Gå til innhold

Har du blitt tatt for å være fra ett annet land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Smale øyne, høye kinnbein, korte bein og lav.

Som sagt, de fleste ser europeiske ut i mine øyne. Men ja, det finnes kanskje et par med sånne trekk.

Likevel ville jeg aldri forvekslet en samisk med en fra Asia.

:)

Anonymkode: 3570c...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.8.2019 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Har fått høre jeg ser russisk ut.. Hva kjennetegner russiske trekk? På kvinner. 

Anonymkode: 17372...c0a

Stygt farget hår, vulgære klær og for mye dårlig lagt sminke.

Anonymkode: bb0f9...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Smale øyne, høye kinnbein, korte bein og lav.

Jeg er samisk og er høy, lange bein men jeg har høye kinnben og øyne med øyelokk som "folder inn" så de kanskje ser litt smale ut. Er mye variasjon i utseende blant samer også.

Anonymkode: b422a...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
2 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Ja, ofte🙈

Noen tenker Tyrkia, andre Italia.. Er veldig mørk, men helt norsk. Ingen utlandske aner så langt uti rekka som jeg vet 🤷🏻‍♀️ Etternavnet mitt lyder også litt Engelsk, så i en kombinasjon tror ofte folk at jeg ikke er norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BangersBeans&Mash skrev:

Noen tenker Tyrkia, andre Italia.. Er veldig mørk, men helt norsk. Ingen utlandske aner så langt uti rekka som jeg vet 🤷🏻‍♀️ Etternavnet mitt lyder også litt Engelsk, så i en kombinasjon tror ofte folk at jeg ikke er norsk. 

Tyrkia er i Asia og italia er i Europa...

Anonymkode: 3570c...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tyrkia er i Asia og italia er i Europa...

Anonymkode: 3570c...78e

Ja, og hva så? Noen tipper jeg er Italiensk, og andre tipper Tyrkia. Hva har det med hvilken verdensdel landene ligger i? :ler: 

Og bare sånn siden vi lærer geografi, så regnes en del av Tyrkia som i Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Stygt farget hår, vulgære klær og for mye dårlig lagt sminke.

Anonymkode: bb0f9...12d

Det er ikke1998 lenger

Anonymkode: cec11...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk har tippet mye rart på meg. Morsomt det der.💁‍♀️

India, Marokko, arabisk, Tyrkia, Sør-Amerika/latiner blant annet. 

Har nord-indisk opprinnelse, men er født og vokst opp i Norge. 

Anonymkode: 04e4e...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :)På 70-tallet var jeg på besøk hos grandtanta mi i Oslo. Må ha vært 5-7 år, mørkt hår, småbred dialekt fra indre østland med ennå ikke bortslipt talefeil og ble alltid kjempebrun om sommeren. Ble sendt alene ned 'på hjørnet' for å kjøpe melk eller noe. Og damene bak disken var jo så søte med meg, synes jeg var veeldig flink og at jeg snakket såå godt norsk. Jeg følte meg jo selvfølgelig stolt selv også men stussa over det med norsken, jeg bodde da ikke så langt unna.. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Både i Norge og i utlandet har jeg flere ganger blitt tatt for å være fra Midt-Østen, både av muslimer selv og av andre, har blitt bedt om å "dra hjem dit jeg kom fra" og fått diverse andre rasistiske bemerkninger flere ganger, og i økende grad de siste årene. Og jeg ser ikke en gang utpreget "muslimsk" ut, kler og ter meg vestlig og kunne like gjerne vært fra Italia eller Hellas av utseende.

Anonymkode: 39fd0...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja.

Både i Norge og i utlandet har jeg flere ganger blitt tatt for å være fra Midt-Østen, både av muslimer selv og av andre, har blitt bedt om å "dra hjem dit jeg kom fra" og fått diverse andre rasistiske bemerkninger flere ganger, og i økende grad de siste årene. Og jeg ser ikke en gang utpreget "muslimsk" ut, kler og ter meg vestlig og kunne like gjerne vært fra Italia eller Hellas av utseende.

Anonymkode: 39fd0...d31

Og jeg er altså ikke muslim, for å presisere det.

Anonymkode: 39fd0...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr kom bort til meg og sa noe på albansk til meg.

Jeg er ikke albaner. 

Han trodde jeg var. 

Anonymkode: 86bf4...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt spurt om jeg er fra Polen, Tyskland, Frankrike eller England. På grunn av hudfargen min (veldig lys) og dialekt. 

Og om jeg er spansk siden jeg har spanske/italienske trekk i ansiktet. Veldig glad for å høre fordi jeg er veldig glad i spansk, kultur, latin/sør amerika, musikk og ja kunne tenkt å flytte et slikt sted ❤️

Anonymkode: 0dd44...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt tatt for østeuropeer og spanjol. 

Moro hvordan gener slår igjennom. Alle fra nord og vest med sydlandske trekk etter spanjoler som har funnet jenter i norske havner. Min far kom for eksempel hit som arbeider på et skip. Sigøynere som har funnet noen på sin vei igjennom landet. Finner og samer som har trekt sørover. Nordmenn på feriereiser som finner en sjelevenn. I tillegg til all innvandringen  og studenter fra alle verdendhjørner. Er nok ikke mange som får 100% norsk på sitt DNA. 

Anonymkode: f44a6...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste gang jeg hilser på nye folk😅

Ble kalt "brunik" gjennom hele barneskolen, men så bare skjevt på de. Når de prøvde seg med brunost sa jeg bare hvitost tilbake:lur:

Anonymkode: 0ae3c...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 23.8.2019 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Som sagt, de fleste ser europeiske ut i mine øyne. Men ja, det finnes kanskje et par med sånne trekk.

Likevel ville jeg aldri forvekslet en samisk med en fra Asia.

:)

Anonymkode: 3570c...78e

Ikke så kjepphøy. Samer kan ligne inuitter, nord canadiere og nord russere. Nord Russland er i Asia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke fra annet land, men blir ofte spurt om jeg har samisk bakgrunn. Da jeg begynte å lete litt i slektstreet fant jeg ut at min tippoldemor på farsiden var same, så trekkene er der :) Grønne øyne, lys hud og mørkt hår. Høye kinnbein.

Anonymkode: d56e2...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både jeg og søsknene mine blir det stadig vekk. Familien til farfar er fra Lofoten, og der har det kommet noen portugisere og spanjoler inn i bildet mens mennene har vært ute på sjøen og konene har vært hjemme. Søsknene mine og jeg har fått en del av den pakken utseendemessig.

Søsteren min er den av oss som har opplevd den verste misforståelsen. Første dagen på videregående sto hun utenfor do i et friminutt og ventet på en venninne da en lærer kom bort til henne og sa "Innvandrerklassen er der borte!" veldig sakte, høyt og tydelig og prøvde å dra henne med seg bort til klasserommet "innvandrerklassen" holdt til i.

Anonymkode: a9473...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått høre at jeg ser både fransk og østeuropeisk ut. Men er bare en vestlending med olivenfarget hud, brun/grønne øyne og mørkt hår

Anonymkode: d883b...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har fått høre at jeg ser både fransk og østeuropeisk ut. Men er bare en vestlending med olivenfarget hud, brun/grønne øyne og mørkt hår

Anonymkode: d883b...5cc

Hva betyr det "ser øst-europeisk ut" egentlig?Like vagt som å si at noen ser vest-europeisk ut. For hva betyr det-svensk, italiensk eller keltisk?Jeg er fra Baltikum og slik utseende du beskriver er slett ikke vanlig, det er et unntak og ikke en regel, men vi er jo også øst-europeere

Anonymkode: cec11...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...