Gå til innhold

"Hos Peder"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes Kristine er veldig oppmerksomhetskrevende, utydelig i sitt språk og forventer at Harald er tankeleser. Stakkaren holder på å bytte jobb, selge leilighet, pakke og flytte og på to uker føler Kristine hun har fått så lite fysisk nærhet at hun tror han ikke er engasjert i forholdet... Fordi han ikke gir fysisk nærhet når hun trenger det, men gir det sånn generelt. Og IGJEN nevner hun at hun ikke er vant med en mann som gjør sånn og sånn 🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
OppNedPåAlt skrev (1 time siden):

Jeg synes Kristine er veldig oppmerksomhetskrevende, utydelig i sitt språk og forventer at Harald er tankeleser. Stakkaren holder på å bytte jobb, selge leilighet, pakke og flytte og på to uker føler Kristine hun har fått så lite fysisk nærhet at hun tror han ikke er engasjert i forholdet... Fordi han ikke gir fysisk nærhet når hun trenger det, men gir det sånn generelt. Og IGJEN nevner hun at hun ikke er vant med en mann som gjør sånn og sånn 🙄

Enig, det slo meg også, at hun er krevende og ikke har forståelse for at et døgn bare har 24 timer, og det å være midt oppi jobbskift og flytting er unntakstilstand, jeg er ikke meg selv i en sånn situasjon, og håper jeg også hadde hatt forståelse for at kjæresten min ikke var sitt mest fintfølende i de ukene dette pågår. Hun er streng med ham, og jeg tok meg selv i å bli sittende å håpe at han snart måtte ta igjen, og si fra skikkelig. Noe â la: "Nei, hør nå her. Du må forstå at jeg jobber sjukt mye, er stressa, osv. Du kan ikke forvente.... Ta deg sammen!" Men han er så snill, så den utblåsningen kom jo aldri, men han ble jo tydelig irritert og frustrert.

Etter å ha hørt ferdig dagens episode, sitter jeg igjen med en følelse av at det er noe informasjon som holdes skjult her, som ikke skal snakkes om. Derfor blir det noe vagt og vanskelig å gå i dybden med Peder. De er så uklare når de referer til starten på forholdet, det må jo være utroskap, at de møtte hverandre da de var i forhold med andre, som har vært nevnt her tidligere? Det hadde blitt mer interessant om dette også hadde vært tydelig uttalt, kan ikke det være forklaringen på mye av den utryggheten Kristine føler? Typ: "Nå har jeg ofret alt for deg, gått fra pappaen til barna mine for å være med deg. Du er bare nødt til å være min store kjærlighet, og jeg trenger å føle meg helt trygg på at du elsker meg og at jeg tok det rette valget." Hva tenker dere? 

Anonymkode: 645d5...287

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reagerte og veldig på det. Hun virker veldig utrygg, tenker egentlig at hun trenger terapi uten Harald for å jobbe mer med seg selv. Virket som om Peder forstod mer av problemet til paret i dagens episode. Jeg får ikke helt tak i dem som par eller hvorfor de er sammen. Om de har så store kommunikasjonsproblemer så tidlig i forholdet og så mye utrygghet burde de kanskje revurdere forholdet? Vet ikke, blir bare mer og mer usikker på dem som par.

Anonymkode: 6260b...9eb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde blitt mer interessant om dette også hadde vært tydelig uttalt, kan ikke det være forklaringen på mye av den utryggheten Kristine føler? Typ: "Nå har jeg ofret alt for deg, gått fra pappaen til barna mine for å være med deg. Du er bare nødt til å være min store kjærlighet, og jeg trenger å føle meg helt trygg på at du elsker meg og at jeg tok det rette valget." Hva tenker dere? 

Veldig enig, må være noe sånn. Men når man bretter ut så mye, så kan man likså godt ta alt. Dette forholdet MÅ jo fungere, som hun sier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig, det slo meg også, at hun er krevende og ikke har forståelse for at et døgn bare har 24 timer, og det å være midt oppi jobbskift og flytting er unntakstilstand, jeg er ikke meg selv i en sånn situasjon, og håper jeg også hadde hatt forståelse for at kjæresten min ikke var sitt mest fintfølende i de ukene dette pågår. Hun er streng med ham, og jeg tok meg selv i å bli sittende å håpe at han snart måtte ta igjen, og si fra skikkelig. Noe â la: "Nei, hør nå her. Du må forstå at jeg jobber sjukt mye, er stressa, osv. Du kan ikke forvente.... Ta deg sammen!" Men han er så snill, så den utblåsningen kom jo aldri, men han ble jo tydelig irritert og frustrert.

Etter å ha hørt ferdig dagens episode, sitter jeg igjen med en følelse av at det er noe informasjon som holdes skjult her, som ikke skal snakkes om. Derfor blir det noe vagt og vanskelig å gå i dybden med Peder. De er så uklare når de referer til starten på forholdet, det må jo være utroskap, at de møtte hverandre da de var i forhold med andre, som har vært nevnt her tidligere? Det hadde blitt mer interessant om dette også hadde vært tydelig uttalt, kan ikke det være forklaringen på mye av den utryggheten Kristine føler? Typ: "Nå har jeg ofret alt for deg, gått fra pappaen til barna mine for å være med deg. Du er bare nødt til å være min store kjærlighet, og jeg trenger å føle meg helt trygg på at du elsker meg og at jeg tok det rette valget." Hva tenker dere? 

Ja, det høres naturlig ut, at det er noe sånt. De snakket tidligere om at de må få det til å fungere, siden det krevde mye å bli sammen i utgangspunktet. At det gir ekstra press på forholdet. Jeg lurer på om Kristine har vært like utrygg i forholdene hun har hatt tidligere, eller om det er noe som er kommet opp i relasjonen med Harald. Jeg hadde blitt veldig sliten av å være i en slik relasjon.

Anonymkode: 6260b...9eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det jeg også.

Jeg tror hun er livredd for å ha tatt feil valg og «ofret» familien for noe som viser seg å bare ha vært en drøm.

Jeg tror ikke de vil snakke om det i programmet, derfor blir alt veldig vagt for oss lyttere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er egentlig skikkelig fan av "hos Peder" men dette siste paret er bare dørgende kjedelig. Høres ut som de lager problemer ut av alt og jeg skjønner ikke at det er mulig å gjøre ting så vanskelig. Spesielt hu dama, blæh, gidder ikke høre mer!

Anonymkode: 89242...534

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med fare for å virke som en heks nå så har jeg også gått fra barnefar til fordel for en som egentlig var venn som med tiden ble noe mer, så jeg kan skjønne at man legger litt press på relasjonen siden man ga opp så mye.
Men må helt ærlig si at jeg hadde blitt svært sliten av et slikt forhold. Det er mye pirk og næging, til tross for at de virker å ha det fint. Det er så mye som fremstår som tungvint og gjennomanalysert, og det føles ikke som et lettbent forhold i det hele tatt. Men nå er vel terapisettingen en litt spesiell setting, så det er fullt mulig de fremstår annerledes utenfor det rommet.

Ssom en annen skrev over så tror jeg Kristine hadde trengt å få ryddet litt opp i sin egen usikkerhet først, for det føles som det er den som gjør at ting blir vanskelig mellom dem.

Anonymkode: 20239...1bc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det blir veldig mye pjatt. Litt merkelig og komme dit for og snakke om at de har forskjellig døgnrytme. Kristine høres ut som hun skal begynne og le eller gråte når som helst. 

Er det bare hun som har barn fra før? 

Anonymkode: 27b3f...331

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg meg meg. JEG har behov for ditt og datt. Jeg klarer ikke legge meg tidligere, jeg klarer ikke å spise før jeg har avsluttet det jeg holder på med. Du må lese tankene mine. Du sier ikke ting på riktig måte fordi JEG overtenker og er usikker. Stakkars fyr. 

Anonymkode: 35ace...618

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skulle være et såkalt: «voksent par». Helt ærlig, av alle parene som har vært hos Peder er dette de MINST voksne! Mina og Mathias i starten av 20-årene var mer modne enn disse to. 

Anonymkode: 57a13...af0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tok Peder tak i den sammenligningen hun driver med. Glad han tok det opp og gjorde henne klar over det, selv om det kan virke som Harald allerede har gjort det. 

Det kan virke som Kristine har hatt en snill mann, som føyde seg etter hennes behov, kastet alt han hadde i hendene når hun trengte det og så masse kjedelig TV med henne. Og da hun traff Harald på noe improvisasjonsteatergreier hun gikk på og forlot denne mannen, stiller han opp for henne og tar vare på deres felles barn, som den kjernekaren han er. Men han var nok litt kjedelig i lengden, kanskje litt tøffel. Og nå når hun ikke har fått en tøffel, en som sier "kjære jeg elsker deg, men jeg trenger litt tid for meg selv idag" så er det verdens undergang. Jeg synes Kristine har et urealistisk syn på hvordan et forhold er og hvordan fritiden fordeles. For meg høres det helt vilt ut at man skal tilpasse dagene/tidene man gjør ting alene ute slik at det treffer med den tiden den andre er alene ute, slik at man får mest mulig tid sammen hjemme. Og det å sitte i hvert sitt hjørne i sofaen og gjøre forskjellige ting, det betyr at han ikke bryr seg om hennes verden... omg. Hadde ikke orket 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tok Peder tak i den sammenligningen hun driver med. Glad han tok det opp og gjorde henne klar over det, selv om det kan virke som Harald allerede har gjort det. 

Det kan virke som Kristine har hatt en snill mann, som føyde seg etter hennes behov, kastet alt han hadde i hendene når hun trengte det og så masse kjedelig TV med henne. Og da hun traff Harald på noe improvisasjonsteatergreier hun gikk på og forlot denne mannen, stiller han opp for henne og tar vare på deres felles barn, som den kjernekaren han er. Men han var nok litt kjedelig i lengden, kanskje litt tøffel. Og nå når hun ikke har fått en tøffel, en som sier "kjære jeg elsker deg, men jeg trenger litt tid for meg selv idag" så er det verdens undergang. Jeg synes Kristine har et urealistisk syn på hvordan et forhold er og hvordan fritiden fordeles. For meg høres det helt vilt ut at man skal tilpasse dagene/tidene man gjør ting alene ute slik at det treffer med den tiden den andre er alene ute, slik at man får mest mulig tid sammen hjemme. Og det å sitte i hvert sitt hjørne i sofaen og gjøre forskjellige ting, det betyr at han ikke bryr seg om hennes verden... omg. Hadde ikke orket 😅

Helt enig. Hun er svært usikker på seg selv i dette forholdet. Og Herregud så lite rause de er mot hverandre. Hva skjedde med å bare ta det med ro og lytte til det den personen man elsker har å si. Er man trøtt kan man allikevel lytte... forstår ikke at allerede er så utålmodige mot hverandre. 

Fortsette, det var ikke improteater de møttes på, det var live rollespill 😉 sånn når voksne mennesker leker ringenes herre-aktig ting i skogen 🙊

Endret av Iben02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iben02 skrev (5 minutter siden):

Fortsette, det var ikke improteater de møttes på, det var live rollespill 😉 sånn når voksne mennesker leker ringenes herre-aktig ting i skogen 🙊

My bad 😅 (mitt hode; ett fett 😝)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hvordan de har fått til å bruke 7 episoder / terapitimer på å diskutere hverandres behov for å se eller ikke se på TV. De gjør en liten utfordring veldig vanskelig synes jeg. 

Noen som har fått fatt i hvor lenge de har vært et par? For meg virker det som om de skal flytte sammen mest fordi hun bor i en liten leilighet nå, ikke fordi det er det beste for dem som par / familie. Mesteparten av samtalen deres bærer preg av at de fortsatt holder på å bli kjent. Virker som om det har gått fort i svingene, spesielt med tanke på at der er barn inne i bildet. 

Anonymkode: ea011...393

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de har drevet, eller rettere sagt Kristine, med en endeløs sutring over minimale hverdagsproblemer i 6 episoder. Dagens episode kom d endelig noe mer vettugt ut av. Tror ho kunne hatt fordel av egenterapi. Ho er jo så usikker og klamrende at det må jo være et mareritt for den stakkars fyren. Er det noen par som ALLTID fyller tiden med kvalitet, og er tilstede for den andre 110%. Det er jo ikke normalt. Hun har jo et utrolig lite realistisk syn på hva et forhold skal inneholde. Lurer på hvordan d går når de skal flytte sammen og manøvrere logistikken.. Virker også som hun er helt sykelig opptatt av å planlegge ting ned til den minste detalj. Han må være sjukt forelska i henne. 

Anonymkode: fd99a...5b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg orket rett og slett ikke å høre flere episoder pga sutringa til Kristine... det å lese her gav nok info. Håper neste "case" til Peder er mer givende å lytte til, for egentlig er dette en av mine favoritt podkaster. 

Anonymkode: 89242...534

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig veldig positivt overrasket da jeg hørte den første episoden fordi jeg følte de reflekterte godt over egen atferd og så for meg at dette kom til å bli et spennende par å følge. Men føler ikke de har kommet noen vei på den tiden de har gått der og det er blitt ganske kjedelig å høre på. Virker som de er såpass ferske i forholdet og at de må "prestere" når de er sammen. Jeg irriterer meg nok ikke like mye over Kristine som mange andre her, men det byr nok på litt problemer når hun er såpass følelsestyrt og vag mens han er veldig rasjonell og mer tydelig i kommunkasjonen. 

Føler enkelte av deres problemer har en så enkel løsning Hun trenger tid til å forberede seg på måltider og han er veldig styrt av måltider og trenger å spise jevnlig. Ja, så bestem dere for at dere spiser middag kl 17 da? Ser liksom ikke at det kan være et så stort problem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er ganske merkelig at Pedernikke skjærer gjennom når de sitter på alvor og diskuterer om de skal avtale å sette seg i sofaen kl 21.00 eller ikke... Synes hun er fryktelig needy. Blir virkelig matt av å høre på. Vet ikke om jeg orker å høre ferdig sesongen- det er så lite fremdrift. 

Anonymkode: fd99a...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode med Harald og Kristine(før et halvt år etter, vel å merke). Jeg synes igjen de virker veldig forskjellige, og kan virke som de litt for fort har tatt steget fra nyforelsket uten forpliktelser til hverdag sammen med en du kanskje ikke kjenner SÅ godt. Selv om man er voksen, så trenger man litt tid til å bli kjent og kjenne på forskjellene seg i mellom og finne ut om det er noe man kan leve med. Jeg tror ikke de gjør det slutt med det første altså, men de har en vei å gå når det gjelder å bli kjent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...