AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #601 Del Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 20.00, AnonymBruker skrev: Tenker at de er veldig unge og at Mattias trenger å bruke noen år på å finne ut seg selv på egenhånd. Han er virkelig ikke klar for et seriøst forhold og han er BARE 21 år. Han trenger henne garantert mer enn hun trenger han. Kun 6 mnd og han er veldig tydelig på at han ikke er nyforelsket. Tror han er sammen med henne av helt feil grunner. Han er redd for å være alene. Mina høres ut som en flott jente som gjør alt hun kan for å då det til å fungere. Men hun kommer til å måtte gå på eggeskall og dette vil ikke bli bedre. Han kommer bare til å bli verre og verre. Nå har de så vidt blitt kjent med hverandre, 6 mnd er liten tid. Hva med etter 2 år hvis han viser så mye kjipe luner allerede. Regner med at han fremdeles holder mye tilbake og det er allerede ille. Håper virkelig de ikke er sammen i neste episode. Anonymkode: 59c0d...37d Er han bare 21? Og ferdig med en master? 😯Er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: 7e96a...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 27. oktober 2020 #602 Del Skrevet 27. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han bare 21? Og ferdig med en master? 😯Er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: 7e96a...2b4 Han sier i podcasten at han er 23 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #603 Del Skrevet 27. oktober 2020 Jeg lurer på hvordan det er for Mina og Mathias å høre på podcasten nå som det er slutt. Om de ser tegnene helt klart nå og tenker "hva var det vi drev med?" Anonymkode: 99dbd...66d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #604 Del Skrevet 28. oktober 2020 På 27.10.2020 den 11.19, AnonymBruker skrev: Ja, vi er nok alle forskjellig utstyrt. Men jeg reagerer på hvor sterke ord Joachim bruker om egne foreldre, han har hatet dem liksom. Hatet dem!? Fordi de ikke visste hvordan de skulle hjelpe han med problemene han hadde på skolen? Det er 10 år siden han gikk på skolen, 20år siden jeg gikk på skolen ca... Det var helt andre tider og foreldre var ikke involvert i like stor grad som i dag. På godt og vondt. Han sier ingenting om at foreldrene ikke prøvde å hjelpe han, men de visste ikke hvordan har han sagt. Et barn opplever faktisk kjærlighet når foreldre prøver å finne ut av hva som er galt på en omsorgsfull måte, uansett om de får løst problemet eller ikke. Foreldrene har ikke latt Joachim surre alene med sine problemer liksom. Kanskje det faktisk hjelper Joachim å komme over hatet han hadde enda mer dersom Peder forteller han noe sånt? Eller skal man som psykolog bare ha medfølelse for pasienten og ikke prøve å nyansere den persepsjonen personen har om det den har opplevd? Jeg tror mange hadde hatt godt av litt tøffere psykologhjelp. Hvor man ikke får lov til å surre seg inn i hjelpeløshetens nett. Man kan ikke fortsette livet som offer og tro at man blir kvitt offermentaliteten som holder deg tilbake fra å bli den beste versjonen av deg selv. En liten reality check er kanskje det jeg hadde ønsket meg for Joachim. Han har foreldrene som virkelig prøvde og i dag har han en mor som virket som en av hans beste venner (når det kommer til å snakke ut om følelser og livet generelt). Jeg synes han er heldig jeg... Kan man ikke si det som psykolog til pasientene sine? Ikke meningen å være ufølsom, men jeg blir bare så berørt av at folk som har opplevd å få kjærlighet av egne foreldre kan hate dem. Synes det er veldig trist på foreldrenes vegne. Anonymkode: be1cf...262 Jeg oppfattet det som at Joachim var alene med alt i barndommen. Ingen venner, ingen sosial IQ, klarte ikke å sette ord på ting og at han ble mobbet. Jeg oppfattet det som at han følte foreldrene sviktet han i barndommen. At de ikke stilte opp for han. Og det er jo hans opplevelse av dette, ikke hva som faktisk har skjedd. Det kan jo hende moren har forsøkt å hjelpe, men at han ikke har oppfattet det som barn. Han har nok følt seg veldig alene. Og det er klart det er vondt. Selv om du og andre har hatt det verre. Men å føle at ingen er på din side, selv ikke mamma og pappa kan gjøre veldig mye med deg som person også. jeg synes det virket som han brukte ordet hate fordi han ikke hadde noe bedre ord siden han ikke var sint. Og han forbandt hat med kjærlighet. Man legger forskjellig ting i ordet hat også. og vi har bare hørt en episode. Det kan komme frem mye annet fremover som forklarer bedre. Anonymkode: 99dbd...66d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #605 Del Skrevet 29. oktober 2020 På 27.10.2020 den 13.45, Iben02 skrev: Han sier i podcasten at han er 23 år. My bad. Han er fremdeles veldig ung og har lang tid på seg for å jobbe med seg selv og bli mer trygg. Tenker at det er tidlig for en 23 åring i dag og etablere seg slik de gjorde. Mange som sikkert gjør det, men i Oslo er det nok mer uvanlig. Han trenger ihvertfall noen år til på baken før han burde involvere seg så dypt at han flytter sammen med en dame. han er nok typen som ikke liker å være alene og fort føler seg ensom så han skaffer seg nok fort en ny, problemet hans er å holde på de. Så for damenes del og egen del bør han jobbe en stund med seg selv og heller nyte livet som ungkar noen år til. Anonymkode: 59c0d...37d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutten Skrevet 29. oktober 2020 #606 Del Skrevet 29. oktober 2020 er det bare meg, eller er terapien med Joachim sendt tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 29. oktober 2020 #607 Del Skrevet 29. oktober 2020 4 timer siden, Tutten skrev: er det bare meg, eller er terapien med Joachim sendt tidligere? Den var det, de la ut første episode ved en feiltagelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 29. oktober 2020 #608 Del Skrevet 29. oktober 2020 Tråden er ryddet for identifisering av privatpersoner. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #609 Del Skrevet 30. oktober 2020 På 27.10.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan det er for Mina og Mathias å høre på podcasten nå som det er slutt. Om de ser tegnene helt klart nå og tenker "hva var det vi drev med?" Anonymkode: 99dbd...66d De sier i podkasten at de fortsatt er sammen i den siste episoden, "et halvt år etter"? Anonymkode: 41b17...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #610 Del Skrevet 30. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sier i podkasten at de fortsatt er sammen i den siste episoden, "et halvt år etter"? Anonymkode: 41b17...8c4 Har du hørt hele episoden? Anonymkode: ef111...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gran00 Skrevet 30. oktober 2020 #611 Del Skrevet 30. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sier i podkasten at de fortsatt er sammen i den siste episoden, "et halvt år etter"? Anonymkode: 41b17...8c4 Da har du ikke hørt hele episoden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #612 Del Skrevet 1. november 2020 Syns Mina og Mathias virket veldig forskjellige, ikke bare ut ifra problemene de hadde. Hørtes ikke ut som han respekterte utdannelsen hun valgte, fordi den ville innebære freelancejobb og kanskje usikker inntekt. Utrolig rart at de fikk seg hund, men hørtes bra ut at Mina beholdte hunden. Og absolutt riktig av henne å gå. Selv om hun nok ønsket å etablere seg og kanskje få barn, så ville det ikke fungert med Mathias. Joakim virker spennende. Syns ikke det er rart han føler foreldrene ikke klarte å hjelpe han. Har selv hatt det veldig tøft på skolen, og måtte til slutt spørre mine foreldre om jeg kunne bytte skole. De var klar over hvor ille det var, men jeg måtte selv ta ansvar for å få det bedre, i ung alder. I ettertid lurer jeg på hvorfor de ikke var mer bekymret og fulgte meg opp tettere. Anonymkode: eb9e2...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #613 Del Skrevet 1. november 2020 På 30.10.2020 den 11.37, Gran00 skrev: Da har du ikke hørt hele episoden Aha! Ja, det stemmer nok. Rakk nesten hele før jeg kom hjem. Må høre resten nå Anonymkode: 41b17...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #614 Del Skrevet 2. november 2020 Joachim minner meg så sinnsykt mye om en ekskjæreste. De begge overtenker ting så sinnsykt mye, og jeg ble iallfall hobby-psykolog for min eks. Det er slitsomt å høre på, all den overtenkingen. Hver setning har liksom SÅ mye betydning. Anonymkode: a2571...cee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #615 Del Skrevet 5. november 2020 Enda godt det ble slutt mellom Mina og Mathias. Det var et usunt forhold, og hun fortjener bedre. Anonymkode: 27b3f...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 9. november 2020 #616 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg kan ikke være den eneste som synes Joachim er forferdelig slitsom å høre på? Han er såååå «dyp» og «spesiell»🙄🙄🙄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #617 Del Skrevet 9. november 2020 Sååå enig! Jeg irriterer meg skikkelig over ham. Virker som han søker anerkjennelse fea Peder for hans refleksjoner. Tror kanskje ikke jeg orker å høre mer. Egentlig syns jeg at alle menn som har vært med i denne podcasten, både alene og som del av et par, har vært rare eller irriterende. Flere av damene også. Første sesong var bra. Anonymkode: 3891c...b68 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 9. november 2020 #618 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg er helt enig. Hvor får han det fra at han må være spesiell? Når jeg var tenåring ville jeg bli psykolog. Hadde ikke karakterene til det på vgs. Er glad for det den dag i dag 😅 tenk å høre på all navlebeskuenheten hver dag! Jeg synes alle klientene i denne serien er kjempe irriterende. Men liker å høre den allikevel 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 9. november 2020 #619 Del Skrevet 9. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sååå enig! Jeg irriterer meg skikkelig over ham. Virker som han søker anerkjennelse fea Peder for hans refleksjoner. Tror kanskje ikke jeg orker å høre mer. Egentlig syns jeg at alle menn som har vært med i denne podcasten, både alene og som del av et par, har vært rare eller irriterende. Flere av damene også. Første sesong var bra. Anonymkode: 3891c...b68 Jeg har tenkt på det samme! Hva er det med disse guttene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 9. november 2020 #620 Del Skrevet 9. november 2020 Takk, var godt å høre😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå