Gå til innhold

Kapitalisten Støre tatt med buksene nede


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

Når jeg ser hvordan enkelte biter på dette forsøket på å koke suppe på spiker blir jeg redd framtiden. Men får en påminnelse på hvorfor det finnes sko med  borrelås til voksne. Jeg er selv for å ruste opp og gjøre offentlig helse bedre. Som sykehus ansatt grøsser jeg når jeg hører Aleris. Og vet du hva. Jeg har 3 fond og det har aldri falt meg inn at jeg støtter Aleris.  Men det endrer ikke mitt standpunkt. Støre er en rik mann. Arv!! Noen som et en smule misunnlig ??

Og nå klarer en høyre velger å hoste opp at en rik mann har tjent en 100 lapp kanskje 2 på et jævla fond. 700 000 nordmenn har fond.  Støre har vært sosial demokrat siden 80 tallet. Nå er det ingen sannsynlighet at jeg arver penger. Men om jeg skulle vinne i Lotto vil jeg likevel beholde mitt politiske standpunkt. Støre er som sagt en rik mann. Han kunne farta rundt med fiffen og drukket sjampis.Investert og vært kapitalist til fingerspissene Men nei. .Han har viet sitt liv til politikken og kjemper en kamp for de som trenger det mest. Ikke de som tjener mest. Og en påminnelse til dere Jonas hatere. Det er kommunevalg. Finn ut hva du brenner for og hvilket parti i din kommune som jobber for det som er viktig for deg og dine. Drit i hva naboen tjener og om Siv Jensen får sponsa ei hytte og om gubben til erna kjøper aksjer! Skjerp dere! Godt valg! 

Endret av Supermammsen75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Illuminatum skrev:

Men alle andre som har samme fond er velferdsprofittører?

Rart hvordan denne mannen ikke lærer:

  • ikke forsto han at det ikke var greit å betale polske håndtverkere svart og til i alle fall halv pris
  • ikke forsto han at det ikke er helt greit at han betaler for sin fars opphold på privat seniorpensjonat med 2000 kroner døgnet når han nekter andre å bo på private pensjonat som det offentlige betaler. Ja til eget tilbud til de rike
  • ikke forsto han at det ikke er greit at han kjøper private helsetjenester til sine barn
  • ikke forstå han i 2017 at hedgefondet han hadde investert i produserer atomvåpen
  • ikke forsto han at når han sammen med Stein Erik Hagen bygget eiendom hvor de ansatte hadde kontrakter som han i en annen setting kategoriserte som "en skam" og "dypt urolig" så er ikke det bra.
  • ikke forsto han at det heller ikke er greit at han betaler håndtverkere svart på hytta

 

Faren hans hadde vel egne penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LeneXCII skrev:

Hvorfor slipper de egentlig unna med slikt? 

slipper unna med hva? 700 000 nordmenn sparer i fond!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Støre er en tåkefyrste og til tider tar ganske mange dårlige valg. Men dette er en fillesak. De fleste av oss som har fond kjøper random fond som foreslås av bank/ fondsforvalter. Vi gjør i beste fall et par enkle Google-søk for å sjekke at vi ikke finner noe åpenbare feil. En politiker må sjekke litt bedre, men å kreve at de kjenner til detaljer om alt ved fondet blir for drøyt. 

Og til alle som mener Støre bare tenker på seg selv: Da ville han vel heller stemt på et parti som ville lønnet seg bedre for han personlig. Støre ville sannsynlig vis tjent mer enn 99% av alle FrP-velgere på at FrP-politikk ble gjennomført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Det siste som kom fram er at han hadde investert 84 kr på dette og fått 5 kroners utbytte.

Journalisten som lagde en sak av dette burde fått sparken for å kaste bort tiden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Det siste som kom fram er at han hadde investert 84 kr på dette og fått 5 kroners utbytte.

Journalisten som lagde en sak av dette burde fått sparken for å kaste bort tiden vår.

Kanskje ikke. Det er mer ved denne historien enda:

https://www.nettavisen.no/okonomi/amazon-er-kjent-som-en-fiende-av-fagforeninger-ap-leder-jonas-gahr-store-er-eier-i-selskapet/3423837311.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
5 minutter siden, Gamle Smukka skrev:

Når jeg så etter fond, så prøvde jeg å utelukke Nammo, de som hogger ned regnskog, investerer i tjæresand, atombomber osv., jeg ville aldri tenkt på Amazon som problematisk. Norske firmaer får jo også masse pepper innimellom. Man kan ikke kjøpe NOE hvis det skal være 100 % etisk. Om det ikke er arbeidsliv, såner det eventuelt at de som lager klærne ikke er organisert, ikke får godt nok betalt, permisjon osv. Lykke til med å finne noe å kle på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Geirfuglen skrev:

Man er praktisk talt nektet å putte penger i fond dersom man skal ha etiske fond, men man kan velge de som er best og etterspørre grønne fond så man er med på å gjøre de bedre. Sitter man bare der og klager og ikke gidder å etterspørre det, så blir det i alle fall ingen endring.

Jeg synes den typen argumentasjon blir som at de som stemmer MDG må bo i huler eller at Moxnes ikke kan kjøpe en kopp kaffe ute i tilfelle den ikke er fairtrade. Man må forholde seg til den verden man lever i hvis man skal ønske å endre den. Man blir ikke tatt på alvor hvis man går i islender og bor i ei hytte i skogen og livnærer seg selv av det som vokser der. Ikke rekker man noe annet enn å holde seg i live heller.

Jeg misliker sterkt at det skal være så vanskelig å være miljøvennlig. Jeg ønsker at noe skal gjøres med plastproblemet, men jeg må jo fortsatt ha mat og aner ikke hvordan jeg dyrker den selv. Siden jeg jobber og studerer over 100 % og har barn rekker jeg ikke å ha min egen åker heller, så da må jeg dessverre kjøpe paprika i plast. Jeg er jo fortsatt imot at den skal komme i plast likevel.

Ikke alt man får gjort noe med, men det man kan gjøre noe med bør man gjøre det. Spesielt når man er leder for landets største parti og investerer i noe som går stikk i strid med partiets politikk, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2019 den 6.45, Trykksjakta skrev:

Storkapitlalisten og høyremannen Jonas Gahr Støre er nok en gang tatt med buksene nede. Denne gangen er han avslørt som investor i privat eldreomsorg, han som i årevis har gått i strupen på "velferdsprofitører". Nå viser deg seg at han er en av de.

Selv mener han at han er uskyldig fordi han har "tjent så lite, bare noen hundrelapper" :skratte:  :skratte: 

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/10809271/

Er det Støre som bestemmer hvor fondene han har penger i skal investere?

Uten at jeg har satt meg voldsomt godt inn i dette (litt lat i dag), så fremstår dette som en overhypet og konstruert kontrovers. Jeg har lite til overs for Jonas "Hamas" Støre generelt, men i verste fall kan man kritisere ham for å ikke detaljstyre fondene han har penger i, eller for å ikke følge med hele tiden og alltid være på vakt.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...