Gå til innhold

Noen som har prøvd NachoKids-metoden med bonusbarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Vi gjør det stikk motsatt. Mine, dine og våre barn oppdras som de er en gjeng som hører sammen. De lærer seg å tilpasse seg livet, folk og foreldre av alle sorter. Også de som ikke er biologiske.

Hva gjør dere om det blir slutt, da? Er alle barna og steforeldrene fremdeles en gjeng som hører sammen på lik linje, og i så fall, hvordan skal det arte seg i praksis?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RødeFare
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min stedatter er 20 år nå. Jeg har vært i livet hennes siden hun var 2 år, alltid stilt opp med tid og økonomi. Men, etterhvert fant jeg ut at jeg hadde vært min egen verste fiende. Jeg tok for mye ansvar, stilte alltid opp og ryddet opp etter han og barn, mens barnefar skulle bare ha kos og hygge og jeg skulle ta alle de tunge løftene. Det ble etterhvert for negativt, jeg ble egentlig ganske utnyttet, samt at når jeg satte grenser osv. ble alt gjort om til at jeg var slem/problemet. Enda større problem var at mannen istede for å backe meg, begynte å legge skylden på mitt og stedatters forhold at det var dårlig, stede for å se at jeg sa ifra når hun hadde veldig dårlig oppførsel.

Så prøvde jeg en lett versjon av metoden som beskrives her, og det var sunt for meg med litt avstand til alt kaoset og drama, samt å fokusere mer av min tid og økonomi på meg selv, og andre viktige personer i mitt liv. Til min store overraskelse ble sambo plutselig mer oppmerksom på dårlig oppførsel, rot og drama fra sin datter når han satt der alene i dette, mens jeg var opptatt.  På et punkt så ble han så irritert på måten hun oppførte seg på og henvendte seg til meg, skal du ikke si noe når hun gjør sånt? 😳

Anonymkode: c15ba...6a1

Men dette handler jo om arbeidsdeling mellom deg og mannen. Ikke om barnet er ditt biologisk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
1 time siden, Visjon skrev:

Hva gjør dere om det blir slutt, da? Er alle barna og steforeldrene fremdeles en gjeng som hører sammen på lik linje, og i så fall, hvordan skal det arte seg i praksis?

Det får vi nesten ta om det skjer, tenker jeg. Dog er vi da voksne mennesker, så jeg tenker det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It takes a willage to raise a child....eller gjelder ikke det lengere? 

Anonymkode: 86914...869

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Hadde vært skikkelig rart om min stefar hadde oppført seg sånn. Han kom inn i livet mitt da jeg var 6 år, og etter noen år fikk han og mamma felles barn. Han var en stor del av min oppdragelse og er i dag en viktig voksenperson i mitt liv. Ungen min kaller han for bestefar. 

Anonymkode: f6ed7...a86

Helt likt her. 

Anonymkode: 62bf1...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man blir sammen med meg, så blir man sammen med mine barn også. Og visa versa. Takler man ikke det får man finne seg en uten barn. Man skal fungere som en familie og gå frem som et godt eksempel. Ikke fraskrive seg ansvaret man tar på seg når man blir sammen med noen med barn. 

Skal man flytte inn i partnerens hus og ikke gidde å gjøre noe husarbeid fordi huset er partnerens sin? Latskap. 

Anonymkode: 514e7...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man blir sammen med meg, så blir man sammen med mine barn også. Og visa versa. Takler man ikke det får man finne seg en uten barn. Man skal fungere som en familie og gå frem som et godt eksempel. Ikke fraskrive seg ansvaret man tar på seg når man blir sammen med noen med barn. 

Skal man flytte inn i partnerens hus og ikke gidde å gjøre noe husarbeid fordi huset er partnerens sin? Latskap. 

Anonymkode: 514e7...259

Tror ikke du leste artikkelen.

Anonymkode: 92ef2...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!

Mener du NotyourKids??

 

Nachokids looooool

Anonymkode: 70cd9...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHA!

Mener du NotyourKids??

 

Nachokids looooool

Anonymkode: 70cd9...afc

Metoden kalles Nachokids, ja, nettopp fordi det uttales ganske likt. Google det før du ler. En glimrende metode.

Anonymkode: 92ef2...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn fornuft og lik inkludering for alle barna, ste eller ei.. Hilsen ei med min, dine, våre og med et kjempe godt forhold til alle. Ingen forskjellsbehandling. 

Anonymkode: 5719f...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...