Gå til innhold

"Første Date" - Mannen betaler


UkjentN

Anbefalte innlegg

På 5.9.2019 den 4.22, UkjentN skrev:

Altså, jeg sitter og ser på Første Date på DPlay, og har lagt merke til at veldig mange damer lar mannen ta regningen, selv når de vet at de ikke er interessert i noe videre kontakt, og jeg syns det er litt snodig oppførsel.

Hva tenker dere om dette? 

Jeg syns selv at dersom man ikke syns daten gikk bra, og man er sikker på at det ikke vil bli noe mer, så betaler man sin del av maten. Mulig det er noe jeg ikke er klar over, og at jeg påpeker noe som ikke er verdt oppmerksomhet, men jeg er uansett interessert i deres meninger om dette.

Helt latterlig, mange menn føler seg nok presset til det.

Jeg hadde ALDRI betalt for en kvinne på første date, puslete menn uten ryggrad som lar seg kue på den måten.

Anonymkode: c52b5...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.9.2019 den 4.26, livetleiav skrev:

Nei, det gjør meg ingenting å la ham ta regningen selv om det blir med kun et treff.

Da gjør det deg vel ingenting at menn tjener mer enn kvinner i samme stillinger heller? Siden de uansett må legge ut for dere mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NBA skrev:

Da gjør det deg vel ingenting at menn tjener mer enn kvinner i samme stillinger heller? Siden de uansett må legge ut for dere mener jeg.

This. Man er enten for eller imot likestilling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, OnFire said:

Nei, mange menn betaler fordi de er livredde for å miste dama. 

Så hvorfor betaler da nesten alltid mannfolka, selv om de ikke ønsker ny date (og sier det før dama sier det)?

Selv om du er redd for å miste dama, så betyr ikke det at det gjelder alle menn. Tvert imot har nok de fleste menn en standard og ønsker ikke date eller være sammen med hva som helst

På tv, derimot, følger alle med og man er begrenset i hva man kan velge å gjøre, med mindre man har en ekstrem fuckyou holdning til alt og alle

Anonymkode: ff82a...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Jeg (kvinne) har alltid ment at det er en selvfølge at alle betaler for seg selv. Jeg trodde dette "mannen skal betale"- tullet kun var på amerikansk tv, helt til jeg oppdaget kg.

Tragisk at folk tenker sånn i Norge i 2019..

Anonymkode: 51fa9...a79

Kunne ikke blitt mer enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor betaler da nesten alltid mannfolka, selv om de ikke ønsker ny date (og sier det før dama sier det)?

Selv om du er redd for å miste dama, så betyr ikke det at det gjelder alle menn. Tvert imot har nok de fleste menn en standard og ønsker ikke date eller være sammen med hva som helst

På tv, derimot, følger alle med og man er begrenset i hva man kan velge å gjøre, med mindre man har en ekstrem fuckyou holdning til alt og alle

Anonymkode: ff82a...feb

Jeg er ikke livredd for å miste dama. Da ville jeg jo spandert jeg også. Logic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, OnFire said:

Jeg er ikke livredd for å miste dama. Da ville jeg jo spandert jeg også. Logic. 

At du føler at frykten for å miste dama eller mangel på frykt styrer dine handlinger, betyr ikke at det er slik for andre

Anonymkode: ff82a...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, OnFire skrev:

Veldig spesielt, og dette er først og fremst et kvinnelig fenomen. Det er egentlig ingen grunn til å velge AB om du ikke skriver noe sensitivt. Stå for det du mener. 

Dette blir off topic, men man står ikke mer for noe om man bruker et nick ingen aner hvem det er som skjuler seg bak. 

Hvis du skal så for noe så må du bruke fullt navn. 

Jeg bruker AB konsekvent fordi jeg er her for å diskutere. Verken mer eller mindre. 

 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du føler at frykten for å miste dama eller mangel på frykt styrer dine handlinger, betyr ikke at det er slik for andre

Anonymkode: ff82a...feb

Men det er jo ikke tilfelle. Bla opp igjen, please. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, NBA said:

Da gjør det deg vel ingenting at menn tjener mer enn kvinner i samme stillinger heller? Siden de uansett må legge ut for dere mener jeg.

Jeg forholder meg til verden slik den er. Jeg får ikke gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, livetleiav skrev:

Jeg forholder meg til verden slik den er. Jeg får ikke gjort noe med det.

Verden er sånn at menn tjener mer enn kvinner fortsatt. Det er altså helt greit for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 4.26, livetleiav skrev:

Nei, det gjør meg ingenting å la ham ta regningen selv om det blir med kun et treff.

Så dyre førstedates har jeg aldri vært på at det skulle være noe tenke over engang.

Lever i 2019 nå å ikke i 1930. Du krever vel likestilling på alle områder, men samtidig så vil du ha privilegier og fordeler? Det er ikke sånn det fungerer, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har de fleste jentene jeg møtt vist at de verdsetter det delte selskapet mer enn en gratis middag. 

Dog inviterer jeg stort sett alltid på hjemmelaget mat som første 'date', og da ville det bare vært unaturlig å kreve inn betaling for det. Selv om en kan argumentere for at de definitivt betaler for seg ila kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Dog inviterer jeg stort sett alltid på hjemmelaget mat som første 'date', og da ville det bare vært unaturlig å kreve inn betaling for det. Selv om en kan argumentere for at de definitivt betaler for seg ila kvelden. 

Du inviterer jenter hjem til deg på første date, og alle har gått med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NBA said:

Du inviterer jenter hjem til deg på første date, og alle har gått med på det?

Ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alltid tatt det som en selvfølge at vi deler regninga. Hvis han insisterer på å betale så vurderer jeg følgende:

* Vil jeg treffe ham igjen? Da sier jeg "ok, men bare hvis jeg får betale neste gang ".

* Vil jeg ikke treffe ham igjen? Hvis det er fordi kjemien bare ikke var der men hyggelig fyr ellers? Insisterer på å betale selv. Vil jeg ikke vil treffe ham igjen pga drittsekkatferd, kan jeg godt finne på å la ham betale, bare fordi jeg måtte pine meg gjennom daten.

Anonymkode: f6fdf...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, NBA said:

Jøsses så mange naive jenter du har datet haha.

Mja. De visste stort sett at de kom til å bli bundet fast og brukt grundig, så naiv er muligens ikke rett ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Mja. De visste stort sett at de kom til å bli bundet fast og brukt grundig, så naiv er muligens ikke rett ord. 

🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor representativt det er. Har også latt merke til at alle tar ut stolen for dama, og for mange av dem ser det ikke ut som noe de er vant til å gjøre i det hele tatt. Så får inntrykk av at noen av rutinene er litt regissert. Skjønner ikke helt hvorfor, synes det gjør det kjedeligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...