Djungelvrål Skrevet 7. januar 2020 #81 Del Skrevet 7. januar 2020 Har hørt litt på det og syntes det var dørgende kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #82 Del Skrevet 7. januar 2020 På 8.11.2019 den 3.56, AnonymBruker skrev: Her er et intervju med Therese og Alexander: https://www.klikk.no/produkthjemmesider/kamille/parterapi-med-peder-kjos-6825928 Anonymkode: 2138e...af1 Jeg har hørt gjennom hele. Irritert meg grønn av Alexander som er så tafatt og har samme synspunkter som dere. Og ser nå hele navnene dems. Jeg er jo oppvokst med Alexander 😳 sjokkert over at det er en jeg «kjenner» Anonymkode: 99dbd...66d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #83 Del Skrevet 19. januar 2020 Er det noen som har hørt på siste sesong med Sofia og Christian? Er det bare meg eller er hun urimelig som krever at han skal konfrontere familien sin så voldsomt? Synes heller ikke hendelsen med moren og babyen virket så veldig alvorlig... det må da gå an å ta en prat med moren etter en slik hendelse uten å stille ultimatum og gjøre at hun fullstendig taper ansikt? Anonymkode: 8b520...576 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #84 Del Skrevet 19. januar 2020 Ja, jeg får heller ikke helt tak på hva hun forventer av han, men hun forventer MYE. Synes han virker flink til å uttrykke seg og interessert i at de skal bevare forholdet. Synes det er vanskelig å høre på henne analysere han opp og ned i mente, men konklusjonen om at han rett og slett er feil og ikke sånn som hun vil han skal være. Skjønner at konflikten med hans familie er vanskelig for henne og, men for meg høres det som han takler det bra og at hun heller burde støtte han i det enn å kreve så voldsomt mye. Egen familie er sårt, og det krever mye for å konfrontere sånn som Christian har gjort. Og når han tar et virkelig oppgjør, så er ikke Sofia fornøyd med at moren hans "gav seg så lett"? Det skjønner jeg lite av, og for meg virker det som et urimelig og urettferdig krav... Anonymkode: 9ba87...d3d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 20. januar 2020 #85 Del Skrevet 20. januar 2020 Enig med dere ABene over, hun krever veldig mye av Christian og forholdet hans til hans familie. Det ligger nok mye bak, slik at hendelsen i navnefesten (som ikke virket ille) var dråpen som fikk begeret til å renne over, men å nærmest kreve å kutte familien ut er stort. Mener man selv må ta den avgjørelsen, Christian altså. Hun trenger ikke å forholde seg til dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #86 Del Skrevet 20. januar 2020 Hørte på igjen idag, og jeg får direkte vondt av Christian. Jeg synes Sofia har veldig liten tiltro til han, og krever altfor mye av han. Jamfør episoden der han prøvde å legge armen rundt henne og hun avviste han, så drar hun opp denne episoden som et eksempel på at han reagerer feil? Det synes jeg er dypt urettferdig. Det eneste de snakker om er jo hvordan Christian skal endre seg. Anonymkode: 9ba87...d3d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #87 Del Skrevet 20. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørte på igjen idag, og jeg får direkte vondt av Christian. Jeg synes Sofia har veldig liten tiltro til han, og krever altfor mye av han. Jamfør episoden der han prøvde å legge armen rundt henne og hun avviste han, så drar hun opp denne episoden som et eksempel på at han reagerer feil? Det synes jeg er dypt urettferdig. Det eneste de snakker om er jo hvordan Christian skal endre seg. Anonymkode: 9ba87...d3d Hun virker som ei kjerring. Det er jo ting vi som lyttere ikke vet, men det bildet som males i podcasten er ikke veldig bra. Her synes jeg Christian virker som en helt normal og flott fyr. Jeg føler hun ber om for mye og har sett seg lei av å ha en bra mann. She should try bad for a while. See how she likes the good after it. Anonymkode: 93361...00b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #88 Del Skrevet 20. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørte på igjen idag, og jeg får direkte vondt av Christian. Jeg synes Sofia har veldig liten tiltro til han, og krever altfor mye av han. Jamfør episoden der han prøvde å legge armen rundt henne og hun avviste han, så drar hun opp denne episoden som et eksempel på at han reagerer feil? Det synes jeg er dypt urettferdig. Det eneste de snakker om er jo hvordan Christian skal endre seg. Anonymkode: 9ba87...d3d Enig. Jeg ventet gjennom hele episoden på at Peder skulle spørre henne om egen oppførsel. Syntes hun hørtes ut som en kjerring da hun nevnte den episoden, og når hun snakker om hvor lite lyst hun har til å ha sex med han fordi han oppfører seg avtennende for henne. Anonymkode: adaed...041 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CamillaCollett Skrevet 20. januar 2020 #89 Del Skrevet 20. januar 2020 Dette paret er irriterende, synes jeg. Synes Peder er ganske irriterende også. På én måte forstår jeg Sofia: Det er jo ikke tilfredsstillende med en fyr som ikke tar i et tak og som aldri er like sterk som henne. Selvfølgelig vil man ha en livsledsager som kan ta noen kamper og som ikke alltid bøyer av. Men så overdriver hun sånn også - jeg synes det er helt på trynet at hun sitter og avviser ham for så å bli furten over at han respekterer avvisningen hennes. Jeg tror mye bunner i at de er forskjellige. For henne er det kjærlighet at et menneske backer henne opp og pusher henne mot det hun mener er hennes beste. Hun tåler kamp og temperatur. Mens jeg tror han faktisk viser kjærlighet ved å respektere henne slik hun er. Han lar henne få et veldig stort rom, og det tror jeg han gjør med verdens beste intensjoner. Jeg tror det er vrient å komme ut av et sånt mønster. Nå har hun bedt om motstand. Hvis hun får motstand får hun det ber om, igjen. Er ikke det en nokså umulig posisjon? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #90 Del Skrevet 20. januar 2020 Jeg glemte en ting. Kommentaren hennes om fødselen, der hun sier at hun vet ikke hvordan det ville gått hvis moren ikke var til stede. Hvorfor valgte hun å få barn med denne mannen, som hun sa rett ut ikke er nok støtte for henne ved en fødsel? Anonymkode: adaed...041 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #91 Del Skrevet 20. januar 2020 44 minutter siden, CamillaCollett skrev: Dette paret er irriterende, synes jeg. Synes Peder er ganske irriterende også. På én måte forstår jeg Sofia: Det er jo ikke tilfredsstillende med en fyr som ikke tar i et tak og som aldri er like sterk som henne. Selvfølgelig vil man ha en livsledsager som kan ta noen kamper og som ikke alltid bøyer av. Men så overdriver hun sånn også - jeg synes det er helt på trynet at hun sitter og avviser ham for så å bli furten over at han respekterer avvisningen hennes. Jeg tror mye bunner i at de er forskjellige. For henne er det kjærlighet at et menneske backer henne opp og pusher henne mot det hun mener er hennes beste. Hun tåler kamp og temperatur. Mens jeg tror han faktisk viser kjærlighet ved å respektere henne slik hun er. Han lar henne få et veldig stort rom, og det tror jeg han gjør med verdens beste intensjoner. Jeg tror det er vrient å komme ut av et sånt mønster. Nå har hun bedt om motstand. Hvis hun får motstand får hun det ber om, igjen. Er ikke det en nokså umulig posisjon? Enig, ventet også på at Peder skulle stille henne et par spørsmål også. Han gjorde jo forsåvidt det når han sa at hun måtte passe seg for ikke å dobbeltkommunisere - avvise for så bli sur for at han ikke ble sur for avvisningen. Men hadde ønsket at han hadde stilt mer spørsmål ved hennes oppførsel. Christian blir jo nedgradert til en dott som skal tilpasse seg henne - hvordan kan han vite hva hun tenker og ønsker til enhver tid? For meg så virker det som han prøver så godt han kan, men de har muligens for ulike krav til hverandre og for ulike kommunikasjonsstiler... Sofia nevner sine dårlige egenskaper som hun jo er bevisst, men hun nevner ikke med et ord at kanskje det er hun som må jobbe med seg selv - synes det var rart at peder ikke stilte spørsmål ved dette, men det kommer gjerne på et senere tidspunkt. Anonymkode: 9ba87...d3d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #92 Del Skrevet 21. januar 2020 Hører på siste episode nå, og blir så irritert! Skal ikke hun stilles til ansvar for sin oppførsel i det hele tatt? Synes Peder er alt for forsiktig... Hele premisset i dialogen mellom dem er helt feil, alt handler om hvordan han skal forandre seg for å passe hennes vanskelige personlighet... Skal ikke hun ta ansvar for sin dårlige oppførsel i det hele tatt? Det går da an å skjerpe seg, og la være å overkjøre og trampe på sine nærmeste. Anonymkode: 8b520...576 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #93 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg lurer på om jeg var litt ufokusert når han fortalte om episoden med babyen og moren, men reagerte etterpå når det ble stilt et ultimatum til mor. Noen som kan gjengi hva dette handlet om? Det er meget tydelig at hun er sjefen og overanalyserer alt. Sikkert et problem når man selv er psykolog. Han virker som en fyr som virkelig prøver å komme henne i møte og også er villig til å ta et oppgjør med egne foreldre. Selv om jeg ikke helt har fått taket i hvorfor og om det er så ille at det virkelig er verdt det? Hun har satt seg selv over han og mener vel tydelig at hun er klokere enn han. Det er jo et stort problem for å ha et likeverdig forhold. Nesten så han går i oppløsning for å please henne og være den hun vil at han skal være. Det er jo fryktelig aseksuelt det er tydelig. Anonymkode: 59c0d...37d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #94 Del Skrevet 21. januar 2020 På 27.8.2019 den 22.03, AnonymBruker skrev: Paret virker glad i hverandre, og knyttet sammen, men det virker som de har en vei å gå. Må si jeg reagerer litt på dama, hun er veldig til å påpeke ALT mannen ikke gjør. Får litt følelse av at mannen ikke slipper til, og så klager hun etterpå fordi han ikke tar ansvar. Slike damer er et levende mareritt! Greit nok at når man har vært veldig lenge i et forhold kan man få tendenser til slikt, som ordtaket "som et gammelt ektepar" som stadig vekk hakker på hverandre. Men noen damer er faktisk slik fra dag en! Kjenner en dame som ikke har hatt noe fast forhold med noen, hun er slik hele tiden. Skal alltid rette på det som blir sagt, skal alltid hakke, skal alltid late som om hun ikke forstår hva som blir sagt fordi det sies "en kosmetisk" feil. Det er et helt forferdelig karaktertrekk i et menneske, og damer jeg dater eller begynner å få et forhold til er jeg veldig oppmerksom på slikt. Da bare skygger jeg unna. Skal aldri bli slik selv Dette er noe av det jeg virkelig skal jobbe med i et forhold for å slippe å utsette en kjæreste for. Anonymkode: abc17...ddd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #95 Del Skrevet 21. januar 2020 10 timer siden, CamillaCollett skrev: Dette paret er irriterende, synes jeg. Synes Peder er ganske irriterende også. På én måte forstår jeg Sofia: Det er jo ikke tilfredsstillende med en fyr som ikke tar i et tak og som aldri er like sterk som henne. Selvfølgelig vil man ha en livsledsager som kan ta noen kamper og som ikke alltid bøyer av. Men så overdriver hun sånn også - jeg synes det er helt på trynet at hun sitter og avviser ham for så å bli furten over at han respekterer avvisningen hennes. Jeg tror mye bunner i at de er forskjellige. For henne er det kjærlighet at et menneske backer henne opp og pusher henne mot det hun mener er hennes beste. Hun tåler kamp og temperatur. Mens jeg tror han faktisk viser kjærlighet ved å respektere henne slik hun er. Han lar henne få et veldig stort rom, og det tror jeg han gjør med verdens beste intensjoner. Jeg tror det er vrient å komme ut av et sånt mønster. Nå har hun bedt om motstand. Hvis hun får motstand får hun det ber om, igjen. Er ikke det en nokså umulig posisjon? Og får hun motstand over flere år hva skjer da? Du kan være helt sikker på at da ender det i uendelige krangler og vondt blod,så da er motstanden gal i seg selv også. Dette er persontrekk som er helt umulig å ha med seg inn i et stabil, godt og trygt forhold. Det blir bare gnissinger konflikt uansett hva den mannen ville gjort. Med en skikkelig Alfa hann ville hun sikkert opplevd stormende lidenskap en stund, men så ville hun fort blitt krenket når hun måtte gi tapt i en del "kamper" eller motstand som dere kaller det. Minner meg på at det jeg ser etter i mitt forhold er en rolig og trygg dame, ja gjerne en "grå mus" som jeg kan trives sammen med og ikke måtte kjempe masse kamper hele tiden. Hun får noenlunde det samme av meg. For gammel for slik tull nå Anonymkode: abc17...ddd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #96 Del Skrevet 21. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: She should try bad for a while. See how she likes the good after it. Akkurat! Men slike gir lidenskap en kort stund, og hjertesorg på lang sikt. Det forstår ikke mange kvinner og menn. Fy pokker så sant sitatet fra bibelen er "bedre å bo i en krok på taket, en samme med en trettekjær kvinne" Et forhold som starter med en rolig god forelskelse, går over i en rolig god kjærlighet, med en rolig og god person er å foretrekke foran alt annet. Det har livet lært meg, og en slik partner vil jeg lete etter. Så kan pikken bare holde kjeft og glemme å ta styringen noengang mer Anonymkode: abc17...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 21. januar 2020 #97 Del Skrevet 21. januar 2020 Veldig overrasket over å høre at «alt var flott» mellom Sofia og Christian før de fikk barn. Virker ikke som det er det nye tilskuddet i familien som skaper problemer mellom dem. Sofia pirker på alt Christian sier. Utrolig irriterende å høre på. Ikke én ting er riktig for henne. Det ligger nok mye bak her, men jeg tror ikke jeg orker å høre flere episoder. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #98 Del Skrevet 21. januar 2020 Misunner ikke unge mennesker som skal møte andre unge mennesker som er totalt bortskjemte, tenk når de skal stifte et forhold og skal finne et "minste" felles ståsted? Det må jo ende i en endeløs rekke av konflikter der ingen vil gi seg. For oss godt voksne er det nok litt lettere å gå inn i et forhold fordi vi er oppmerksomme på dette, om man tar seg god tid og finner den rette. Diskutere og utveksle tanker på det dypere nivå med en partner er veldig givende. Men å måtte vinne "diskusjoner" hele tiden og forandre på vedkommende partner er bare så ekstremt lite tiltalende. Hvorfor kan man ikke bare finne et minste felles ståsted og leve med hverandre! I fordragelighet og litt ro! Så lenge det ikke dreier seg om større spørsmål som økonomi og svik som kan true forholdet. Har aldri opplevd at kjærligheten har dødd ut ovenfor et menneske jeg har vært glad i! Mennesket kan støte meg fra seg og pisse ut flammen i sin egen kjærlighet virker det som, men min kjærlighet har de få jeg har hatt forhold til aldri tatt slutt. Jeg har tilgitt og gått videre med sorg i hjertet. Man kan aldri tvinge andre til å elske seg. Men denne "kjærligheten tok slutt" har jeg overhodet ikke tiltro til. Da er det mer "lidenskapen og begjæret" tok slutt. Den ekte kjærligheten var nok aldri der. Om man da ikke blir lurt, og møter på en voldelig psykopat. Bank og mishandling kan drepe det meste. Anonymkode: abc17...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CamillaCollett Skrevet 21. januar 2020 #99 Del Skrevet 21. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og får hun motstand over flere år hva skjer da? Du kan være helt sikker på at da ender det i uendelige krangler og vondt blod,så da er motstanden gal i seg selv også. Dette er persontrekk som er helt umulig å ha med seg inn i et stabil, godt og trygt forhold. Det blir bare gnissinger konflikt uansett hva den mannen ville gjort. Med en skikkelig Alfa hann ville hun sikkert opplevd stormende lidenskap en stund, men så ville hun fort blitt krenket når hun måtte gi tapt i en del "kamper" eller motstand som dere kaller det. Minner meg på at det jeg ser etter i mitt forhold er en rolig og trygg dame, ja gjerne en "grå mus" som jeg kan trives sammen med og ikke måtte kjempe masse kamper hele tiden. Hun får noenlunde det samme av meg. For gammel for slik tull nå Anonymkode: abc17...ddd Det er pussig når hun sier at Christian er kverulerende. Jeg vil jo tro det er nettopp da han viser motstand. Man oppfatter det fort som kverulering når det er motstand på feil ting. Jeg vil bli overrasket om det forholdet varer veldig lenge. (Man må ikke nødvendigvis skaffe seg en grå mus for å slippe sånt som dette, da.) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #100 Del Skrevet 21. januar 2020 En annen ting jeg og reagerer på, er at Sofia er flink til å peke på hva som er avtennende med Christian, han er ikke tøff nok, gir ikke motstand, gir etter for kravene hennes for lett etc. Hun vil at han skal bli mer lik hennes egen mor. Hvor avtennende er ikke det? Hun er nødt til å gå i seg selv og jobbe med sin egen rolle oppe i dette. Hvordan skal Christian få slippe til og vise hvem han er når han blir sammenlignet og skjøvet til side for å gjøre plass til svigermor? Hun legger jo ikke til rette for at han skal få vise at han kan være der for henne, men klager på det i etterkant... dypt urettferdig. Denne sesongen provoserer meg kjenner jeg. Kanskje litt fordi jeg er i et forhold selv hvor jeg lett kunne blitt den "dominante". Men - som Sofia - er jeg klar over mine mindre gode sider, og tenkte fra dag 1 at hvis dette skal vare (noe jeg ville) så må jeg la han slippe til, og heller at jeg må gi han litt motstand - ikke la meg bestemme hele tiden, ikke la mine behov styre alt. Jeg har nærmest krevd at han skal komme litt på banen og, slik at vi blir mer likeverdige. Jeg har tonet meg ned, han har skrudd seg litt opp. I dag har vi et jevnbyrdig, trygt og godt forhold. Han sier ifra og gir meg motstand hvis jeg blir urimelig, og jeg krever at han skal fremme sine ønsker og behov før jeg gjør det. Det krever jobbing fra begge parter, men målet har jo aldri vært å forandre den ene for å tekkes den andre, vi begge må jobbe for å fungere og ha det bra sammen. Spent på om Sofia har reflektert noe over sin egen rolle i forholdet, og ikke da "jeg er sånn og sånn derfor trenger jeg sånn og sånn og Christian klarer ikke det". Og dette med Christian sin familie føler jeg bare er enda et ledd i dette med å ha kontroll på partneren sin. Min svigerfamilie er ikke enkel den heller, men det er et sårt og vanskelig tema hvor man bør trå varsomt. Og fokus bør være på å støtte partner, ikke på å støte ut hele slekten. De bor jo ikke i samme by en gang. Selvsagt skal man ha kjøreregler man er enige om, men spørsmålet er om Sofia noen gang vil bli fornøyd. Og om Christian synes det er tipp topp å ha sin egen svigermor rundt hele tiden, som attpåtil tar "hans plass" på fødestuen. Anonymkode: 9ba87...d3d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå