filmen. Når det snakkes om at Simba skal bli konge sies det bare det, aldri at han skal bli løvekonge eller løvenes konge. Anonymkode: 960d4...b66 Jeg har så lyst til å si jo, for jeg føler at jeg husker det. Tror jeg må grave frem filmen og sjekke 😂 Anonymkode: 1d38e...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #93 Skrevet 29. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så lyst til å si jo, for jeg føler at jeg husker det. Tror jeg må grave frem filmen og sjekke 😂 Anonymkode: 1d38e...0e7 Du får gjøre det Anonymkode: 960d4...b66
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #94 Skrevet 1. juli 2020 Hva med Q-gjengen som egentlig heter home on the range da? Anonymkode: 8914c...fb9 1
Chizue Skrevet 1. juli 2020 #95 Skrevet 1. juli 2020 Husk, husk: De er konger over "Pridelands" som er ett kongerike. Alle andre løveflokker er utvist fra kongeriket, ja de har "ledere", men alle de løvene vil ta over tronen for å bli neste konge/dronning....Altså blir Simba, Mufasa og alle andre konger: Løvenes Konge. Tja, Løvenes Konge burde vel kanskje bli kalt for Løvenes Dronning?--mtp at Kiara er neste i rekken, men... Selv om hun er neste i rekken, i historien ville Kovu ha all makten: Ny konge, skal man ta det heeeelt korrekt, så fikk Simba og Nala en førstefødt sønn(Kopa), men han døde, kort tid etterpå kom Kiara inn i bildet x) (Kion er yngste sønnen...)
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #96 Skrevet 1. juli 2020 33 minutter siden, Chizue skrev: Husk, husk: De er konger over "Pridelands" som er ett kongerike. Alle andre løveflokker er utvist fra kongeriket, ja de har "ledere", men alle de løvene vil ta over tronen for å bli neste konge/dronning....Altså blir Simba, Mufasa og alle andre konger: Løvenes Konge. Tja, Løvenes Konge burde vel kanskje bli kalt for Løvenes Dronning?--mtp at Kiara er neste i rekken, men... Selv om hun er neste i rekken, i historien ville Kovu ha all makten: Ny konge, skal man ta det heeeelt korrekt, så fikk Simba og Nala en førstefødt sønn(Kopa), men han døde, kort tid etterpå kom Kiara inn i bildet x) (Kion er yngste sønnen...) Originaltittelen direkte oversatt blir Løvekongen. Afrika er stort, riket det er snakk om her er veldig lite. Altså finnes det mange kongeriker for ulike løveflokker, og poenget er at han er konge over området og alle dyrene der, på ingen måte over alle løvene. «Løvenes konge» er feil, enkelt og greit. Anonymkode: 960d4...b66 3
Chizue Skrevet 1. juli 2020 #97 Skrevet 1. juli 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Originaltittelen direkte oversatt blir Løvekongen. Afrika er stort, riket det er snakk om her er veldig lite. Altså finnes det mange kongeriker for ulike løveflokker, og poenget er at han er konge over området og alle dyrene der, på ingen måte over alle løvene. «Løvenes konge» er feil, enkelt og greit. Anonymkode: 960d4...b66 Nei, ifølge historien....Så er det ingen andre løveflokker der ute som har egne kongeriker, det er "pridelands" og "Shadowlands" --Og der hvor skyggene er, så er det utstøtte flokker-uten ledere + hyener Det er bare 1 konge.. Det er jo satt i en "Liksom verden". Kovu ble jo utstøtt han også og moren ville ha dronning tittelen, hun ville jo drepe Simba og få sin rett til tronen..Tronen Scar lovde henne. Så har du jo Great Kings of the past, alle stjernene på himmelen er tidligere konger, den aller første kongen er den stjerna som er klarest. han var visst den modigste og sterkeste av de alle og hans navn var Mohatu. Husk dette er satt i ett Disney univers, hvor det er bare 1 løvekonge. Alt i universet er knyttet sammen og i alle animasjonsfilmer av Disney vil du finne påskeegg og mange av de her påskeeggene er forskjellige karakterer som dukker opp..Bl.a Ser vi skinnfell av Scar i Hercules.. Pumba er i skjønnheten og udyret..Simba i en langbeint film, Timon og Pumba: Jungelboken 1&2, Villdyr har også en broadway plakat av "The Lion King" Er mange flere. Så jeg vil si at: Løvenes Konge er korrekt, ettersom det er satt i Disney universet Endret 1. juli 2020 av Chizue
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #98 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Chizue skrev: Nei, ifølge historien....Så er det ingen andre løveflokker der ute som har egne kongeriker, det er "pridelands" og "Shadowlands" --Og der hvor skyggene er, så er det utstøtte flokker-uten ledere + hyener Det er bare 1 konge.. Det er jo satt i en "Liksom verden". Kovu ble jo utstøtt han også og moren ville ha dronning tittelen, hun ville jo drepe Simba og få sin rett til tronen..Tronen Scar lovde henne. Så har du jo Great Kings of the past, alle stjernene på himmelen er tidligere konger, den aller første kongen er den stjerna som er klarest. han var visst den modigste og sterkeste av de alle og hans navn var Mohatu. Husk dette er satt i ett Disney univers, hvor det er bare 1 løvekonge. Alt i universet er knyttet sammen og i alle animasjonsfilmer av Disney vil du finne påskeegg og mange av de her påskeeggene er forskjellige karakterer som dukker opp..Bl.a Ser vi skinnfell av Scar i Hercules.. Pumba er i skjønnheten og udyret..Simba i en langbeint film, Timon og Pumba: Jungelboken 1&2, Villdyr har også en broadway plakat av "The Lion King" Er mange flere. Så jeg vil si at: Løvenes Konge er korrekt, ettersom det er satt i Disney universet Hadde det vært korrekt ville originaltittelen vært «(The) King of the lions». Og poenget er jo ikke at han er konge over løvene, men over alle levende skapninger i det konkrete riket. Han er en løve som er en konge over et rike. Løvekongen. Anonymkode: 960d4...b66 2
Chizue Skrevet 1. juli 2020 #99 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært korrekt ville originaltittelen vært «(The) King of the lions». Og poenget er jo ikke at han er konge over løvene, men over alle levende skapninger i det konkrete riket. Han er en løve som er en konge over et rike. Løvekongen. Anonymkode: 960d4...b66 Vell, orginaltittelen skulle være "King of the jungle" 🤣
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #100 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Chizue skrev: Vell, orginaltittelen skulle være "King of the jungle" 🤣 Kun en lokal del av jungelen. Anonymkode: 960d4...b66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå