Gå til innhold

Kapitalisten Støre tatt med buksene nede


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

Gjest Trykksjakta

Storkapitlalisten og høyremannen Jonas Gahr Støre er nok en gang tatt med buksene nede. Denne gangen er han avslørt som investor i privat eldreomsorg, han som i årevis har gått i strupen på "velferdsprofitører". Nå viser deg seg at han er en av de.

Selv mener han at han er uskyldig fordi han har "tjent så lite, bare noen hundrelapper" :skratte:  :skratte: 

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/10809271/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jævla løgnhals er han. Alle politikere er noen løgnere og jeg vet faen ikke hva jeg skal stemme i år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Han har hatt aksjer i et fond. Han har på ingen måte spekulert på å investere i dette selskapet. Jeg - en helt vanlig lønnsmottaker - sparer også i fond. Aner ingenting om hva de fondene består av. Det fremgår jo ikke av seg selv. Burde Støre passe bedre på enn de fleste med hva slags selskaper fondene hans investerer i? Absolutt. Men dette gjør han på ingen måte til en velferdsprofitør. Hold debatten saklig, så kommer argumentene bedre fram, folkens. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støte har ikke gjort noe galt. Han må få lov til å spare som alle andre. Ikke er han noen storkapitalist heller. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lou Salome skrev:

Støte har ikke gjort noe galt. Han må få lov til å spare som alle andre. Ikke er han noen storkapitalist heller. 

Men alle andre som har samme fond er velferdsprofittører?

Rart hvordan denne mannen ikke lærer:

  • ikke forsto han at det ikke var greit å betale polske håndtverkere svart og til i alle fall halv pris
  • ikke forsto han at det ikke er helt greit at han betaler for sin fars opphold på privat seniorpensjonat med 2000 kroner døgnet når han nekter andre å bo på private pensjonat som det offentlige betaler. Ja til eget tilbud til de rike
  • ikke forsto han at det ikke er greit at han kjøper private helsetjenester til sine barn
  • ikke forstå han i 2017 at hedgefondet han hadde investert i produserer atomvåpen
  • ikke forsto han at når han sammen med Stein Erik Hagen bygget eiendom hvor de ansatte hadde kontrakter som han i en annen setting kategoriserte som "en skam" og "dypt urolig" så er ikke det bra.
  • ikke forsto han at det heller ikke er greit at han betaler håndtverkere svart på hytta

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, GodtNok skrev:

Vel. Han har hatt aksjer i et fond. Han har på ingen måte spekulert på å investere i dette selskapet. Jeg - en helt vanlig lønnsmottaker - sparer også i fond. Aner ingenting om hva de fondene består av. Det fremgår jo ikke av seg selv. Burde Støre passe bedre på enn de fleste med hva slags selskaper fondene hans investerer i? Absolutt. Men dette gjør han på ingen måte til en velferdsprofitør. Hold debatten saklig, så kommer argumentene bedre fram, folkens. 

Mange banker har mulighet til å velge fond selv, dermed kunne han ha unngått dette. Eller om man sparte i aksjer eller satte pengene på konto. Han handlet nok ikke direkte, men det var egen sløvhet som satte han i den posisjonen han nå er i og kritikken er berettiget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Illuminatum said:

Men alle andre som har samme fond er velferdsprofittører?

Rart hvordan denne mannen ikke lærer:

  • ikke forsto han at det ikke var greit å betale polske håndtverkere svart og til i alle fall halv pris
  • ikke forsto han at det ikke er helt greit at han betaler for sin fars opphold på privat seniorpensjonat med 2000 kroner døgnet når han nekter andre å bo på private pensjonat som det offentlige betaler. Ja til eget tilbud til de rike
  • ikke forsto han at det ikke er greit at han kjøper private helsetjenester til sine barn
  • ikke forstå han i 2017 at hedgefondet han hadde investert i produserer atomvåpen
  • ikke forsto han at når han sammen med Stein Erik Hagen bygget eiendom hvor de ansatte hadde kontrakter som han i en annen setting kategoriserte som "en skam" og "dypt urolig" så er ikke det bra.
  • ikke forsto han at det heller ikke er greit at han betaler håndtverkere svart på hytta

 

Og friskt i minne en godt sirkulert video fra TV2-intervju hvor han lyver, oppdager fadesen (blir tatt i løgnen) og forsøker å få tatt opptaket på nytt. TV2-reporteren håndterte dette supert ved å stille spørsmålet på nytt, men klippet inneholder hele seansen hvor løgn-forsøket avsløres tydelig. Lurer på hvor mange ganger han har forsøkt å gripe inn i tilsvarende intervju-situasjoner.
Denne mannen stoler jeg ikke på i noen sammenheng. Husk saken med Synnøve Fjellbakk T....og EU-innmeldingen.
Erna er ikke det spor bedre.
Globalister som glatt overlater Norge til EU når de får sjansen.

 

Endret av slask
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hedersbrukeren said:

Nå synes jeg det holder! Dette er en fillesak og Jonas Gahr Støre er en hedersmann :)

Haha, morsom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, slask skrev:

Og friskt i minne en godt sirkulert video fra TV2-intervju hvor han lyver, oppdager fadesen (blir tatt i løgnen) og forsøker å få tatt opptaket på nytt. TV2-reporteren håndterte dette supert ved å stille spørsmålet på nytt, men klippet inneholder hele seansen hvor løgn-forsøket avsløres tydelig. Lurer på hvor mange ganger han har forsøkt å gripe inn i tilsvarende intervju-situasjoner.
Denne mannen stoler jeg ikke på i noen sammenheng. Husk saken med Synnøve Fjellbakk T....og EU-innmeldingen.
Erna er ikke det spor bedre.
Globalister som glatt overlater Norge til EU når de får sjansen.

 

Rett og slett bare pinlig ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LeneXCII said:

Hvorfor slipper de egentlig unna med slikt? 

Ved at media ikke følger opp.
Nå tror jeg ikke TV2-klippet er sendt på TV2, eller tar jeg feil?

Politisk korrekte blir bare "grillet" etter boka, og slipper derfor ekte vanskelige spørsmål.

Endret av slask
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, slask said:

Og friskt i minne en godt sirkulert video fra TV2-intervju hvor han lyver, oppdager fadesen (blir tatt i løgnen) og forsøker å få tatt opptaket på nytt. TV2-reporteren håndterte dette supert ved å stille spørsmålet på nytt, men klippet inneholder hele seansen hvor løgn-forsøket avsløres tydelig. Lurer på hvor mange ganger han har forsøkt å gripe inn i tilsvarende intervju-situasjoner.
Denne mannen stoler jeg ikke på i noen sammenheng. Husk saken med Synnøve Fjellbakk T....og EU-innmeldingen.
Erna er ikke det spor bedre.
Globalister som glatt overlater Norge til EU når de får sjansen.

 

Og dette gjør politikere hele tiden,  både før de kommer i regjering og i regjering, uansett hvor høyt oppe de er, og kanskje mer dess høyere opp de er. LIKEVEL tror folk at de er helt ærlige med saker som chemtrails.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye å reagere på når det gjelder Støre og hans meninger. Men at han eier aksjer i noe han er motstander gjennom et fond greier jeg ikke å reagere på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
5 timer siden, GaiusMarius skrev:

Mange banker har mulighet til å velge fond selv, dermed kunne han ha unngått dette. Eller om man sparte i aksjer eller satte pengene på konto. Han handlet nok ikke direkte, men det var egen sløvhet som satte han i den posisjonen han nå er i og kritikken er berettiget. 

Det finnes ikke etiske fond per nå. Jeg har valgt å ikke putte pengene mine i fond, men jeg synes ikke det er riktig at man ikke skal få spare i fond hvis man stemmer på venstresiden eller sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Det finnes ikke etiske fond per nå. Jeg har valgt å ikke putte pengene mine i fond, men jeg synes ikke det er riktig at man ikke skal få spare i fond hvis man stemmer på venstresiden eller sentrum.

De skal ikke nektes å putte pengene i fond, men dersom man er partileder for et parti som er i mot velferdsprofitt og ønsker å beholde integriteten har man iikke noe valg enn å droppe fond. Alternativt må man altså velge et fond som ikke investerer i dette.

Endret av GaiusMarius
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det jeg reagerer på er timingen når det kommer til når disse artiklene blir gitt ut. Enten velger kildene å vente med å dele informasjonen de har gravd opp til 2 uker før valget, eller så blir informasjonen gitt til journalistene, men journalistene venter med å kjøre sakene til rett før valget. Det er uansett et mønster å spore :ler:, og denne metoden som velges for å påvirke velgerne har vært mer vanlig i Usa enn i Norge. Sympatisører fra høyresiden er sleipere enn sympatisørene som tilhører venstresiden. Man ser ikke at informasjonen av denne type karakter som er skadelig for høyre bli lekket akkurat i valgkampen. Sant, hvor smart hadde det ikke vært å vente med å lekke informasjonen om at mannen til Erna hadde investert i bompengeselskap, og heller lekket det nå som det har vært så mye ståhei om akkurat den saken. 

Nei, det er ekkel utvikling man ser i Norge, og flere sleipe metoder og strategier blir benyttet for å påvirke velgere.  

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med mye penger setter dem i lønnsomme fond. Støre vil at formuen skal vokse akkurat slik alle andre vil. Han setter selvsagt penger i fond han har tro på, uansett hva han mener om dem. Jeg hadde puttet penger i leiemorderfond om jeg trodde det ville gi avkastning. 

Om dere ønsker en politiker som genuint bryr seg og forsøker gjøre verden bedre ved å investere i greier han tror på eller ønsker skal lykkes, jo, da er ikke støre mannen å gå til. Da finner dere sikkert flre ildsjeler i MDG eller lignende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
44 minutter siden, GaiusMarius skrev:

De skal ikke nektes å putte pengene i fond, men dersom man er partileder for et parti som er i mot velferdsprofitt og ønsker å beholde integriteten har man iikke noe valg enn å droppe fond. Alternativt må man altså velge et fond som ikke investerer i dette.

Man er praktisk talt nektet å putte penger i fond dersom man skal ha etiske fond, men man kan velge de som er best og etterspørre grønne fond så man er med på å gjøre de bedre. Sitter man bare der og klager og ikke gidder å etterspørre det, så blir det i alle fall ingen endring.

Jeg synes den typen argumentasjon blir som at de som stemmer MDG må bo i huler eller at Moxnes ikke kan kjøpe en kopp kaffe ute i tilfelle den ikke er fairtrade. Man må forholde seg til den verden man lever i hvis man skal ønske å endre den. Man blir ikke tatt på alvor hvis man går i islender og bor i ei hytte i skogen og livnærer seg selv av det som vokser der. Ikke rekker man noe annet enn å holde seg i live heller.

Jeg misliker sterkt at det skal være så vanskelig å være miljøvennlig. Jeg ønsker at noe skal gjøres med plastproblemet, men jeg må jo fortsatt ha mat og aner ikke hvordan jeg dyrker den selv. Siden jeg jobber og studerer over 100 % og har barn rekker jeg ikke å ha min egen åker heller, så da må jeg dessverre kjøpe paprika i plast. Jeg er jo fortsatt imot at den skal komme i plast likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...