Gå til innhold

Unge Venstre Nektet å sette opp valgstand.


Chiyo

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, bananbøy skrev:

Jeg har ikke skrevet noe om oppfordring. Jeg har skrevet at de kommer med propaganda for noe som er ulovelig.

"Propaganda for direkte lovbrudd" kan ikke forstås på noen annen måte enn at du mener de oppfordrer til lovbrudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, linsejesus skrev:

Det er ikke ulovlig å endre lovverket.

Cannabis er ulovelig å selge og kjøpe uten resept.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bananbøy skrev:

Cannabis er ulovelig å selge og kjøpe uten resept.

Og det var relevant fordi? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest libbloom

Reklamering for rusmiddelmisbruk har ingenting på en skole å gjøre. Helt greit at de nektes slikt.

Endret av libbloom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Og det var relevant fordi? 

Les åpningsinnlegget til tråden du skriver i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kristina Schwartz skrev:

Hvofor i alle dager skal de drive på med promotering av "Legalise It"/ja til hasj på en videregående skole? Bare for å være "kule" og sanke stemmer for enhver pris.

Er det ingen som har hodet på rett plass lenger?

Jeg skal ihvertfall ikke stemme venstre, og har vel egentlig ikke lyst til å stemme på noen.

Legalisering er en sak unge venstre har hatt i mange år. De har begrenset gjennomslag i moderpartiet, men dette er jo mye av poenget med ungdomspartiene.

Så det er helt naturlig at dette kommer opp i disse debattene.

Og siden dette er mer politisk opplæring enn direkte valgaktuelt, handler det mer om å velge områder som skaper engasjement og interesse enn aktuelle lokalpolitiske områder.

4 timer siden, bananbøy skrev:

Vel på Arendalsuka er de sammen med flere andre politiske grupper aktivt utelukket.

Ja, og det ble jo ukontroversielt og uten kritikk...

3 timer siden, bananbøy skrev:

Jeg har ikke skrevet noe om oppfordring. Jeg har skrevet at de kommer med propaganda for noe som er ulovelig.

De driver propaganda for å endre lovverket. Det er ikke ulovlig og hele poenget med at de var der i første omgang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Druid skrev:

Ja, og det ble jo ukontroversielt og uten kritikk...

Ja i hovedstrøms media var det stort sett ingen kritikk mot at de valgte å utelukke disse.

Stort sett kun de som ikke kan linkes til på dette forumet som kritiserte denne avgjørelsen.

 

Og avgjørelsen kom etter press fra blant annet politikere i AP. Så det partiet er rimelig udemokratisk anlagt.

1 time siden, Druid skrev:

De driver propaganda for å endre lovverket. Det er ikke ulovlig og hele poenget med at de var der i første omgang.

Det de driver propaganda for er per dags dato ulovlig.

Endret av bananbøy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, libbloom skrev:

Reklamering for rusmiddelmisbruk har ingenting på en skole å gjøre. Helt greit at de nektes slikt.

Om du oppfatter dette som reklamering eier du ikke ordforståelse. 

1 time siden, bananbøy skrev:

Les åpningsinnlegget til tråden du skriver i...

Det holder med å lese innlegget du svarte på og svaret ditt. Det du skriver har ingen relevans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, bananbøy said:

Cannabis er ulovelig å selge og kjøpe uten resept.

Ja, og de har ikke oppfordret noen til å bryte loven.

3 hours ago, libbloom said:

Reklamering for rusmiddelmisbruk har ingenting på en skole å gjøre. Helt greit at de nektes slikt.

De har heller ikke sagt at det er kult eller sunt å bruke cannabis. Det de sier er at det ikke bør være ulovlig.

FpU på sin side har kjempet for billigere alkohol og at det skal bli lovlig å reklamere for det - så vidt jeg vet uten at de dermed har blitt anklaget for å oppfordre folk til å ruse seg.

https://fpu.no/tag/alkohol/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bananbøy skrev:

Cannabis er ulovelig å selge og kjøpe uten resept.

Før i tiden var abort ulovlig. Betyr det at det var ulovlig å fremme forslag for lovendring før.... lovendringen. 😮 At cannabis er ulovlig er ikke et godt argument for å sensurere dem som vil at det skal bli lovlig. De har lov til å ytre et ønske om lovendring. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra politikk og politiske debatter i skolemiljøet syns jeg ikke noe om, skolen burde være fri for politiske enkeltsaker, man er der for å lære ikke for å bli distraherte av unødvendige meninger om hasj som i all hovedsak er ment for å gjøre oss til en retard potet. 

La skolen være miljø for å lære om det som er viktig slik at du kan få god jobb og sikre deg en økonomisk fremtid, som jeg mener skolen burde handle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Å dra politikk og politiske debatter i skolemiljøet syns jeg ikke noe om, skolen burde være fri for politiske enkeltsaker, man er der for å lære ikke for å bli distraherte av unødvendige meninger om hasj som i all hovedsak er ment for å gjøre oss til en retard potet. 

La skolen være miljø for å lære om det som er viktig slik at du kan få god jobb og sikre deg en økonomisk fremtid, som jeg mener skolen burde handle om.

Skoler skal fremme demokrati. Elevene skal lære om demokratiet vårt og hvordan det fungerer. Skolevalget er deres måte å delta i et demokrati på. Dessuten er enighet og diskusjon en del av utdanning, og vi kan ikke drive med sensur fordi de har en annerledes mening. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Chiyo said:

Skoler skal fremme demokrati. Elevene skal lære om demokratiet vårt og hvordan det fungerer. Skolevalget er deres måte å delta i et demokrati på. Dessuten er enighet og diskusjon en del av utdanning, og vi kan ikke drive med sensur fordi de har en annerledes mening. 

Ja, demokratiets formål ikke om hasj skal være lovlig eller enkeltsaker fra politiske partier som forsøker å samle stemmer, å diskutere om demokrati er bra eller ikke er jeg helt hundre prosent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Slaskete Maskot said:

Ja, demokratiets formål ikke om hasj skal være lovlig eller enkeltsaker fra politiske partier som forsøker å samle stemmer, å diskutere om demokrati er bra eller ikke er jeg helt hundre prosent for.

Om demokrati er bra eller ikke, håper og tror jeg er en debatt vi var ferdige med for veldig lenge siden. Skolevalgene handler ikke om hvorvidt vi skal ha demokrati, men hva demokratiet skal bestemme. Så da tar partiene opp de sakene de mener er viktige. Det er et grunnleggende demokratisk prinsipp at når man er uenig om en sak, så argumenterer man for det i stedet for å hindre folk i å ytre sine meninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linsejesus said:

Om demokrati er bra eller ikke, håper og tror jeg er en debatt vi var ferdige med for veldig lenge siden. Skolevalgene handler ikke om hvorvidt vi skal ha demokrati, men hva demokratiet skal bestemme. Så da tar partiene opp de sakene de mener er viktige. Det er et grunnleggende demokratisk prinsipp at når man er uenig om en sak, så argumenterer man for det i stedet for å hindre folk i å ytre sine meninger.

For at vi skal huske og vite de demokratiske prinsippene er det ekstremt viktig å diskutere om hvilke styreformer som er det beste alternativet istedet for å diskutere politikk, ytringsfriheten har man jo uansett men når man er på skolen så skal tiden brukes på å lære, det er jo der man går for å lære, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Norge følger de demokratiske prinsipper, friheten til å mene hva man vil.

Tror du skal lese deg opp litt på diskriminerings lovene vi har her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Slaskete Maskot said:

For at vi skal huske og vite de demokratiske prinsippene er det ekstremt viktig å diskutere om hvilke styreformer som er det beste alternativet istedet for å diskutere politikk, ytringsfriheten har man jo uansett men når man er på skolen så skal tiden brukes på å lære, det er jo der man går for å lære, er det ikke?

Jeg ser ikke hvordan det er til hinder for å diskutere politiske enkeltsaker. Mener du konseptet med skolevalg er feil i seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

For at vi skal huske og vite de demokratiske prinsippene er det ekstremt viktig å diskutere om hvilke styreformer som er det beste alternativet istedet for å diskutere politikk, ytringsfriheten har man jo uansett men når man er på skolen så skal tiden brukes på å lære, det er jo der man går for å lære, er det ikke?

Hvilke "styringsformer som er det beste alternativet" ER politikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...