AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #701 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hahah jeg opplever de et motsatt, at det høres ut som om hun er i ferd med å bryte ut i latter. 😛 Ellers syntes jeg det er interessant å tenke på at vi kun får HØRE dem. Hadde vi sett kroppsspråk og mimikk osv tipper jeg vi hadde fått et litt annerledes bilde av personene Anonymkode: 593f7...926 Ja, det er sant. Sikkert derfor jeg henger meg lettere opp i div dialekter og stemmer i denne podkasten. Anonymkode: a0e66...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #702 Del Skrevet 22. mars 2021 Klarer aldri å forstå de som må kritisere et annet menneske basert på dialekten. Interessant par, jeg får inntrykk av Kristine som typisk vestlending - kaller en spade for en spade og er egentlig ganske enkel å forholde seg til sålenge hun klarer å kommunisere tydelig. For feks østlendinger kan det oppleves som å være brå, så hun må jo være dette bevisst. Han virker som en litt nedlatende type som vet best og skal se ting fra et «objektivt» standpunkt som ikke er annet enn hans subjektive mening. Anonymkode: 9ba87...d3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #703 Del Skrevet 22. mars 2021 Jeg får ikke helt tak på dette paret. Mulig det virker litt overfladisk og de små problemene som tas opp. Det virker som de får noe ut av samtalene med Peder som er bra, men jeg får ikke helt tak i hvordan de er sammen, og hvorfor de er i dette forholdet. Virker så intetsigende og kjedelig. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 6260b...9eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 23. mars 2021 #704 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg synes også det høres ut som hun er på nippet til å le konstant. Ellers, får heller ikke helt tak. Jeg tolker han som litt sånn realist og egentlig ganske fornuftig, mens hun er irrasjonell og veldig følelsesstyrt. Jeg synes det er utrolig teit at hun nevner "ikke vant med å ha det sånn og sånn" for hun sammenligner han med sine exer og legger ikke skjul på det. Også har jeg ikke helt skjønt situasjonen deres. De har ikke vært sammen så lenge, de skal flytte sammen. Hun bor en plass det er så lite plass at hun ikke kan ha barna sine, og i starten på deres forhold visste de ikke kom til å være enkel pga baby og sånn...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melis87 Skrevet 23. mars 2021 #705 Del Skrevet 23. mars 2021 OppNedPåAlt skrev (27 minutter siden): Jeg synes også det høres ut som hun er på nippet til å le konstant. Ellers, får heller ikke helt tak. Jeg tolker han som litt sånn realist og egentlig ganske fornuftig, mens hun er irrasjonell og veldig følelsesstyrt. Jeg synes det er utrolig teit at hun nevner "ikke vant med å ha det sånn og sånn" for hun sammenligner han med sine exer og legger ikke skjul på det. Også har jeg ikke helt skjønt situasjonen deres. De har ikke vært sammen så lenge, de skal flytte sammen. Hun bor en plass det er så lite plass at hun ikke kan ha barna sine, og i starten på deres forhold visste de ikke kom til å være enkel pga baby og sånn...? Jeg får ikke helt tak på situasjonen deres jeg heller. Det burde vært en kort presentasjon av paret og bakgrunnen deres i første episode om paret, slik at lytterne ikke bruker masse tid på å prøve å pusle sammen hva som er greia. Jeg tipper forholdet startet med at de var utro mot partnerne sine, men det kan jo være helt feil. Slik de snakker om at de har satset så hardt på dette forholdet, og at hun hadde en liten baby og at det var greit at han ikke tok kontakt hele tiden i starten, siden vi var opptatt med sine ting da, osv. Så har de valgt hverandre, og hun har flyttet fra partner til en liten leilighet, fordi det er det hun har råd til eller fikk tak i. Men jeg vet jo ikke, det er bare spekulasjoner jeg har kokt opp for å skape mening ut av det de forteller. De har sikkert vært veldig eksotiske for hverandre, siden de er veldig ulike. De har hatt dype samtaler om store temaer og vært et spenningsmoment i hverandres liv mens de var venner, og det kan ha fungert flott, men det er noe annet når det som har vært en virkelighetsflukt og bare gøy og spenning, skal bli hverdag. Jeg hadde blitt sliten av å være i et forhold med en som er så ulik meg selv. Det at den ene er dypt karismatisk kristen, mens den andre er totalt ikke-troende, den ene har en veldig realistisk orientering, mens den andre er veldig åpen, den ene vil stå opp tidlig, den andre vil sove lenge, den ene vil alltid ha tv på, den andre vil bare ha på tv når man skal se på noe bestemt, den andre vil ha massiv kontakt via meldinger hele tida, mens den andre legger bort telefonen og er tilstede i det han gjør, den ene trenger mye bekreftelse, mens den andre står stødig uten mye bekreftelse, osv., kan sikkert føre til interessante samtaler og diskusjoner, men også føre til harde fronter og en del misforståelser og mangel på felles grunn. Det at hun sammenligner ham med eksen sin hele tiden er et stort problem. At hun ikke ser det selv, er litt rart. De fleste av oss kan vel leve oss inn i at det ikke er så innmari moro å til stadighet bli sammenlignet og komme dårlig ut av den sammenligningen. Det var synd at de ikke klarte å gå ordentlig inn i hva den store diskusjonen handlet om og virkelig brekke den ned i ukas episode. Siden de ikke klarte det, ble det veldig mye prat rundt grøten og veldig overflatisk. Det virker som de er redde for å gå inn i hva det som blir hardt og sårt i diskusjoner faktisk handler om, helt konkret, og dermed blir det jo mye "preik" og lite retning. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 23. mars 2021 #706 Del Skrevet 23. mars 2021 Melis87 skrev (21 minutter siden): Jeg får ikke helt tak på situasjonen deres jeg heller. Det burde vært en kort presentasjon av paret og bakgrunnen deres i første episode om paret, slik at lytterne ikke bruker masse tid på å prøve å pusle sammen hva som er greia. Jeg tipper forholdet startet med at de var utro mot partnerne sine, men det kan jo være helt feil. Slik de snakker om at de har satset så hardt på dette forholdet, og at hun hadde en liten baby og at det var greit at han ikke tok kontakt hele tiden i starten, siden vi var opptatt med sine ting da, osv. Så har de valgt hverandre, og hun har flyttet fra partner til en liten leilighet, fordi det er det hun har råd til eller fikk tak i. Men jeg vet jo ikke, det er bare spekulasjoner jeg har kokt opp for å skape mening ut av det de forteller. De har sikkert vært veldig eksotiske for hverandre, siden de er veldig ulike. De har hatt dype samtaler om store temaer og vært et spenningsmoment i hverandres liv mens de var venner, og det kan ha fungert flott, men det er noe annet når det som har vært en virkelighetsflukt og bare gøy og spenning, skal bli hverdag. Jeg hadde blitt sliten av å være i et forhold med en som er så ulik meg selv. Det at den ene er dypt karismatisk kristen, mens den andre er totalt ikke-troende, den ene har en veldig realistisk orientering, mens den andre er veldig åpen, den ene vil stå opp tidlig, den andre vil sove lenge, den ene vil alltid ha tv på, den andre vil bare ha på tv når man skal se på noe bestemt, den andre vil ha massiv kontakt via meldinger hele tida, mens den andre legger bort telefonen og er tilstede i det han gjør, den ene trenger mye bekreftelse, mens den andre står stødig uten mye bekreftelse, osv., kan sikkert føre til interessante samtaler og diskusjoner, men også føre til harde fronter og en del misforståelser og mangel på felles grunn. Det at hun sammenligner ham med eksen sin hele tiden er et stort problem. At hun ikke ser det selv, er litt rart. De fleste av oss kan vel leve oss inn i at det ikke er så innmari moro å til stadighet bli sammenlignet og komme dårlig ut av den sammenligningen. Det var synd at de ikke klarte å gå ordentlig inn i hva den store diskusjonen handlet om og virkelig brekke den ned i ukas episode. Siden de ikke klarte det, ble det veldig mye prat rundt grøten og veldig overflatisk. Det virker som de er redde for å gå inn i hva det som blir hardt og sårt i diskusjoner faktisk handler om, helt konkret, og dermed blir det jo mye "preik" og lite retning. Veldig godt svar/refleksjoner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 29. mars 2021 #707 Del Skrevet 29. mars 2021 Melis87 skrev (På 23.3.2021 den 11.57): Jeg får ikke helt tak på situasjonen deres jeg heller. Det burde vært en kort presentasjon av paret og bakgrunnen deres i første episode om paret, slik at lytterne ikke bruker masse tid på å prøve å pusle sammen hva som er greia. Jeg tipper forholdet startet med at de var utro mot partnerne sine, men det kan jo være helt feil. Slik de snakker om at de har satset så hardt på dette forholdet, og at hun hadde en liten baby og at det var greit at han ikke tok kontakt hele tiden i starten, siden vi var opptatt med sine ting da, osv. Så har de valgt hverandre, og hun har flyttet fra partner til en liten leilighet, fordi det er det hun har råd til eller fikk tak i. Men jeg vet jo ikke, det er bare spekulasjoner jeg har kokt opp for å skape mening ut av det de forteller. De har sikkert vært veldig eksotiske for hverandre, siden de er veldig ulike. De har hatt dype samtaler om store temaer og vært et spenningsmoment i hverandres liv mens de var venner, og det kan ha fungert flott, men det er noe annet når det som har vært en virkelighetsflukt og bare gøy og spenning, skal bli hverdag. Jeg hadde blitt sliten av å være i et forhold med en som er så ulik meg selv. Det at den ene er dypt karismatisk kristen, mens den andre er totalt ikke-troende, den ene har en veldig realistisk orientering, mens den andre er veldig åpen, den ene vil stå opp tidlig, den andre vil sove lenge, den ene vil alltid ha tv på, den andre vil bare ha på tv når man skal se på noe bestemt, den andre vil ha massiv kontakt via meldinger hele tida, mens den andre legger bort telefonen og er tilstede i det han gjør, den ene trenger mye bekreftelse, mens den andre står stødig uten mye bekreftelse, osv., kan sikkert føre til interessante samtaler og diskusjoner, men også føre til harde fronter og en del misforståelser og mangel på felles grunn. Det at hun sammenligner ham med eksen sin hele tiden er et stort problem. At hun ikke ser det selv, er litt rart. De fleste av oss kan vel leve oss inn i at det ikke er så innmari moro å til stadighet bli sammenlignet og komme dårlig ut av den sammenligningen. Det var synd at de ikke klarte å gå ordentlig inn i hva den store diskusjonen handlet om og virkelig brekke den ned i ukas episode. Siden de ikke klarte det, ble det veldig mye prat rundt grøten og veldig overflatisk. Det virker som de er redde for å gå inn i hva det som blir hardt og sårt i diskusjoner faktisk handler om, helt konkret, og dermed blir det jo mye "preik" og lite retning. Jeg har også tenkt at de kanskje var utro med hverandre før de ble sammen. De virker altfor forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #708 Del Skrevet 29. mars 2021 Jeg skjønner ingenting av disse folka, jeg.. Anonymkode: 27b3f...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 29. mars 2021 #709 Del Skrevet 29. mars 2021 Elsker denne podcasten til Peder Kjøs 🤗 jeg pleier alltid å forestille meg hvordan de ser ut når jeg hører på. Hvordan har dere sett for dere disse? Jeg ser for meg at kvinnen går med praktiske klær, en fleecejente. Og at hun har krøller og litt store tenner og munn 😅 mannen ser jeg for meg har måne, er slank men allikevel litt dobbelhake. Ser for meg at han har snille øyne, og er høy. Haha. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #710 Del Skrevet 31. mars 2021 On 3/29/2021 at 8:34 AM, Iben02 said: Jeg har også tenkt at de kanskje var utro med hverandre før de ble sammen. De virker altfor forskjellige! Enig! Sånn sett hadde det vært interessant om de hadde gått dypere inn i akkurat det: hvordan det påvirker forholdet å starte det sånn, hva man bør jobbe med i den situasjonen. Virker som de ikke vil inn på temaet da, så tviler på at det skjer. Anonymkode: d848e...aa2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #711 Del Skrevet 6. april 2021 Skikkelig kjedelig episode fra i går.. syns Peder prøver å gå dypere inn, men det går ikke. Syns det er synd dette paret ble valgt, for de har jo ingen evne til å reflektere litt dypere over følelser, og ikke bare det praktiske. Anonymkode: eb9e2...7b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #712 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skikkelig kjedelig episode fra i går.. syns Peder prøver å gå dypere inn, men det går ikke. Syns det er synd dette paret ble valgt, for de har jo ingen evne til å reflektere litt dypere over følelser, og ikke bare det praktiske. Anonymkode: eb9e2...7b5 Er så enig, hadde tenkt å skrive det samme. Slo av før den var ferdig. Var det ikke grusomt trettende å høre dem diskutere trivialiteter som hvem som var sultne når, hvem som spiste fort og sakte, og når de skulle legge seg? Sååå kjeeeedelig! Anonymkode: 645d5...287 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #713 Del Skrevet 6. april 2021 Helt enig! Helt forferdelig å høre på dem. Skikkelig kleint. Er det ikke bare å spise når man et sulten? Selvsagt er det hans ansvar å spise når han er sulten. Anonymkode: 3891c...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #714 Del Skrevet 6. april 2021 Helt enig! Så kjedelig. Bare gjentakelser av de samme trivialitetene om og om igjen. Men alt skal bli sååå mye bedre når de flytter sammen..Tviler på det. Må være så kjipt å bli sammenlignet med tidligere kjærester hele tiden. At hun ikke forstår. Anonymkode: 35ace...618 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melis87 Skrevet 6. april 2021 #715 Del Skrevet 6. april 2021 Dagens episode var kjedelig, men etter at Peder sa at det hørtes ut som de er ferdige hos ham, kom det jo opp nok et problem som viser at disse to egentlig strever med ganske mye. Jeg syns Peder er veldig vag til tider, og at han ser ut til å tolke parene veldig velvillig. Han legger ut om hvor fine de er mot hverandre og at de ikke er dømmende mot hverandre. Men vi snakker om et par der begge er voksne mennesker, og hvor barn er involvert mye av tiden, som ikke klarer å få til et felles middagsmåltid uten å gjøre det til et problem. Hva slags voksent menneske er det som ikke klarer å gå fra sakene sine for å spise middag når det er middag? Hva slags voksent menneske klarer ikke å ta ansvar for å spise når han trenger å spise? Det høres ut som om de er ferdige med terapien fordi de ikke åpner seg. De sitter og pjatter på overflaten. Det er helt klart at hun har et stort problem med at han ikke kan lese tankene hennes, og at hun til stadighet sammenligner ham med andre. Han vil nok gjerne prate dypere, men siden hun alltid snur ting til å handle om hennes behov, gir han opp nokså fort. Det er i hvert fall det jeg syns jeg hører. En litt mer aktiv terapeut hadde kanskje klart å få paret til å åpne seg, slik at de faktisk hadde klart å ta tak i utfordringene sine, i stedet for at de bare pjatter om at bare alt kaoset med flytting er over og de klarer å finne ut av dette med måltider og leggetid, så er alt tipp topp. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #716 Del Skrevet 7. april 2021 Iben02 skrev (På 29.3.2021 den 14.43): Elsker denne podcasten til Peder Kjøs 🤗 jeg pleier alltid å forestille meg hvordan de ser ut når jeg hører på. Hvordan har dere sett for dere disse? Jeg ser for meg at kvinnen går med praktiske klær, en fleecejente. Og at hun har krøller og litt store tenner og munn 😅 mannen ser jeg for meg har måne, er slank men allikevel litt dobbelhake. Ser for meg at han har snille øyne, og er høy. Haha. Jeg har sett for meg han som en litt kraftig og robust mann, ikke overvektig, men stor. Hun ser jeg for meg som blond, og i likhet med deg tenker jeg praktiske klær på henne Men har også tenkt at de kan være helt annerledes - kanskje de kjører vikingstil, kanskje de er dress og slips-stil. Skulle likt å se bilder av dem, men artig med den mystikken og, da. Fant ut at en av de tidligere deltakerne var en jeg hadde gått på skole med, så da var det for eksempel full kræsj med inntrykket jeg fikk av vedkommende gjennom podcasten og inntrykket jeg hadde av hen på skolen. He he. Anonymkode: 20239...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 8. april 2021 #717 Del Skrevet 8. april 2021 Til dere som husker episodene om Mina og Mathias, sjekk ut podcasten "Alternativ" 😊 Mina lager en ganske ok podcast med sin veninne. Hun nevner også såvidt om bruddet med Mathias (han var jo forøvrig helt krise!) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 8. april 2021 #718 Del Skrevet 8. april 2021 Iben02 skrev (49 minutter siden): Til dere som husker episodene om Mina og Mathias, sjekk ut podcasten "Alternativ" 😊 Mina lager en ganske ok podcast med sin veninne. Hun nevner også såvidt om bruddet med Mathias (han var jo forøvrig helt krise!) Kult! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. april 2021 #719 Del Skrevet 11. april 2021 I episode 4:9 tid 5:20 sier Kristine at de "har vært på tur med mine barn. Eeeeh, våre barn", litt usikker i stemmen. Jeg vet ikke om det er vanlig å si "våre" barn til en mann som ikke har bodd med barna engang? Hvor mange barn er det snakk om? Hvorfor ble de sammen da den minste var baby? Ellers hadde hun vært kvelende for meg med all den oppmerksomheten hun krever. Ellers har ikke stemmen hennes irritert meg, faktisk. Og dialekt er jeg vant til ettersom jeg hører på en podcast med et par moldensere i, "Kvinneguidens venners venner". (Nå ":enner av internett" og ikke "Internettets venner" av en eller annen grunn). Apropos assosiasjoner, Harald høres ut som en bekjent av meg som er like bred som han er lav, hvitt skjegg og briller, ca 60år. Han høres ikke lik ut i energinivå og tankesett, så det kan ikke være han, men litt morsomt å forestille seg at selveste julenissen sitter der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skriblerinna Skrevet 11. april 2021 #720 Del Skrevet 11. april 2021 Herregud, kjedeligste paret ever... tenk å bruke av en terapeut sin tid for å snakke så utførlig om leggetider og måltider. Og at Peder er så imponert over at de respekterer hverandre så mye?! Jeg syns det høres mer ut som at de er fullstendig konfliktsky begge to, muligens fordi forholdet egentlig er bygget på ingenting og at dette blir synlig for dem hvis de begynner å grave litt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå