Gå til innhold

Hvordan håndtere dette her? Jobbsøker


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, slutt skrev:

Du trenger da ikke nevne barna før de ev. spør deg på intervjuet? Hvis de sier "Du har to barn ja?", da må du jo allerede ha sagt at du har barn?

 

Det står i CV at jeg har to barn men bor ikke hos meg ... burde endres til bor til far sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
2 minutter siden, Bente1234 skrev:

Ja jeg har fortalt d hvordan d har de at de går på internasjonal privat skole og snakker og skriver engelsk flytende .. snakker arabisk flytende og når jeg spør dem nå... ønsker de seg ikke tilbake til Norge. De har funnet seg godt til rette. Det har mye familie rundt seg det er stabilt og fint. Familie kunne ikke jeg tilby i Norge. Da ingen av mine viste aldri noen interesse for sine barnebarn og nieser og nevøer. 

Hele denne historien tilsier at du ikke er helt riktig vel bevart. Beklager å si det, men det er sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bente1234 skrev:

Det står i CV at jeg har to barn men bor ikke hos meg ... burde endres til bor til far sikkert

Hva i all verden har det på CVen å gjøre? En CV er for å vise din utdanning og arbeidserfaring, ikke dine familieforhold. Jeg ville googlet hvordan en CV skal se ut, hvis jeg var deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er grunn at jeg kommer alltid å ansette menn overfor kvinner. ALLTID. 

Anonymkode: f1168...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bente1234 skrev:

Ja jeg har fortalt d hvordan d har de at de går på internasjonal privat skole og snakker og skriver engelsk flytende .. snakker arabisk flytende og når jeg spør dem nå... ønsker de seg ikke tilbake til Norge. De har funnet seg godt til rette. Det har mye familie rundt seg det er stabilt og fint. Familie kunne ikke jeg tilby i Norge. Da ingen av mine viste aldri noen interesse for sine barnebarn og nieser og nevøer. 

Dette er helt sprøtt. Hadde jeg fått en sånn historie server under et intervju så hadde jeg tenkt at dette mennesket er jo helt rablende gal. Presentere denne dypt tragiske historien på en måte som gjør at det virker som om det er helt topp og den beste løsningen. De aller fleste mødre hadde ALDRI sendt ungene til utlandet for å bo og synes at det er greit.

At du i tillegg snakker om dette i detalj på et jobbintervju er enda mer rablende sinnsykt.

 

Jobb er jobb, privatliv er privatliv. Ingn vil anisette en som allerede ved første møte snakker om å rømme fra barnevernet og at ungene snakker flytende arabisk. Ditt største problem er ikke mangelen på jobb, i mine øyne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, slutt skrev:

Hva i all verden har det på CVen å gjøre? En CV er for å vise din utdanning og arbeidserfaring, ikke dine familieforhold. Jeg ville googlet hvordan en CV skal se ut, hvis jeg var deg.

Jeg brukte en standard og der var d jo felt for barn. Men skjønner nå at d kan godt utelates takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, theTitanic skrev:

Hele denne historien tilsier at du ikke er helt riktig vel bevart. Beklager å si det, men det er sannheten. 

Ok du får mene hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du registrert som arbeidssøker hos NAV? Det kan kanskje være nyttig for deg å delta på kurs for CV og søknad, få litt innspill og ulike vinklinger på hva som skal være med i en søknad og hva du kan utelate. Her er det lett å få dømmende kommentarer, som nok ikke hjelper særlig på motivasjonen..

Anonymkode: 734cf...0cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir jo sur og tverr mot nesten alle som svarer deg. Fremstår du slik på intervju også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, slutt skrev:

Dette er helt sprøtt. Hadde jeg fått en sånn historie server under et intervju så hadde jeg tenkt at dette mennesket er jo helt rablende gal. Presentere denne dypt tragiske historien på en måte som gjør at det virker som om det er helt topp og den beste løsningen. De aller fleste mødre hadde ALDRI sendt ungene til utlandet for å bo og synes at det er greit.

At du i tillegg snakker om dette i detalj på et jobbintervju er enda mer rablende sinnsykt.

 

Jobb er jobb, privatliv er privatliv. Ingn vil anisette en som allerede ved første møte snakker om å rømme fra barnevernet og at ungene snakker flytende arabisk. Ditt største problem er ikke mangelen på jobb, i mine øyne.

Ok har skjønt d. Derfor jeg spør om råd og tips. Arb g blir nyskjerrige og spør og jeg er en åpen person. That’s it. Skjønte jeg kom til å bli halshugd her inne men tenkte at det er greit å vise, derfot jeg lot vær å skrive anonymt. Jeg er sikkert sprø, gal hele pakka men jeg driter egentlig i hva Dere mener om meg ... dere får ikke gjort noe med d sånn egentlig. Norge er fritt og vi har freedom of speach heldigvis. Nå avslutter jeg denne tråden. Takk til dere som ga konstruktive råd og tips. Satte stor pris på dem🤗🤗🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bente1234 skrev:

Ok har skjønt d. Derfor jeg spør om råd og tips. Arb g blir nyskjerrige og spør og jeg er en åpen person. That’s it. Skjønte jeg kom til å bli halshugd her inne men tenkte at det er greit å vise, derfot jeg lot vær å skrive anonymt. Jeg er sikkert sprø, gal hele pakka men jeg driter egentlig i hva Dere mener om meg ... dere får ikke gjort noe med d sånn egentlig. Norge er fritt og vi har freedom of speach heldigvis. Nå avslutter jeg denne tråden. Takk til dere som ga konstruktive råd og tips. Satte stor pris på dem🤗🤗🤗🤗

Du sier du har to barn som bor med far . Alt annet blir varsel lamper og de tenker dette blir det ustabil arbeidssituasjon av. Hvem i all verden utbroderer skittentøyvaska si for ukjente folk og i en jobbsøker situasjon også ? Skal du ha fast jobb her i Norge, når i all verden skal du få sett barna dine ? du vil jo ikke kunne fyke av sted i tide og utide for å besøke dem ? Du har fem uker ferie i året, mest sannsynlig, ellers blir det under røde dager som jul og nyttår, men du har jo ingen garanti  for å kunne få fri spesielt ellers . Og du kan si du sa opp jobben for å bo nær barna dine i utlandet en periode pga sykdom i fars familie f.eks

Anonymkode: 199e7...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...