Gå til innhold

Unge Venstre Nektet å sette opp valgstand.


Chiyo

Anbefalte innlegg

Det bekymringsfulle er ikke først og fremst at skolen til de grader har tråkket i salaten i denne hendelsen. Det mest beymringsfulle er at de har vist en total mangel på kunnskap om noe så viktig og grunnleggende som ytringsfriheten. Det må stilles spørsmål ved hva denne skolen (vrang)lærer barna om, ikke bare når det kommer til ytringsfrihet, men også andre temaer.

Sånn går det når skolesektoren er så skrapa for penger at de eneste fylke har råd til å ansette er nav-ere som knapt har fullført ungdomsskolen.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AmonymBruker skrev:

Det bekymringsfulle er ikke først og fremst at skolen til de grader har tråkket i salaten i denne hendelsen. Det mest beymringsfulle er at de har vist en total mangel på kunnskap om noe så viktig og grunnleggende som ytringsfriheten. Det må stilles spørsmål ved hva denne skolen (vrang)lærer barna om, ikke bare når det kommer til ytringsfrihet, men også andre temaer.

Sånn går det når skolesektoren er så skrapa for penger at de eneste fylke har råd til å ansette er nav-ere som knapt har fullført ungdomsskolen.

 

 

Jeg er helt enig. Dette sier ganske mye om skolen, og hvor intellektuelt forkrøplet disse lærerne er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skolen har fortsatt ikke skjønt bæret og fortsetter å forfekte sin amatørmessige tolkning av ytringsfriheten.

Selv etter at et samlet Norge har presisert at de er på bærtur, godtar de bare å endre praksis, men holder på sitt syn.

Utdanningssjef:

"Han sier de ikke kommer til å nekte Unge Venstre å ha oppe plakater som fremmer legalisering av cannabis på skoler, men håper de lar det være."

Ytringsfrihetsekspert Anine Kierulf bekrefter at dette er barneskolemat og allmennkunnskap:

"– Det er sjelden jeg får det spørsmålet og kan svare helt entydig ja, men det kan jeg i dette tilfellet."

Likevel fortsetter utdanningssjefen å demonstrere sin kunnskapsløshet til hele Norge:

"– Slike skjønnsmessige vurderinger av loven er ikke lett. Jeg er glad for at saken er løftet opp på nasjonalt nivå, og vi har fått en oppklaring, sier han."

:skratte:

Denne skolen bør virkelig ettergås i sømmene. Jeg er bekymret for hva de lærer bort til ungdommene, ikke bare i samfunnsfag, men også i andre fag som naturfag, matematikk, engelsk, historie, nynorsk osv.

https://www.tv2.no/nyheter/10815042/

 

Endret av Bli medlem
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir dette direkte knebling av ytringsfriheten. Hvor lurt det er å fronte hel-legalisering i forbindelse med valg er jeg i tvil om, men for medisinske årsaker ja så dette er noe partiet/alle partiene bør se bedre og nermere på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, HalldirV2 said:

Jeg er helt enig. Dette sier ganske mye om skolen, og hvor intellektuelt forkrøplet disse lærerne er. 

De har alltid vært sånn.

Tror du at du kan fortsette som lærer, dersom du er fundamentalt forskjellig fra resten av lærerstanden?

Dette er et system som er verdt opposisjon.

Hvem opponerer: guttene.

Hvem kommer videre i samfunnet? Jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest libbloom
20 hours ago, HalldirV2 said:

Om du oppfatter dette som reklamering eier du ikke ordforståelse. 

 

Reklamering er kanskje ikke det helt riktig ordet, men uansett hvordan man vrir og vender på det tar de til orde for at folk skal kunne bruke cannbis fritt og lovlig, men sannsynligvis har de ikke noen tanker om konsekvensene av å si at cannabisbruk er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, HalldirV2 said:

Hvilke "styringsformer som er det beste alternativet" ER politikk. 

Nei, å diskutere hvilke styringsformer som er det beste er å diskutere hva den beste styreformen for landet politikken baserer seg på, det er ikke politikk å diskutere de forskjellige styringsformene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, linsejesus said:

Jeg ser ikke hvordan det er til hinder for å diskutere politiske enkeltsaker. Mener du konseptet med skolevalg er feil i seg selv?

Å lære hvordan selve valgsystemet i landet fungerer er jeg helt for, men selve skolevalget hvor f.eks unge venstre drar inn politiske kampsaker inn i skolen er jeg i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, libbloom skrev:

Reklamering er kanskje ikke det helt riktig ordet, men uansett hvordan man vrir og vender på det tar de til orde for at folk skal kunne bruke cannbis fritt og lovlig, men sannsynligvis har de ikke noen tanker om konsekvensene av å si at cannabisbruk er helt ok.

Jo, det har de, selv om denne nok ikke er veldig omfattende. Legaliserings debatten i Norge er faktisk ganske god, og argumentene som trekkes fram fra begge sider er relevante. 

Personlig mener jeg vi kan være avventende og se hva som skjer i de områdene som nå tester dette ut i stor skala, men det er ingen argumentasjon for å hindre diskusjonen.

I alle fall ikke i skolen der vi møter hovedgruppen som er påvirket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Nei, å diskutere hvilke styringsformer som er det beste er å diskutere hva den beste styreformen for landet politikken baserer seg på, det er ikke politikk å diskutere de forskjellige styringsformene.

Jo, det er politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de burde få argumentere for sin sak, så hadde det blitt klart at de fleste ser på dette som en uinteressant ikke-sak.

Da hadde det ikke vært særlig interesse for dette spetakkelet, nå går de debatten om sensur rundt dette, og blir knyttet opp mot denne avsporingen. Debatten om sensur er  derimot en egen debatt, og en viktig debatt. 

Jeg kan ikke helt se for meg at legalisering av hasjis er særlig interessant for en stor andel av befolkningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter skolen. Sånne plakater har ingenting der å gjøre. Legalisere cannabis? Hvorfor stoppe der? Legaliser kokain, heroin og alt av rusmidler og narkotika i samme sleng når man har først startet. Jeg vurderte å stemme Venstre, men med sånne representanter vil jeg ikke assosieres med dem i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...