Gå til innhold

"Første Date" - Mannen betaler


UkjentN

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forklarer den sosiale regelen med å betale for en annen persons måltid. Date, forretningsforbindelser eller venner er samme sak. Og tematikken er den samme. Ergo er det ingen avsporing. 

Nei. Det er ikke bare mannen som skal gjøre noe hyggelig for den andre. Les hva jeg skriver. Det er den som inviterer som betaler. Hvis kvinnen inviterer så er det hun som betaler. Hvis mannen syntes dette var hyggelig så inviterer han neste gang og betaler. 

Dette er slettes ikke vanskelig. Det er veldig enkelt. 

Anonymkode: 1c849...01b

Det er da ikke den som inviterer som betaler. Da må jo kvinner få ut fingeren og invitere langt oftere enn det som er vanlig nå. 

Si nei om dere ikke kan betale for dere. Ikke dra og ta det som en selvfølge at mannen skal betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, OnFire skrev:

Det er da ikke den som inviterer som betaler.

Det er og har alltid vært regelen. 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er og har alltid vært regelen. 

Anonymkode: 1c849...01b

Rett og slett feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, OnFire skrev:

Rett og slett feil. 

Du er ikke spesielt bevandret i skikk og bruk skjønner jeg. 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forklarer den sosiale regelen med å betale for en annen persons måltid. Date, forretningsforbindelser eller venner er samme sak. Og tematikken er den samme. Ergo er det ingen avsporing. 

Nei. Det er ikke bare mannen som skal gjøre noe hyggelig for den andre. Les hva jeg skriver. Det er den som inviterer som betaler. Hvis kvinnen inviterer så er det hun som betaler. Hvis mannen syntes dette var hyggelig så inviterer han neste gang og betaler. 

Dette er slettes ikke vanskelig. Det er veldig enkelt. 

Anonymkode: 1c849...01b

Første Date" - Mannen betaler

Dette er den ordrette tittelen på tråden, og det eneste trådstarter skriver om og ber om synspunkter på i hovedinnlegget. Les det gjerne om igjen om du er i tvil. 

Om du slutter å blande inn ting som er irrelevant for trådens tema, som lunsj eller middag med forretningsforbindelser, utenlandske skikker osv: hvem mener du skal betale på første date mellom en norsk mann og kvinne i Norge, og hvorfor?

Anonymkode: fa21a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Første Date" - Mannen betaler

Dette er den ordrette tittelen på tråden, og det eneste trådstarter skriver om og ber om synspunkter på i hovedinnlegget. Les det gjerne om igjen om du er i tvil. 

Om du slutter å blande inn ting som er irrelevant for trådens tema, som lunsj eller middag med forretningsforbindelser, utenlandske skikker osv: hvem mener du skal betale på første date mellom en norsk mann og kvinne i Norge, og hvorfor?

Anonymkode: fa21a...315

Dette har jeg utførlig besvart. Hvis du orker å anstrenge deg med å lese det jeg har skrevet så står svaret der. Det er også gjentatt flere ganger. 

 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.9.2019 den 4.22, UkjentN skrev:

Altså, jeg sitter og ser på Første Date på DPlay, og har lagt merke til at veldig mange damer lar mannen ta regningen, selv når de vet at de ikke er interessert i noe videre kontakt, og jeg syns det er litt snodig oppførsel.

Hva tenker dere om dette? 

Jeg syns selv at dersom man ikke syns daten gikk bra, og man er sikker på at det ikke vil bli noe mer, så betaler man sin del av maten. Mulig det er noe jeg ikke er klar over, og at jeg påpeker noe som ikke er verdt oppmerksomhet, men jeg er uansett interessert i deres meninger om dette.

Har vært på noen sånne dates 😅, jeg tar regninga fort som fy, liten pris å betale for å komme seg vekk fra kvinne menneske😅

 

Anonymkode: 298f2...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke spesielt bevandret i skikk og bruk skjønner jeg. 

Anonymkode: 1c849...01b

Jo, men skjønner jo at du er en dame som foretrekker å leve på andres lommebok. Vis litt selvstendighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av kvinnene der har ikke en gang med seg lommeboken!

Jeg(kvinne) lar ingen betale for meg. Ikke en gang kjæresten min får betale for meg.

Anonymkode: 20bd6...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg utførlig besvart. Hvis du orker å anstrenge deg med å lese det jeg har skrevet så står svaret der. Det er også gjentatt flere ganger. 

 

Anonymkode: 1c849...01b

Det er litt vanskelig å få tak i hva du egentlig mener om hva, fordi du har blandet inn utenlandske skikker, venner og forretningsforbindelser, samt hvem som har invitert hvem i svarene dine. Trådens tema går på skjevfordelingen mtp kjønn, ikke alle disse andre elementene som du drar inn. Men bevares, du trenger ikke spesifisere nærmere om det blir for vanskelig.

I min verden deler man uansett hvilket kjønn man har, hvem som har invitert eller hvor bra daten går. Noe annet virker merkelig for meg. 

Anonymkode: fa21a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er litt vanskelig å få tak i hva du egentlig mener om hva, fordi du har blandet inn utenlandske skikker, venner og forretningsforbindelser, samt hvem som har invitert hvem i svarene dine. Trådens tema går på skjevfordelingen mtp kjønn, ikke alle disse andre elementene som du drar inn. Men bevares, du trenger ikke spesifisere nærmere om det blir for vanskelig.

I min verden deler man uansett hvilket kjønn man har, hvem som har invitert eller hvor bra daten går. Noe annet virker merkelig for meg. 

Anonymkode: fa21a...315

Ok. Jeg tar den en gang til. 

Den som inviterer betaler. 

Get it? 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fortsatt slik at de fleste menn føler de taper ansikt eller fremstår som kjipe om de ikke betaler- fordi det er det som er forventet. Og det ser ikke bra ut om damen tvinger frem at hun skal betale eller at de deler, det kan fortsatt gi mannens ego et slap. 

Så i mange tilfeller føler mannen veldig sterkt på at han må betale for å ikke miste ansikt, samtidig som kvinnen ikke føler hun kan nekte mannen dette, for om hun ikke lar han betale, så kan han føle at hun hindret han i å fremstå som normalt høfflig. 

Anonymkode: ff82a...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, OnFire skrev:

Jo, men skjønner jo at du er en dame som foretrekker å leve på andres lommebok. Vis litt selvstendighet. 

Les hva jeg skriver og sjekk anonymkoden. Så vil du finne ut at jeg er en mann. 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skriver og sjekk anonymkoden. Så vil du finne ut at jeg er en mann. 

Anonymkode: 1c849...01b

Sjekker ikke kodene. Får ta dette på egen kappe om du feiger ut og huker av for AB. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alltid mine egne kjøp. Noe annet er utenkelig for meg. En havner så lett i takknemlighetsfella
og slike har en tendens til å kreves tilbake som de underligste ting, som ikke er middag...neitakk!   :jolie: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fortsatt slik at de fleste menn føler de taper ansikt eller fremstår som kjipe om de ikke betaler- fordi det er det som er forventet. Og det ser ikke bra ut om damen tvinger frem at hun skal betale eller at de deler, det kan fortsatt gi mannens ego et slap. 

Så i mange tilfeller føler mannen veldig sterkt på at han må betale for å ikke miste ansikt, samtidig som kvinnen ikke føler hun kan nekte mannen dette, for om hun ikke lar han betale, så kan han føle at hun hindret han i å fremstå som normalt høfflig. 

Anonymkode: ff82a...feb

Nei, mange menn betaler fordi de er livredde for å miste dama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, OnFire skrev:

Sjekker ikke kodene. Får ta dette på egen kappe om du feiger ut og huker av for AB. 

Jeg huker konsekvent av for AB. Jeg har ikke postet et eneste innlegg uten å krysse av for det. 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg tar den en gang til. 

Den som inviterer betaler. 

Get it? 

Anonymkode: 1c849...01b

Ser du: enkelt! :tommelsmil:

Det som provoserte meg i ditt første svar til meg var at du baserte det på settinger som var totalt utenfor trådens tema, idet du argumentere med kotyme for venne- og forretningslunsjer og utenlandske skikker:

«Så når du snakker om dette som bakstreversk og fullstendig latterlig så er det fordi du ikke forstår hva du snakker om.»

 

Anonymkode: fa21a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fortsatt slik at de fleste menn føler de taper ansikt eller fremstår som kjipe om de ikke betaler- fordi det er det som er forventet. Og det ser ikke bra ut om damen tvinger frem at hun skal betale eller at de deler, det kan fortsatt gi mannens ego et slap. 

Så i mange tilfeller føler mannen veldig sterkt på at han må betale for å ikke miste ansikt, samtidig som kvinnen ikke føler hun kan nekte mannen dette, for om hun ikke lar han betale, så kan han føle at hun hindret han i å fremstå som normalt høfflig. 

Anonymkode: ff82a...feb

Det er nettopp derfor regler for skikk og bruk er så fine å ha. Da kan man se helt bort fra tap av ansikt eller bli oppfattet som kjip. Sosiale regler er smurningen som gjør at sosial omgang glir lettere og uproblematisk. 

Anonymkode: 1c849...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg huker konsekvent av for AB. Jeg har ikke postet et eneste innlegg uten å krysse av for det. 

Anonymkode: 1c849...01b

Veldig spesielt, og dette er først og fremst et kvinnelig fenomen. Det er egentlig ingen grunn til å velge AB om du ikke skriver noe sensitivt. Stå for det du mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...