Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Team Therese!

Siste episode, der de snakket om å annerkjenne følelser, noe ingen av dem var flinke på, hadde hjulpet så sinnsykt langt på vei tror jeg! At det ikke er den der "men hva om du gjør det" eller "bare gjør sånn så løser det seg", men heller "shit, jeg ser du har hatt en dritt dag, du trenger en klem".

Og generelt så får jeg vondt av Therese som prøver å snakke og snakke, mens Alexander ikke responderer. Å snakke til en vegg er ufattelig frustrende, og det er ikke rart det bare er det negative som kommer fra Therese, hun blir jo ikke ferdig med ting når det aldri kommer en respons!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere enn meg som hører på "Hos Peder"? Vi følger et par som er i terapi hos Peder Kjøs fordi de strever med relasjonen seg imellom.

- Hva synes du om podcasten?

- Hva synes du om paret?

- Hvordan ville du løst problemstillingene som blir tatt opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Elsker podcasten! Synes Kjøs er så flink. 

- Synes det er skikkelig trist å høre det paret. Hun hakker på alt mannen sier, og skal liksom være uenig i alt. Samtidig skjønner jeg godt at hun er frustrert. Han virker slapp og tiltaksløs, og klarer ikke snakke ordentlig med henne. MEN jeg hører at de egentlig er veldig glad i og knyttet til hverandre, og tror de klarer å komme seg over denne kneika. 

 

Anonymkode: c28ed...069

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gnå skrev:

Flere enn meg som hører på "Hos Peder"? Vi følger et par som er i terapi hos Peder Kjøs fordi de strever med relasjonen seg imellom.

- Hva synes du om podcasten?

- Hva synes du om paret?

- Hvordan ville du løst problemstillingene som blir tatt opp?

Link? Peder er kjekk 😚

Anonymkode: a40a4...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d lov med intervjuer her? Hva skal du bruke infoen til?

Anonymkode: aa554...788

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den podcasten burde vært pensum! Situasjonen som beskrives i denne sesongen er så vanlig rundt forbi at man burde høre for å lære om fellene mange går i.

Og kjerneproblemet, som jeg ser det, er at de ikke klarer å dekke hverandres behov. Mannen har ikke samme behov som kona, og tenker at han trygt kan ignorere behovene hennes, for det er jo ikke så viktige behov for ham. Dessuten er det ikke vits i å stresse med forholdet, for det er bare å ta opp tråden igjen når ungene er større. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker podcasten veldig godt. Lærerikt! Men trist å høre på da. 

Paret virker glad i hverandre, og knyttet sammen, men det virker som de har en vei å gå. Må si jeg reagerer litt på dama, hun er veldig til å påpeke ALT mannen ikke gjør. Får litt følelse av at mannen ikke slipper til, og så klager hun etterpå fordi han ikke tar ansvar. Og mannen virker ganske uengasjert og fjern. 

Når jeg hører på blir jeg litt glad for at vi ikke har barn, fordi det blir fremstilt som den store forholdsdødaren. 

Anonymkode: fd99a...5b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han Alexander virker ekstremt uengasjert og avskrudd. Men det er kanskje en måte å beskytte seg på og da. Hun Therese er jo ivrig på å påpeke alt han gjør feil eller ikke gjør. Men at en mann ikke klarer å være aleine med to barn- altså ærlig talt.Må være ekstremt frustrerende å snakke ut i lufta eller til en vegg. Trist å høre på. Heier på begge jeg!

Anonymkode: 4a2b0...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limer inn fra den andre(eller en av mange tråder) om "hos Peder":

Siste episode, der de snakket om å annerkjenne følelser, noe ingen av dem var flinke på, hadde hjulpet så sinnsykt langt på vei tror jeg! At det ikke er den der "men hva om du gjør det" eller "bare gjør sånn så løser det seg", men heller "shit, jeg ser du har hatt en dritt dag, du trenger en klem".

Og generelt så får jeg vondt av Therese som prøver å snakke og snakke, mens Alexander ikke responderer. Å snakke til en vegg er ufattelig frustrende, og det er ikke rart det bare er det negative som kommer fra Therese, hun blir jo ikke ferdig med ting når det aldri kommer en respons!

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Peder oppsummerte alt veldig bra da han sa "pass på kona di". For det er essensen her. Hun er ulykkelig og om det ikke forandrer seg kommer hun til å forlate Alexander. Så enkelt er det faktisk. Så er det opp til Alexander om det er viktigere å drite i å rydde etter seg (seriøst, en voksen mann som slenger gensere og tomme doruller rundt...) og klimpre på telefonen eller PCen hver eneste kveld (i stedet for å bruke tid med sin egen livspartner) enn å faktisk ha henne i livet sitt. 

Anonymkode: 8f576...a7d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er d lov med intervjuer her? Hva skal du bruke infoen til?

Anonymkode: aa554...788

Sorry! Jeg trodde konseptet her var at man kan stille spørsmål, og så kan andre svare. Ren nysgjerrighet som ligger bak ☺️

 

10 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Limer inn fra den andre(eller en av mange tråder) om "hos Peder":

Siste episode, der de snakket om å annerkjenne følelser, noe ingen av dem var flinke på, hadde hjulpet så sinnsykt langt på vei tror jeg! At det ikke er den der "men hva om du gjør det" eller "bare gjør sånn så løser det seg", men heller "shit, jeg ser du har hatt en dritt dag, du trenger en klem".

Og generelt så får jeg vondt av Therese som prøver å snakke og snakke, mens Alexander ikke responderer. Å snakke til en vegg er ufattelig frustrende, og det er ikke rart det bare er det negative som kommer fra Therese, hun blir jo ikke ferdig med ting når det aldri kommer en respons!

 

 

Takk! Den hadde jeg ikke sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Denne var viktig å få med seg. 

Jeg har akkurat bedt kjæresten om terapi. Mye på grunn av det samme. Ikke barn her, men det at han har liksom ingen behov og alt løser seg, bare man sitter lenge nok stille og studerer sitt eget navlelo 🤪 

Hun sier jo selv hun mistrives med å være en bitch. Og at hun faktisk må be han passe sine egne barn. Hva er det for noe? Han får nok ikke mye plass i familien som han fortjener og trenger for å komme ut av skallet. Men han må faktisk ta litt grep der selv. 

Anonymkode: 7b0d6...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes han pappaen framstår som utrolig evneveik. Mammaen fasiliteter og rydder og lager mat og må ta inn på hotell for å få sove, pappaen leker med barna og bruker tid på smart-hus. Altså her er de på helt ulike steder i behovspyramiden. At han kan sitte og forsvare at han kaster fra seg sko og klær i gangen, som hun plukker opp. Og jeg blir irritert av at hun hele tiden får beskjed om å ikke bekymre seg osv., HAN burde få beskjed om å oppføre seg som en voksen og ta sin del av jobben hjemme. Helt utrolig!

Anonymkode: 13722...dc7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes han pappaen framstår som utrolig evneveik. Mammaen fasiliteter og rydder og lager mat og må ta inn på hotell for å få sove, pappaen leker med barna og bruker tid på smart-hus. Altså her er de på helt ulike steder i behovspyramiden. At han kan sitte og forsvare at han kaster fra seg sko og klær i gangen, som hun plukker opp. Og jeg blir irritert av at hun hele tiden får beskjed om å ikke bekymre seg osv., HAN burde få beskjed om å oppføre seg som en voksen og ta sin del av jobben hjemme. Helt utrolig!

Anonymkode: 13722...dc7

Enig. Han er bare så tafatt! Minner meg forøvrig om ca 1000 tråder på kg som handler om det samme. 

Anonymkode: f641e...60f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man finner seg i for å ikke bryte opp familien. Også hun som er så ung og har livet foran seg, er det verdt det? 

Anonymkode: f9982...8ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bare kommet til (midt i) episode 3. Jeg kjenner meg igjen i mye av det som Therese sier. Men også litt av Alexander. Synes også det er vanskelig å snakke om en del temaer for jeg har ikke de rette ordene. 

Vi har også småbarn og har kjent på mye av det Therese sier. Føle seg låst og ha alt ansvar. 


Håper jeg lærer litt på veien mens jeg hører på denne. 

Anonymkode: e5686...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt alle episodene, og det er et så klassisk tilfelle rundt ulike behov der jeg egentlig ikke er på noen av deres team. Jeg forstår ikke helt hvordan de ble sammen i utgangspunktet når hun ytret at kommunikasjonsbehov var et problem med eksen og hun var mer påpasselig med det ved inngangen av dette forholdet. Forstår hennes perspektiv oppi alt da mange trekk hadde irritert vettet av meg da, men etter å ha hørt gjennom episodene hvor hun har rundt 80- 90% av ordet skulle jeg ønske at de dro mer ut av han ved å stille flere spm direkte til han i stedet for at hun snakker for seg, han og de begge. Har ikke troen på at de klarer møtes hakket nærmere midten om han ikke blir presset litt mer og hun lytter selv om det tar tid å få frem tankene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt dagens episode og må si jeg er fortsatt i camp Therese. Han lemper ALT som er kjedelig over på henne, som den største selvfølgelighet. Peder hadde gode poenger i dag om hvordan og hvorfor man bør gjøre slike ting sammen, som et par. Det gjorde ikke vi i eget forhold, og jeg ser i ettertid at det var en kilde til konflikt.

Jeg er enig i at hun har ordet det meste av tiden, men selv ikke når han blir gitt ordet har han noe spesielt å si. «Neeeei, jeg har ikke tenkt så mye..» Hvorfor har han ikke tenkt?! Han vet jo at han er med på et radioprogram og skal snakke om forholdet! Jeg tror ikke han driter i forholdet, men det er det han gir uttrykk for, slik jeg ser det.

Jeg gir dem tre år, max. Håper jeg tar feil. Jeg er bare blitt litt mer blasert med alderen og tror slett ikke kjærlighet overvinner alt.

Anonymkode: 229ee...7af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg hørt dagens episode og må si jeg er fortsatt i camp Therese. Han lemper ALT som er kjedelig over på henne, som den største selvfølgelighet. Peder hadde gode poenger i dag om hvordan og hvorfor man bør gjøre slike ting sammen, som et par. Det gjorde ikke vi i eget forhold, og jeg ser i ettertid at det var en kilde til konflikt.

Jeg er enig i at hun har ordet det meste av tiden, men selv ikke når han blir gitt ordet har han noe spesielt å si. «Neeeei, jeg har ikke tenkt så mye..» Hvorfor har han ikke tenkt?! Han vet jo at han er med på et radioprogram og skal snakke om forholdet! Jeg tror ikke han driter i forholdet, men det er det han gir uttrykk for, slik jeg ser det.

Jeg gir dem tre år, max. Håper jeg tar feil. Jeg er bare blitt litt mer blasert med alderen og tror slett ikke kjærlighet overvinner alt.

Anonymkode: 229ee...7af

Er så enig med deg. Blir helt oppgitt av å høre på hvor tafatt Alexander er. Vet ikke om jeg orker å høre videre. Får lyst å gi opp forhold for godt. 

Anonymkode: 80ae2...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...