Gå til innhold

Sjelevenn finnes? Sann-drømming? Overtroisk?🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Atomer tiltrekkes av partneren sin. Det er dark matter.

Matter matter, multivers.

Takk for meg:kristin:

Anonymkode: 11387...590

Märtha, er det deg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan det ligge noe i drømmene da? Hva med tegn som dukker opp idét man håper på å få det. 

Forresten så fikk jeg et langt fint blikk av han ei gang, føltes som blikket sa at han ville ha meg. Bare noe jeg synset og trodde elr? 

Anonymkode: 26e76...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan det ligge noe i drømmene da? Hva med tegn som dukker opp idét man håper på å få det. 

Forresten så fikk jeg et langt fint blikk av han ei gang, føltes som blikket sa at han ville ha meg. Bare noe jeg synset og trodde elr? 

Anonymkode: 26e76...5d9

Det er ikke slik at alt du drømmer skjer. 

Anonymkode: 6ccd3...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp... det var jo som drømmen sa jo. 

Det rare er det at jeg faktisk sa igår kveld til meg selv, "kan du gi meg bevis på at jeg treffer han", så drømmer jeg den fine drømmen om han. Okei jeg levde litt på den😂 Når det er sagt, så har jeg aldri drømt om boen andre jeg har vært forelsket i. 

Anonymkode: 26e76...5d9

Det er ikke spesielt rart at man drømmer om noe man tenker på noenlunde ofte og har sterke følelser rundt.

Det er ekstra ikke-rart å drømme om noe du tenkte mye på i timene før du la deg til å sove.. Mye av drømmer er hjernen din som behandler, prosesserer og lagrer dagens inntrykk, tanker og følelser.

Anonymkode: 2cd0b...e2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelevenner finnes.. Jeg fant min, og han fant sin.. Dessverre så ble det ikke oss i det lange løp, pga omstendighetene. Begge i nye forhold nå, men det går ikke en dag uten at jeg tenker på vedkommende. Misforstå meg rett, vi har det begge veldig bra nå, og det var riktig beslutning. Men neste liv skal omstendighetene være anderledes.. 😂

Anonymkode: 08584...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg flyttet for noen år siden hadde jeg en slags «visjon» om at jeg kom til å bo i nabohuset, ikke i det huset jeg skulle flytte til. Det var ingen jeg drømte mens jeg sov, bare en ting som dukket opp i hodet mitt flere ganger før jeg skulle flytte. 

Vel, det endte opp med at mannen i nabohuset inviterte meg ut på date en måned etter jeg flyttet, og noen måneder senere bodde jeg med han, i nabohuset😅 ansatt 5 år siden nå, og vi bor fortsatt sammen og har fått barn 💕

Anonymkode: 5f1c1...2d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke spesielt rart at man drømmer om noe man tenker på noenlunde ofte og har sterke følelser rundt.

Det er ekstra ikke-rart å drømme om noe du tenkte mye på i timene før du la deg til å sove.. Mye av drømmer er hjernen din som behandler, prosesserer og lagrer dagens inntrykk, tanker og følelser.

Anonymkode: 2cd0b...e2c

Nei, sant nok. Det rare er bare at det for meg virker som at det er noe ved han jeg ikke kan gå glipp av😄😏 Han skal jo reise ned hit over nyåret, å tenker jeg har lyst å benytte meg av anledningen ved å kanskje se han. Åh, jeg hadde blitt helt 😍

Anonymkode: 26e76...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelevenn finnes :)  møtt flere av dem (trenger ikke bare være romantiske sjelevenner) . Mange som er sanndrømt, det har jeg vært noen ganger også.

Du ba om tegn, og fikk det. Det er en grunn til det tenker jeg ;) håper du får kontakt med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ikke noe i en drøm. Annet enn at det forteller deg hva kroppen din vil. "Hva betyr en drøm" er egentlig feil spørsmål. En drøm betyr ingenting. Det er kroppens måte å "simulere" situasjoner den tror du kan ha godt av å få erfaring fra. Dersom det skulle skjedd på ordentlig. Dette er grunnen til at man drømmer om ting man er redd for, bekymrer seg osv. Fordi kroppen får faktisk litt erfaring fra det, ettersom det reagerer fysisk på det som skjer i drømmen. Til en viss grad. Kroppen er lammet under søvn, men ellers fyrer det meste av likt som om det hadde skjedd på ordentlig. 

Dette er ihvertfall det de seneste hypotesene søvnforskere jobber mer. Forsøk f. eks tyder på at mus i fangenskal som aldri har fått REM-søvn, dør såsi umiddelbart in villmarka. De forstår ikke at de skal gjemme seg for rovdyr etc. Mens mus i fangenskal som har fått REM-søvn har klart seg markant bedre. 

Det eneste drømmen din betyr er at du ønsker å bli bedre kjent med denne vedkommende. Og hjernen din har veldig lite å jobbe utfra, så den fyller inn hullene med det den tror er riktig. Det at det føles som om det er noe ekstra der er kjemien du føler/tror dere har. 

Endret av President Chimp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, President Chimp skrev:

Det ligger ikke noe i en drøm. Annet enn at det forteller deg hva kroppen din vil. "Hva betyr en drøm" er egentlig feil spørsmål. En drøm betyr ingenting. Det er kroppens måte å "simulere" situasjoner den tror du kan ha godt av å få erfaring fra. Dersom det skulle skjedd på ordentlig. Dette er grunnen til at man drømmer om ting man er redd for, bekymrer seg osv. Fordi kroppen får faktisk litt erfaring fra det, ettersom det reagerer fysisk på det som skjer i drømmen. Til en viss grad. Kroppen er lammet under søvn, men ellers fyrer det meste av likt som om det hadde skjedd på ordentlig. 

Dette er ihvertfall det de seneste hypotesene søvnforskere jobber mer. Forsøk f. eks tyder på at mus i fangenskal som aldri har fått REM-søvn, dør såsi umiddelbart in villmarka. De forstår ikke at de skal gjemme seg for rovdyr etc. Mens mus i fangenskal som har fått REM-søvn har klart seg markant bedre. 

Det eneste drømmen din betyr er at du ønsker å bli bedre kjent med denne vedkommende. Og hjernen din har veldig lite å jobbe utfra, så den fyller inn hullene med det den tror er riktig. Det at det føles som om det er noe ekstra der er kjemien du føler/tror dere har. 

Jeg vet man kan være "sveve litt vel mye" når man er forelsket. Det er også som om et dopamin er i kroppen, der alle sansene åpner seg for vedkommende. Nå har da opplevd og følt på en god kjemi tidligere i livet, der det har vist seg å være gjensidig. Litt derfor jeg fikk den følelsen med han som da var fastlegen min. Dette er ikke noe jeg bare synset og trodde men jeg fikk et langt blikk kontakt med han den ene dagen innpå kontoret, da jeg lå på benken for en normal sjekk på magen. Det kan høres helt vanlig ut, men jeg ble satt ut og det ble en merkelig taus stemning etterpå. Blikk kan si med ord - heter det. Dette sa ganske mye, men det vil du helt sikkert ikke tro helt på. 

Jeg skulle gjerne opplevd det igjen... :)

Anonymkode: 26e76...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er psykolog og klient, det er mange ganger mye strengere det enn å være lege ovenfor en pasient. 

Jeg sendte inn et anonymt brev til lommelegen for en tid tilbake, om det var lov å innlede et forhold med han etter 4år uten. I min relasjon til min daværende lege, var det nå opp til legen selv å bestemme om han ville startet romantikk eller ikke. Han ville ikke miste autorisasjonen sin ved dette - i mitt tilfelle. Det gikk ut på hvordan relasjonen mellom lege/pasient var. 

Anonymkode: 26e76...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Atomer tiltrekkes av partneren sin. Det er dark matter.

Matter matter, multivers.

Takk for meg:kristin:

Anonymkode: 11387...590

Minnet meg om hyrdemor. 

Anonymkode: 21cd3...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...