AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #141 Del Skrevet 21. august 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar. Han har selv sagt at han er «dårlig på empati», så han har nok fått tilbakemelding på det før. Anonymkode: 7d25a...bf1 Han jeg datet uttrykte det selv forøvrig "som at jeg er dårlig på å vise omsorg for noen".. Vel det var jo mildt sagt!!😂 Anonymkode: d00ba...e9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #142 Del Skrevet 21. august 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg tror ikke at han skjuler noe for meg nå, men jeg vet jo at han vil være i stand til å gjøre det. Han er heller ikke typen som kringkaster at han er sammen med noen. Han var i et langvarig forhold før han møtte meg, men det sto for eksempel aldri noe om det på Facebook. Han pleide aldri å nevne henne i sosiale sammenhenger med mindre han ble spurt. Vi treffes jevnlig, men har blitt enige om å ikke si noe til felles bekjente før vi har funnet ut av ting. Vi er stort sett hjemme hos en av oss, eller møtes på plasser der vi ikke har noen felles bekjente. For å være helt ærlig såret det meg en stund, en del av meg ville gå «all in». Nå føler jeg kanskje at det var like greit, dersom det ikke fungerer slipper jeg i det minste å få spørsmål fra venner og bekjente. Anonymkode: 7d25a...bf1 Og enda et rødt flagg, han vil ikke ha et forhold på Facebook engang, sånn var han jeg datet også.. Anonymkode: d00ba...e9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #143 Del Skrevet 21. august 2019 jeg tror det er to motvekter. Tror dere begge ikke har evne til å snakke et språk i kjærlighet. Jeg skulle gjerne vært flue på veggen. Anonymkode: f43f6...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #144 Del Skrevet 21. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva er det motsatte av empati? Jeg tror det er mange som lever i et forhold som ikke har empati, uten at dem tenker over det. Anonymkode: f43f6...12a Det motsatte av empati er å ta utgangspunkt i seg selv og sine egne opplevelser og følelser, i stedet for å ta utgangspunkt i den andre og hans/hennes opplevelser og følelser. Trådstarter traff med andre ord spikeren på hodet da hun karakteriserte denne tråden som dominert av det problemet hun selv kjenner på. Anonymkode: 42e27...e38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #145 Del Skrevet 21. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvordan er generelt din "CV" på kjærester du har hatt? da har du sikkert sett sider du ikke holder mål også? Anonymkode: f43f6...12a Ingen er perfekte, men det er en stor forskjell på at alle har sitt - og på at noen begår overgrep på kjæresten sin. En kjæreste som har blitt voldtatt tidligere i livet. Anonymkode: a3503...c9f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #146 Del Skrevet 21. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri tidliger vært borti en som manglet empati. Så det er noe helt nytt for meg som jeg fremdeles sliter med å venne meg til. Har egentlig ikke for vane å tenke at folk ‘mangler’ noe. Problemet med han som mangler empati er at jeg blir usikker på om det er sånn at han har det i seg likevel, bare ikke til meg. Anonymkode: 39edb...f67 TS her. Veldig fint å høre fra noen som er i samme situasjon. Jeg pleier heller aldri å tenke at folk mangler noe, men dette gjør meg helt forvirret. Ser at noen gjør mange antagelser i denne tråden, men jeg har hatt flere lange og stabile forhold tidligere. Det er ingenting jeg heller vil enn å tenke at dette skyldes dårlig kommunikasjon, da har jeg i alle fall et utgangspunkt for å endre på ting. Mine tidligere kjærester har alle sagt til meg (helt uoppfordret) at jeg er den kjæresten de har hatt som de synes at det har vært enklest å prate åpent med. Det kan hende at jeg og denne mannen kommuniserer på en måte som ikke er hensiktsmessig, men ingen ting vil være bedre enn det. Da er det i alle fall mulig å snu situasjonen. Det er ingenting jeg heller vil enn at han skal kunne møte meg når det gjelder empati og respekt. Jeg har aldri skrevet at jeg er perfekt, har bare bedt om råd til hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Ser at noen gjør antagelser om deg også, basert på det du svarte meg. Jeg beklager det. Hvis du har det sånn som meg, er du forvirret akkurat nå og trenger ikke å måtte svare på beskyldninger. Jeg satte i alle fall stor pris på at du svarte meg. Anonymkode: 7d25a...bf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #147 Del Skrevet 21. august 2019 Just now, AnonymBruker said: TS her. Veldig fint å høre fra noen som er i samme situasjon. Jeg pleier heller aldri å tenke at folk mangler noe, men dette gjør meg helt forvirret. Ser at noen gjør mange antagelser i denne tråden, men jeg har hatt flere lange og stabile forhold tidligere. Det er ingenting jeg heller vil enn å tenke at dette skyldes dårlig kommunikasjon, da har jeg i alle fall et utgangspunkt for å endre på ting. Mine tidligere kjærester har alle sagt til meg (helt uoppfordret) at jeg er den kjæresten de har hatt som de synes at det har vært enklest å prate åpent med. Det kan hende at jeg og denne mannen kommuniserer på en måte som ikke er hensiktsmessig, men ingen ting vil være bedre enn det. Da er det i alle fall mulig å snu situasjonen. Det er ingenting jeg heller vil enn at han skal kunne møte meg når det gjelder empati og respekt. Jeg har aldri skrevet at jeg er perfekt, har bare bedt om råd til hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Ser at noen gjør antagelser om deg også, basert på det du svarte meg. Jeg beklager det. Hvis du har det sånn som meg, er du forvirret akkurat nå og trenger ikke å måtte svare på beskyldninger. Jeg satte i alle fall stor pris på at du svarte meg. Anonymkode: 7d25a...bf1 Jeg vil foreslå at du sammenfatter den informasjonen du har om mannen og din bekymring, og skriver til Kupton inne på Dr Online. Han er tidligere psykiater og flink til å sette fingeren direkte på problemet. Da får du litt mer faglige råd å arbeide ut fra. Anonymkode: af0bf...ead 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #148 Del Skrevet 21. august 2019 Han er ikke perfekt viss han mangler empati... Anonymkode: e03b5...d7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #149 Del Skrevet 21. august 2019 jeg tipper det er aldersforskjell mellom dere, hvor stor er den egentlig? for meg virker det som det er 15 år. Anonymkode: f43f6...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #150 Del Skrevet 21. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det motsatte av empati er å ta utgangspunkt i seg selv og sine egne opplevelser og følelser, i stedet for å ta utgangspunkt i den andre og hans/hennes opplevelser og følelser. Trådstarter traff med andre ord spikeren på hodet da hun karakteriserte denne tråden som dominert av det problemet hun selv kjenner på. Anonymkode: 42e27...e38 TS her. Selvfølgelig er tråden dominert av det - det er jo det som er min problemstilling, og som jeg ønsker hjelp med å forstå! Har forsøkt å prate med ham flere ganger, for å sette meg inn i hva han tenker, og hvorfor han handler som han gjør. Dersom han synes at jeg er utydelig, masete eller hva som helst annet, har han fått anledning til å gi meg tilbakemelding på det. Jeg ble ikke noe klokere, og tenkte at denne tråden kunne hjelpe meg. Kanskje andre har vært borti samme problemstilling, og har nye perspektiver som kan hjelpe meg å forstå problemet fra en annen vinkel enn min egen? Kanskje noen vet hvilke spørsmål det er lurt å stille? Kanskje noen har idéer om hvordan jeg kan håndtere dette? Jeg har fått mange fine og konstruktive svar, blant annet fra andre som lever med menn som har samme reaksjonsmønster, eller som har gjort det tidligere. Det er til hjelp for meg. Men dersom jeg må forsvare hvorfor jeg opprettet tråden i det hele tatt, synes jeg ikke at det er så konstruktivt. Det er umulig for meg å forklare dette på en objektiv måte, spesielt fordi den væremåten jeg beskriver er en dealbreaker for meg. Om han har andre sider som ikke er perfekte, kan jeg sikkert leve med dem. Men jeg er livredd for å havne i et avhengighetsforhold til en mann som ikke har respekt for meg, det er på mange måter akilleshælen min. Dersom jeg har sider som gjør han utilpass eller han har synspunkter om hvordan ting kan bli bedre, ønsker jeg selvfølgelig at han skal si ifra om det - det kunne jo løst mye! Anonymkode: 7d25a...bf1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #151 Del Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg tipper det er aldersforskjell mellom dere, hvor stor er den egentlig? for meg virker det som det er 15 år. Anonymkode: f43f6...12a TS her. Jeg skjønner ikke hvor alle disse antagelsene kommer fra. Det er ikke noen særlig aldersforskjell på oss, bare et par år. Anonymkode: 7d25a...bf1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #152 Del Skrevet 21. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil foreslå at du sammenfatter den informasjonen du har om mannen og din bekymring, og skriver til Kupton inne på Dr Online. Han er tidligere psykiater og flink til å sette fingeren direkte på problemet. Da får du litt mer faglige råd å arbeide ut fra. Anonymkode: af0bf...ead TS her. Takk for tips. Er ikke egentlig ute etter å psykologisere ham mer enn nødvendig, er mer opptatt av å løse problemet. Det er andre her inne som har fokusert på diagnoser. Jeg adresserte det bare kort i det første innlegget mitt, fordi jeg vet at det er mange hobbypsykologer her inne og jeg antok at noen ville benytte anledningen til å stille diagnoser 😉 Jeg tror ikke at han har noen personlighetsforstyrrelse, men det er noe ved ham som jeg reagerer kraftig på, og ikke klarer å finne ut av. Kanskje er problemet dårlig kommunikasjon, kanskje er vi en dårlig match. Det gjenstår å se. Anonymkode: 7d25a...bf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #153 Del Skrevet 21. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Selvfølgelig er tråden dominert av det - det er jo det som er min problemstilling, og som jeg ønsker hjelp med å forstå! Har forsøkt å prate med ham flere ganger, for å sette meg inn i hva han tenker, og hvorfor han handler som han gjør. Dersom han synes at jeg er utydelig, masete eller hva som helst annet, har han fått anledning til å gi meg tilbakemelding på det. Jeg ble ikke noe klokere, og tenkte at denne tråden kunne hjelpe meg. Kanskje andre har vært borti samme problemstilling, og har nye perspektiver som kan hjelpe meg å forstå problemet fra en annen vinkel enn min egen? Kanskje noen vet hvilke spørsmål det er lurt å stille? Kanskje noen har idéer om hvordan jeg kan håndtere dette? Jeg har fått mange fine og konstruktive svar, blant annet fra andre som lever med menn som har samme reaksjonsmønster, eller som har gjort det tidligere. Det er til hjelp for meg. Men dersom jeg må forsvare hvorfor jeg opprettet tråden i det hele tatt, synes jeg ikke at det er så konstruktivt. Det er umulig for meg å forklare dette på en objektiv måte, spesielt fordi den væremåten jeg beskriver er en dealbreaker for meg. Om han har andre sider som ikke er perfekte, kan jeg sikkert leve med dem. Men jeg er livredd for å havne i et avhengighetsforhold til en mann som ikke har respekt for meg, det er på mange måter akilleshælen min. Dersom jeg har sider som gjør han utilpass eller han har synspunkter om hvordan ting kan bli bedre, ønsker jeg selvfølgelig at han skal si ifra om det - det kunne jo løst mye! Anonymkode: 7d25a...bf1 Ja, jeg er jo selv en som kjenner igjen situasjonen og har kommet med et tips som funket veldig godt for min del Mente at jeg synes det er nokså håpløst å lese svar fra mennesker som er skråsikker på hvem du er, hvordan du er, hva du skal gjøre, generelle avsporinger og slike ting. Selv synes jeg slike ting er med på å dra ned stemningen betraktelig her inne, og forstod det slik at du også irriterte deg litt over beskyldningene, men hey, dette er din tråd og du ser selv hva som funker. Anonymkode: 42e27...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #154 Del Skrevet 21. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er jo selv en som kjenner igjen situasjonen og har kommet med et tips som funket veldig godt for min del Mente at jeg synes det er nokså håpløst å lese svar fra mennesker som er skråsikker på hvem du er, hvordan du er, hva du skal gjøre, generelle avsporinger og slike ting. Selv synes jeg slike ting er med på å dra ned stemningen betraktelig her inne, og forstod det slik at du også irriterte deg litt over beskyldningene, men hey, dette er din tråd og du ser selv hva som funker. Anonymkode: 42e27...e38 Unnskyld, jeg har gått litt surr i alle A.B.’ene. 😊 Trodde at du kritiserte meg for at problemstillingen min var selvsentrert, og at jeg ikke fikk frem hans perspektiv. Synes at det var litt underlig, ettersom det er han jeg prøver å forstå. 🙃 Anonymkode: 7d25a...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. august 2019 #155 Del Skrevet 21. august 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for tips. Er ikke egentlig ute etter å psykologisere ham mer enn nødvendig, er mer opptatt av å løse problemet. Det er andre her inne som har fokusert på diagnoser. Jeg adresserte det bare kort i det første innlegget mitt, fordi jeg vet at det er mange hobbypsykologer her inne og jeg antok at noen ville benytte anledningen til å stille diagnoser 😉 Jeg tror ikke at han har noen personlighetsforstyrrelse, men det er noe ved ham som jeg reagerer kraftig på, og ikke klarer å finne ut av. Kanskje er problemet dårlig kommunikasjon, kanskje er vi en dårlig match. Det gjenstår å se. Anonymkode: 7d25a...bf1 Hvis han ikke respekterer andres grenser så er det jo han som er problemet. Løp så fort du bare kan. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #156 Del Skrevet 21. august 2019 50 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Takk for tips. Er ikke egentlig ute etter å psykologisere ham mer enn nødvendig, er mer opptatt av å løse problemet. Det er andre her inne som har fokusert på diagnoser. Jeg adresserte det bare kort i det første innlegget mitt, fordi jeg vet at det er mange hobbypsykologer her inne og jeg antok at noen ville benytte anledningen til å stille diagnoser 😉 Jeg tror ikke at han har noen personlighetsforstyrrelse, men det er noe ved ham som jeg reagerer kraftig på, og ikke klarer å finne ut av. Kanskje er problemet dårlig kommunikasjon, kanskje er vi en dårlig match. Det gjenstår å se. Anonymkode: 7d25a...bf1 Det var jeg som skrev det lange innlegget der jeg uthevet svarene mine med rød skrift. Jeg er ikke ute etter å gi noen diagnoser, det kan vi ikke heller på nettet og det er ikke det som er poenget. Du sier at du søkte på mangel på empati og fant mye om personlighetsforstyrrelser men ingenting som passet på han. Jeg pekte ut de tingene som passer på han og som også er narsissistisk. Anonymkode: f2848...934 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #157 Del Skrevet 21. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for tips. Er ikke egentlig ute etter å psykologisere ham mer enn nødvendig, er mer opptatt av å løse problemet. Det er andre her inne som har fokusert på diagnoser. Jeg adresserte det bare kort i det første innlegget mitt, fordi jeg vet at det er mange hobbypsykologer her inne og jeg antok at noen ville benytte anledningen til å stille diagnoser 😉 Jeg tror ikke at han har noen personlighetsforstyrrelse, men det er noe ved ham som jeg reagerer kraftig på, og ikke klarer å finne ut av. Kanskje er problemet dårlig kommunikasjon, kanskje er vi en dårlig match. Det gjenstår å se. Anonymkode: 7d25a...bf1 NEI! Du er i "the circle of abuse" og har ikke nok kunnskap. Mulig det er snakk om traumebånd og, fordi du er i fornektelse. Ta ett godt tips fra en overlever etter narsisstisk mishandling og hverfall se et par videoer: - Assc direct - Inner integration - Soul GPS - Dana Morningstar "Mennesker" uten empati er under cluster B spektrum, de er farlige, de værste av de dreper. Ikke noe å se på her, slik tenkte jeg og-og mange tusen før meg, kunne ønske jeg visste det jeg deler med deg nå. Slett, blokker, bryt all kontakt og aldri se deg tilbake, fokuser på deg selv og hvorfor du velger og involvere deg med en uten empati. Alt er en konkurranse, du er bare en brikke i et spill (objekt ) konstruert for å dekke hans behov. Anonymkode: dcaad...374 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #158 Del Skrevet 21. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg som skrev det lange innlegget der jeg uthevet svarene mine med rød skrift. Jeg er ikke ute etter å gi noen diagnoser, det kan vi ikke heller på nettet og det er ikke det som er poenget. Du sier at du søkte på mangel på empati og fant mye om personlighetsforstyrrelser men ingenting som passet på han. Jeg pekte ut de tingene som passer på han og som også er narsissistisk. Anonymkode: f2848...934 Enig med deg, har vært utsatt for en og det stemmer! Ingen empati er det største røde flagget i hele verden, det ULER FARE og LØP! Anonymkode: dcaad...374 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #159 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg tror du egentlig vet hva du må gjøre ts men du vil være helt sikker. Du leter etter svar og løsninger, og ønsker å forstå denne mannen. Men det er ikke alt man kan forstå. Noen ganger må en gi tapt og innfinne seg med at en aldri kommer til å få svar på hvorfor det er slik, og det er ikke alle en kan forstå. Det å ha så store vansker og dealbreakere så tidlig i relasjonen sier jo litt. Tror du er forelsket i en illusjon dessverre, men trenger enda flere negative opplevelser før du går. Så du er helt sikker. Det som er dumt med det, er at jo lenger en drøyer desto verre blir det. Stol på magefølelsen din! Anonymkode: 853b0...bc6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 21. august 2019 #160 Del Skrevet 21. august 2019 8 timer siden, Carrot skrev: Jeg oppfatter ikke beskrivelsen av TS sin mann som slem nødvendigvis, jeg oppfatter han definitvit som selvfokusert, at han ikke klarer se andre i settinger hvor han er forkusert på egne behov - som når det eksempelvis gjelder seksuell tilnermelse og fokus på at han liker det slik og sånn hvor han har vansker med å skjønne at for TS gir det andre assosiasjoner, hun sier nei men han lytter ikke - da er det ekstremt viktig at hun stier tydelig og høyt " N E I " og ikke lar seg bevege en millimeter - når og hvis han da åpner for at han skjønner så kan TS ta samtalen, men før han er ute av sin egen "boble" er det nytteløst å ta en diskusjon ov forvente at han skal skjønne hennes behvo mens han er fokusert på sine egne. Det er ikke å overkjøre TS, eller å være stygg med henne, det handler om hvor han har sitt fokus - på seg selv. Jeg er enig. For meg fremstår det mer som han er følelsesmessig umoden og kanskje dårlig på å lese mennesker, enn at han er en "slem psykopat", altså utifra ts sine beskrivelser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå